{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Ridning uden hjelm {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Da jeg har søgt lidt på nettet og ikke føler jeg fandt hvad jeg søgte så vil jeg hører jer ad.
Er det ikke rigtigt at hvis jeg forstår drf's regler ret at jeg godt må ride uden hjelm når jeg er over 18?? Jeg har ALTID forstået det sådan og har et par gange efter jeg er blevet 18 smidt hjelmen pga. varmen.

Men idag var det så jeg lige ville varme op uden at have ridehjelmen på og selvfølgelig tage den på når jeg skulle springe. da jeg så havde galloperet lidt rundt og faktisk skulle til at tage hjelmen på så kommer staldejer så hen og skælder ud, nærmest råber ad mig og min veninde. Jeg undre mig en del fordi jeg jo altid har gået efter den ovennævnte regel.

Fair nok hvis staldejer har sine regler. men det er ikke fair at skælde en ud for noget man ikke vidste var en regel på stedet.. Derfor jeg spørger.
Hold jer venligst til emnet, det her er ikke en debat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning uden hjelm
  • #1   6. aug 2015 Det er vidst blevet en lov at man skal have ridehjelm på uanset alder.

  • #2   6. aug 2015 Okay Tak Celene. Kan du evt finde et link? smiley

  • #3   6. aug 2015 Det er blevet en lov at man skal have hjelm på, men jeg har da også lige glemt der er par gange smiley

  • #4   6. aug 2015 Hvornår er den lov kommet? oo

  • #5   6. aug 2015 http://www.rideforbund.dk/~/media/rideforbund/Klub%20og%20bredde/Sikkerhed/Sikkerhedsregler_aug.ashx

    Bær godkendt ridehjelm under ridning – undtaget herfra er ryttere med bagrytter.

    dette er hvad jeg kan finde på drf :3 så ja du skal bære hjelm, det er sikkerhedsvest man må smide når man fylder 18 :3


  • #6   6. aug 2015 Har hørt fra nogen andre og syntes også jeg kan huske noget om jeg har læst det et sted smiley

  • #7   6. aug 2015 Er det ikke kun hvis man er medlem af en klub under drf?

  • #8   6. aug 2015 Jo

  • #9   6. aug 2015
    Hvis man står et sted, der er medlem af DRF som klub - ja så er det et krav uanset alder. At folk så ikke overholder det eller "dømmes" for det er noget andet ;o)


  • #10   6. aug 2015 Mente nok det kun gælder hvis man står et sted der er underlagt drf's regler.

  • #11   6. aug 2015 Der er IKKE en lov om at man skal bære hjælm hvis man er over 18.
    MEN rider du i en klub under drf skal du bære hjælm uanset alder. Konsekvensen ved ikke at gøre det er en bøde både til dig og klubben.

    På en privat går eller en rideskole der ikke er under drf, der gælder denne regl ikke.
    Men det betyder jo ikke, at ejer ikke kan have en regl om at ryttere på stædet skal bære ridehjelm.


  • #12   6. aug 2015 Har stået ved et sted før under drf og der var reglen at var man over 18 måtte man smide hjelmen og dette mente de var under drf's regler. derfor har jeg altid fulgt den regel. men tak fordi i lige kom med lidt beviser på staldejer har ret smiley For ja så følger jeg selvfølgelig hans regler. men han skal selvfølgelig have afvide, staldejer eller ej, at sådan skal man ikke opføre sig overfor andre for sådan noget finder jeg mig ikke i.

    Men tusind tak fordi i hjalp mig! smiley


  • #13   6. aug 2015 For lang tid siden måtte man ride uden hjelm når man var over 18 men det er blevet lavet om

  • #14   6. aug 2015 Wow wow wow! Er der en regel for at man skal have sikkerhedsvest på smiley

  • #15   6. aug 2015 Ikke sikkerhedsvest efter man er fyldt 18 men indtil ja

  • #16   6. aug 2015 Mitane
    Bær sikkerhedsvest ved springning hvis du er under 18 år
    jeps :3


  • #17   6. aug 2015 Cookie:
    Godt jeg har styr på reglerne da xD NOT!
    Men kun ved springning?xD


  • #18   6. aug 2015 Mitane
    Kun springning af det jeg kan læse XD
    jeg er ikke inde i reglerne så fandt dem på drf xD


  • #19   6. aug 2015 Cookie:
    Så må jeg jo få købt en xD


  • #20   6. aug 2015 Mitane
    God ide smiley ville være træls at ende med en bøde smiley
    har altid selv haft vest da min mor mente jeg faldt for meget af -.-


  • #21   6. aug 2015 Cookie:
    Jaa xD Det kunne man bruge på noget sjovere xD
    Men tror ikke jeg skal starte stævne xD


  • #22   6. aug 2015 Åååh rider ikke selv med vest da den forstyre min balance under springningen og så er den generelt ubehagelig.... Så på det punkt er det godt jeg er 18! smiley



  • #23   6. aug 2015 Man kan sige hvis der er stalden er under DRF regler så er skideballen jo endelig på plads da i jo burde have sat jer i i det og både i og klubben kan få en bøde for det så en skideballe er jo endelig på plads de kan blive straffet for jeres uvidenhed =)

    Så og fortælle de ikke må give skideballe kommer de nok ikke langt med ud over du kan lægge dig ud med staldejer og det er aldrig sjovt


  • #24   6. aug 2015 Finder mig bare ikke i hans opførsel, bøde eller ej så kan man godt tale pænt. Jeg er en person som finder mig i meget men det der så går grænsen altså. Talte også med min veninde og hun siger at sådan er det hver gang noget ikke går som han vil ha det. Finder mig gerne et andet sted hvis det ikke bliver bedre ihvertfald. både hest og rytter skal ha det godt for ellers bliver det bare til et surt arbejde at skulle ud til sin hest. Beklager men det ikke den eneste ting som skete idag er godt mobset over alt det jeg skulle finde mig i, i stalden idag smiley

    Men er det så ikke også staldejers ansvar at forklare opstalderen at man skal læse reglerne igennem så?? Har ikke stået under drf i over 3-4 år nu...


  • #25   6. aug 2015 Hvis der er en klub på stedet burde den gøre opmærksom på det.. Men det stå måske også på deres hjemmesiden og under reglement og det jo så ens job og selv læse det igennem...


    ved jo ikke hvad det er for et sted =)


  • #26   6. aug 2015 Det er en privat klub hvis jeg har forstået ret... altså det har været et ridecenter engang men nu står der kun heste opstaldet af privat-ejere.

    Okay tak. vil i så fald til næste staldmøde nævne at jeg gerne vil ha alle dere regler på skrift eller få dem sat op på opslagstavlen så man hurtigt kan skimte den igennem stalden istedet for at skulle google det.


  • #27   6. aug 2015 Reglen er forholdsvis ny(eller ny og ny, en 4-5 år mener jeg), så det er intet under, at du ikke har hørt om det, hvis den ikke er blevet slået op nogen steder. Vil mene, at det ville være god til, at gøre folk obs. på reglændringerne, såfremt det gælder stedet. Men det er self. langt fra alle der gør sådan noget... Ved der blev lavet opslag om det på den rideklub jeg gik på, da reglen trådte i kraft.

  • #28   9. aug 2015 Til hvis nogen fulgte med fik jeg en snak med staldejer idag. Jeg beklagede over ikke at have læst reglerne og jeg fik min undskyldning over hans opførsel så vi er kvit og vit igen smiley

  • #29   13. aug 2015 Hej Maibrit:)
    Ude i stalden har vi en gældene regel for alle som siger at vi ALLE bærer snublekyse smiley
    Den er til for at sikre, at vi kan være gode rolle modeller for de mindste i stalden. Du kan nok se at det er lidt svært at forklare lille lise på 5 år hvorfor hun skal ride med den trælse hjelm i 30 graders varme, når der rider en på banen ved siden af uden. smiley
    Det er til alles sikkerhed og glæde. Og jeg tror helt sikkert at Vores kære stald ejer blev lidt stram i betrækket den anden dag, fordi der også red en ved siden af dig uden. Hun er ikke fyldt 18 smiley
    Og så er det jo også bare for at passe på jer han siger det smiley
    Hilsen Johanne (ude fra stalden)


  • #30   13. aug 2015 hejsa johanne. dejligt at se du også er på hg.
    som skrevet i emnet så er alt blevet ok igen.

    jeg har Været inde og læse de regler som jeg IKKE vidste var der. og som skrevet og som fortalt til staldejer så har jeg IKKE vidst at der er var blevet lavet ændringer i reglerne. har trods alt ike stået under drf de sidste 3 år.

    det der med at spille en vigtig rolle er jeg sådan set lidt ligeglad med. jeg tog aldrig selv skade af som 5-årig at se andre ride uden hjelm og forstod godt reglen "de voksne vælger selv". det kommer trods alt an på hvordan man ser på det. det ikke mit problem at andres unger efteraber, så må folk jo holde deres børn under opsyn indtil de er gamle nok. smiley

    når det er sagt er anja ikke mit ansvar. anja vidste godt at når hun var under 18 så skulle hun bære hjelmen. at hun tager den af er ikke mit problem. jeg kan jo ikke tvinge hende til at ha den på.

    nå men det vigtigste er jo at jeg har fået en snak med staldejer for et par dage siden og jeg fik en undskyldning for at ha været gnotten. en en undskyldning er mere end jeg havde forventet ig det viser jo også bare hvor super god en staldejer han er! smiley jeg synes vi skal glemme denne her misgorståelse mellem mig og staldejer for som skrevet ovenover er vi kvit og vit smiley

    god aften smiley


Kommentér på:
Ridning uden hjelm

Annonce