{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.361 visninger | Oprettet:

Pony billigt til salg!! {{forumTopicSubject}}

!! Advarer lige om et "grumt" billede i første kommentar !!

Ja - lige nu er lille Madsen billigt til salg...... meget billigt.... smiley
Krikken trådte på mine tæer i går eftermiddags, da min kæreste lige havde sat sig op på hende, mens jeg holdt hende.
Jeg skriger op og Kasper hopper af hesten i en fart.... men dyret... ja, det bliver da bare stående og forstår ingenting.

Så det er hvad man kan lære af at gå i løbesko fra nike - med net som beskyttelse af tæerne - når man er nede hos hesten.. Øv øv! Næste gang bliver det i træsko..

Andre hvis heste er billigt til salg lige nu? smiley Eller måske omvendt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony billigt til salg!!
  • #1   9. mar 2015 Undskylder for mine grimme tæer - jeg var desværre ikke så heldig med dem! smiley

    profilbillede
  • #2   9. mar 2015 Av !!!!! smiley smiley

  • #3   9. mar 2015 Virkelig av! smiley Har haltet heeeele dagen :b

  • #4   9. mar 2015 Av det ser smertefuldt ud smiley

    Den eneste der er billigt til salg nogle dage er acacia, fordi hun kigger på alt, der ifølge hende skulle være farligt. (Også den kat der passerede for en halv time siden) x)


  • #5   9. mar 2015 Det gør virkelig ondt! Jeg frygtede det værste, da jeg opdagede, at det blødte. Havde strømpebukser på, så kunne ikke lige kigge. Så jeg glæder mig i det mindste over, at det ikke var en negl, der var røget af eller noget. :b

    Haha - ja okay, så er der måske nogle ture en gang i mellem! Heldigvis er Mini ikke så let at skræmme. Hun er bare voldsomt tung!


  • #7   9. mar 2015 Haha, ja det er egentlig heldigt nok smiley puha jeg hader når hestene træder en over fødderne smiley

  • #8   9. mar 2015 Rosa
    Hahahahaha, i kridthuset simpelthen? smiley

    Sarah Emilie
    Hader det også. Det er så forfærdeligt, og jeg undrer mig altid over, hvorfor hun bliver stående.. Nogle gange ville jeg ønske, det var en miniaturehest, jeg havde købt!


  • #10   9. mar 2015 Ja, det virker underligt, specielt når du har råbt op.. Plejer hun at gøre det? 2 af "mine" er miniature, men jeg har endnu ikke oplevet dem træde på mig og hvis de gjorde ville jeg prise mig lykkelig for deres vægt xD

  • #12   9. mar 2015 Rosa
    Jo,d et har du sikkert ret i! :b Så kan det være, han fortjener en ekstra gulerod!

    Sarah Emilie
    Ja, jeg skreg virkelig. smiley Godt det var ude i skoven - ellers var folk blevet nervøse! Naaah, det er sjældent hun træder på nogen, men når hun gør, er hun hurtig at flytte. Tror bare der skete for meget omkring hende, fordi kæreste hoppede ned af hende. Så jeg forsøgte at trække foden til mig - resultatet er vist det, man ser på billedet!
    Ja, deeeet... ironisk nok havde jeg lige "målt" hendes vægt med målebånd en halv time inden... 470 kg ren muskel, selvfølgelig!


  • #13   9. mar 2015 Dragvik
    Åååååh, av!! Sank hun ned i mudderet også? For så forestiller jeg mig, at det må gøre ekstra ondt!


  • #14   9. mar 2015 Ej av for sa*** smiley Det gør altså bare så frygtelig ondt, nah ingen af mine piger er billigt tilsalg smiley smiley rigtig god bedring med tæ'erne smiley

  • #15   9. mar 2015 Majse og Mille
    Ja, det gør det virkelig! Tror det er en smerte alle hesteejere kender til!
    Tak skal du have! smiley


  • #16   9. mar 2015 Hehe kender en hest som altid skal "sparke" mig i hælen når jeg går med den smiley så jeg ønsker mig nogle sikkerheds sko med jern i hælen og ikke tåen smiley

  • #17   9. mar 2015 Ej Madsen.. Nu siger mor TT lige.. Du burde jo være stor nok til at vide bedre smiley du er ikke fire år mere smiley det var forhåbentlig sidste gang du gik i jogging sko omkring hesten.. smiley jeg har mistet neglen på højre store tå pga tidligere hest trådte på den så den røg op ved roden.. smiley Jeg var på vej ud for at ride og red færdig.. Havde så ondt men jeg kiggede ikke efter før jeg kom hjem.. Da jeg tog foden op af mine gummi ridestøvler var støvlen og foden smurt ind i blod smiley så var det skadestuen.. De valgte at lade neglen blive for de mente den kunne sætte sig fast igen da jeg ikke havde kommet med det samme smiley (røvhuller) for havde de taget den havde der vokset ny frisk negl op i stedet for den store grimme næsten sorte klump jeg nu kalder negl og som generer mig om sommeren når det er tid for at vise tæer smiley

    Mvh TT


  • #18   9. mar 2015 Ina
    Hold da op! Det lyder virkelig ubehageligt.. :s Er også altid så bange for, når jeg trækker med en hest, at den skal træde lige over hælen, ved ens akillessene!


  • #19   9. mar 2015 jeg har ikke en til salg, men tror min veninde syntes hendes part hest er billig til salg. tihi han har stået i et uge med en hovbyld nu, og HAN VIL BARE IKKE VASKES længere nu, han sparker, vælter spanden, og træder ud af spanden, nu syntes han at han har stået nok i sæbevand

  • #20   9. mar 2015 Puuuha da for en træls oplevelse, TT! Jeg var også bange for, at det var neglene, men dem havde jeg (HELDIGVIS!!) næsten lige klippet helt ned, så det var det dog ikke!
    Ja, jeg burde jo have ordentlige sko på... men det er så fristende med løbeskoene!


  • #21   9. mar 2015 Dolly
    Åh - det er også bare træls, når hesten ikke vil, som man selv vil! smiley Specielt når det er noget, der virkelig bare skal gøres!


  • #22   9. mar 2015 Hmm har oplevet at jeg ikke kunne komme ud i stalden med mindre jeg havde små klip klapper på
    med adgang lige til strømperne for mine tær var rimelig meget over fyldt med vabler
    så jeg havde tapet dem ind i plaster og så nogle tå strømper på så jeg kunne få de små sko på
    for var ved at falde om af smærte hvis jeg tog rigtige sko på smiley

    ville helst bare være "sko" fri men det vil give for meget skidt smiley


  • #23   9. mar 2015 bidløse man venner sig lidt til det smiley og man kan jo også gå ved siden af istedet for halvejs foran smiley

  • #24   9. mar 2015 Sikkerhedssko ikke træsko

  • #25   9. mar 2015 Ina
    Men du blev ikke trådt på, da du havde klipklapper på? smiley Det ville virkelig have gjort ondt! Vil slet ikke forestille mig, hvor ondt det må gøre! Avs!

    Ja, det er selvfølgelig rigtigt! Det er altid bedst at gå ved siden af... Men det er altså også bare de der heste, som KUN vil gå bagved.... Haha, jeg bliver helt panisk ved tanken! Er så bange for at blive trådt i stykker ved akillessenen, selvom det nok ikke er noget, der sker!


  • #26   9. mar 2015 Miss
    Det var også mest for sjov, det med træskoene. Ejer ikke et par træsko! smiley Ved bare træsko er ulidelige at gå i, fordi de er så hårde! :b


  • #27   9. mar 2015 jeg endte også med at måtte blive lidt hård i dag desværre ved ham.. han ville ikke lade hende løfte benet, og rense hoven, fordi han godt ved det er træls(og vi snakker altså om en hest på de der 180 i stang), gik han løftede han bagben, og jo mere han sparkede med det ben, jo mere klemte jeg, og når han så stod stille, og lod hende rense hoven, løsnede jeg grebet omkring benet, så han fandt hurtigt ud af det faktisk var mere træls at stå og sparke

  • #28   9. mar 2015 Dolly
    Nogle gange er man også virkelig nødt til at være konsekvent, selvom det måske er rigtig øv... Jeg kan godt få lidt dårlig samvittighed nogle gange, hvis jeg føler, jeg har været lidt for konsekvent - men hellere dét, end at man står med en farlig hest! smiley


  • #29   9. mar 2015 Ja jeg får helt ondt når jeg ser min underviser komme i sine klip klappere til undervisning.. For nogle gange står hun jo helt ind til os smiley

  • #30   9. mar 2015 Tror heller ikke jeg ville turde komme med klipklapper. Så brækker man vel nærmest tæerne, hvis hesten ved et uheld liiiige placerer sin hov på éns fod.

  • #31   9. mar 2015 hun er blevet sparket to gange i løbet af den sidste uge... og det kan bare ikke hjælpe noget, at hun ikke engang kan rense hove.. hehe men tror han er billig til salg hvis det stod til min veninde.. hehe smiley

  • #32   9. mar 2015 Min er billigt til salg til den første der gider betale alle de kiropraktor/massør behandlinger hun lige nu har brug for, så køber jeg hende glædeligt tilbage til samme pris bagefter. smiley smiley

  • #33   9. mar 2015 Dolly
    Hold da op.... Så er det lige før jeg vil sige, at jeg godt vil beholde min! smiley Hun har i det mindste ikke sparket :b Og hun kompenserede lidt i dag med god opførsel, for hendes lidt mindre heldige .... ja... hendes uheld i går! Så ved nærmere eftertanke vil jeg måske beholde hende lidt endnu!


  • #34   9. mar 2015 Liva
    Hahahaha, den tankegang kan jeg godt følge! Puha, sådan nogle behandlinger kan være dyre! Specielt i længden....


  • #35   9. mar 2015 han sparker heller ikke ud efter hende, men efter spanden, og tja nogle gange står hun så åbenbart lige i vejen.. smiley

  • #36   9. mar 2015 tror faktisk jeg blev trådt på en enkelt gang og mine tær var rimelig udsatte med mange stød mød døre og sten og bomme alt muligt

    men jeg kunne gå i klip klapperne og lave noget udendørs godtnok ømtået men jeg ville ikke engang kunne komme i lukkede sko og jeg ville være død af smærte hvis jeg havde normale sko på
    og ville gerne på stald lejer så Hehe smiley

    nogle siger sikker ja detvar bare lidt vabler men jeg er så omtået så bare lidt ned klippet negl så kan jeg halte i en længere periode
    men gå med en brækket arm i en weekend før jeg får gips på det har jeg gjort et par gange så helt pivskid er jeg ikke:D


  • #37   9. mar 2015 Dolly
    Ah, så er det måske ikke så hårde spark? Det er da altid noget! :b

    Ina
    Puha da. :s Stald lejer? Hvad er det for noget? smiley


  • #38   9. mar 2015 nej ikke helt hårde spark.. i sidste uge fik hun godt nok et ordenligt blåt mærke på den ene knæ, og i morgen er hun sikkert blå på det andet knæ


  • #39   9. mar 2015 lejer hov mente lejr smiley
    og det var ikke en rigtig ridelejr bare stald piger i laden med lidt normalt hygge så ville ikke kalde det rideelejr smiley


  • #40   9. mar 2015 Massør hver 14. dag, og lige om lidt skal vi have kiropraktor ud for 2. gang på en måned, pga. en rotation - som hesten har lavet i et eller andet stunt på folden, sadelmagertjek lige om lidt når hesten er klar til at ride rigtigt og fyldet i sadlen er faldet på plads (købte sprit ny sadel i efteråret, men har ikke fået redet nok til at fyldet er faldet på plads grundet den tossede hests ryg) og dyrt smedbesøg hver 6. uge. Ak ja, hvis nogen føler for at sponsorere noget af det, så takker jeg ikke nej smiley

    I det mindste har hun (7-9-13) aldrig været rigtig syg, og har aldrig haft noget med benene!


  • #41   9. mar 2015 Å nej.. Ikke fold stunts.. Tindur lavet et lige før jul der har sat os gevaldigt tilbage i træningen.. Og er SÅ bange han skal lave flere... Ikke endnu.. Vent et par tre år før du laver det igen kære Tindur... smiley

  • #42   9. mar 2015 avv smiley Madsen for pokker da, sådan noget gør da ondt at bare blive stående smiley
    Jeg har en deform finger, det har jeg haft i 3 måneder, fordi ponyen jeg longere ikke kan lide min hest, og angreb ham da jeg hentede ham på folden smiley derudover er min tå blå, det har den været siden den 1 januar, på grund af støvler -.- men trods det er hverken mine støvler kylet i brændeovnen, og ponyen er ikke død af longering endnu XD


  • #43   9. mar 2015 Av av, for et par år tilbage trådte min 600 kg. tinker også mig over foden - og jeg havde altså kun kinasko på den dag og stod på cementgulv smiley Afsted på skadestuen med indre blødninger - kunne ikke gå ordenligt i 3 uger xD

  • #44   9. mar 2015
    Blev trådt over foden sidste sommer, da kræet ikke ville stå ved siden af en bænk så jeg kunne komme op. Havde bare sandaler eller bare tæer tror jeg.

    Fik et ordentligt mærke og det ses stadig ind imellem, men jeg render nu stadig i klipklapper og bare tæer. Det er bare sommer, gider ikke gå i meget varme sko om sommeren ;o)


  • #45   9. mar 2015 Jeg har bare vænnet mig til, at min ene fod er misfarvet.

    For.. 5-6 års tid siden, red jeg på en dejlig 2'er pony, lettere kraftigt bygget (islænder/fjordhest blanding). Han stod så bundet udendørs, og jeg var igen med at strigle ham. En anden hest (som var bundet løst, tovet var gået op, eller hvad der nu var sket) bed så ud efter ham, så han sprang til siden, og landede på min fod. Han havde sko på, og jeg var i gummisko.

    2011 var ponyen aflivet, og jeg red i stedet en sporty hest på ca 165 - også med sko. Var igang med at strigle, og så var der en der lige hurtigt nok fik åbnet døren fra toilettet og kom stormende ud (en rugby spiller fra klubben der lå lige ved siden af rideklubben, altså en uden forstand på heste). Hesten sprang til siden og landede på samme fod som ponyen.
    Der blev min fod bare helt sort, og siden da har den været mere eller mindre misfarvet. Utroligt nok har der ikke været noget at finde på røntgen nogen af gangene smiley


  • #46   9. mar 2015 Hold da op, Bøgegårdens Liva!! Det er godt nok heldigt, at der ikke "skete noget". Har aldrig blevet trådt på af en hest med sko. Hvad var grunden til, at din fod blev misfarvet? Som et blå mærke, eller? Puha da smiley

  • #47   9. mar 2015 Aner ikke hvorfor den er blevet misfarvet, det er der sikkert et eller andet klogt hoved et sted der kan svare på, men det ligner bare et lidt utydeligt blåt mærke, ja. smiley Det er ikke så slemt, det er hverken mørkt eller noget. Man lægger først mærke til det, når man ved at det er der smiley

  • #48   9. mar 2015 Nu tog jeg lige et billede, fordi det kan være svært at forklare smiley Det er bare nogle lidt mere mørke "røde" pletter. smiley

    profilbillede
  • #49   10. mar 2015 Hehe, ja okay smiley

  • #50   10. mar 2015 Hmm .... Det er da egentlig ret mærkeligt med den fod! Det må vel være blod under huden? : p

  • #51   10. mar 2015 Højst sandsynligt smiley Det er heldigvis ikke så slemt som det var i starten, og jeg lægger ikke rigtigt mærke til det mere smiley

  • #52   10. mar 2015 Nej okay! Forhåbentlig forsvinder det med tiden! smiley

  • #53   10. mar 2015 Jeg har samme ''plamage'' som Bøgegårdens Liva har. Den fik jeg også fordi der var en hest der trådte på mig. Det er... nok 6 år siden smiley

  • #54   10. mar 2015 Hmm... jeg har faktisk også en "plet" på foden, men det er fordi jeg engang tabte en sæbe ned på den. smiley

  • #55   10. mar 2015 Ja sådan +mere gul og blå har min fod også set ud nogle gange.. Min og andres heste har nok lavet en pakt der hedder at når vi træder hende på foden, så træder vi udenom sikkerheds kappen sådan at vi rammer hende smiley
    Mvh TT der priser sig lykkelig for sikkerheds sko..


  • #56   10. mar 2015 Har godt nok også et par sikkerhedssko, men de er enooooormt kæmpe store! smiley

  • #57   13. mar 2015 Jeg var ret tæt på at sætte staldejers smukke buckskin Lusitano yderst billigt til salgs her i sommers.
    Jeg havde sagt ja til at passe ham en dag og jeg var stille og roligt igang med at stigle ham (til alt held iført ridestøvler med forstærket snude). hesten er en smule utilpas når man strigler ham indtil han lærer en at kende, og rykkede sig derfor en smule og kiggede lidt rundt omkring.
    Så kommer tiden til at rense hove, og i kan vel gætte hvad der sker smiley Kræet sætter forbenet hårdt ned over min fod fordi et eller andet overrasker ham og han løfter også lige modsatte bagben så alt vægt rykkes over på ... min fod...
    Jeg forsøger at få krikken til at rykke sig og hvad bliver jeg belønnet med?
    Hesten sænker hovedet og kigger på mig, ligeindtil en madspand som går forbi får ham til at løfte hovedet med et ryk - Og give mig et ordentligt slag i panden samtidig. Sådan en hestepande er altså ekstremt hård når den har fart på og beslutter sig for at ramme dig i hovedet. Derefter rykkede han heldivgis hoven hurtigt bagefter.
    Da jeg kom hjem så jeg at den stålforstærkede snude var bøjet og jeg havde en lækker kæmpebule i panden. Der var jeg ret lykkelig for mine forstærkede støvler så det ikke var min tå der endte sådan.

    Men kæft hvor havde jeg en stor lyst til at sælge hesten til slagteprisen! Så kunne en eller anden have fået en lækker lusitano til billige penge.


  • #58   13. mar 2015 Årh, Louise! Det var dæleme godt, at du havde støvlerne på da! På en måde lyder det lidt ubehageligt at gå i stålforstærkede støvler - de lyder hårde!! smiley

    Jeg var ude på tur i går. Liiiiiige få meter inden turen er slut, bliver krikken forskrækket, og jeg slår baghovedet direkte ned i asfalten under os. Priser mig lykkelig for, at det var hjelmen, der tog slaget! Men med den hovedpine, jeg havde i går, og det faktum at der ikke var noget som helst, der kunne forskrække dyret, havde jeg næsten lysten til at lave en annonce på gul og gratis, "møgdyr gives væk!!" smiley


  • #59   13. mar 2015 Åh ja, kender kun følelsen ALT for godt. Lige nu er min nu rimelig meget i kridthuset, men nok ikke hos så mange andre end mig. En veninde af mig skulle vaske ben på ham her den anden weekend - hvilket han elsker at drille folk med, fordi selvom han har prøvet det titusindvis af gange, så kunne det være lidt sjovt hvis nogen hoppede på, at han rent faktisk var bange for det. Det endte med at dyret sprang to trækketorv for min veninde og en anden måtte holde ham, fordi det ikke lige passede herren at få vasket sine bagben, men meget hellere ville ind og stå i sin boks og hygge sig. Skøre dyr smiley

  • #60   13. mar 2015 Haha, åh de er altså lidt tossede nogle gange, de krikker der! smiley De kan finde på de skøreste ting..

  • #61   14. mar 2015 Ugh, kender det også kun... For et par uger siden bestemte jeg mig for at lære hesten at stække ud i halsen med guleroder. Det gik rigtig fint indtil han skulle have hovedet ind mellem forbenene... Han får tager fejl af guleroden og min tommeltot, så han får et god greb nede om 'puden' af tommeltotten hvis i forstår? I og med han tror det er en gulerod, begynder han at tygge på den med henblik på at knække den... Av av av.... Han havde så godt fat i mig at han nåede at gumle på fingeren i 10 sekunder. Bagefter havde jeg flotte mærker efter hans tænder, et stort område som var blevet blåt og en forstuvet tommeltot, da han havde gumlet på en sene.. Der var desuden også en stor bule. Lige den dag var jeg ikke så glad for ham....

    Jeg har også været tæt på at sælge vores opstaldede hest et par gange... Nr 2 dag efter hun var ankommet sparker hun mig på folden... (Det var dog min egen fejl)
    Og en uge efter, går jeg forbi hendes boks med min egen, og hun går direkte efter mig og bider mig hårdt i skulderen! Jeg havde et hestebid på skulderen i to uger efter.. Hun var MEGET upopulær hos mig til at starte med... XD men nu er hun en blevet meget sødere. C:


  • #62   14. mar 2015 Bidløse, de er skam super behageliee, men den yderste halvdel er forstærket for at beskytte foden når 4-600 kilo beslutter sig for at stå på den smiley
    Det eneste problem med støvlen var at den blev ret ubehagelig at have på efter den omgang, så jeg måtte se mig om efter et par nye som ikke var blevet deforme smiley


Kommentér på:
Pony billigt til salg!!

Annonce