{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.521 visninger | Oprettet:

Når Chefen fortæller personlige ting {{forumTopicSubject}}

Da jeg mødte på arbejde i går i aftes, fortæller mine kollegaer mig at vores chef har stået i overlaps situationen og fortalt at rådighedsvagten og en kollega skal møde tidligere ind her til morgen, da jeg skal gå før, fordi jeg skal til behandling på hospitalet. og han fortæller dem hvilken type behandling der er tale om.
Hvordan forholder jeg mig i den situation, jeg har bevidst ikke fortalt mine kollegaer om disse behandlinger, da jeg ikke ønsker at tale om dem på mit arbejde, men nu har min chef så fortalt det, så hvordan forholder jeg mig til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når Chefen fortæller personlige ting
  • #1   18. sep 2015 Syntes du skal fortælle din chef at det er privat. Og hvis det skulle fortælles skulle du enten selv ha gjort det ellers skulle han have tilladelse til at fortælle det... For syntes erligtalt ikke det er iorden smiley

  • #2   18. sep 2015 Fortæller ham, at det vil du ikke have han gør en anden gang. For han har sikekrt ikke gjort det i en ond mening smiley

  • #3   18. sep 2015 Hippie jeg tror bestemt heller ikke at han har gjort det i ond mening, men ikke destomindre er det personfølsomme oplysninger. og så sent som lige før sommer ferien da der var gang i mus samtalerne, bad jeg ham være mere påpasselig med hvad han gør med personfølsomme oplysninger, sådan noget som ikke at smide udprintet mails i sin papir kurv, eller de notater han tager ved diverse samtaler, med os ansatte

  • #5   18. sep 2015 Enig med Charlotte A - og forstår han det ikke, så må din TR på banen.

  • #6   18. sep 2015 Personen har tavshedspligt, og hvis det sker igen må du melde ham til din virksomheds direktør. Og så havde jeg fortalt personen at det faktisk ikke er ok smiley

  • #7   18. sep 2015 Jeg er enig med Charlotte A; det din chef har gjort, er brud på tavshedspligten. Han må ikke diskutere dine private forhold med andre kollegaer. Men formodentlig har det været en tanketorsk fra hans side af.

    Hvis jeg var dig, ville jeg konfrontere chefen stille og roligt og sige det, som det er; at du ikke tror, han har gjort det i nogen ond mening, men at han i den grad har overskredet din grænse ved at udbasunere oplysninger, du har givet ham om dit privatliv i fortrolighed, til dine kollegaer, og at du ikke synes, det er ok, at han deler dine private oplysninger, uden I har aftalt på forhånd, at det er OK.


  • #8   18. sep 2015 Kommer and på arbejdspladsen, og dit forhold til chefen. Er det et stort sted, er det naturligt at tage det op via. Diverse led at man ikke at ønsker personfølsomme oplysninger. Har selv haft en chef der skrev under sygdom kommer du imorgen? Det jo ikke ok, omvendt ved man også chefen er pressede, og skal dække ind. Jeg tænker det som han bare lige ville forklarer hvorfor du har fået tidligt fri. Og intet ondt i det, hvórdan tavshed pligten osv der træder i kraft ved jeg ikke. Skal man ikke gøre opmærksom på disse oplysninger er frotrolige og skal ikke vidre. Eller er alt omfattet! Jeg ved det ikke, men er der noget, jeg ikke har ønsket går vidre har jeg gjort det helt tydeligt at dette pt, blev mellem os. Ved at gøre det 100procent tydeligt ville også nemt gøre jeg ville kunne hive fat i chefen og spørge havde vi ikke aftalt det var fortroligt? Nu virker det lidt diffust her at du mener du har sagt det, og chefen ikke rigtig har taget det alvorligt. Eller ikke tænkt det drejer om andre ting... Det fylder åbenbart meget for dig lige nu. Så for at få det så formuler en pæn mail og få den sendt. Så har du sagt det. Og fået det ud af dit system. Håber du får det bedre på arb.

  • #9   18. sep 2015 Fagforeningen mener at det er et klart brud på tavshedpligten, uanset om det er en tanketosk eller bevidst. Og råder mig til at sende min chef en mail hvor i jeg fortæller ham at jeg er bekendt med at han har fortalt om mine private forhold til mine kollegaer og at det ikke er ok. At den slags skal stoppe nu.
    Og så mener de at jeg skal cc den mail til forstander


  • #10   18. sep 2015 Tina vi taler en regional arbejdsplads så der er masser af hoveder over min nærmeste leder

  • #11   18. sep 2015 Rigtig fint med en mail. Bare husk din chef er en du skal samarbejde med fremad smiley så vigtigt at formulere klart præcist kort men også uden at skabe dårlig stemning. Da det hurtigt vil kunne ramme dig. Men at sende en mail med episoden, som du har set den og du ikke ønsker at det gentager sig, giver dig dokumentation til fremtiden hvis der blir flere problemer. Så meget god plan, plus du får det ud af dit system.

Kommentér på:
Når Chefen fortæller personlige ting

Annonce