{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Jeres mening om 13+ på Facebook {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg sidder en smule og brænder inde med en masse spørgsmål omkring aldersgrænsen på Facebook. Jeg synes at det er meget godt at der er sat en aldergrænse, men synes til gengæld også at er er alt for få som ikke overholder den, i forhold til hvor meget grusomt der rent faktisk kan dukke op på siden.

Grunden til at jeg undrer mig sådan, er på grund af min lillesøster på 11. Hun har i et godt stykke tid plaget om Facebook med grundende: "mine venner er der, der er mange spil og det er unfair at jeg ikke må".
Forklarer hende hver gang at der er en grund til at der en aldersgrænse og at det på mange måder er forkert at hendes venner er derinde. Samtidig må jeg fortælle hende at der kan komme mange voldsomme ting frem som selv jeg kan sidde skræmt og tænke på det næste stykke tid.
- Det får mig så videre til min holdning om at jeg ikke forstår hvorfor nogle forældre tillader det. Hvor blev den regel om at passe på af?

Hvad er jeres holdning til at børn er på Facebook? Hvis I er forældre til et barn under 13 med Facebook, hvad er grunden så?

Prøv at hold tråden i god tone, da det alt i alt er en undren jeg kommer med. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening om 13+ på Facebook
  • #1   26. okt 2014 Efter min mening burde grænsen være 18+ efter den måde såkaldte voksne mennesker opføre sig derinde og hvordan de faktisk viser sig frem... Det ikke et sted for børn.. Spil eller ej der mange andre sider hvor man kan finde præcis de samme spil ...

• #2   26. okt 2014 Helt fint med en aldersgrænse.

Jeg tror mange forældre er ligeglade, fordi de selv er bruger derinde, og ikke gider tage diskussionen når deres børn plager.

• #3   26. okt 2014 Jeg synes så 18+ er lige i overkanten, 15+ vil jeg mene er mere passende..

• #4   26. okt 2014 Svar til #1:
    18+ er måske lige overdrevet nok, men 15+ kunne godt gøre gavn.

Svar til TS:
    Forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at have facebook, det er en måde at kunne kommunikere ja i know, men vi har da også en telefon hvor vi kan skrive SMS.
    Og som #1 siger, kan spillene findes andre steder.
    Facebook gør dig afhængig(jeg har selv svært ved at slippe facebook) og det er virkelig en tidsrøver. Og når du først er kommet på facebook, bliver alting langt nemmere fordi du bare kan skrive tingene istedet for at side det ansigt til ansigt.
    Dog bliver man nemt indelukket af det...

• #5   26. okt 2014 Synes også at det ville være en idé at få grænsen til 15+.
    Dog så er jeg ikke selv afhængig. Men ja, fik selv facebook i en alt for tidlig alder, uden at mine forældre vidste det. Og det var også med grunden "mine venner har det". Det fortryder jeg nok så meget idag, da der var en del jeg kunne have undgået. smiley

Prøver meget at få min søster indforstået med at venner leger man med, og sms'er med i fritiden. Det er meget mere værd end at fokusere på en facebook profil. Jeg havde engang en veninde som er på min egen alder. Hun må stadig ikke få facebook og hun er klart mere livsværdig og sjov at være med da hun ikke sidder og fokusere på omverdenen. smiley

• #6   26. okt 2014 Jeg synes også aldersgrænsen på 13+ er god - hvis den så bare blev overholdt. Jeg tror dog der kan være flere grunde til, at forældre har et barn under 13 på facebook; enten synes de det er i orden, eller også er de ligeglade, eller også ved de det faktisk ikke - en pige på 11 kan jo godt gå ind og lave en facebook-profil uden forældrene ved det smiley

• #7   26. okt 2014 Jeg synes at 13+ grænsen er fin, de burde bare gøre sådan, at man skulle indtaste sit CPR-nummer, så FB kan se, at personen er over de 13+ og at det derefter slettes og vedkommende får lov til at oprette sig.

Opretter man sig derinde når man er under 13, jamen, så er man dælme også selv skyld i, hvis man ser noget man egentlig måske ikke har lyst til.

• #8   26. okt 2014 det er fint der er den aldresgrænse på 13+ det er bare så synd og ærgerligt at den ikke bliver overholdt.. kender flere under 13 som har fb konto, og det har de ved bare at lyve sig ældre og endda med forældernes tilladelse

• #9   26. okt 2014 Facebook skulle satme have implementeret et pålideligt system, hvis jeg skulle indtaste mit CPR-nummer derinde, også selvom det blev slettet bagefter smiley

• #10   26. okt 2014 Fünke: Ja, selvfølgelig skulle de det - men det var nu også bare kontrollen jeg lagde vægt på (;

• #11   26. okt 2014 Mine børn har ikke Facebook og får det hellere ikke før de er blevet gamle nok. Dog synes jeg at aldersgrænsen bør hæves til 15 år smiley
    Mvh TT

• #12   26. okt 2014 Altså jeg fik facebook da jeg var 9. Jeg er først her det sidste år begyndt at se stødene ting, men det hænger nok sammen med at jeg er mere på. Jeg bruger grupperne og gruppesamtalerne utrolig meget og er utrolig glad for at man kan det smiley

• #13   26. okt 2014 Jeg tror endnu ikke, jeg har set noget stødende derinde som jeg ikke ser andre steder.
    Hvilke stødende ting tænker i på? smiley

• #14   26. okt 2014 Nu skal man også huske at facebook har ændret sig en del, da jeg startede på facebook så det meget anderledes ud, og der var slet ikke så mange funktioner som i dag, samt at man altså ikke havde så let ved at "se" alverdens ting der bliver lagt op. I dag ser man jo ikke kun venners opslag smiley

• #15   26. okt 2014 Synes det mest uhyggelige er de ting folk siger ja til, for at komme til at spille et eller andet sygt spil, har i læst på hvad man f.eks. giver candycrush tilladelse til at bruge af info om en selv? Puha. Man skal virkelig passe på hvad man giver af info til den side, for det bliver videresolgt, og brugt imod en, hvis man ikke træder varsomt. Spiller ikke spil på facebook af den grund, hvis børn vil spille spil, så lad dem for guds skyld ikke bruge facebook til det.

• #19   26. okt 2014 Line Z.
    Det har jeg også selv. Dog er jeg mere imod at det er sådan noget som smartphones. En lille nokia til 300 kr, som kan sms'e og ringe er meget god at have til at komme i kontakt med fx. ja, min søster. Specielt nu hvor vi bor på landet og hun går i skole i byen, så er det rart at kunne ringe eller skrive og sige at man er på vej efter hende. Eller skrive at hun skal gå om til fx mormor. smiley

• #20   26. okt 2014 Jeg tror slet ikke det vil have nogen effekt at hæve aldersgrænsen. Børn skal jo nok alligevel finde derind på en eller anden måde. Nu har facebook måske også ændret sig lidt, men jeg tror da godt at man som 13-årig er klar over, hvad der kan være af farer ved Facebook. Man kan jo ikke tvinge dem til at lege ude i haven hvis de er 14 år smiley Man skal derimod finde ud af, hvordan man kan håndhæve aldersgrænsen på 13 år så det rent faktisk fungerer.

Da jeg var 12 år havde jeg også Arto, men jeg brød mig ikke om det, og jeg kan da huske, at min mor selv foreslog, at jeg prøvede Facebook, fordi man kunne gøre sin profil privat mm. Jeg tror også man skal passe på med at gøre Facebook til den store synder - eller mobiler, for den sags skyld, som jeg lige så i Lines kommentar.

Det hele kommer altså an på måden man omgås det; nu er børn godt nok med tiden begyndt at gå rundt med iPhones mm., men jeg havde da også en mobil da jeg var 9 år som jeg kunne ringe eller skrive til mine forældre med. Og jeg fik da som barn også lov til at spille på mine forældres computer - hvad er så forskellen på at børnene har en smartphone de kan ringe og spille apps på - jeg vil vædde på at størstedelen i aldersrummet 15-25 år har siddet med en sort/hvid Nokia og spillet snake på den som barn; når man kigger på det er der altså ikke den store forskel, bortset fra at smartphones har gjort flere ting muligt. Man følger bare med teknologien.

- Ja, jeg har da noget imod de 10-årige børn der render rundt med smartphones og konstant er på instagram, skal tage billeder eller måske er på Facebook. Men hvis man stoler på sin opdragelse og de værdier man har givet videre til sit barn, så er der altså ingen grund til at frygte at de har en mobil i hånden smiley

• #22   26. okt 2014 Jeg fik det da jeg var 9! Og man ser jo kun det ens venner poster!? Da jeg fik det, brugte jeg det næsten ik, det var først da jeg blev omkring 11 jeg begyndte at bruge det! Det er jo kun der ens venner poster man ser smiley smiley

Kommentér på:
Jeres mening om 13+ på Facebook

Annonce