{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

astma hest. {{forumTopicSubject}}

Hej. da jeg er ejer af astma hest søger jeg lidt råd.
Vi er kommet ud på et opstaldningssted med halm. han er nu begyndt at hoste meget (som har desværre gør hver vinter)
Vi har prøvet så mange ting på de 5 år vi nu har haft ham.

Så nu spørg jeg jer med kenskab til astma heste. hvad gør i for at få dem til at hoste mindre osv?

Btw.. Han går i løssdrift så han får masser af frisk luft konstant smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  astma hest.
  • #1   29. nov 2014 Min har astma, og får lungeurtblanding fra www.askhim.dk hver morgen + aften

    I svære perioder som lige nu får hun en kur med pulver i foderet 1x daglig

    Som noget nyt er vi begyndt at brygge te mod hoste på Kombucha, hvilket jeg glæder mig til at se resultater på, men det skulle virke helt fantastisk!!


  • #2   29. nov 2014 min hest er SÅ kræsen så jeg tror jeg vil kigge på pulveret! smiley Te det rør han ikke! Om der så er most flere koli foder i det som rør han det ikke smiley

  • #3   29. nov 2014 øv siden virker ikke hos mig ligenu smiley

  • #4   29. nov 2014 Haha, jeg brød mit hoved i 8 dage med hvordan jeg skulle få hende til at tage det, og det var INTET problem! smiley

    Pulveret har jeg på recept efter undersøgelse på Højgaard Hestehospital smiley


  • #6   29. nov 2014 Søg Askhim på Google så smiley

  • #7   29. nov 2014 har jeg prøvet, det virkede desværre ikke så prøver bare imorgen smiley jeg siger i hvert fald tak for hjælpen! smiley

    Hvad med hensyn til træning. hvad gør du der? smiley Jeg er meget i tvivl om jeg skal sætte hans træning på standby grundet hans hosten eller om jeg skal træne som jeg gør nu? (han stået stille i noget tid så er ved at genoptræne ham = let træning)


  • #8   29. nov 2014 Min astma pony går i løstdrift, på træpiller/tørv og for wrap.. Fodre ham med fodre med mange urter. Læste faktisk også engang at roepiller også er fint for astma heste, da der jo er meget vand i smiley
    Min er meget hårdt ramt af astma, så det svinger fra dag til dag hvordan han har det, men det overstående er det bedste vi kan gøre for at holde det nede smiley


  • #9   29. nov 2014 Lige pt har hun stået stille fordi jeg har været syg, så jeg måtte ikke ride... Men ellers plejer jeg at skridte, og indlægge trav alt efter hvor slemt det er - normalt kan jeg ride uden problemer, men hun har lige haft en hård periode... Så det håber jeg teen hjælper på - for hun elsker at blive redet smiley

  • #10   29. nov 2014 - dyrlægen har sagt, at når den hoster skal jeg skridte i 5-10 minutter, og kun ride meget let efter... Hvis ikke kun skridte smiley

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #11   29. nov 2014 Helt klart skifte miljø eller i hvertfald bare halm. Forstår faktisk helt seriøst ikke du flytter hesten til et sted med halm når den har det som den har smiley men det er nok bare mig...

    diverse tilskud hjælper ikke meget hvis grundtingene ikke er Ok.


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #12   29. nov 2014 Kambucha har jeg desværre prøvet uden held smiley

  • #13   29. nov 2014 Min står på halm... Hun er ude 2 timer i døgnet, så rider jeg hende og hun har vindue i boksen, men om hesten står på halm eller træpiller eller tørv eller whatever hjælper ikke, med mindre hele stalden gør det
    - det fik eg afvide af dyrlægen der lavede undersøgelse i forhold til luftvejsproblemer på min...


  • #14   29. nov 2014 ida landet ligger sådan at om vinteren kan vi ikke holde hestene derhjemme.. du finder ikke et billigt sted hvor de ikke køre med halm, og hvor stedet ligger tæt på.

    Og mathilde har ret. HELE staldmiljøet skal ændres for at det hjælper. og det finder man ikke..


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #15   29. nov 2014 Derfor skrev jeg også miljø smiley


    Jeg vil stadig ikke kunne bære at gøre min hest syg når der kunne findes en anden løsning.

    Håber du får det løst på en eller anden måde. smiley


  • #16   29. nov 2014 Min ene pony har allergisk astmatisk bronkitis. Det hjælper at holde hesten i løsdrift samt at holde den slank, men den kan dog ikke holde til for meget træning. Derudover har jeg prøvet forskellige tilskud. Det, som har virket bedst indtil videre, er Dilaterol, som er en form for sirup. P.t. er jeg i gang med at afprøve Nutri Labs Pulmomag, som bl.a. indeholder magnesium, hvilket i følge visse undersøgelser skulle hjælpe på astma (i hvert fald i humane tilfælde) smiley

  • #17   29. nov 2014 St. Hyppolyt mycolyt hjælper for mig. Det er lidt dyrt, men man skal heller ikke bruge så meget ad gangen. Det vil min meget kræsne hest gerne spise sammen med lucerne smiley
    Bruger det året rundt, da det i mindre dosis bruges som forbyggende.


Kommentér på:
astma hest.

Annonce