{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Undulat: Hjælp .... {{forumTopicSubject}}

Jeg står virkelig i et dilemma ...
Er I ikke søde, ikke at æde mig? Jeg har personligt ikke meget styr på fugle! smiley

Mine forældre valgte i sin tid at anskaffe sig to undulater. Jeg var ret ung, nok omkring 7-8 år gammel. Jeps, den ene døde så af sygdom, men den anden har vi STADIG.
Den går alene, hvilket jeg personligt vil mene er helt vildt synd, men det har den altid gjort. Jeg har virkelig rusket i de gamle og sagt, at det simpelthen er rædsomt at holde dyr for sin egen skyld, og derfor bør de i det mindste få én mere (hvilket de burde have gjort for lang tid siden, men det blev ligesom aldrig til noget).

Problemet er så, at nu er den gamle fugl begyndt at bide i tremmerne. Sådan, virkelig meget, desperat. Det har han aldrig gjort før, og når mine forældre spørger, så siger jeg, at det er fordi han tydeligvis er helt vildt ensom. Problemet er bare ... Hvordan bærer man sig ad med en undulat, der har gået alene hele livet? Ville det gøre mere skade end gavn at sætte endnu én ind, eller bør man nøjes med at have en anden undulat i et andet bur ved siden af?

Desuden er det jo en han, og jeg har ikke helt styr på, om hanner begynder at slås eller hvordan ....

Jeg begynder at læse en hulens masse om undulater nu, så jeg kan hjælpe mine forældre mest muligt, da de tydeligvis ikke har tænkt sig at gøre noget. smiley

En venlig sjæl, der vil hjælpe mig uden at æde mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undulat: Hjælp ....
  • #1   3. feb 2015 Har haft mange undulater i mange år. Havde en som gik alene og fik så 2 mere som altid havde gået sammen. De blev alle 3 sat sammen og det gik nogenlunde, men det slog klik for dem og de begyndte at slås - 2 hunner og 1 han. Hunnerne sloges og den ene blev dræbt. desværre..

Min ene hun var dog også meget dominerende og havde gået alene i mange år, og så kom der jo en frisk han og en ikke så dominerende hun.. meget øv.

Men hvor gammel er den? er den tam? kan du lavet noget med den så den bliver motiveret? Måske er der ingen reaktion hvis du får nogle ind til den, men måske er den blevet en særling og ikke ønsker selskab??

• #2   3. feb 2015 Puh, jeg må prøve at svare på mine forældres vegne .... Fuglen er ikke tam, nej, man kan godt stikke en hånd derind og så sidder den på hånden i et par sekunder, men den er ikke glad for det. Min mor elsker den fugl så højt, det er helt vildt. Næsten mere end mig ... Men desværre er hun bange for, hvad der ville ske, hvis man satte en ven derind smiley

Jeg kunne også godt være bange for, at det måske gør mere skade end gavn at sætte en kammarat derind?

• #3   3. feb 2015 Tja det er ikke til at sige.. Min den dominerende var MEGET tam og vi havde den tit frit flyvende i stuen, og den havde et badekar med spejl i som den altid gik helt amok i, plus legetøj som den elskede og diverse hirsekolber. altså en masse som motiverende den. og den var MEGET snakkesalig. smiley

• #4   3. feb 2015 Lulu (som han hedder, haha :)) er også utrolig snaksaglig, når man endelig kommer tæt på ham. Men han er jo en ældre herre efterhånden ... Jeg gætter ham til at være omkring de 10 smiley

• #5   3. feb 2015 Sæt dem til start i et bur ved siden af hinanden, til start. Efter en uge kan du prøve at lukke dem sammen.

Jeg havde i starten 2 undulater, men den ene døde og vi valgte at købe 2 nye, som jeg egentlig lukkede sammen med min egen efter et par dage og de er vældig glade for hinanden i dag. Men det er dog også kun rene hanner smiley

• #6   3. feb 2015 Kommer han ud og flyve, så lad den første gang de er sammen være udenfor buret smiley

• #7   3. feb 2015 Jeg kan se, man kan få et bur på zooplus, som faktisk kan deles op i to. Det ville da være rigtig smart til intro, hvis det var smiley

Jeg må være dig et svar skyldigt, Sarah Emilie, men jeg tror ikke, den kommer ud at flyve smiley Jeg køre lige hjem her i dag og tager (endnu) en lang snak med dem omkring det her.

• #8   3. feb 2015 Så lad dem stå i et bur ved siden af hinanden. Hvis det bare er 2 hanner tager det ikke lang tid for dem at finde ud af det smiley

• #9   3. feb 2015 Så hanner er faktisk nemme at sætte sammen? smiley

• #10   3. feb 2015 Det er min oplevelse, ja smiley så længe der ikke er nogen damer at diskutere om smiley

• #11   3. feb 2015 Der er vist kun en hund, så der skulle ikke være nogle problemer der smiley

Tusind tak for hjælpen!

• #12   3. feb 2015 Hvis den er gammel, så er den nok blevet så tilpas sær at der ikke er så meget at gøre. For den vil ikke ane hvad den skal stille op med en "ven", så chancen for at de rent faktisk få glæde af hinanden er nok rimelig lille.

• #13   3. feb 2015 Men hvordan forholder man sig så lige til tremmebideriet? :s

Kommentér på:
Undulat: Hjælp ....

Annonce