{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astma hest
  • #1   20. maj 2020 Det lyder da som en ualmindelig dårlig idé. Jeg tænker at dels arvelighed og dels belastning for hoppen. Og hvorfor avle på et dyr der ikke er rask?

    Men jo jeg har desværre prøvet at avle på en hoppe der senere fik astma. Viste vi hun ville få det møj, havde vi aldrig avlet på hende. Afkommet fik det, mig bekendt, også.

    Jeg ved ikke hvor arveligt astma er, men for dælen hvor jeg synes det er et nederen sats at lave.


  • #2   20. maj 2020 Jeg kan ikke se nogle fordele i, at avle på en astma hest. Anne svare ret godt på det, i kommentaren ovenfor. Det er både en stor belastning, men kan også være arveligt. Det synes jeg ikke er det værd smiley

  • #3   20. maj 2020 Lad vær med at avle på en astma hest. Det er arveligt :S

  • #5   20. maj 2020 Jeg spørger for og blive klogere og vil min hoppe det bedste. Det jo netop derfor jeg spørger om råd og det kan jeg ikke se noget forkert i. Jeg viste ikke det var arveligt og vil selvfølgelig ikke avle på hende så

  • #6   20. maj 2020 Ellers kan du jo snakke med din dyrlæge om det, og høre hvad de har at sige;)

  • #8   20. maj 2020 Man kan jo ikke vide alt har haft hest i mange år men aldrig avlet så viste faktisk ikke astma var arveligt. Min dyrlæge mente ikke det ville give problemer men vil ikke når det er arveligt. Hoppen er frisk ellers

  • #9   21. maj 2020 Klausen mor, havde ret svær astma, og Klausen døjer også med sine luftveje.

    Dog må jeg sige at efter 8 år i løsdrift har hjulpet, men der er stadigvæk dage, hvor han hoster meget.

    Så jeg vil ikke anbefale at avle på en astma hest, selvom sønen ikke et så hårdt ramt som moderen.


  • #10   21. maj 2020 Har også valgt at lade være. Istedet vil jeg se efter føl

  • #11   27. maj 2020 Min hest har RAO. Det er ikke arveligt, men miljø betinget.
    Hun skulle gerne efter planen ifoles i år.
    Ifølge egen fagdyrlæge og andre dyrlæger burde det bestemt ikke blive noget problem for hende.


Kommentér på:
Astma hest

Annonce