{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Staldpige/muge pige {{forumTopicSubject}}

Jeg har en general diskussion med en bekendt om hvad man egentlig skal betale en staldpige.

Det skal lige siges at dette absolut ikke er aktuelt men blot ren nysgerrighed.

Hvad mener i man skal betale hvis man skal have en til dette i alle hverdage dvs 5 dage i ugen med mulighed for evt weekend arbejde (ved weekend arbejde skal der selvfølgelig betales mere):
Muge 4 bokse:
1 stor heste/foleboks størrelse
1 hesteboks
2 ponybokse (med shetlændere i)
Rense og give vand i spande i de to ponybokse
give halm og wrap i alle 4 bokse
gøre foder klar (4 spande hvor foderet skal vandes)
Alle 4 heste står på knuste træpiller, dog er hestenes bund blandet med spåner. Så det er nemt arbejde. og det hele burde maks tage halvanden time smiley

Jeg mente at der var fair med 300 kr i ugen/1200 i måneden ville være fair, men hvad synes i :)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staldpige/muge pige
  • #1   21. okt 2015 Det var absolut ikke noget jeg ville gøre for 300k. om ugen. Vil absolut mene at over 100kr. pr. gang er rimeligt.

• #2   21. okt 2015 Dvs 500 kr i ugen med forbehold for mere hvis weekender bliver aktuelt :)?

• #3   21. okt 2015 Jeg tænker bare at 100kr i timen er meget, men det kræver selvfølgelig også lidt med transport osv smiley

• #4   21. okt 2015 Synes du 100kr. i timen for fysisk aktivt job er meget ? Mener faktisk det er lidt. Man får meget mere ved at arbejde på grillbar.

• #5   21. okt 2015 Nu er det ikke noget, jeg ved noget om, men lad os sige, at det, du beskriver, tager ca. en time. Nu står der jo ikke noget om, at hestene skal lukkes ud, så det går jeg ikke ud fra er med, og derfor tænker jeg, at en time er meget realistisk at bruge på det. Hvis han/hun skulle have 300 kr om ugen for 5 dages arbejde, ville det jo blive en timeløn på 60 kr. Og det ville jeg nok personligt have det lidt stramt med, hvis det ikke havde anden fortjeneste end at hjælpe andre. Her mener jeg f.eks. hvis min egen hest ikke stod i stalden, men arbejdet udelukkende var for andre smiley
    Så jeg synes, det er i den lave ende kun at give 300 kr om ugen.

• #6   21. okt 2015 Regner I kun med, at det tager en time at udføre alle de opgaver, som der er listet?
    Jeg ville ikke gøre det for 300kr/ugen, ihvertfald smiley

• #7   21. okt 2015 Hvor meget længere tid kan det tage, når der kun skal muges, gives halm/wrap og ordnes foder og vand? Medmindre hestene virkelig er nogle svin ved deres bokse, kan det altså ikke tage meget mere end en time - man går vel ikke og snøvler tiden væk smiley
    Men jeg ville heller ikke selv gøre det for 300 kr om ugen. Jeg ville også som minimum have 100 kr i timen, ellers kan det jo aldrig betale sig at tage et sådan job.

• #8   21. okt 2015 Min første tanke var 2000 kr om måneden... Ville ikke selv gøre det for mindre.

• #10   21. okt 2015 HUn skriver det tager Max halvanden time.

jeg vil sige 100 kr for halvanden time er ok

Så det ca jah 450-500 om ugen ja . (og skal der laves ekstra i weekenden vil det selvfølgleig komme oven i.

• #11   21. okt 2015 Jeg er 12 år og ville have det fint med 300kr om måneden. Men hvis jeg var over 18, skulle det nok(som de andre også siger) nærmere være 500kr om ugen:-)

• #12   21. okt 2015 Jeg tænker helt klart at det skulle være for en under 18 smiley
    jeg ved med sikkerhed at det tager Maks halvanden time eftersom jeg selv ordner det til daglig smiley i pony boksene ligger der 3 korter og lidt halm det tager mindre end 2 min pr boks at ordne dem. Det er den helt store der tager tid da han er et svin med sin halm.
    Jeg kan se jeres pointe med at 60 kr i timen er i den lave ende og at fx 80-100 kr er mere realistisk smiley

• #13   21. okt 2015 Jeg synes også, det er en anden sag, hvis det skal være en under 18 smiley Så kunne 60-80 kr i timen godt gå an, det er vel i forvejen deromkring mindstelønnen ligger, er det ikke?
    Jeg antog bare, at der var tale om en over 18 smiley Jeg ved ikke lige hvorfor smiley

• #14   21. okt 2015 Hestene lukkes først ind fra fold kl 19 og det var så planen at dette var noget der skulle ordnes inden.
    Det vil kun i få tilfælde være weekend arbejde da det kun skulle være de weekender jeg ikke selv er hjemme smiley

Det skal siges at foderet vil være blandet men blot skal vandes. Det tager Maks 2 min
    At rense vandaler i pony boksen og fylde op tager også Maks 5 min
    Hver pony boks tager Maks 5 min hver at muge
    Den store heste boks vil tage omkring 15-20 min og den almindelige boks ca 10 min
    At give halm og wrap tager ca også 10 min

Det er på ingen måder hårdt arbejde vis de står på savssmuld/knuste træpiller så arbejdet består mere i at sotere halm fra bundmaterialet

• #15   21. okt 2015 Jeg tænker at det kunne være et fritidsarbejde for en ung pige/dreng ligesom at gå med aviser eller lufte hunde da det ikke er noget der tager vildt lang tid og kan give lidt ekstra lommepenge smiley

• #16   21. okt 2015 jeg gav 75,- pr gang for at få muget min boks. og der blev bund muget hver gang.

• #17   22. okt 2015 Husk nu hvad en "professionel" staldpige får. Dengang jeg var, fik jeg kost og logi + 3.000 kr for arbejdsdage på ca 10-12 timer dagligt. Og det var endda en god løn fordi jeg fik penge oveni.

• #18   22. okt 2015 Da jeg var stald pige fik jeg 4000,- undervisning. 2 heste opstaldet med alt til lejlighed også med alt. Kun mad jeg selv skulle betale såååh kan ikke helt sammenlignes.

• #20   22. okt 2015 Jeg tænker bare hvad man betaler til fx avisbude eller en hundelufter og prøver at sammenligne med det. Det er ikke ret meget.
    Selvfølgelig skal det også være et værdigt beløb og et beløb der gør at personen gerne vil det. Men når der ikke er mere arbejde i det end der er så synes jeg heller ikke man skal over betale smiley

• #21   22. okt 2015 Altså jeg sys det et større arbejde. Mere fordi det er alle hverdage ikke kun du ved engang imellem det er højt sandsynligt noget transport frem og tilbage og du skal tænke på vil det koste den evt 20 kr i transport så skal det også regnede imod for dem.

Men ville nok holde fast i de 100 kr pr gang. Især fordi det jo skal være en du kan regne med og som faktisk laver tingene og mega sjusket fordi de næsten ikk giver noget og derved vil de bare blive færdige

• #22   22. okt 2015 Jeg får 75kr i timen smiley Skal fodre om morgenen, lukke 4 elevheste ud, muge 5/6 bokse (træpiller) og lave en hel del net (tager ca 1 time og et kvarter at lave net til alle hestene) og så skal jeg feje og fodre til middag, og tage de 4 elevheste ind igen. smiley

• #23   22. okt 2015 Det er dog kun hveranden weekend.

• #24   22. okt 2015 Jeg synes umiddelbart at det er en oplagt opgave for 2 friske tøser på 13-15 år. Der er ikke noget i det som unge i den alder ikke ville kunne varetage og der vil den løn du nævner være rimelig. Det vil være mere end de kan tjene på at løbe med aviser.

• #25   22. okt 2015 Jeg tænker umiddelbart at jeg kun vil lede efter en pige og ikke to, med mindre det er fordi de vil dele lønnen. Men jeg tror det bliver for besværligt med to hvis de bliver ucenner eller lignende smiley

• #26   22. okt 2015 Jeg tror bare du får svært ved at finde en som kan arbejde hver eftermiddag. Derfor var min tanke to. Dvs den ene uge arbejder en man-ons-fre og den anden tirs-tors og ugen efter omvendt. Så har de og du også en backup ifm ferie og sygdom og de er frie til at bytte indbyrdes, så er de heller ikke så bundet.
    Der er mange i den alder der passer børn for 50-60 kr i timen, så jeg synes st lønnen er helt fin

• #27   23. okt 2015 Det er selvfølgelig rigtigt smiley
    jeg troede du mente at de skulle arbejde sammen altså hverdag smiley

• #28   23. okt 2015 Altså jeg ville ikke gøre det for 60kr timen. Altså omkring 70-80 i timen så ville jeg gerne smiley lige for tiden synger jeg i kirkekor, og får en sindsyg løn på 125,- timen. Og jeg vil aldrig regne med som ungarbejder at få den løn en anden gang smiley

• #29   23. okt 2015 Man kan sige 60 kr i timen er jo ok hvis det en under 18 MEN .nu tager det jo også ca 1 timer til 1,5 time så det giver jo også de der 90-100 kr per gang =)

Kommentér på:
Staldpige/muge pige

Annonce