{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astma hest!?
  • #1   7. aug 2012 Min havde ret kraftig astma de sidste år af hans liv..
    Klart det bedste for ham var at gå i løsdrift 24 timer, året rundt.
    Gjorde en KÆMPE forskel på ham.
    Fik noget pulver til ham og der og forbedrede det meget, men kan selvfølgelig ikke huske hva det hed, Sort hat ell. Rød hat eller noget i den stil... noget naturprodukt...!


  • #2   7. aug 2012 Jeg har min Isak - han kommer ind om natten sammen med de andre og vi mærker ingen forskel, eller jo lidt synes faktisk hans vejrtrækning er bedst når han kommer ind til natten og ud til morgen smiley
    Han får ventipulmin - via. dyrlægen - det er sådan noget pulver han får i fodret. Derudover putter vi vand (kold vand) i hans foder, altså fodre helt alm. og derefter hælder vi en flaske vand ud over maden i krybben. smiley Og så får han wrap - men synes nu ikke der er nogen forskel på om det er rigtig godt hø eller om det er wrap. smiley
    Det er det vi har fundet ud af virker bedst, hans vejrtrækning er dog så skidt at han er blevet pensionist for han kan ikke lave noget uden han lyder som om han bliver kvalt og man kan mærke på ham det er rigtig skidt - men som foldbums funker han fint smiley


  • #3   7. aug 2012 Min blev redet "hårdt" frem til han var godt 20 år og havde stadig været her idag hvis ikke han havde en knæskade der satte en stopper for ham desværre.
    Han kunne godt stå inde om natten hvis det var en MEGET STOR stald med GOD luftgennemgang hele tiden... OG om vinteren.
    Men når så han kom på fold og kom ind igen senere på dagen fik han et ret kraftigt hosteanfald lige i 5 min og så var det over.


  • #4   7. aug 2012 okay, hmm min hest har det skidt lige nu, men tror det er fordi det er fugtigt lige nu ? han har været redet i mere end 3 år nu, unden problem.. men lige pt. hoster han helt vildt? han får sådan nogle små piller i sin foder? hmm nu prøver jeg lige at give ham flere af dem? håber da han bliver rask, han plejer godt at kunne ride smiley ?:/

  • #5   7. aug 2012 Karina: miin står i en næsten helt åben stald pga. astmaen.. igår da jeg skulle ride undervisning i hallen var han ved at dø,fordi han ikke kunne få luft, så jeg valgte at ride udenfor og der stoppede han straks med at hoste smiley men så idag da jeg ville ride ham hostede han helt vildt da jeg skulle sadle ham op, så jeg satte ham ind igen... men efter lidt tid, tænkte jeg, at han måske godt kunne ride bare lidt, og så måske få renset lungerne lidt? han plejer nemlig kun at hoste lige i starten og så kan man ride. men han blev ved med at hoste i dag smiley

  • #6   7. aug 2012 Min har en mild grad for astma, men han står stadig på døgnfold. Han kommer kun på stald, hvis vejret absolut ikke tillader at have ham ude. Men han hoster også, når han kommer på stald! Han har fået en indsprøjtning af dyrlægen, kan ikke lige huske hvad det hed, men den virkede. Han stoppede helt med at hoste, men begynder så snart at jeg ikke holder forholdsreglerne.

    Han bliver fodret med pillefoder, og får wrap. Er wrappen støvet, så bliver det vandet godt og grundig.

    Der må ikke fejes i stalden når han er inde, og skal han stå i boks, om det så bare er i 5 min. Så bliver den støv vandet, så støvet bliver tungt og ikke kommer i hans lunger.


Kommentér på:
Astma hest!?

Annonce