{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.972 visninger | Oprettet:

Pis hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få spat af mine hunde, de tisser konstant på gulvet.
Jeg har læst flere tråde her nu, om andre med samme problem, men de handler alle om hvalpe og unge hunde der gør det.

Jeg har 3 ældre hunde, 2 tæver og en kastereret han, de tisser dagligt inde, selvom de kommer ud, vi går tur, de blir aktiveret. De er alle 3 undersøgt og ingen af dem har fysisk nogle skavanker der gør at de tisser inde.

de har aldrig været 100% renlige, i den forstand at de altid har gjort på gulvet når jeg har forladt dem,men nu har det taget voldsomt til, og er blevet sådan at bare jeg går på toilettet så er der en af dem der har tisset på gulvet, og jeg er ved at være godt træt af det svineri.
De tisser oftes foran spisebordet, eller i gangen hvor de sover, gulvet er efterhånden blevet vasket med alverdens ting og sager i håb om at fjerne lugten så de ikke tisser inde, men det hjælper ikke.
De er sjældent alene hjemme og når de er er det faktisk ikke der de gør på gulvet. men om natten, og når jeg går fra dem feks bare for at gå på toilet så er den gal.eller bar ejeg forlader rummet for at tømme postkasse.
sommetider lægger de også gerne en lille kage men det er ikke så tit og ikke så slemt som deres tis.

der er tale om hunde på 12,13 og 16 år

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pis hunde
  • #1   12. maj 2014 den 16 årige kan godt være svær at ændre.

Min gamle hund på knap 21 kunne hellere ikke holde sig længere og tissede ofte på hans liggepude, og chappede lidt hist og pist. Han kunne gå ud og tisse - så gik han ind og glemte han skulle tisse og begyndte bare pludselig at tisse...

• #2   12. maj 2014 Jeg tror ikke på det handler om hendes alder, for hun kan sagtens holde sig feks i bilen, eller når bare hun er ved siden af mig hele tiden.

• #3   13. maj 2014 få dem undersøgt.. det kan være prostata

• #4   13. maj 2014 prosteta sidder så vidt jeg ved på han, og han er undersøgt der er IKKE noget fysisk i vejen med hundene

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   13. maj 2014 Det er vel fordi du ikke har været kontant nok fra starten? Altså at de ikke har lært at det er forkert?

• #6   13. maj 2014 ej de har jo ligesom været så renlige at de ikke har gjort det når jeg var hjemme

• #7   13. maj 2014 Som vi gør (fordi vi har ret meget plads...) : Byg en hundegård og lad dem gå på et større areal, fx have eller gårdplads. Nærmest en løsdrift. smiley Så må de gøre det de skal udenfor.

Dur dog ikke hvis det er sådan nogle små fine forkælede vovser...

• #8   13. maj 2014 de har stort set fri adgang til hegnet have.

• #9   13. maj 2014 Kan godt forstå det er pænt irriterende, men kan de ikke gå ude hele dagen?

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 297
    #10   13. maj 2014 Tror det handler om adfærd. Måske en der har forstand på hundes adfærd kunne hjælpe?

• #11   13. maj 2014 Jeg tænker det har været opdragelsen der er gal med. Altså de har altid tisset når du ikke var der, og nu tisser de så snart du forlader rummet - altså du ikke er der længere.
    Hvor tit og hvor lange ture går du med dem?

• #12   13. maj 2014 Forstår ikke helt. Synes du både skriver, at de aldrig har været renlige men også at de har været renlige..
    Har de eller har de ikke været renlige?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   13. maj 2014 Så de har altid tisset inde når du ikke er hjemme?

• #14   13. maj 2014 Jeg tror de lider af separationsangst - angst når du forlader dem. Jeg har selv to hunde, og den ene af dem har det på samme måde. Hvis jeg går på badeværelset, så hyler og gør hun, render rundt og prøver at åbne dørene ind til andre rum i nærheden af badeværelset. Indimellem har hun lavet "en kage", når jeg kommer ud, og det er simpelthen pga stress over, at hun ikke kan komme med mig.

Det kræver træning, hvis hundene skal lære at undvære dig. Det tager tid, og det er en møjsommelig proces, hvor du skal gå i 10 sekunder - gå tilbage og rose (hvis de har ventet pænt), og stille og roligt øge tiden. Du kan evt. få hjælp fra en hundetræner, som ved meget mere om problemet end jeg gør.....

Held og lykke:-)

• #15   13. maj 2014 Er det bitte små hunde ? - syntes mange har samme problem inden for de små hunderacer - måske deraf navnet "tæppetissere" smiley

• #16   13. maj 2014 fra den gamle var 6uger til hun var 1½år havde jeg hende med altid, og kunne jeg ikke det var hun hjemme ved min daværende svigermor hvor vi boede. Her kunne hun finde på at ødelægge de ting der var mine. så flyttede jeg og tog hunden med mig, jeg kan ikke mindes vi havde nogle problemer det første halve år,så flyttede vi igen og hun fik hvalpe, så begyndte tisseriet,og det med at ødelægge tog til.
    De tissede inde og ødelagde når de var alene, så fik de hundegård, hvilket naturligt fjernede begge problemer. Så kom gravhunden til og hun indgik bare i flokken.

da den gamle hun var 5år flyttede vi igen, her var jeg nødt til at gå på kompromis med min bolig og derfor måtte hundene bo i hundegård 24/7, de kom kun ind for at spise, og hvis det var umenneskeligt koldt, samt nytårs aften. I denne periode var er ingen problemer.

Så flyttede vi igen, og den gamle hund var nu ca. 9 år. De vendte tilbage til at være stue hunde.
    så begyndt de igen at ødelægge når de var alene, og blev begrænset til kun at kunne være i køkkenet, her skete det somme tider når jeg kom hjem at de havde gjort på gulvet, men det ka jeg ikke klandre dem for, da de var ofte var alene 18timer i streg.
    Det var også i denne periode at han hunden pludseligt begyndte at lette ben inde, som om han havde glemt at det må man ikke..... men det gik hurtigt over igen.

nu er vi så flyttet igen igen, hundene er stadig stue hunde, der er begrænset til byggers når de er alene. Nu er det så at problemet med at de tisser når jeg går om det så bare er på wc, ud i postkassen, ned og henter noget i soveværelse, så pisse de på gulvet enten ved spisebordet, eller i byggerset.
    Vi har boet her i 7 måneder nu, og det er inden for de sidste 2 måneder det er blevet rigtig slemt.

Der er selvfølgelig sket den ændring at jeg har fået ny kæreste, og vi er flyttet ind i hans hus, det er stadig og har altid været mig der er boss, mig der er omsorgsgiver, mig der fodre. Deres rutiner er de samme som de altid har været. Min kæreste er glad for hundene og god ved dem, og han siger at når han er her alene med dem er der ingen problemer. Ergo er det mig og forholdet mellem mig og mine hunde den er gal med.

Hundene og jeg har alle dage fået ros for at hundene er veldresseret, vel passet, velopdraget, vel stimuleret og meget nemme.

så hvad katten gør jeg ???

• #17   13. maj 2014 jeg tænker også seperationsangst, da den eneste øvelse der aldrig har fungeret 100% er sit og jeg går fra dig, men det er kun den gamle tæve der har den svaghed, og altid har haft den uanset hvor meget vi træner, faktisk er det kun i bilen de kan være alene ude at lave nogle former for ulykker.

vi går 2 ture dagligt, vi går til alle har tisse og lavet, vi går ikke ret langt da hanhunden ikke kan holde til langt ture mere. ofte er vi hundeskov så længe hanhundens fysik tillader det. resten af tiden har de stort se fri adgang til stor have.

der er tale om gravhund tæve på ca 11-12 år, schæfer/lab blanding han på 13år, og den gamle tæve på 16år der også er schæfer/lab blandet.

• #19   13. maj 2014 nej det er ikke en skrive fejl..... de VAR alene i 18timer... jeg havde både fuldtids studie og fuldtidsjob

• #20   13. maj 2014 Jeg forstår da godt de har udviklet sådan en sperationsangst! De har jo ikke ligefrem haft en stabil hverdag og været meget alene! Syntes ærlig talt ikke man skal have hund hvis den skal være alene i 18 timer, så er de vel næppe blevet gået tur med?
    Udover det har du ikke svaret på mit spørgsmål TS, altså hvor ofte og hvor lange ture går du med dine hunde?

• #21   13. maj 2014 Puuuuuh.... synes dine hunde må være stressede med al den flytning, de er blevet udsat for. Og nej - det er da heller ikke helt optimalt, at hundene har været alene så længe.

• #22   13. maj 2014 team grafik >> jeg har svaret dig, og jo de har haft en stabil tilværelse, de har alle dag været ved mig med samme rutiner, ja de har haft flere bopæle, men samme rutiner og samme menneske til udstikke kommando for deres liv.

Vi kan godt være enige om at 18 timer alene ikke er optimalt, men det var hvad der var mulighed for på daværende tidspunkt, jeg kunne selvfølgelig have valgt at aflive dem, da jeg begyndte at læse, men jeg valgte i stedet at lade dem leve, og lade dem blive sammen i den flok de kender, og med det menneske de kender.
    De tog ikke skade af de 13 måneder hvor jeg læste og de havde meget tid alene.
    Jeg rådførte mig med min dyrlæge, både den jeg bruger til små dyrene og en jeg bruger til hestene, og alle var de enige om at lade hundene være sammen selvfølgelig sikre at de stadig fik hvad de havde behov for, af motion mad og drikke og stimuli. Det er ikke under denne periode de har udviklet deres angst, den har for den gamle tæves vedkommende været der altid. gravhundens ligeså (fik gravhunde da den var 1 år gammel). Den adfærd de har nu er ca 2 måneder gammel og har ikke noget med mit studie for over et år siden at gøre.

Nej jeg har ikke hund for at de skal passe sig selv, og jeg har ikke hund for at de skal gå i en hundegård. Men mit liv har nu en gang flasket sig som det har, og så har det været nødvendigt med nogle kompromisser for både mig og mine dyr.

og uanset hvad der har været, så er det fortid, og det er en fremtidig strategi jeg søger for at ændre vores, hundenes og mit liv til noget bedre.

• #23   13. maj 2014 Åh hold da op, man kan sagtens have et kæledyr bare fordi man har fuldtidsjob.. Hunde har ikke tidsfornemmelse på den måde, og kan de komme ud og tisse og pølse sker der intet ved det.. Bare de får alt den opmærksomhed de skal have når man så kommer hjem:-) Nogle lader deres hunde være hjemme i flere dage, hvor de har en madskål som passer sig selv og en går den kan gå ud i.. Se DET ville jeg kalde synd. Min hund kommer og skal heller aldrig være alene hjemme mere end 8-10 timer, da jeg ellers ikke have anskaffet mig en hund pga manglende tid.. Det er udelukkende fordi at jeg så ville vide, (hvis jeg først var hjemme kl. 18), at jeg skulle lave lektier osv. Men sådan er min hverdag ikke..

Du skal klart have hjælp til dine hunde, og jeg har 100% samme problem... Han er dog kun 6 mdr gammel, men han HAR lært hvor det skal gøre + vi går med ham mere end 8 gange i løbet af en dag... MEN han gør det stadig indenfor.. + vi tager ham ud når han ligner en der skal... Men han holder sig, så han kan gøre det indenfor, uanset om han er ude i flere timer... smiley Men nu flytter vi i stue lejlighed med en have, også håber vi på at det hjælper, også skal han også kastreres. smiley

• #25   13. maj 2014 De har skiftet mellem at leve i hundegård og været stue hunde, nej de har ikke haft en stabil rutine. Muligt det har været dig som har fodret og aktiveret dem, men de ved ganske enkelt ikke hvornår de nu igen skal være alene.
    Vi har selv en hund som har været kastet rundt mellem familier indtil vi fik ham - han var skilsmisse hund og da ejerne arbejde på dumme tider blev han passet hist og her og vidste altså ikke hvornår hans familie var der. Han har af samme grund udviklet sperationsangst og hyler så snart man går ud af døren. Løsningen er at gå en lang tur lige inden man går så den er træt (og her mener jeg 5km eller mere) også får han et gnaveben og fuldt en aktivitets bold op med hundefoder, som han underholde sig med. Er vi væk i mange timer tager vi ham med, her skal en hund maks være alene hjemme i 5 timer.

• #26   13. maj 2014 team grafik >> vil du være sød at læse den langeforklaring jeg gav. og læse om det egentlige problem......

Det handler IKKE om at være alene hjemme, det handler om at jeg de sidste ca. 2 måneder ikke har kunne gå på wc, eller i postkassen uden at de har tisset på gulvet. altså kan jeg jo ikke gå 5 km med dem, når bare lige skal på toilet.

Min han hund tåler ikke de lange ture,fysisk!!!! derfor går vi ikke i flere timer.

så dit råd som jo faktisk er et godt og nemt råd virker ikke og har i øvrigt aldrig virket, hverken ved at gøre dem trætte fysisk eller mentalt.
    hvis din hund kan rettes op efter det du fortæller om den så kan mine sandelig også, for nok har haft mange bopæle hvis altså 5 steder på 16 år er meget.
    Det er stadig det samme menneske de har været sammen med, og ikke en masse forskellige.
    gnav ben og aktivitets bold mm. har ikke interesse for mine hunde, de har tons vis af det skidt og de gider det ikke, ligesom det kun er hanhunden der kan motiveres med mad.

jeg ville da klart ønske jeg ikke havde brug for et fuldtids job, så mine hunde ikke skulle være alene en hel arbejdsdag eller ønske at jeg har et job hvor jeg kan have dem med, men det har jeg ikke.

kan vi så nu forholde os til mit nuværende problem og ikke til hvad der har været de sidste 16 år..... uanset hvordan livet har været så kan vi ikke hænge os i det, men jeg er nødt til at se frem ad og finde en løsning, der fungere

• #27   13. maj 2014 Team Grafik: Hvordan arbejder du? Hvordan arbejder de andre som du bor med?

I et normalt hjem, bor der far mor og børn. De står op kl. 6-7 om morgenen og alle er oftest taget af sted ved en 8 tiden. De voksne som har en arbejdstid på 37 timer om ugen, kommer oftest først hjem ved en 16 tiden og børnene er hjemme fra skole senest 15-16 nogen gange lidt før. - Her er det altså mindst 7 timer hunden må være alene.

Her kan jeg så ikke forstå hvordan jeres familie arbejder - hvordan hunden kun kan være hjemme i 5 timer, ellers må i vel tage den med på job?

Hvad med din familie? Vil de alle have hund i deres hus? For ellers er det da nogle korte fødselsdage man er til hos familien med hele familien samlet, hvis hunden ikke er velkommen over alt hos alle.

Når så det er sagt, så er jeg enig i, at de ikke har kunnet falde ordenligt til, hvis de er bange for mor går. Men at sige, at en hund ikke kan være hjemme i længere tid, synes jeg er overdrevet. smiley

• #28   13. maj 2014 putte>> så har hundene jo aldrig været faldet til, da den gamle tæve har haft problemer med at jeg går fra den dag jeg købt hende, hvilket klart er min egen skyld, jeg havde hende netop med over alt så hun har aldrig lært at være alene, dog har problemet ALDRIG før været der bare jeg går på lokum, nu reagere hun hvis ikke hun kan se mig konstant, når jeg nu om lidt går ned og sover, så kommer problemet til trods for at hun ikke er alene, så nu skal kæresten til at være obs,hvis altså ikke han vil tørre pis op.

igen uanset hvad der har været søger jeg råd til at ændre det til noget bedre. så jeg vil med kys hånd tage imod råd der tilgode ser hundenes alder og der med fysiske formåen.

• #29   13. maj 2014 TS: Du kan ikke gå nogen steder fordi deres sperationsangst er eskaleret. Og jeg skrev "her er løsningen" altså vores løsning er at gå med hunden. Og alle hunde burde gå minimum 5 km om dagen, kan den ikke klare det af en omgang må man dele det op i flere ture.

Engel:
    Det fungere hos os fordi mine forældre arbejder på skiftene tider - derfor er vore maks alene i 5 timer. Og ja det er tilladt at have hund med rundt hos min famile, så det er ikke noget problem. Og de gange vi ikke kan have ham med bliver han passet. Men aldrig i mit liv jeg ville byde en hund at være alene i 18 timer, vil sige 10 er absolut maks.

• #30   13. maj 2014 I Sverige må hunde ikke være alene i mere end 5 timer - vel at mærke ved lov.
    Ved godt det ikke er realistisk for mange andre en pensionister og hjemmegående, men viser lidt om hvilke behov hunde har.

• #31   13. maj 2014 nu gentager jeg mig selv for sidste gang, planen da jeg købte hund for 16 år siden var bestemt ikke at de skulle være alene 18 timer i døgnet, ej heller at de i ca 4 år af deres liv skulle bo i hundegård. Men det var nu engang sådan mit liv undervejs ændrede sig til at blive.
    jeg har ikke forskellige steder eller forskellige mennesker til at passe mine hunde.

og igen vi kan ikke bliv ve at hænge i hvad der har været, de er fortid, nu skal fremtiden i fokus

• #32   13. maj 2014 Team grafik: ja, så er det klart hunden kun er alene i 5 timer.

Ismulerne: Sikke da en lov. Men jeg kan ikke se hvilket behov det skulle dække ved en hund, da man ved en hund ikke rigtig har en tidsfornemmelse, og kan hunden gå frit ud, kan jeg intet problem se i at den er alene i mere end 5 timer smiley

Rikke: Det er et rigtig træls problem, og jeg håber det løser sig. Kan bare ikke rigtig se hvad du kan gøre, andet end måske at få professionel hjælp? smiley Det hjælper ikke at skælde en hund ud, den bliver bare mere forvirret. Den skal altid vejledes i stedet for hysteri, og er jeg også sikker på du gør, og derfor tror jeg, at du må søge til hundetræner som kan komme hjem til dig, og hjælpe dig. Jeg tror desværre ikke der er nogen kur imod det, men du kan evt købe et tissebælte til dine hunde. Det skulle gøre sådan, at HVIS de tisser, så er det ikke på dit gulv, men oftest har det den virkning, at den helst venter til den får bæltet af, da det er lidt det samme som hvis den sidder i en kasse, i bilen eller andet, for den kan ligesom mærke noget rundt om sig, hvilket gør de ikke rigtig tisser smiley

• #34   13. maj 2014 Gad vide hvor mit indlæg blev af.... smiley

Jeg tror du skal påbegynde alene hjemmetræning helt forfra - jeg tror de to yngste har fået tillært adfærden fra den gamle, og at hendes tilstand i takt med hendes alder bliver forværret.
    Jeg vil anbefale dig at få enten et DAP halsbånd eller en implikator til stikkontakten, som forhåbentlig kan give den ældste lidt ro.
    Nu er det jo hunde som gerne vil bruge knolden, - er det muligt at øge deres mentale stimuli fremfor den fysiske? smiley

• #35   13. maj 2014 Der findes ikke én rigtig måde at holde hund på. Der findes mange måder, ikke kun en er korrekt.

Vi går ikke tur med vores hund hver dag. Måske 1-5 gange på en måned. Han får lov til at løbe i haven og lege, og det har han det fint med. Dyrlægen har intet at sige til ham, han er sund, rask og ikke understimuleret som mange mener de bliver hvis de ikke kommer ud og går tur.
    Han er normalt alene hjemme 6-7 timer måske mere, an på hvornår jeg, min mor eller min far kommer hjem.

Synes I er lige skrappe nok mod Rikke.

Rikke - Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre. Jeg har ikke selv oplevet det. Håber at du finder en løsning!

• #36   13. maj 2014 Til TS:

Jeg er helt enig med nogle af de andre i, at 18 timer alene hjemme er noget jeg aldrig ville byde min hund og i den situation du stod i dengang ville jeg finde en kompetent hundepasser man stoler på og betale det der skal til for at hundene fik det de havde brug for nu hvor du havde studie og arbejde smiley Men når det så er sagt, så har du ret i, at det ikke er noget man kan ændre nu.

Jeg har heldigvis aldrig haft dit problem og det lyder rigtig træls - mit bedste bud ville være at få råd og vejledning af en veluddannet hundetræner der giver privatsessions mht. adfærdstræning og så tage den derfor. Jeg tror ærligt at det ville være den bedste mulighed for dig og dine vovser smiley
    Jeg ønsker dig held og lykke, for det er da en frustrerende hverdag at have - ikke kun for dig, men nok også for hundene. Krydser mine fingre for jer smiley

• #38   13. maj 2014 når i så nævner hundetræner, har i så nogle i kan anbefale???

• #39   13. maj 2014 Prøv at google hundetræning og den by/område du bor i, så kommer der helt sikkert noget op......

• #40   13. maj 2014 Hundegalleri?

• #42   14. maj 2014 Kan se du bor i Nordjylland, lavede en hurtig google search: http://www.hundecenternord.dk/

• #44   15. maj 2014 tak skøre.....

har selv googlet, men kunne være rart hvis nogle kunne anbefale en dygtig træner

• #45   15. maj 2014 Jeg søger bare på positiv hundetræning, hvilket er et begreb der betyder at der ikke bliver anvendt dominans-teorier, man benytter sig af positiv forstærkning og er "obs" på indlæringsteknikker (og bruger gerne nogle alla klikkertræning, fri shaping, el. lign.).
    Den jeg linkede til har beskrevet: "I HUNDECENTER NORDJYLLAND bruger vi udelukkende positive træningsmetoder, det vil sige ingen råben, tagen fat i hunden, smerte, frygt, trusler, korrektioner eller andet “vise-hunden-hvem- der-er-Alfa-vrøvl”!"

Så ved jeg i hvert fald at det er nogenlunde i den boldgade som jeg ønsker at træne efter.
    Ellers er Hund&Træning et meget fornuftigt firma og jeg har kun hørt positivt om deres trænere, du kan prøve at søge lidt rundt derinde og finde en træner i nærheden af dig: http://www.dogtraining.dk/

• #46   15. maj 2014 ok tak

• #47   16. maj 2014 smiley jeg har 2 små som hat været 100% renlige men lige pludselig var de ikke mere de rente også og tissede rundt om i huset og det er et være svineri med en hanhund ser ret ud sagt pisser op ad ting

jeg gjorde så det at jeg fandt 2 store hunde bure som de har madrasser dyner og puder i nu og der er de inde når jeg ikke er hjemme og om natten de elsker deres kasser og løber selv ind i dem når de er åbne og de er renlige igen

måske det kunne være en ide smiley

• #49   16. maj 2014 Jeg lærte at gå på potte da jeg var omkring ja, ikke særlig gammel.. Så flyttede min mor og jeg rundt omkring og vi har aldrig rigtig kunne slå os ned et sted. Jeg har boet flere steder i løbet af mit liv, og nu da jeg har slået mig ned hos min kæreste, er jeg begyndt at tisse i sengen og andre steder end toilettet.

- Hør nu her mennesker... Jeg kender hunde, som har haft det mange gange værre end Rikkes, og de kan SAGTENS tisse ude.. Når en hund har lært det, så burde det hænge ved.. Rikkes hunde har ikke en rodet tilværelse længere, og derfor er der altså noget galt.. Men jeg er ved at være godt og grundigt trætte af hunde ejere, som mener vi mennesker gør alt galt med hen til vores hunde... En hund er IKKE dum! Når den er lært noget, så burde det gerne hænge ved, og JA! Hvis den i perioder er meget forvirret over ejer osv, og hvor den er, så kan det godt give problemer som dette, men som jeg læser det, så hundene det rigtig godt nu... Der KAN altså være andre årsager, end at vi mennesker bare er åndssvage og dumme... Jeg har en lille hund, han VED han skal gøre det udenfor, men han gør det indenfor.. Selvom vi går over 8 ture med ham om dagen, og han er ude i flere timer, så pisser og skider han gerne indenfor når han kommer hjem.. DET er et TRYGHEDS sted for hunden at gøre tingene indenfor, for det er der de bruger mest af deres tid, og det kan være et problem, og det problem skal løses. Det behøver ikke at have noget som helst med os mennesker at gøre, at hunden vælger den adfærd. Min hund lærte at gå ud og tisse fra start, men han er bare begyndt at gøre det indenfor.. Nu blev han kastreret i går, og så må vi vente og se om det hjælper på det territoriale hvis det er det som er galt. Men at klantre Rikke for de ting der, er bare ikke i orden! Der er SÅ mange hunde, som har været igennem meget værre ting, og bare hunden ser sin ejer HVER dag, og at den er samme sted, eller bliver passet samme sted, så sker der altså ikke det helt store ved det! Det er stadig samme have og samme område den skal gås tur i, og om det er Rikke eller anden anden hunden kender, er fuldkommen ligegyldigt.. Hold da op, cirkus hundene må have det forfærdeligt og tør da slet ikke tænke på, hvordan cirkus artisternes campingvogne og huse ser ud indeni så, med alle de hunde...

• #51   16. maj 2014 Vi har også flyttet meget men der er sku da ingen af mine der lider under jeg mener de har jo vores lugt med hvor vi end flytter hen smiley

• #52   16. maj 2014 Det her handler ikke kun om, at hundene ikke er renlige.... Det er GRUNDEN til at de ikke er renlige, som er væsentlig. Jeg er slet ikke i tvivl om, at hundene har separationsangst (som de forstærker hos hinanden), og det er den angst der gør, at de tisser indenfor, når Rikke forlader dem for at tømme postkassen. Hundene bliver stressede over at Rikke er væk, og så reagerer de ved at tisse på gulvet.

Nu er der så en flere der påstår, at det er hundenes mangel på stabilt hjem osv. der udløser separationsangsten (og tisseriet på gulvet)..... Når I nu er så kloge, så vil jeg da gerne vide, hvorfor min søde og velopdragne hund også lider af separationsangst, som af og til kommer til udtryk ved at hun lægger en hilsen på gulvet, mens jeg er i bad eller lignende.... Hunden har ALTID boet det samme sted. Hun har ALDRIG haft andre ejere. Hun har ALDRIG oplevet at blive passet udenfor hjemmet eller været alene i 18 timer. Hun har derimod ALTID haft et godt og stabilt hundehjem. Og hun er ALTID en glad hund, som elsker mennesker. Hvorfor pokker har hun separationsangst.....? Hun har jo oplevet det modsatte af Rikkes hunde, men til trods for det, så reagerer hun nøjagtig ligesom Rikkes hunde - dog kun med urenlighed som følge af og til (istedet er alle vores døre ridsede af hundekløer, der har forsøgt at komme igennem). Måske er der bare mange ting i denne verden, som er svære at forklare. Hundene kan ikke tale, men jeg er slet ikke i tvivl om, at både Rikke og jeg har nogle hunde, som vi gør det bedste for, og som bare er glade for, at de kan få lov til at leve hele deres hundeliv hos os. Det viser de jo tydeligt, når de bliver så kede af det når vi går........

Brug jeres negative krudt på de dyr, som VIRKELIG har et elendigt hjem og en elendig ejer.... Der er masser af dem derude smiley

• #53   17. maj 2014 Tina J >> jeg bliver så glad når nogle virkelig formår at læse og forstå, og som virkelig er i stand til at sætte tingene i fokus. Det der gør mig allermest glad er når de så kommer med et rigtig godt råd og er villige til at hjælpe.

Samtidig gør det mig rigtig ked af det når folk de brygger deres egne teorier.

feks. så er jeg enig med dig i at problemet er mit og ansvaret er mit, og jeg mener bestemt uden at have læst mine egne kommentarer om igen, at jeg skriver og spørg om hvad JEG kan gøre for at ændre. jeg mener ikke at jeg nogle steder skriver at mine hunde er dumme, at det er dem der gør noget forkert.
    jeg fortæller jo netop jeg er fuld klar over at JEG bærer ansvaret for at de ikke har lært fra hvalp at være alene hjemme, men skriver samtidig også at det ikke er ALENE hjemme der er problemet, men når jeg er hjemme men forlader rummet for feks at gå på wc.

ude hund inde hund over flere gange hmm. det må du have misforstået eller også misforstår JEG hvad du mener. hundene havde en periode på knapt 4 år hvor de boede i hundegård ja, men de resterende 12 år har den gamle tæve boet inde så hvor du får ideen til din udtalelse fra kan jeg ikke se.
    hundene har ganske rigtig været i hundegård når vi forlod dem og de var alene hjemme, men det burde ikke sige noget at jeg vælger at have dem i en gård hvor de kan bevæge sig frit, frem for et mindre bur.

Du mener jeg mangler kontrol over mine hunde??? hvor får du den tanke fra. Har du kontrol over hvad dine dyr laver når du ikke er til stede??

til jer der så kender til hunde der har separationsangst hvordan oplever i hunden når i er ude med den?? feks. en tur i hundeskov eller andre steder hvor den kan rende frit????

• #54   17. maj 2014 Hos mig er det kun et problem, når vi er hjemme. Når jeg er i skoven, render hun glad afsted. Jeg har prøvet at gemme mig for hende, og der går max 30 sekunder, før hun er løbet tilbage og har fundet mig. Der er ingen tvivl om, at hun hele tiden lytter efter mine skridt, så hun ved, hvor jeg er, men det er ikke et problem.

• #55   17. maj 2014 Nina kan du dække hende af og bede hende blive uden problemer???

• #56   17. maj 2014 Nej ikke hvis jeg går fra hende - så vil hun følge efter mig.

• #57   17. maj 2014 Nina E: Jeg giver dig så meget ret.. Og dig og Rikke ER gode hunde ejere, og jeg ved Rikke er et ansvarsbevidst menneske, så derfor bliver jeg ret gal over, at folk danner deres egene teorier... smiley

• #58   17. maj 2014 tak putte

Nina se det er præcist det samme med mine, især tæverne. går jeg i skoven med hundene, så render de gerne glade rundt, men aldrig længere væk end de kan se mig, og gemmer jeg mig kommer de omgående og finder mig. men jeg kan ikke dække i hvert fald den gamle tæve af og gå fra hende, som den eneste øvelse.

• #59   18. maj 2014 Jeg har valgt at lade Frida være som hun er og så tage bøvlet med hendes kradsen på dørene og hylen, når jeg går på toilettet eller andet. Det er selvfølgelig også nemmere, når hun ikke reagerer ved at tisse over det hele, når jeg er væk. Hvis hun reagerede med at tisse på gulvet, så tror jeg, at jeg ville kontakte en hundeadfærdsspecialist.

Jeg har prøvet at tage tid på, hvor hurtigt Frida finder mig i skoven, hvis jeg gemmer mig. Max 30 sekunder.......og så står hun ved siden af mig igen:-). Ingen tvivl om, at hun lytter efter mig konstant, men så længe hun kan hygge sig, snuse rundt og lege med Lúka mens vi er i skoven eller stranden, så er det ok med mig.

Kommentér på:
Pis hunde

Annonce