{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Puha det var dyrt! {{forumTopicSubject}}

I sidste uge fik min hoppe konstateret asmatisk bronkitis hvilset betyder at hun er allergisk overfor svampesporer, som der er i hø og halm. Så hun må ikke længere stå i en stald, da hun ikke kan trække vejret derinde.
Dyrlægen anbefalede at give hende nogle urter.

Men udover det, så har hun tørre hove + hun har sur stråle (ja, det lyder mærkeligt at hun har det på samme tid, men det har hun altså)

Så jeg fandt frem til en dame der solgte urteblandinger til heste.
For en spand på 1,5 kilo skulle jeg give 280 kr.!!

Bagefter tog jeg i Horze fordi hesten har ødelagt sin bidløse trense, så skulle have den reperaret hos sadelmageren. Men han var der (heldigvis) ikke.
Udover det, skulle jeg have et andet produkt til hendes sur stråle. Indtil videre har jeg brugt den fra blue hors, men det har ikke virket. Så nu købte jeg den der hedder Thrust Buster. En lille dum flaske som ikke er højere end 10 cm til 209 kr.!!
Det var til den sure stråle, nu til den tøre hov. Man kan åbenbart få nogle klokker som man gør våde, og sætter på hesten - på den måde bliver hoven ikke våd inde ved strålen. De to kostede 59 kr. Så det var da til at overkomme smiley
Hun skulle jo også lige forkæles lidt, nu hvor hun har så mange problemer, så hun fik da også lige en HorsLyx til 59 kr.

Så min hest kostede mig lige hele 607 kr. Hvilket jeg syntes er ret dyrt, når man tænker på at det kun burde være urterne der ville koste lidt.
Og så har jeg ikke engang betalt smed - og dyrlæge regningen endnu!

Puha det er dyrt at have hest!
Nu håber jeg bare det virker :)¨

Undskyld det blev så langt xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha det var dyrt!
  • #1   26. maj 2009 Uh, kender alt til det med at skulle købe hovprodukter osv. jeg har selv en hest mer tørre hove og vi nødig lægge sko på hende, selv om dyrlægen anbefaler det.

  • #2   26. maj 2009 Kender det alt for godt! i den her månede har jeg brugt 8000 kr på mine heste og 1200 i næste.. smiley Øv jeg synes det er meget...

    8000 er for to sadler der er blevet omstoppet, og en tilridning, de 1200 går til smed.. I denne månede har jeg os haft galla, er sgu glad for der er noget der hedder "penge tilbage i skat", løn, opsparing osv..


  • #3   26. maj 2009 JEg er glad for at jeg har en meget billig pony smiley
    Han har ikke været syg i de 3 år jeg har haft ham.
    Giver 1000 kr om måneden i opstalding.
    giver 350 kr hver 8 uge til smed
    giver ca 1200 - 1400 hvert år til dyrlæge, og så er der foder, og når han får foder når han står inde, så giver jeg vidst 115 eller 215 hver 3. månede ca.
    Så det er rigtig dejligt smiley
    Dog har jeg en svaghed for at købe mange ting som jeg ikke bruger smiley


  • #4   26. maj 2009 Jeg købte hende for 8.000 i januar 09. Og siden da har jeg brugt omkring 10.000 kr på hende!! Og det er næsten kun på udstyr (og det meste har jeg endda købt brugt, eller fået i gave) hun har haft dyrlæge 2 gange og smed 2 gange.
    Jeg giver 800 om måneden for opstaldning. Det er så heldigvis med det hele.
    Men jeg lever på su, og har jeg gjort siden februar. Spørg mig ikke om hvordan jeg har klaret det?! Og jeg skylder endda ikke nogen penge væk xD


  • #5   26. maj 2009 Avvv... jeg ved hvordan det er med dyre regninger, selvom jeg 7-9-13 rigtig rigtig sjældent står i det smiley

    Sur stråle har jeg oss behandlet i over et år nu, og det er først de sidste par måneder, at der rigtig er sket noget. Inden prøvede jeg alverdens ting og sager, bla en lil dyr og blå flaske (mon den samme?), men der skete sku ikk det store..... Men så solgte min trimmer mig noget urte-olie-fis, og jeg tænkte "ja,ja, alt det andet har jo heller ikk virket.... lad mig bare prøve...." og efter et par måneder, hvor jeg vaskede hovene i det et par gange om ugen (1-4 gange), så blomstre strålen og er nu næsten 100% sur-stråle-fri smiley wreeeeeeeeeeiii

    Så hvis det dyre stads heller ikk virker hos dig, så vil jeg anbefale PH's sæbe:
    http://hovfokus.dk/product_info.php?cPath=23&products_id=50&osCsid=96e68bb6747eebb5ce2fe291c4185157
    Det har oss en overkommelig pris smiley


  • #6   26. maj 2009 hov... men det med astmatisk bronkitis, vil det så sige, at hun ikk kan tåle hø at spise? - eller er det hvor man gør høet vådt inden man giver det til hesten ? (eller bare er 200% sikker på at det er svampesporefrit, for det er jo ikk sundt for nogen heste at få de der svampesporer, og hø/wrap kan laves uden det ;P )

  • #7   26. maj 2009 Man skal vandet høet så ikke der er noget støv i.

  • #8   26. maj 2009 Æv ! . - Virkelig ufedt..

    Jeg skal også af med 5000 kr .. O.O .. På Felina.


  • #9   26. maj 2009 SilverFlake : Ja jeg tror det er den samme flaske smiley Mini lille blå flaske til rigtig mange penge!

    Hun skal egentlig helst have wrap, men det har vi ikke der hvor hun står opstaldet, så lige nu vander jeg bare hendes hø. Og jeg flytter til Roskilde om 2 måneder, og der håber jeg på at finde et sted hvor de tager hensyn til hendes allergi


  • #10   26. maj 2009 dyrlæge regning fra i sommers 20.000 ,- og så et nyt hovedtøj og i januar igen dyr smed da han skulle have 1 gang spesiel sko på 2000 og så lige to vacc 2000 igen smiley

  • #11   26. maj 2009 ...og så er der kun urter til 1 måned... Hvis det er Askhim altså. Min Victoria får urter og medicin for næsten 1000/mdr...

  • #12   26. maj 2009 Min hest havde smed i denne måned til 760 kr, hun har haft dyrlæge hvor vi ikke har fået regningen endnu, har lige købt nogen småting til stalden på en svensk hjemmeside, 500 kr., springundervisning 700 kr, og har lige købt 2 sække foder til næsten 300 kr xD
    Har heldigvis lige fået 2 heste på sommergræs herhjemme, så er der da lidt indtægter smiley


  • #13   26. maj 2009 rød solhat hjælper mulig vis på din det hjalp på min....
    men det ik sikkert at den kan lide det... min var ikke særlig vild med det.....
    men spørg gerne


  • #14   26. maj 2009 Spørg hos Askhim.. Jeg ved at hun har en GENIAL opskrift på urte-bolcher som er ret skånsom mod urterne og som hestene ELSKER. Selv de meget meget meget kræsne. Jeg får selv Victoria til at spise dem. De er omstændige at lave, men det hele værd.

  • #15   27. maj 2009 Ja man finder hurtigt noget at bruge ens penge til når man har hest. smiley
    Hvis det er nogen trøst, så lider mine heste også meget af sur stråle da de har smalle hove. Jeg bruger også trust booster og det VIRKER! Så dine penge lige på den lille flaske er ikke spildt og der er til mange gange i den selvom den er lille. smiley Smør over med hovtjære bagefter,- det holder vandet ude. Når den sure stråle er væk, så brug hovtjære en gang om ugen. Det kan holde den sure stråle fra døren. smiley


  • #16   27. maj 2009 ja man kan hurtigt bruge mange penge på dem om det så er noget der er livs nødvendigt eller om man bare lige vil have et nyt underlag, for så kan man hurtigt pludseligt stå med 3 underlag, 5 poser hesteboljser, nye strigler osv. hehe så bliver forældrende glade ;D hehe

  • #17   27. maj 2009 Det var surt at høre smiley

    Jeg har selv en vallak, hvor jeg er nødt til at vande al hans hø/wrap.
    Har desuden fundet et urte-produkt fra St. Hippolyt, som har gjort ham hostefri. Det hedder MUCOLYT. Ved ikke om det ville kunne hjælpe din hest. Det koster kr. 875,- for 10 kg.
    (link fjernet)


  • #18   27. maj 2009 Det synes jeg ikke lyder af alverden.

    Jeg har heldigvis en hest der endnu ikke har kostet mig mere end de faste udgifter til opstalding, dyrlæge og smed.


  • #19   27. maj 2009 oh hvor surt med alt det din hest fejler smiley
    men kan godt se det er dyrt, hvis det er du feks. står og mangler penge d:


  • #20   27. maj 2009 Pauline P : Jeg har købt den lille spand fra Askim smiley Og hvis det virker, så køber jeg den store fremover.

  • #21   27. maj 2009 heldigvis er tøffe så pris-fri?
    foder til ham om måneden er ca 300kr han for hestepiller og harver?
    og smed betaler vi ikk for da det en bekendt?
    jeg har selv købt udstyr til ham, havede for 35.000 udstyr fra min andre hste genme min10 år hvor je har redet. så det mange ting
    heldigvis have jeg et lille hovedetøj,
    men jeg har selv købt sadel. og underlag og midler?
    og for udstyr er der ca 5.000kr
    opstadling bataler vi ikk for. han står hos mig selv:) Weeeei
    dyrlæge har han ikk haft hos mig inu men han skal snart så det vil 1.400 kr jeg skal af ved, p.g.a alt det han skal tjækses for:)

    så det dejlig og ha en billig pony. men skal så af med ham:(
    totalt sorryligt. men er for stor den skønne hest!:'(


  • #22   28. maj 2009 -uh smiley Men venindes pony har også lige fået det konstateret

  • #23   28. maj 2009 Mor til 2 : Hvad mener du med rød solhat?

Kommentér på:
Puha det var dyrt!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce