{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

At være arbejdsløs... {{forumTopicSubject}}

stinker bare max!

Ved ikke rigtig hvad formålet med tråden er. Måske nogle der kender det? Måske den lidt yngre aldersgruppe kan "lære" noget?

Har haft over 9 fantastiske år i hestebranchen. Har rejst ind- og udland tynd med "mine" heste.Har set ting i verden jeg aldrig troede jeg ville se. Og bare pga min passion for heste. Føler mig på mange måder utrolig heldig. Har lært ting, som ingen skole nogensinde ville kunne lære mig.

MEN! Hvor er det dog surt at man skal "straffes" fordi man som helt ung tager nogle måske dårlige valg. Jeg er 27 (snart 28) år, Har ingen uddannelse. Tænkte - Når det jo nok. Jeg er ung og frisk. Men hold da op hvor bliver man begrænset når man ingen uddannelse har. Bare det at få et job kan være svært. Jaja, der er "mirakel" historierne derud. Men de er jo desværre klart i undertal.

Nå men når alt det er lukket ud, vil jeg dog slutte af med at jeg sidste år gang i gang med hotel receptionist uddannelsen, og har efter kun første samtale sted, fået min læreplads. Nu det bare om at fordrive tiden indtil jeg starter til maj. Men hold kæft hvor det er bare en lettelse endelig at være på "rette vej" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være arbejdsløs...
  • #1   17. feb 2015 Ja, det er noget møg at være jobsøgende lige nu! Jeg selv har taget en HG netop for ikke at skulle stå helt uden uddannelse, men den er KOMPLET ubrugelig smiley Jeg kan ikke engang få et job i en skide fakta. Det eneste de søger er ungarbejdere og ledere.
    Og man kan godt kigge langt efter et job i hestebranchen hvis man er voksen og har hus og mand man ikke kan flytte fra -_-'
    Jeg leder desperat efter job mens jeg lever af min opsparing som stille svinder ind. Puha det er ikke sjovt.
    Men dejligt for dig at du fandt en løsning, håber du bliver glad for det!

• #2   17. feb 2015 Det er næsten lige så umuligt at finde et job ved siden af studiet når først man er over 18! Heldigvis har jeg lige fået mig et deltids job på 8 timer om ugen, men har skrevet på næsten alle de opslag der har været (som ikke har været mange) sendt en del uopfordret og aldrig hørt noget fra nogen af dem!

• #3   17. feb 2015 Tjah, jeg ville ønske, jeg bare stoppede efter folkeskolen. Uddannelse har fuldstændig ødelagt mig psykisk ..
    Uddannelsen er mit job, men føj for helvede, trænger til at komme ud og leve livet frem for at sidde her på min flade og gøre noget, jeg slet ikke har lyst til ..

Er glad for, du har fundet en løsning smiley

• #4   17. feb 2015 Kender det aaaalt for godt! Jeg er lige blevet arbejdsløs igen efter et 3 måneders vikariat hos min gamle læreplads. Er udlært butiksassistent, men butiks job padser bare slet ikke ind i mit liv, så håber at jeg inden sommer kan finde et studie der passer mig, så jeg kan komme videre med mit liv, og få et job jeg har lyst til at stå op til om morgenen, og som giver tid til at man kan se sin familie og sine venner.

"Problemet" med den alder du har, er at mange arbejdsgivere er bange for at ansætte en der skal på barsel inden for et års tid, fordi det jo er i den alder de fleste stifter familie.

• #5   17. feb 2015 Jeg havde længe prøvet at stoppe med at leve af hestene. Mest fordi det har været hårdt til sidst at leve i kuffert. Aldrig at have den samme seng mere end en uge. Aldrig have tid til familie og venner (de få der er tilbage). Men det er/var skide svært fordi det altid har været nemt for mig at få et hestejob.

Og selvom jeg egentlig er stoppet, og starter mit nye liv snart, har jeg alligvel sagt ja tl at tage 3 uger i Italien. Men det nu egentlig bare får at tjene nogle penge, da jeg ingenting får lige nu.....

• #6   17. feb 2015 Min kæreste går også arbejdsløs. Han er uddannet skorstensfejer, og har taget truckcertifikat, for at blive mere attraktiv på arbejdsmarkedet. Egentlig ønsker han ikke at læse igen, men han kan næsten blive nødt til det. Han har været på dagpenge siden oktober, og kan mærke på ham at tage slider hårdt på ham. Han er meget usikker på sin fremtid, og dette er rigtig hårdt ved ham psykisk. Der er ikke rigtig noget hjælp at hente for ham ved sin akasse eller sin fagforening, så han er lige på bar bund. smiley

• #7   17. feb 2015 Linda B, jeg har også hele tiden haft min gamle læreplads der har kunnet finde jobs til mig, men den virksomhed jeg blev udlært i har forandret sig så uhyggeligt meget de sidste par år, og de tramper på de små mænd på gulvet og presser mere og mere ned over hovedet på folk, lønnen er ikke hver at skrive hjem om, og hvis man vil have lønforhøjelse må man finde et andet job (gælder selv dem der har arbejdet der de sidste 20år). Så nu skal det være slut, jeg vil finde et job hvor jeg nyder at komme på arbejde, og ikke skal føle mig misbrugt hver eneste dag smiley

Julie og Sputnik: Kan alt for godt sætte mig i din kærestes sted, ville også helst være fri for at skulle starte på en ny uddannelse, men det er bare en nødvendighed, hvis man også gerne vil have et job hvor man får en løn man kan leve af. Har han prøvet at kontakte jobcenteret, de afholder nogen gange små endagskurser i "hvilket job passer til dig" og kan tit også hjælpe med hvilke brancher det er nemt at få job inden for efter endt uddannelse.

• #8   17. feb 2015 julie
    Min kæreste står lidt i samme situation. Han er blevet opsagt da firmaet desværre lukker. Han har dog indtil 1/7 at finde et nyt job og får fuld løn indtil da. Men kan da mærke han er super presset over det. Og pt får han en meget høj løn, som næppe ville få nogle andre steder i lignende stilling. Han ved dog ikke om han vil prøve noget helt nyt eller ej endnu...

• #9   17. feb 2015 Åha, jeg står også uden noget at lave. Jeg blev for nyligt smidt på af gymnasiet, selv om jeg var 3.g'er og snart færdig, så nu har jeg intet at give mig til, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Om jeg skal tage 3.g om, en HF eller bare tage en pause fra alt det skole værk. Jeg har heldigvis en del event arbejde, der er ret godt lønnet, så selvom jeg kun arbejder i weekenderne, så kan jeg få det til at løbe rundt. Vil ellers gerne have et fuldtidsjob, så jeg ikke bare triller tommenfingre i hverdagene, men det er jo ikke ligefrem fordi de hænger på træerne.

• #11   17. feb 2015 Hvorfor så ikke nu begynde på en uddannelse? Det er aldrig for sent smiley

• #13   17. feb 2015 emilie og bettemus er lidt forvirret over hvem i snakker til?

• #15   17. feb 2015 ok, men i så fald står det i bunden af tråden at jeg er i gang med uddannelse

• #16   17. feb 2015 Min var også til dig Linda smiley

• #17   17. feb 2015 Men nu er det jo heller ikke i alles tilfælde at man "bare" kan starte en uddannelse. Hvis man var i job, og pludselig mister det, er detjo ikke sikkert at ens hverdag kan hænge samme på en SU. Jow hvis man er ung og ikke har fast bolig, bil, barn og hvad der ellers tager hårdt på ens økonomi

• #19   17. feb 2015 Bettemus
    Held og lykke med det. Håber du finder det helt rigtige for dig! smiley

• #22   17. feb 2015 Jeg må have guldskeen til at sidde ret godt fast deroppe, nu er jeg jo så kun 20, men har aldrig haft de større udfordringer med at få et job.
    Da jeg var 14 år søgte jeg et job i en bager, det fik jeg.
    da jeg var 15 år søgte jeg job i rema1000, det fik jeg.
    Da jeg så blev 18, fik jeg lov til at blive i rema1000 som lukkevagt dog ville jeg ikke stå med hele ansvaret, så jeg søgte ned på det lokale plejehjem som ufaglært afløser det fik jeg også.
    Her i år har jeg så holdt mig et sabbatår, hvor jeg bare skulle være mere eller mindre fuldtid på plejehjemmet, men så kom jeg til at søge lidt andre steder også, det ene på en handicapskole, det fik jeg, det andet i wales på et stutteri, ja det fik jeg så kort efter.
    Jeg arbejde et par uger på skolen og tog så til wales, det var dog ikke lige sagen, så efter 6 uger var jeg hjemme igen og kunne uden problemer komme tilbage til plejehjemmet selvom de havde ansat nye afløsere smiley

Selvfølgelig er der steder jeg aldrig har hørt fra, eller fået afslag,senest fik jeg afslag om studie i sommers. Men så er det jo bare at klø på så man kan komme ind til næste år. Ligeledes med arbejde, selvom det kan være svært ja smiley

• #23   17. feb 2015 Bettemus
    Men det har din mor sikkert også kun klaret pga din far? Jeg klare mig da også kun nu her pga min kæreste.Og på sigt er det da skidt at skulle tage et forbrugsløn for at klare hverdagens regninger. Alt kan lade sig gøre, men tingene skal også hænge sammen.

• #24   17. feb 2015 Tine
    Har indtil nu heller ALDRIG gået arbejdsløs. Startede med job som 14 årig. Men som tidligere nævnt må jeg være enig i at det er så meget nemmere at finde et job når man er under 18.

Havde jeg gået hundrede procent ind for "bare" at få et job var det måske også lykkes. Men nu satsede jeg alle sejl ind for at få en læreplads, og ikke "bare et almindeligt" job

• #26   17. feb 2015 Bettemus
    Kan selvfølgelig heller ikke tale på dn families vegne. Men! min kæreste som har egen bolig ville i hvert fald ikke kunne få livet til at virke på en udeboende SU. Det ville ikke en gang dække de udgifter han har.

• #29   17. feb 2015 Bettemus
    Jeg er dig delvist uenig. Men nu er du også 17 år yngre end min kæreste. Så måske tingene hænger forskelligt sammen.

Men det er da dejligt at du gerne vil være Radiograf. Men hvis man ikke ved hvad man vil (hvilket der er mange der ikke ved i dagens danmark), ville jeg da næppe anbefal at tage en uddannelse bare for at tage den. Samt dertil at tage SU-lån for at klare udgifter

• #31   17. feb 2015 Bettemus
    Synes bare det er svært at skære alle over i én kam, bare fordi DINE forældre klarede det. Men der vil altid være de dejlige succes historier. Men som tråden starter, er debare færre end realiteterne

• #32   17. feb 2015 Vil ikke foreslå folk at tage lån. I de fleste tilfælde kommer det altså tilbage og bider en i røven :s

• #33   17. feb 2015 [b]Hollaender[/b
    Meget enig

• #34   17. feb 2015 Ja jeg er blevet arbejdsledig igen da mit vikariat ophørte smiley så kender det godt og er så stresset igen smiley

• #36   17. feb 2015 Bettemus
    Du kan da ikke sammenligne et huslån og et SU-lån. Et huslån har du sikring ved at der er noget af værdi du låner penge til. SU-lån er jo en slags billigere forbrugslån!

• #38   17. feb 2015 Bettemus
    Det står da dig helt frit for at vælge hvad du vil. Misforstå ikke det! Og bankerne lever af lån, og det er den ene eller anden slags, så de vil næppe have flere som mig smiley

Men med det sagt. Du skrev tidligere. Så må man låne. Og nej sådan hænger det bare ikke altid sammen.

• #40   17. feb 2015 Bettemus
    Vi bliver næppe enige. Men i dagens Danmark er det bare blevet for nemt at låne penge. Og folk sætter sig i mere og mere gæld for at kunne betale ældre lån af. Så synes bare det er en semi dårlig indstilling at have, -At man bare låner penge.

• #42   17. feb 2015 Man køber forhåbentlig heller ikke lige et hus, så snart man flytter hjemmefra smiley det gør man med sin kæreste, efter man har sparet rigtig meget og boet i lejlighed, som er meget nemmere at betale for. Man kan sagtens leve uden at tage lån, og det er en rigtig pain in the ass at skulle til at betale sit lån tilbage

• #43   17. feb 2015 Det er ikke alle der er så heldige at kunne undgå at tage SU lån hvis en uddannelse skulle være muligt! Lad være med at skære Alle over en kam!
    Mvh TT der ikke kunne undgå super lån hvis familien skulle have mad på bordet!

• #45   17. feb 2015 Team Tindur
    Synes langt fra jeg sætter alle i bås. Skriver netop at lån ikke er det første jeg ville anbefale. Men man skal gøre hvad der er bedst i ens situation. Men det er netop ikke ALLE der kan/vil få SU som fast indtægt pga de udgifter man allerede sidder i.

• #46   17. feb 2015 Der er ikke mange der kan købe bolig uden lån. Men som sagt før sidder pengene også i værdi fremfor forbrugslån.

Men kunne i hvert fald ALDRIG finde på at låne penge så jeg kunne få mig en hund, hest eller barn. Det må være goder man kan have når man har råd. Selvfølgelig er det en anden sag hvis man allerede har overnævnte, og ens økonomi pludselig ændres, ja så kan man være nødt til at låne.

• #47   17. feb 2015 Det skulle stå SU lån og ikke super lån smiley
    Luna - med de interesser er der dårligt 5000kr til overs pr.Mdr. smiley medmindre man bor superbilligt...

• #48   17. feb 2015 Bettemus, at bruge penge til tøj og interesser er jo netop ikke at spare. smiley

SU-lån skal virkelig være i yderste, yderste nødstilfælde, ligesom med TT.

• #51   17. feb 2015 Jeg synes, at det er en god ide at dele jeres erfaringer med andre - I to, der har gået all in med hestearbejdet, og nu står uden uddannelse og job, der kan betale for et mere stabilt liv. Det er bestemt værd at tænke over.

Det hænger jo godt sammen med, at det nu er sværere for jer at starte uddannelse pga. den lave indkomst (SU). Jo ældre man bliver, jo dyrere bliver ens behov gerne. Jeg tog selv SU-lån et halvt år af min kandidatuddannelse, fordi jeg i 3 år tidligere havde levet på en sten (sparede sågar op af min SU for at kunne rejse) - så under min kandidatuddannelse valgte jeg altså at have lidt mere at gøre med. Jeg synes så, at SU-lån er en investering - det er en investering i din fremtid. Ja, det tager lang tid at betale flere års SU-lån tilbage - til gengæld har du meget større chance for at komme i (velbetalt) arbejde med en uddannelse end uden.

Det er IKKE det samme som et tilfældigt forbrugslån til en bil eller et dyrt tv. Uddannelse er ALTID en god ide og kan man ikke klare sig på SU, så er SU-lån vejen frem.

• #52   17. feb 2015 Haha, jeg har da altid drømt om at rende nøgent rundt smiley

Og ja, helt rigtigt som du siger giver det livskvalitet. Min studievejleder har netop sagt til mig: "Uddannelse er et fuldtidsjob, der er ikke plads til fritidsinteresser." ... Huh, ikke sært jeg er depressiv ...

• #54   17. feb 2015 Desværre er en gymnasiel udd. virkelig blevet et fuldtidsarbejde - jeg kan ikke nå hesten, og det kan virkelig mærkes på humøret smiley

• #56   17. feb 2015 Lektielet lyder dejligt! smiley

• #58   17. feb 2015 Det er vist en stigende tendens, det med depression på ungdomsuddannelserne :S hele 4 af mine venner er netop gået helt ned med depression og stress.

• #59   17. feb 2015 Et SU-lån er da ej heller lykken! Man er faktisk ret bundet i forhold til andre lån vis man har en kæmpe studiegæld. Det bedste er at holde sig så gældfri som overhovedet muligt.
    Og ja jeg har selv lidt over 20.000kr stående som studiegæld, men tror nu nok jeg hurtigt skal få betal dem ud; men man skal ikke bare tage lån for at have flere penge. Det skal være den absolut sidste løsning!

• #61   17. feb 2015 Så sandt, som det er sagt, Bettemus smiley (den vil ændre "Bettemus" til betjent, det idiotiske apparat!)

• #63   9. mar 2015 har ikke læst hele indlægget, men suk er selv arbejdsløs efter endt uddannelse smiley
    da jeg startede var der et okay krav efter kontorassistenter men nu slås jeg med langt over 1000 mennesker hver gang jeg søger smiley
    har været uden arbejde siden september og bliver mere og mere stresset jo længere tid der går smiley
    så hader man virkelig at bo på bøhlandet! smiley
    håber jeg snart får job for har ikke råd til at tage en uddannelse mere smiley

Kommentér på:
At være arbejdsløs...

Annonce