{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  puha det var tæt på :o *KLIP*
  • #1   23. maj 2014 Nej hensyn og overblik, er hvert fald ik søgeordene her.

  • #3   23. maj 2014 Min hest vipper ingen gang et øre selvom de kommer kørende forbi 2 meter ved siden af hende med næsten 150-200 km/t på de små snoet veje.. Også der mig som er pisse rædselslagende for dem..:-(

  • #4   24. maj 2014 De skulle skamme sig smiley

  • #5   24. maj 2014 for at det ikke skal være løgn, har en af mine veninder til en prøve teori prøve da hun tog sit kørekort været ude for at få fejl da der stod:

    du kommer kørende mod en nervøs hest, hvad gør du?
    1: sætter farten ned og køre stille forbi
    2: dyt'er af hesten
    3: holder din fart.

    hun valgte at skrive at man skulle sætte farten ned og køre roligt forbi. men det rigtig svar var en af to andre.
    det er i mit hoved fuldstændig forkert hverken at dyte af hesten eller holde sin fart, her kan vi næsten se hvor galt det kan gå når man holder sin fart. . . men ikke heste kyndige personer lære desværre dette når der bliver taget kørekort smiley
    det er hul i hoved! så kan man se at teoriprøverne ikke er lavet af personer der har forstand på heste desværre.


  • #6   24. maj 2014 hehe den gang jeg tog det var der til en time et billede hvor der var en hest jeg kører med 30 km i timen - hvad gør jeg? mit svar var holder farten, da jeg jo kørte med 30 km som man må forbi hesten, men det var forkert jeg skulle slippe speederen og være klar på at bremse... så den gang for 10 år siden kunne de godt finde ud af at heste var farlige...

    men hold kæft det er ubehageligt når hesten stejler fordi der kommer motorcykler forbi og man sider uden sadel og i hackamore... og de kom ikke engang i høj fart for det var på en grusvej


  • #7   24. maj 2014 Teori-prøver er så mærkelige. Jeg har haft en hvor jeg skulle holde farten forbi en nervøs hest. Åbenbart tror de at hesten bliver mere bange hvis motorcykel bliver ændret både i forhold til at sænke farten og gasse op.
    Men helt ærligt at sænke farten kan redde liv hvis hesten springer ud foran bilen, og det gælder ikke kun for rytteren men bestemt også føreren af bilen! 300kg hest i forruden kan slidt slå føreren af bilen ihjel.


  • #8   24. maj 2014 Pip: Så prøv at blive mast af en lastbil smiley Jeg har haft den mest klammeste oplevelse, som vi nok kun slap levende fra fordi min hest ikke panikkede.
    Jeg var ude og skridte en tur i byen, skridter helt inde ved fortovet. Først køre en lastbil udenom og giver god plads, ingen problemer der. Lidt efter kommer så endnu en lastbil, men da der også kommer en modkørende bil tror jeg da ikke fjolset vil køre forbi før den modkørende bil er kørt forbi. Men jeg tog fejl smiley Han mener altså godt han kan være i mellem mig og modkørende bil, på trods af vejen ikke er så bred! Nå han er tæt på mig og hesten 50cm og begynder så at trække yderligere ind mod os!! Jeg bliver nød til at flå i tøjlen og få væltet hesten ind på fortovet, ja han ryger på forbenene hen over kantstenen smiley Den modkørende bil er nød til at gøre det samme for ellers var den blevet ramt af lastbilen (formodentligt der for lastbilen træk ind mod mig) men stopper idioten i lastbilen for at sikre sig om vi er okay?! Nej han køre videre, heldigvis kommer bilisten over i den modkørende bil samt nogen fodgængere over til mig for at høre om jeg er okay. Og heldigvis skete der hverken hest eller mig noget, men tænk hvis min hest var blevet panikken over at blive "mast" af den lastbil?! Så tror jeg virkelig ikke jeg havde siddet her i dag smiley


  • #9   24. maj 2014 Kommentarerne under videoen er også skræmmende - puha nogle modbydelige oplevelser nogle har haft smiley

    Jeg er virkelig glad for at min seje mor hjalp mig med at gøre Taura cool overfor biler der gasser op, dytter og alt det værste de kan lave!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   24. maj 2014 Man må IKKE være til gene i trafikken hverken bilister eller heste, derfor skal man holde farten..

    Hvis en hest ikke kan håndtere at der kører biler forbi, men enten 50 eller 80 km/t, bør man ikke ride på de veje med de hastigheds grænser..

    Fordi en hest går som en bil, så skal man ikke forvente at folk sætter farten ned..

    - en anden ting er så hvad der i situationen er rigtigt og forkert smiley


  • #11   24. maj 2014 så er reglerne lavet om for før hed den 30-40 km/t forbi heste...

    ej puha Team Grafik det lyder virkelig ikke som nogen sjov oplevelse smiley godt din hest var så cool. min var sgu nok hoppet på fortovet inden lastbilen var nået op til os ellers var jeg selv trukket der op, er nemlig lidt en kylling...


  • #12   24. maj 2014 Astrid: Men derfor skal man stadig være agtpåvigende, da en hest jo kan blive bange. Det er jo et dyr og ikke en maskine.

    Pip: Det var virkelig væmmeligt, men hesten er heldigvis slet ikke bange for trafik og jeg gider nu ikke op på fortovet fordi der kommer en lastbil bagfra, det er jo ikke alle lastbilchaufføre som er fuldstændig hjernedøde smiley Men jeg er blevet mere utryg ved dem når de kommer forbi på den vej.


  • #13   24. maj 2014 Min gamle part var engang ved at få kørt røven af, af en traktor med kornlæs, der bare buldrede forbi uden at trække lidt til siden på en ellers temmelig bred vej, uden ret meget trafik.. Jeg red i rabatten, skal det lige siges.

    Heldigvis var hesten cool, men jeg var ved at tisse i bukserne.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   24. maj 2014 Team grafik: læs sidste sætning ...

Kommentér på:
puha det var tæt på :o *KLIP*

Annonce