At være arbejdsløs... {{forumTopicSubject}}
stinker bare max!
Ved ikke rigtig hvad formålet med tråden er. Måske nogle der kender det? Måske den lidt yngre aldersgruppe kan "lære" noget?
Har haft over 9 fantastiske år i hestebranchen. Har rejst ind- og udland tynd med "mine" heste.Har set ting i verden jeg aldrig troede jeg ville se. Og bare pga min passion for heste. Føler mig på mange måder utrolig heldig. Har lært ting, som ingen skole nogensinde ville kunne lære mig.
MEN! Hvor er det dog surt at man skal "straffes" fordi man som helt ung tager nogle måske dårlige valg. Jeg er 27 (snart 28) år, Har ingen uddannelse. Tænkte - Når det jo nok. Jeg er ung og frisk. Men hold da op hvor bliver man begrænset når man ingen uddannelse har. Bare det at få et job kan være svært. Jaja, der er "mirakel" historierne derud. Men de er jo desværre klart i undertal.
Nå men når alt det er lukket ud, vil jeg dog slutte af med at jeg sidste år gang i gang med hotel receptionist uddannelsen, og har efter kun første samtale sted, fået min læreplads. Nu det bare om at fordrive tiden indtil jeg starter til maj. Men hold kæft hvor det er bare en lettelse endelig at være på "rette vej"
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Og man kan godt kigge langt efter et job i hestebranchen hvis man er voksen og har hus og mand man ikke kan flytte fra -_-'
Jeg leder desperat efter job mens jeg lever af min opsparing som stille svinder ind. Puha det er ikke sjovt.
Men dejligt for dig at du fandt en løsning, håber du bliver glad for det!
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Uddannelsen er mit job, men føj for helvede, trænger til at komme ud og leve livet frem for at sidde her på min flade og gøre noget, jeg slet ikke har lyst til ..
Er glad for, du har fundet en løsning
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 723
"Problemet" med den alder du har, er at mange arbejdsgivere er bange for at ansætte en der skal på barsel inden for et års tid, fordi det jo er i den alder de fleste stifter familie.
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 296
Og selvom jeg egentlig er stoppet, og starter mit nye liv snart, har jeg alligvel sagt ja tl at tage 3 uger i Italien. Men det nu egentlig bare får at tjene nogle penge, da jeg ingenting får lige nu.....
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 16 Heste: 8 Emner: 127 Svar: 723
Julie og Sputnik: Kan alt for godt sætte mig i din kærestes sted, ville også helst være fri for at skulle starte på en ny uddannelse, men det er bare en nødvendighed, hvis man også gerne vil have et job hvor man får en løn man kan leve af. Har han prøvet at kontakte jobcenteret, de afholder nogen gange små endagskurser i "hvilket job passer til dig" og kan tit også hjælpe med hvilke brancher det er nemt at få job inden for efter endt uddannelse.
jan 2010
Min kæreste står lidt i samme situation. Han er blevet opsagt da firmaet desværre lukker. Han har dog indtil 1/7 at finde et nyt job og får fuld løn indtil da. Men kan da mærke han er super presset over det. Og pt får han en meget høj løn, som næppe ville få nogle andre steder i lignende stilling. Han ved dog ikke om han vil prøve noget helt nyt eller ej endnu...
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 878
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.474
jan 2010
jan 2010
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.474
jan 2010
jan 2010
Held og lykke med det. Håber du finder det helt rigtige for dig!
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Da jeg var 14 år søgte jeg et job i en bager, det fik jeg.
da jeg var 15 år søgte jeg job i rema1000, det fik jeg.
Da jeg så blev 18, fik jeg lov til at blive i rema1000 som lukkevagt dog ville jeg ikke stå med hele ansvaret, så jeg søgte ned på det lokale plejehjem som ufaglært afløser det fik jeg også.
Her i år har jeg så holdt mig et sabbatår, hvor jeg bare skulle være mere eller mindre fuldtid på plejehjemmet, men så kom jeg til at søge lidt andre steder også, det ene på en handicapskole, det fik jeg, det andet i wales på et stutteri, ja det fik jeg så kort efter.
Jeg arbejde et par uger på skolen og tog så til wales, det var dog ikke lige sagen, så efter 6 uger var jeg hjemme igen og kunne uden problemer komme tilbage til plejehjemmet selvom de havde ansat nye afløsere
Selvfølgelig er der steder jeg aldrig har hørt fra, eller fået afslag,senest fik jeg afslag om studie i sommers. Men så er det jo bare at klø på så man kan komme ind til næste år. Ligeledes med arbejde, selvom det kan være svært ja
jan 2010
Men det har din mor sikkert også kun klaret pga din far? Jeg klare mig da også kun nu her pga min kæreste.Og på sigt er det da skidt at skulle tage et forbrugsløn for at klare hverdagens regninger. Alt kan lade sig gøre, men tingene skal også hænge sammen.
jan 2010
Har indtil nu heller ALDRIG gået arbejdsløs. Startede med job som 14 årig. Men som tidligere nævnt må jeg være enig i at det er så meget nemmere at finde et job når man er under 18.
Havde jeg gået hundrede procent ind for "bare" at få et job var det måske også lykkes. Men nu satsede jeg alle sejl ind for at få en læreplads, og ikke "bare et almindeligt" job
jan 2010
Kan selvfølgelig heller ikke tale på dn families vegne. Men! min kæreste som har egen bolig ville i hvert fald ikke kunne få livet til at virke på en udeboende SU. Det ville ikke en gang dække de udgifter han har.
jan 2010
Jeg er dig delvist uenig. Men nu er du også 17 år yngre end min kæreste. Så måske tingene hænger forskelligt sammen.
Men det er da dejligt at du gerne vil være Radiograf. Men hvis man ikke ved hvad man vil (hvilket der er mange der ikke ved i dagens danmark), ville jeg da næppe anbefal at tage en uddannelse bare for at tage den. Samt dertil at tage SU-lån for at klare udgifter
jan 2010
Synes bare det er svært at skære alle over i én kam, bare fordi DINE forældre klarede det. Men der vil altid være de dejlige succes historier. Men som tråden starter, er debare færre end realiteterne
nov 2009
jan 2010
Meget enig
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
jan 2010
Du kan da ikke sammenligne et huslån og et SU-lån. Et huslån har du sikring ved at der er noget af værdi du låner penge til. SU-lån er jo en slags billigere forbrugslån!
jan 2010
Det står da dig helt frit for at vælge hvad du vil. Misforstå ikke det! Og bankerne lever af lån, og det er den ene eller anden slags, så de vil næppe have flere som mig
Men med det sagt. Du skrev tidligere. Så må man låne. Og nej sådan hænger det bare ikke altid sammen.
jan 2010
Vi bliver næppe enige. Men i dagens Danmark er det bare blevet for nemt at låne penge. Og folk sætter sig i mere og mere gæld for at kunne betale ældre lån af. Så synes bare det er en semi dårlig indstilling at have, -At man bare låner penge.
nov 2009
mar 2011
Mvh TT der ikke kunne undgå super lån hvis familien skulle have mad på bordet!
jan 2010
Synes langt fra jeg sætter alle i bås. Skriver netop at lån ikke er det første jeg ville anbefale. Men man skal gøre hvad der er bedst i ens situation. Men det er netop ikke ALLE der kan/vil få SU som fast indtægt pga de udgifter man allerede sidder i.
jan 2010
Men kunne i hvert fald ALDRIG finde på at låne penge så jeg kunne få mig en hund, hest eller barn. Det må være goder man kan have når man har råd. Selvfølgelig er det en anden sag hvis man allerede har overnævnte, og ens økonomi pludselig ændres, ja så kan man være nødt til at låne.
mar 2011
Luna - med de interesser er der dårligt 5000kr til overs pr.Mdr.
nov 2009
SU-lån skal virkelig være i yderste, yderste nødstilfælde, ligesom med TT.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Det hænger jo godt sammen med, at det nu er sværere for jer at starte uddannelse pga. den lave indkomst (SU). Jo ældre man bliver, jo dyrere bliver ens behov gerne. Jeg tog selv SU-lån et halvt år af min kandidatuddannelse, fordi jeg i 3 år tidligere havde levet på en sten (sparede sågar op af min SU for at kunne rejse) - så under min kandidatuddannelse valgte jeg altså at have lidt mere at gøre med. Jeg synes så, at SU-lån er en investering - det er en investering i din fremtid. Ja, det tager lang tid at betale flere års SU-lån tilbage - til gengæld har du meget større chance for at komme i (velbetalt) arbejde med en uddannelse end uden.
Det er IKKE det samme som et tilfældigt forbrugslån til en bil eller et dyrt tv. Uddannelse er ALTID en god ide og kan man ikke klare sig på SU, så er SU-lån vejen frem.
nov 2009
Og ja, helt rigtigt som du siger giver det livskvalitet. Min studievejleder har netop sagt til mig: "Uddannelse er et fuldtidsjob, der er ikke plads til fritidsinteresser." ... Huh, ikke sært jeg er depressiv ...
nov 2009
nov 2009
nov 2009
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
Og ja jeg har selv lidt over 20.000kr stående som studiegæld, men tror nu nok jeg hurtigt skal få betal dem ud; men man skal ikke bare tage lån for at have flere penge. Det skal være den absolut sidste løsning!
nov 2009
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.590
da jeg startede var der et okay krav efter kontorassistenter men nu slås jeg med langt over 1000 mennesker hver gang jeg søger
har været uden arbejde siden september og bliver mere og mere stresset jo længere tid der går
så hader man virkelig at bo på bøhlandet!
håber jeg snart får job for har ikke råd til at tage en uddannelse mere
At være arbejdsløs...