{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Hvad mangler jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk :-).

Jeg har på det seneste gået med denne følelse af, at jeg mangler/længes/drømmer om et eller andet, når jeg er sammen med min hest. Vi rider udelukkende turer med andre ryttere. Jeg for bare denne her tomme fornemmelse nogle gange over, at jeg mangler noget, selvom jeg altid har elsket turridning. Jeg ved ikke om det er selve det, at jeg skal lave nye ting med hende eller det, at jeg gerne vil have en anden indstilling til hesten. Jeg har altid været passioneret omkring den frie hest og jeg rider da også uden bid og uden sadel, men jeg føler jeg er gledet væk fra det lidt mere drømmene og legene sind og blevet en bestemmer, men jeg ved ikke om det er det rette eller det ikke er og hvordan jeg skulle ændre det.

Det er lidt besværligt at forklarer, men jeg søger råd her på Hg alligevel, så mit spørgsmål til jer er:

Hvad synes i jeg skal gøre /ville i gøre? Altså ændre træningsformen? Fortsætte og vente til følelsen måske forsvinder? Lave noget helt andet end turrridning? Eller hvad synes i?

Jeg er ekstremt dårlig til, at forklarer, men bare giv det svar i har, hvad end det er :))

Hilsen Ada


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mangler jeg?
  • #1   17. mar 2015 Jeg tror jeg har haft det lidt på samme måde som dig. Dog rider jeg ikke kun tur, men også lidt dressur og spring. Jeg har fået rigtig meet ud af at gå en tur med min pony nogle gange, i stedet for altid at side på ryggen af ham, og nogle dage bare strigle ham i boksen eller gå ud og græsse med ham smiley

  • #2   17. mar 2015 Emma: det er jeg ked af at hører at du har, men det er en rigtig god ide at du bare hygger osv :). Jeg prøvede også forleden dag bare at hygge fra jorden hele dagen, men jeg havde det alligevel på lidt samme måde. Jeg har overvejet, at give hende ridefri i det næste stykke tid og bare gå ture og hygge fra jorden, men der er så meget der forhindre mig i det, blandt andet har hun en part der rider, de andre ryttere jeg rider med forventer sådan set, at jeg rider og det ligger et pres på mig, men jeg vil så gerne finde forbindelsen igen :-(...

  • #3   17. mar 2015 Hvis både dig og hesten acceptere det, kunne i vel prøve at ride en anden træningsform? Føler du at du mangler mere diciplin, træning, frihed, 'seriøsitet', eller andet? smiley

  • #4   17. mar 2015 Julie og Ronja: det er problemet, jeg ved det ikke.. det er som om jeg står fanget mellem to veje jeg kan gå - "bestemme", ride vejen som nok er den mest traditionelle eller den "frie" vej. Jeg er ret forvirret, for jeg har altid en underlig form for dårlig samvittighed når jeg har redet hende.
    Jeg har ofte overvejet at begynde at ride noget dressur eller pony games, så måske er det det jeg skal prøve :). Tak for hjælpen


  • #5   17. mar 2015 Jeg rider biomekanisk, og har haft stor glæde af at gå undervisning af en BBH. Måske du skulle prøve det?
    Det giver en glad og motiveret hest, og du kan ride i både spring og dressur med en samhørighed mellem dig og hesten (som jeg ikke synes er i traditionel dressur), men uden at du bestemmer over den 100%.
    Og på samme tid synes jeg stadig at ,,den frie hest" er inde over. Rider godt nok med bid og sadel, men med fri hest mener jeg løse tøjler, afslappet træning, og et rigtig godt samarbejde, på banen som på tur, og som jordarbejde.
    Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive en pb smiley !


  • #6   17. mar 2015 Rikke: det lyder rigtig godt! Tror det er det jeg mangler :-)). Jeg vil da søge omkring det hele på nettet. Hvem for eller har du fået undervisning af? smiley

  • #7   17. mar 2015 Måske du skulle prøve at ride selv lidt? Jeg synes det er rigtig hyggeligt at ride ture sammen med en veninde osv, men jeg hygger mig meget bedre med hesten, når der ikke er andre end den og mig smiley

  • #8   17. mar 2015 Jeg får undervisning af Lene Særmark, har deltaget i online kurser hos Merete Stenner og har været på kurser hos Susan Kjærgaard smiley

  • #9   17. mar 2015 Rikke - er det dig eller Lene der har været på kurser hos Merete? smiley

  • #10   17. mar 2015 Mig, også mig hos Susan Kjærgaard. Skrev det mest for at kunne anbefale dem alle smiley

  • #11   17. mar 2015 Jeg kan godt følge din tankegang.. Jeg har ikke på lang tid fundet tiden til at bare sidde og hygge med Tindur på folden. Det gjorde jeg i dag, ikke vildt længe, men Nøj hvor var det hyggeligt og fik os "sammen" igen. Han kom over, stak sit hoved ned og befalet mig til at lægge tlf væk. Så stod/sad vi der og hyggede hvor han puffede blidt ind i mig og hele ham nød at det var os.. Det skal jeg forsøge at gøre lidt mere igen fremover smiley
    Hvad glæder din hest? Find ud af hvad og gør det smiley jeg skal indrømme at jeg har været meget fokuseret på tilridningen smiley og vil nok stadig være det indtil vi har grundridningen på plads.. Men jeg skal forsøge at huske på det han også har brug for smiley
    Mvh TT


  • #12   17. mar 2015 Ok smiley

  • #13   17. mar 2015 Må jeg spørge hvorfor TT? smiley

  • #14   17. mar 2015 Jeg kender bare Merete og Mette smiley og var bare nysgerrig på om Lene var BBH underviser også da jeg ikke rigtig kender til hende smiley hvor holder hun til? smiley

    Mvh TT


  • #15   17. mar 2015 Nikoline: det er faktisk en glimrende ide:). Jeg tror jeg rider eller trækker en tur selv i morgen og ser, hvad der kommer ud af det :).

    Rikke: okay tusind tak, vil jeg kigge på smiley

    TT: det lyder som en rigtig dejlig oplevelse og det er en rigtig god ide, at finde ud af hvad hun elsker. I morgen vil jeg tage ud alene og bare hygge mig med hende :)).

    Tak for rådene ! Det hjælper meget :))!


  • #16   17. mar 2015 TT, Lene Særmark er en yderst dygtig rytter, uddannet BBH. Holder til nær Slagelse, sydsjælland smiley

    Til TS.
    Så prøv dig frem, vi har alle hver især noget der virker.
    Jeg har også altid sat stor pris på alle mine ture ud i det blå med hestene, men ind i mellem har jeg også brug for noget mere koncentreret, fokuseret og seriøst hvis man kan sige det sådan - Det for jeg i form af dressuren. Jeg får også undervisning af en BBH, som jeg også har haft stor glæde af, det er selvfølgelig ikke en ridemetode som fungere for alle, men det er da et forsøg værd smiley


  • #17   17. mar 2015 Ok smiley tak Tine. Det var dog skuffende langt væk.. smiley

  • #18   17. mar 2015 Ikke for os andre! smiley smiley

  • #19   18. mar 2015 Hun holder til i Slagelse på Vestsjælland. Hun blev vist udlært i 11, og har fået et af det højeste gennemsnit. Hun er rigtig dygtig og uanset hvilket problem jeg har, har hun altid et svar på det smiley

  • #20   18. mar 2015 Nå, fik først nu set at Trine svarede smiley

  • #21   18. mar 2015 Kender du den følelse af at du ikke ved hvad du skal lave med hesten, så du laver bare det du altid gør? Næste gang du skal ud til hesten så smider du den væk smiley

    Der er et hav af muligheder for at prøve noget nyt. Der er mange forskellige ting at lave med sin hest, og endnu flere måder at gøre det på.
    For 1 1/2 år siden lavede jeg ikke andet end at ride og hygge, dog ikke seriøs ridning. Så fik jeg ny inspiration og nu skulle min hest alt muligt. Jeg er senere blevet klogere på mig selv og ham med hvad vi begge synes er sjov og hvilken måde han lærer bedst på. Men det tog tid smiley

    Prøv at gøre det samme. Søg lidt rundt på nettet, find noget inspiration. Måske finder du noget interessant som du mener er lige noget for jer. Måske er det, måske er det ikke, men det gælder bare om at prøve.
    Kan du ikke finde noget så ved jeg at HG kan komme med en masse idéer, ellers så kig på denheleekvipage.dk eller bare spørg, der er god inspiration smiley


  • #22   18. mar 2015 Tine: tak for svar og ja jeg vil forsøge mig med at finde det :-)).

    Sarah: tusind tak for svar, ja jeg kender den følelse og det er en rigtig god ide, jeg vil se hvad der er af inspiration, tak igen :))
    Og det er lige det jeg ønsker, at opnå, at lærer min hest og jeg bedre at kende smiley


  • #23   19. mar 2015 Hejsa!

    I dag var jeg ude ved min prutte hest og jeg fandt virkelig forbindelsen igen, så tusind tak for jeres gode råd!

    Jeg havde egentlig planlagt, at trække over på ridebanen i hedeland som man kan låne gratis (uden hegn) og på vejen derover var jeg meget utålmodig og vidste ikke om jeg skulle være bestemmer eller hvad jeg skulle, men pludselig kiggede jeg ud over markerne og tænkte "der skal vi ned!", så jeg fulgte min intuition og sammen gik Celina og jeg derned og det var simpelthen så dejligt, jeg lod hende græsse mens jeg vovede over markerne så hun følte sig tryk og fulgte hende når hun gik en anden vej, jeg havde longetorv på så hun fik også lov til at græsse og løbe rundt mens vi vandrede, jeg var så meget i nuet, selvfølgelig faldt jeg ud, men jeg kom ind i det igen og gjorde bare hvad der faldt mig ind, jeg kiggede ned på søen og så gik vi ned til den og drak (hun drak) så kiggede vi på marken igen og gik tilbage og græssede, mens jeg lå i græsset og kiggede på hende, hun kom helt hen og græssede ved min side og lagde mulen på min mave, jeg blev helt rørt, vi gjorde det i noget tid og derefter vandrede vi videre og tog nogle græsse pauser ind i mellem og gik derefter og travede side om side hjemad <3.

    Igen tusind tak for jeres råd, jeg har virkelig fundet glæden igen :))





  • #24   19. mar 2015 Eeej, hvor fantastisk! Tillykke med det! smiley

  • #25   19. mar 2015 Tak! smiley

  • #26   19. mar 2015 smiley

Kommentér på:
Hvad mangler jeg?

Annonce