{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Det allerværste jeg har gjort.... {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Jeg synes ofte, det at have hest bliver set på som en "dans på roser". Specielt på nettet. Det er som om, at det næsten ikke kan blive mere perfekt..
Jeg synes, det er lidt forkert, så det kunne være spændende at prøve at sætte fokus på det. Også bare for at komme ud med noget, man måske egentlig ikke er så stolt af og nok ikke havde regnet med at fortælle herinde.
Vi er jo alle sammen mennesker, og vi laver alle sammen fejl. Det er slet ikke for at vi skal sidde og slå hinanden i hovedet - og hvis det bliver sådan, så sletter jeg emnet. smiley

Så: Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad det allerværste, du nogensinde (med din nuværende hest/part) har gjort. Hvad fortryder du allermest at have gjort mod den? smiley
Det kan både være beslutninger, der ikke var gode for hesten alligevel, en dum reaktion, etc.

Jeg starter, for jeg har også gjort dumme ting! smiley
Det allerværste, jeg nogensinde har gjort mod min pony, var engang da jeg valgte at flytte hende til et andet opstaldningssted pga. prisen. Hun hadede stedet, og det tog mig meget lang tid at indse (/handle på det), at hun bare ikke ville komme til at trives der, fordi jeg så gerne ville have opstaldningen lidt billigere...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det allerværste jeg har gjort....
  • #1   5. nov 2015 Har prøvet lidt det samme som dig, dog med part.
    Men efter kun 2 dage, begyndte hun at sparke bide, løbe mig ned etc. :3
    Så hun blev sendt Hjem, og jeg har ikke længere part:)
    Det skal lige siges, at det kun var min ide en lille smule:P


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   5. nov 2015 alt på nettet er stort set redigeret og piv falsk... det er en trist verden vi lever i, for alle tror at nettet = sandheden.

  • #3   5. nov 2015 AMT
    Ja, det er det. Det er virkelig ærgerligt.. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   5. nov 2015 bidløs: bare F i stagram, alle de "populære" brugere lever et dobbeltliv, med deres rigtige liv, også deres instagram liv.

    Det er sygt at folk lever så meget på en løgn smiley

    tror det værste jeg har gjort er, puha. . da er mange forfærdelige ting. er opvokset med rideskole ridning, med indspændinger, pisk og kæft trit og retning. stoppede hesten så skulle den bare have slag med en pisk. så tror måske at de første par år af min ride karriere er det værste.


  • #5   5. nov 2015 AMT
    Bruger ikk e instagram, men kunne nemt forestille mig, at du har ret.
    Jeg startede også på en rideskole med det samme som dig, så hvis det ikke behøver være med min nuværende hest, så er det helt sikkert også dengang, der.er det værste!


  • #6   5. nov 2015 Ikke at købe min tidligere part som nu er hos hestehandler... Hun har rygskade og skadet i begge bagben og dyrlæge har sagt hun ikke må rides... Og nu sælges hun som springpony.... Jeg syntes 18500 var meget for en hest jeg måske ender med at aflive fordi den får mere og mere ondt og bliver "vild" af ikke og må noget den må dårligt trave og er uren i trav og galop.... Jeg vill hente hendes hvis jeg kunne og få dyrelivet til at kigge og aflive hvis det er nødvendigt hun er 17 Idag og jeg føler jeg har svigtet hende...

  • #7   5. nov 2015 Det er nok noget jeg tit er kommet til at gøre. Presset Golden til nogle ting, hun måske slet ikke var klar til..øvelser, tricks osv..Det gør mig bare så sur nogengange at se andre på deres heste have dygtige heste der kan alt muligt og ja at nettet er så forfalsket og lyserødt. Der er altid en bagside, som man måske ikke helt opfatter ved første øjekast. Især mine problemer og frygt for at ride bliver kastet i hovedet på Golden når jeg bliver ked af det og vred. Hun kan mærke det selv før vi træner, er forvirret under træningen, det gør mig endnu mere sur og ked af det og det går først op for mig når vi er tilbage i stalden. De dage prøver jeg at undgå, ved simpelhent ikke at tage ud til hende/træne og så må jeg bare se tingene mere positivt. Jeg rider ikke og må indse at det kommer jeg ikke til foreløbligt, men nyder at arbejde fra jorden og Golden har flere gange bevist at hun faktisk kan rigtig meget. Det kan godt være at hun ikke kan lave fine dressurøvelser, som 'de' andres heste, men hun kan så meget andet og jeg burde være stolt over at det er mit arbejde der skinner igennem der smiley

  • #8   5. nov 2015 Vi er mennesker, ergo laver vi alle fejl smiley

    Det vigtigste er at have i baghovedet, at hvis du ingenting laver, så fejler du heller ikke. Men hvis du ikke fejler, så lærer du heller ikke noget - det ene er statisk tilværelse, den anden er en udviklende tilværelse.

    Det næste er så at lærer, at vi alle gør "livet" lidt eller meget forskelligt fra andre. Nogle mener at du kører træls bil, hvis du kører langsomt, andre mener at du kører sikkert hvis du kører langsomt. Nogle mener løsdrift er svaret på alt godt, andre mener kun boks dur. Nogle elsker at se science fiction, andre mener det er at være urealistisk og drømmende. Nogle elsker at høre radio, andre læser bøger osv osv osv.
    Alt her i tilværelsen er et valg - og selv hvis du vælger ikke at vælge, så er det jo også et valg smiley

    Det der er vigtigst er igen at huske på, at hovedparten af menneskeheden handler som de gør udfra, at de reelt set synes de gør det rigtigste/bedste. Selv en far som slår sine børn, kan måske udfra et kulturelt synspunkt mene at han hjælper sine børn til at blive gode samfundsborgere på sigt via hård opdragelse. Mens andre udfra fra deres synspunkt heller vil opdrage børnene frit og uden grænser - der hvor det fx er i orden at slagte en pony på en strand, fordi det jo bare er et dyr, og drengen da må lærer at slå dyr ihjel på en eller anden måde...

    Så hvad har jeg gjort mod mine heste, som jeg fortryder i dag ? Jo da jeg har da klappet dem i måsen med pisken, fordi jeg ikke vidste bedre. Jeg har valgt at mine heste går på ene-fold, selvom jeg ved de elsker at lege voldsomt sammen - men en seneskade, som nær kostede hesten livet, ja det vil jeg ikke risikerer igen. Forleden dag skældte jeg i ren frustration den ene hest ud, fordi han stod uroligt på staldgangen - og det hjalp jo selvfølgelig ikke. Så mange små ting, nogle store - men overordnet set er jeg bare menneske med alt det, som det indebærer.

    Mvh Charlotte


  • #10   5. nov 2015 Det værste jeg har gjort imod Tindur er at jeg ikke lyttede noget før på ham, det var sidste december da han blev låst og begyndte at bukke og modarbejde mig under ridning. Jeg tænkte at måske det var fordi han kedet sig da han også kunne finde på at bukke når han ville der skulle ske noget. Men pludselig fandt jeg et mønster i bukkeriet og fik vores Osteopat på banen. Havde det så skidt med at jeg ikke lyttede til min mavefølelse noget før. ..

    En anden hændelse var at Tindur prøvede grænser af i nogle måneder, jeg var SÅ træt af hans konstante modarbejdelse i alting. En dag nappede han ud efter mig og jeg blev så rasende at jeg slog og sparkede ham et par gange. Efter det har han aldrig forsøgt at bide mig så selv om jeg havde det SÅ SKIDT bagefter var det nok alligevel ikke så dum en handling selvom jeg ikke går ind for at gå til angreb på hestene.

    Dette er hvad jeg fortryder med denne hest.

    Mvh TT


  • #11   5. nov 2015 Det værste jeg/min ridelærer har gjort "sammen" var at modarbejde hinanden.. Jeg stoppet og sagde at jeg ikke ville mere. Jeg ville kun skridte jeg ville ikke trave den dag.. Og min ridelærer pisker så hesten for at den skal gå fremad. Men imens hun gør det river jeg den voldsomt i munden for at få den til at stoppe..
    Det var egentlig bare en disktution hvor hesten bare blev den uheldige det gik ud over.. Selvom den ikke havde gjort noget forkert..

    Og så lærte jeg på en rideskole engang at når hesten ikke ville gå frem (det var en ret doven hest..) så skulle jeg tage tøjlerne i 1 hånd og så piske hesten så hårdt jeg kunne på bagparten..
    Jeg kunne så aldrig få mig selv til at slå særlig hårdt men jeg slog den stadig..


  • #12   5. nov 2015 Det værste jeg gjort var, at jeg ikke lyttede til min mavefornemmelse eller min hest.. Fulgte med på "bølgen" - købte en dyr unghest, som slet ikke passede til mig størrelses eller temperamentsmæssigt - og uden at have evnerne selv, og stolede derfor blindt på mine trænere. Og resultatet blev en ødelagt hest som mildest talt fik banket alt gålyst ud af sig - og så stod jeg ellers med en hest som intet ville og fik at vide "sælg det møgdyr"..

    Først dér lyttede jeg efter - droppede de forskellige trænere og gik til bunds i alle problemerne.. I dag er det skiftet både træner og disciplin (fra spring til dressur) - og efter 2 års hårdt arbejde med meget små fremskridt har jeg i dag en glad hest med gålyst igen. Jeg elsker den hest - og jeg tilgiver aldrig mig selv for hvad han blev udsat for - men jeg er lykkelig over at vi nu er på rette spor og det har lært mig så ufattelig meget! LYT ALTID til din hest og din mavefornemmelse!


  • #13   5. nov 2015 Da gange hvor jeg har ledet min frustration gå ud over Jasmin, ved at rykke i bidet, eller give hende klap på bringen flere gange, når hun slet ikke var årsagen til det. Jeg fotryder ikke at have klappet hende en, de gange hun har sat os begge, mig eller hende i direkte livsfare, men de dage jeg har haft dårligt humør, og blevet endnu mere sur over at hun ikke gjorde præcis som jeg ønskede, bliver dage jeg aldrig glemmer. Aldrig har jeg haft det så dårligt over det, og jeg ville ønske jeg kunne rette de fejl op.

  • #14   5. nov 2015 Det er værste er nok når jeg har været sur og det er gået udover hesten. Altså at jeg har været mere "sprængfarlig" og måske har slået hesten uden grund el. lign. smiley bestemt ikke noget jeg er stolt over!

  • #15   5. nov 2015 Det værste jeg har gjort er ikke med min nuværende (heldigvis), men min tideligere. Jeg red travbomme, og så fik jeg sparket den for meget frem, så vi var ved at styrte. Den fik kodeledsforvridning, og er nu aflivet. Den blev dog aflivet af hovsenebenssyndrom, men dyrlægen mente også at den havde smerter af kodeledsforvridningen. Puha det er hårdt at tænkte på, og jeg har et stykke tid følt at det var min skyld den blev aflivet. Det prøver jeg dig ikke at tænke på smiley

  • #17   5. nov 2015 Jeg forstår godt, at i synes, at det hele virker så perfekt på facebook og Instagram. Nu har jeg selv oprettet en profil med Isabell, og poster næsten hver gang jeg har været ude hos hende. Jeg har den holdning, at gør hun noget forkert, så er det 9 ud af 10 gange noget jeg har gjort galt. Enten har jeg givet hende et forkert signal, eller simpelt givet hende for meget at tygge på. på én gang. Jeg fokusere selv på det positive, altså hvad fik vi ud af vores ridning den dag, istedet for det negative.
    Alt er langtfra rosenrødt, men det er også vigtigt ikke at hæfte sig ved det negative. At folk desideret lever et dobbeltliv synes jeg er lige voldsomt nok at påstå, da vi alle har forskellige opfattelser af oplevelsen.

    Det værste jeg nok har gjort er, at lade min egen frustation og vrede gå ud over min gamle part. At jeg ikke har stoppet mig selv i min egen frustration, istedet for at det skulle gå ud over ham. Jeg fortryder det så inderligt i dag, nu han er væk, for jeg kan ligesom ikke tage det tilbage. Derimod kan jeg lære af de ting jeg har gjort, og derved blive en bedre rytter.


  • #18   5. nov 2015 Tror bare generelt at det værste for mig er at jeg ikke har særlig meget tålmodighed. Sådan har det altid været, sådan er det stadig en gang i mellem men det er blevet bedre, og jeg kan nu godt i situationen indse at jeg skal trække vejret og lade tingene tage den tid det tager. Jeg laver jo en del forskellig jordtræning med mine heste og har sommetider svært ved at tingene tager tid, hvor jeg bare vil have at det skal være perfekt i første forsøg - hvilket har ført til nogle små episoder hvor jeg måske var begyndt på øvelser hesten slet ikke var klar til endnu, og hesten bare stod der "hvad????". Heldigvis har jeg altid godt kunne indse at det var mig der ikke var tålmodig og/eller tydelig nok, ikke hesten der var træls - og heldigvis er det blevet meget bedre nu, og jeg har nemmere ved at tage en ting af gangen, træne det indtil det er "perfekt" og hesten forstår hvad jeg vil og SÅ videre til næste trin. Kan jo også sagtens se hvor dumt det er når jeg beder en hest om at gøre noget jeg ikke har lært den endnu smiley

  • #20   5. nov 2015 Jeg har til tider reageret uhensigtsmæssigt.

  • #21   5. nov 2015 Uha, ikke været god nok til at sige fra i tide, så det er gået udover Taura - det har jeg det enormt skidt med; at det er gået udover hende pga. min konfliktskyhed.
    At jeg har lyttet til og gjort, som nogle har ment jeg skulle - mod min mavefornemmelse og med et dårligt resultat.
    Ting jeg har gjort af uvidenhed (man lærer jo heldigvis så længe man lever).

    Der er masser af ting jeg kan have dårlig samvittighed over, men som rent logisk ikke er noget jeg kan gøre noget ved eller bør have dårlig samvittighed over - bla. mit helbred.


  • #23   6. nov 2015 Jeg har altid haft enorme benkræfter, og jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har losset rideskoleponyer en i maven. Det var først da jeg fik halvpart, at min mor gjorde mig opmærksom på det - mine undervisere kommenterede aldrig på det, så jeg var faktisk ikke klar over, hvor slemt det egentlig var. Stakkels, stakkels heste og ponyer..

  • #24   6. nov 2015 jeg tror det værste jeg har gjordt det var at sætte i fuld galop hen over en mark for at undgår at snakke med en person jeg ikke bryder mig særlig meget om

Kommentér på:
Det allerværste jeg har gjort....

Annonce