{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.670 visninger | Oprettet:

Kyssesyge - skole eller ej {{forumTopicSubject}}

Hey HG.
Har været til læge i dag og min læge er ret sikker på jeg har kyssesyge, men skal selvfølgelig have svar på blodprøverne først. Jeg har det sidste lange stykke tid været meget syg og har alt for højt fravær pga. det.

Her kommer mit spørgsmål:
Må man overhovedet tage i skole hvis man har kyssesyge og burde jeg blive hjemme og slappe af(laver selvfølgelig lektier og afleveringer), eller skal jeg slæbe mig selv i skole smiley

Tusind tak på forhånd!! smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kyssesyge - skole eller ej
  • #1   2. dec 2014 Bliv for guds skyld hjemme, resten af din klasse vil blive glad for ikke at blive smittet smiley

• #2   2. dec 2014 Du kan sagtens tage i skole -kyssesyge smitter ikke gennem luften e.l. så så længe du afholder dig fra at dele glas, bestik o.l. med kammeraterne er der ingen ko på isen.

Spørgsmålet er så om du KAN gå i skole -det er ret forskelligt hvor hårdt man rammes -jeg havde det virkeligt elendigt i temmeligt lang tid, andre føler det bare som en mindre influenza.

Men så længe du kan, så tag i skole. Kyssesyge kan godt trække ud, så bliver du hjemme under hele sygdomsperioden, kan det give temmeligt meget fravær i sidste ende

• #3   2. dec 2014 Så længe du ikke har det vildt dårligt, så skal du bare tage i skole. Jeg gik i skole de første 7-8 dage med kyssesyge - trods det, at det var uforsvarligt at sætte mig bag rettet i en bil grundet "febersygen" smiley

Men stop så snart det bliver for meget - jeg blev indlagt kort tid efter. En lærer på skolen døde faktisk af kyssesygen, fordi han overanstrengte sig efter sygeforløbet - jeg havde ingen mén, udover at min koncentration var dalet. Jeg kunne gå bjergvandring og løb osv. lige efter jeg var blevet rask.

• #4   2. dec 2014 Jeg havde kyssesyge uden jeg opdagede det, det fandt de ud af da de tjekkede mig på et andet tidspunkt fordi de havde mistanke om kyssesyge.. Så alt efter hvordan du har det kan du godt tage i skole, for som der er en anden der skriver er det ikke luftbåren men smitter gennem spyt.. Du må bare ikke deltage i idræt eller være fysisk aktiv da din lever og milt kan være forstørret eller på anden vis være skadet. Du må heller ikke drikke alkohol netop pga leveren kan være skadet/på overarbejde.. smiley God bedring!

• #5   2. dec 2014 Desuden smitter kyssesyge kun i feberperioden, så snart feberen er over skulle kyssesygen ikke kunne smitte mere smiley

• #6   2. dec 2014 Hvis du overhovedet ikke går i skole mens du har kyssesyge, så kan der gå flere måneder før du skal i skole igen. Min bror havde kyssesyge i et år, eller noget i den stil smiley

• #7   2. dec 2014 Jeg har lige været ramt.. Jeg var ikke i skole i den periode hvor jeg havde det dårligst (kunne ikke forlade min seng) Her efterfølgende hvor jeg er blevet "rask" skal jeg ingen ting lave og så er jeg smadret. Så en del fravær..
    Du kan godt være i skole, men lad være og del spyt med nogen! smiley
    - Jeg har fravær på 16% og har lavet en aftale med skolen ang lektier, afleveringer og fravær...
    - Jeg ville blive hjemme og få nogle kræfter, selvom at det muligvis bliver lang tid smiley

• #8   3. dec 2014 Hvis du har fået konstateret kyssesyge må du godt tage i skole. Så snart udbrudet går igang smitter du ikke mere. Du har kunne smitte andre 3 uger inden du selv blev syg.

Jeg synes du skal gøre det du kan holde til.
    Da jeg havde kysse syge kunne jeg ikke holde til at gå fra den ene ende af huset til den anden. Så bare det at gå i skole eller lave lektier var ikke en mulighed for mig.

• #9   3. dec 2014 Som de andre skriver, hvis du føler du kan. Jamen så gør det. Ved ikke lige hvor du går, men eftersom det er kyssesyge og noget du har været til læge med så burde der være mindre chance for at blive smidt ud hvis det er det. Havde selv kyssesyge for 2 år siden og er først komme hele ovenpå igen nu smiley Så bare tag den tid det tager. Hvis du kan klare det så tag i skole hvis ikke så lad være smiley

Men som en skrev intet fysisk og intet alkohol smiley

Kommentér på:
Kyssesyge - skole eller ej

Annonce