{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Pris på opstaldning. {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer.

Hvad tænker i prisene på disse opstaldningsmuligheder bør være?

1.
Boks med 7kg hø og halm ad libitum. Ind og udluk alle ugens syv dage. Ingen faciliteter på stedet. Gode turmuligheder.

2.
Boks med 7kg hø fordelt på 3 måltider og foder efter foderplan og høanalyse (havre,byg, sojaskrå vit/min) halm ad libitum. Ind udluk alle ugens dage.Ingen faciliteter men gode turmuligheder.

3.
Boks med 7kg hø fordelt på 3 måltider og foder efter foderplan og hø analyse (havre, byg, sojaskrå og vit/min) halm ad libitum, boksen bliver strøet hver dag og muget ud hver 3 uge. ind og udluk alle dage. Ingen faciliteter men gode turmuligheder.

Der er halm og vand på fold.

Ønsker KUN svar på ovenstående... Ikke andet end nysgerrig på hvad I ville give.
Hvis stedet ingen interesse har pga overnævnte så skriv gerne det og hvorfor. smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på opstaldning.
  • #1   9. nov 2015 Hvor i landet er det? Er der ridehal eller bane i nærheden, man kan købe sig ind hos?

• #2   9. nov 2015 Fyn. Ja der er faciliteter 300 meter ned ad vejen man kan købe sig ind hos. smiley

Mvh TT

• #5   9. nov 2015 1. Ville ikke give mere end 800-1000 kroner smiley
    2. 1000-1500 kroner, tænker jeg!
    3. 1400-1800 kroner.

Men det er jo lidt afhængig af hvor det ligger henne i landet - Nordsjælland er jo væsentligt dyrere end f.eks. her i Sønderjylland, hvor jeg bor. Priserne, jeg har skrevet, er nok ret meget præget af, at jeg bor i Sønderjylland og er vant til lave priser. smiley

• #6   9. nov 2015 Jeg tager udgangspunkt i priserne i Nordjylland, da jeg simpelthen ikke er sat nok ind i priserne andre steder.

1. 700-800 kr.
    2. 900 kr.
    3. 900-1000 kr.

Det der for mig trækker mest ned er, at der er et maks på 7 kg. Man kan selvfølgelig købe ved siden af, men jeg gider ikke døje med besværet. Desuden synes jeg ikke 7 kg. er særlig meget. Derud over er der kun halm på folden, ikke hø/wrap, hvilket også trækker meget ned for mig. Ved mulighed 3 er det selvfølgelig skønt at der bliver muget, men hver 3 uge kunne jeg ikke leve med, når min hest står på halm, det er altså 1 gang ugentligt.

Jeg står selv et sted til 1000 kr, hvor alt er med i prisen (næsten samme foderplan som du beskriver også). Her får hestene hø på folden, og der er ridebane på steder. Hø/wrap er efter behov, og her fodres, lukkes ind/ud alle dage. Jeg har så godt nok en ugentlig vagt hvor jeg ordner stalden, men det er 5 bokse jeg skal strø i, og så lukke ind og fodre. Jeg muger selv 1 gang ugentligt.

Så når jeg sammenligner med hvad jeg har, sætter jeg nok også prisen ret lavt - og generelt ville jeg nok fravælge det du beskriver. Primært på grund af kg hø, manglende hø på folden

• #7   9. nov 2015 Ville ikke give meget mere end 600-800 kr for det... Og så ville jeg også syntes det var til den gode side.
    Men jeg ville aldrig vælge et sted uden ridehus.

Ude ved os giver man 2000 kr for selvpas, men det er med morgenfodring (+hø)
    og så har vi 20x60 ridehus, super gode folde med græs hele året, dækkenrum med varme, sadelrum med varme, rytterstue, vandspiltov med varmt vand, udmugning med maskine

• #8   9. nov 2015 Nu er jeg selv staldejer, så ser det nok også lidt fra "den anden side"

Mulighed 1 kan ikke gøres for mindre end ca 900 kr., men de fleste vil nok ikke give mere end 7-800 kr.

Mulighed 2 kan gøres for 11-1200 kr. og det vil nogle nok være villige til at betale, men der vil også være mange der mener, det kan fås for 1000 kr.

Mulighed 3 kan nok ikke koste ret meget mere end 2. Mange vil selv vælge at muge, fordi de ikke bryder sig om madrasser.

At der "kun" er halm på foldene vil for mig være et plus. Jeg har trivelige ponyer, og hvis de får fri adgang til hø/wrap revner de.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   9. nov 2015 nu kan jeg kun tage udgangspunkt i hvad det koster hvor jeg bor.

sted 1 - 700 kr.
    sted 2 - 800-900 kr.
    sted 3 - 900 kr.

• #10   9. nov 2015 Hej TT smiley

åhr det er altid svært at prissætte! Kommer her med et kringlet svar:

Har selv et lille opstaldningssted, og jeg hygger mig meget med det. Men jeg vil altså ikke passe andres heste, uden at få lidt for det. Det er et hårdt arbejde, og det er flere gange dagligt alle dage i al slags vejr.
    Her i nordsjælland er priserne nok nogle andre, men jeg tager 2000 kr pr. hest pr. mnd. fuldpas, ALT inkl. Det er en nyanlagt løsdrift, vi har ny bane, kæmpe skov, og ridehus 5 min væk.
    Wrap i sig selv bliver købt med regning og koster fra 700-1200 pr. hest månedligt, så er der vand og vitaminer, udgifter til vedligehold af bane, folde, stalde mm. Så skal græsstykkerne passes med kalk, buskrydder for at holde tråden fri for græs (det bliver til mange km hegn hen over sommeren) der skal luges flere hektar for giftige planter, og foldene skal dagligt tjekkes for grene og lign. smiley
    Det bliver til mange timer!
    Så alt i alt, skal prisen være fair, for både lejer og udlejer. Som udlejer skal man have dækket udgifter, + lidt lommepenge for de 100-vis af timer man bruger, OG som lejer skal man kunne stole 100% på at udlejer ved hvad hun laver, og altid passer på hestene.

Jeg ved ikke hvad priserne er på Fyn, men hvis det er hesteejere der vil deres heste det bedste, så regn udgifter ud, + hvad du vil have i lommepenge, og så har du din pris.
    smiley
    ps. undskyld det lange svar, kan bare blive ærgelig over folk uden at blinke altid vælger det billigste, i stedet for at sikre sig at deres hest har det som blommen i et æg 24/7 smiley

• #11   9. nov 2015 Kan tage det over en kamp ville aldrig give mere over 1000 kr for et sted uden faciliteter - i Midtjylland har rideklubber med alle faciliteter, foder automater med 5-7 fodringer om dagen, fri halm og hø efter hestens behov for, foldtid efter ønske, inkl ind og udluk 1800 kr. (Stor hest)

• #13   9. nov 2015 1. 700 kr.
    2. 900 kr.
    3. 1100 kr.

Grunden til de få penge er, at der intet er på selve stedet.
    Ja, der er lidt nede af vejen, men stadig. smiley

Det ville ingen interesse have hos mig, jeg bliver træt af at skal ud fra stedet hver gang jeg skal ride.
    Jeg står også et luksussted, med 2 baner, ridehus, ud luk 7 dage om ugen, og weekend vagt (kun lukke ind) hver 2. Weekend.. smiley

• #14   10. nov 2015
    De manglende faciliteter gør, at jeg ikke ville give over 1000 kr for nogen af delene.

Jeg ville heller ikke have hest stående nogen af stederne grundet manglende faciliteter, kun 7 kg hø, halm som strøelse og foderet.

• #15   10. nov 2015 jeg ville heller ikke give mere end et sted mellem 600 og 800kr for den opstaldning.
    i øvrigt ville jeg slet ikke stå sådan et sted. og det ville jeg ikke fordi 7 kg hø er for lidt, foder midler er ikke af den type jeg ønsker at bruge, og jeg ønsker lang fold tid daglig, og derfor vil 3 fodringer ikke være godt, med mindre end hesten fodres på folden, og ikke skal ind for at æde og så ud igen.

jeg har dog ingen problemer med at der strøes i halm, eller at de får halm ude. jeg ville have et problem med at der kun bliver muget hver 3 uge.
    faciliteter er ikke noget jeg har brug for, så det trækker ikke ned i min vurdering

• #16   10. nov 2015 som mange andre. der er ingen faciliteter. det er et kæmpe -minus i min bog. det koster også at købe det andre steder. man skal altid af sted for at ride.. tur muligheder er for sådan skyld ligegyldigt for mig. mine heste skal ikke have under 10kg Warp eller 15kg hø. derudover vil jeg nok skulle have foder ved siden af. da jeg ikke ville vælge din blanding som første prioritet. og Min den ene må ikke stå på halm da hun har haft sur stråle. hvis den anden skulle stå på halm skulle den luges hver dag. smiley

men til føl børnehave ville det være fint?? men tænker nummer 3 Max 1000kr

• #17   10. nov 2015 som føl børnehave 700kr

• #19   10. nov 2015 sted 1: mellem 500-1000, -

sted 2: 700-1200, -

sted 3: 1000-1500,-

for mig afhænger det rigtig meget af hvordan stedet er, hvordan er foldene og stalden?. minus er selvfølgelig at der ingen ridemuligheder er men at de så ligger 300 m væk og der er gode tur muligheder er da klart et plus:)

• #20   10. nov 2015 Man skal dog købe skovkort for at benytte skoven skal der siges... Så man skal betale for turmulighederne..

Mvh TT

• #21   10. nov 2015 Nå, ej så synes jeg prisen falder drastisk, hvis man også skal betale for at benytte skoven.
    Så vil jeg faktisk næsten ikke give mere end 1000 kroner for nummer 3! smiley

• #22   10. nov 2015 Hvis det skal løbe rundt uden at man er afhængig af at finde billigt (og måske halvdårligt) korn og strå hos en bonde eller hvis hesten ikke lige er en easykeeper (og dem vælger folk som regel en opstaldning uden inkluderet foder til), så skal det koste:

1: 1200,- kr
    2. 1700,- kr.
    3. 1700,- + din løn - Vil du arbejde gratis?

Men det ser det ikke ud til at der er særlig mange herinde der vil betale.
    Jeg har indregnet: 500,- kr til husleje. 100 kr til el/vand. 2 kr pr. kg hø, 180 kr. pr md. til halm. 3 kg foder á 4 kr/kg/dag og 180 kr til vit/min/md. Og så glemte vi lige vedligehold, omlægning af folde, gødning (dyrt!), etablering af hegn osv. osv.

• #23   10. nov 2015 Gitte - der er hø og korn fra egene marker... smiley

Mvh TT

• #24   10. nov 2015 Tror du det er gratis at købe jord???
    Gratis at indkøbe og vedligeholde markmaskiner???
    Gratis at købe såsæd, gødning og sprøjtemidler???
    Arbejder folk gratis i marken???

Hvis du gør det selv, skal du huske at indregne din egen løn og forrentning af din investering, eller holder regnskabet ikke!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   10. nov 2015 gitte: nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du er fra, men her nede, kan du får din hest opstaldet på steder med udendørs og indendørs baner for de penge..

Syntes 1700 er utroligt meget at skulle betale når der ingen faciliteter er.. men okay, jeg bor også i et godt område

• #26   10. nov 2015 Det er sådan set ligemeget hvad du kan få af opstaldning med faciliteter.
    Rideklubber høster store lokaletilskud, har indtægter fra rideskole, gør brug af masser af frivillig og underbetalt arbejdskraft og alligevel halter deres økonomi altid.
    Hvorfor mon???!!!

Sådan kan man da ikke gøre som privat. Det er vel de færreste private som har lyst og økonomi til at sponsorere andres hestehold.
    Det koster at have hest. Væn jer til det!!!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#27   10. nov 2015 gitte: nu taler jeg så privat stalde, men okay.

hvorfor betale overpris når man kan få det samme meget billigere, måske endda til halv pris?

• #28   10. nov 2015 Gitte B: jeg står et sted hvor vi aldrig nogensinde har en dårlig balle hø, halm eller wrap. Min hest + en anden i stalden er svær at holde huld på, men vi kan altså stadig få det for 1000 kr.
    Så det er altså ikke udelukkende korrekt det du skriver. Der er forskel på hvad man kan finde hø/halm/wrap til, og selvfølgelig skal man lave en pris der kan dække de udgifter. Jeg er heldig og har fundet et sted hvor de kan købe kvalitet for få penge, og så virker det ikke til at staldejer ser videre grund til at skyde prisen i vejret ''bare fordi de kan''.

• #29   10. nov 2015 AMT:
    hvorfor skulle jeg betale en overenskomstmæssig løn til en medarbejder, når jeg nu kan få en østeuropæer som arbejder dobbelt så effektivt til under det halve???!

Selvom man som staldejer kan få billigt og godt foder og hø hos en bonde, kan man ikke budgettere med det, da bondens silo måske pludselig er tom og så skal man give fuld pris på foderstoffen. Så hurtigt kan man ikke hæve opstldningsprisen, og folk flytter hvis prisen ikke er fast. De sparede penge bliver forhåbentlig brugt på forbedringer og vedligehold til glæde for alle opstaldere.

• #30   10. nov 2015 Gitte B - ingen grund til at blive irriteret. Jeg lægger kun fakta på bordet og er kun interesseret i at vide hvad folk var villige til og evt hvilken pris. smiley jeg kan høre fra de fleste at det ingen interesse har med de betingelser og jeg kunne egentlig ikke være mere ligeglad. Jeg har fået et indblik i mine spørgsmål og takker alle for at de gad at svare smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#31   10. nov 2015 gitte: det er da også dumt at dig hvis du ikke ansætter billigere arbejdskraft med samme arbejdsevne.

priserne variere fra landsdel til landsdel, og det gælder om at stald ejer kan konkurrere om en god pris og et godt sted.

nu kender jeg flere stald ejere, og ingen af dem har dyre steder, heller ikke selvom at de har gode stalde, marker, faciliteter, og benytter sig af kvalitets foder og strøelse..

men hvis man bare er ude på at tjene penge, så bliver man selvfølgelig nødt til at forlange mere end nødvendigt

• #32   10. nov 2015 Jeg gad da ikke betale det samme på dårligt sted, hvis jeg kunne få det ligeså billigt på et godt sted med gode faciliteter. smiley

• #33   10. nov 2015 AMT og Cecilie:
    Bare husk at lade være med at fortælle staldhjælperne på stedet hvor underbetalt og groft udnyttet de bliver af deres arbejdgivere. For det er i bund og grund jer selv!

Hvis man er ude på at tjene penge skal man holde sig laaangt væk fra hestebranchen. Men der er desværre utrolig mange hesteejere og staldejere der ikke kan regne...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#34   10. nov 2015 gitte: mon ikke at de allerede ved det? smiley vis ikke, så er de sgu selv uden om det..

jeg har ihvertfald ikke dårlig samvittighed hvis det er det du tror..

• #35   10. nov 2015 Gitte, nu er det hende der ejer stedet hvor jeg står, der gør alt arbejdet!
    Det eneste man selv skal er at muge, strigle, ride sin hest, lukke alle hestene ind hver 2. Weekend, der er turnus vagter, fjerne klatter efter sig selv.
    Jeg giver 2300,- om måneden, og der er alt på stedet.
    Det er ikke billigt. smiley

Jeg har altid vidst det er en dyr sport, men man vælger selv.
    Synes du kommer ud med det på en meget mærkelig måde. smiley

• #36   10. nov 2015 Cecilie:
    Nu ved jeg ikke hvad du betaler, men rigtig mange staldejere går og arbejder mange timer gratis i deres egen stald. Tror du det var det de drømte om da de etablerede stedet?

• #37   10. nov 2015 Ok det kom så på nu.
    Alt efter hvor mange I er opstaldet, kan det måske løbe rundt.
    Men tro mig: hun spinder ikke guld på det!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#38   10. nov 2015 gitte: tror du virkelig selv at stald ejere er så naive at de tror at de kan tjene kassen og bare side på sin flade og trille tommelfinger?

du behøver ikke blive så irriteret bare fordi at folk ikke er enig med dig smiley

• #39   10. nov 2015 Det vidste de da de lejede det. smiley
    De har selv 9 heste, så de vidste der er meget arbejde.
    Nu er de også en familie på 4, der alle hjælper med. Pigerne har 2 ponyer hver, og er 14 og 16 år.
    Der er 7 opstaldere, 7 privat heste.
    Og alle private gør alt med deres egen hest.

Der er en grund til at ingen af opstalderne giver under 2000 i måneden. smiley

• #40   10. nov 2015 Nej, men mon ikke de havde regnet med at få løn for deres arbejde???
    Det er faktisk meget normalt, når man arbejder!

• #41   10. nov 2015 Gitte:
    At man som udlejer lægger mange timer i ens stald, er jo ens eget valg. Hvis ikke man få det for opstaldning som man gerne vil, og så har man sat barren for højt, og er for urealistisk med pris.

At være stald udlejer giver IKKE guld på kontoen uanset hvad, tror min timeløn svarer til en polaks, men det er ok, for det er sådan hesteverdenen er smiley

• #42   10. nov 2015 Gitte, nej da! Ikke når det er deres eget sted, hvor de SELV har tilbudt opstaldning?
    Tror du en chef giver sig selv løn? De har jo job ved siden af stedet.
    Det er et privat sted.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#43   10. nov 2015 gitte: ofte er stalden fritid og ikke arbejde..

• #44   10. nov 2015 Synes du da det er sjovt at bruge din fritid på at feje, muge, rydde op efter andre, hente foder, vedligeholde faciliteter og folde?
    Jeg synes faktisk det er arbejde, hårdt arbejde, og der går mange timer med det.
    Selvom det er udover ordinært arbejde, betyder det ikke at man har lyst til at gøre det gratis. Og jo; selvfølgelig skal en chef have løn!!!

Mon ikke staldejer hellere ville bruge de timer på at ride? eller bare på sine egne heste?

• #45   10. nov 2015 Hvor jeg står fejer vi selv, ryder op og muger. smiley

• #46   10. nov 2015 Bare fordi jeg har et andet arbejde, går jeg da heller ikke op i det lokale discotek og serverer gratis bare fordi jeg synes det er sjovt.
    Er der måske nogen bartendere der arbejder gratis hver weekend, bare fordi de synes det er sjovt?

• #47   10. nov 2015 Men Gitte, når de SELV HAR VALGT, at de vil have det sådan, hvorfor tror du så at det er så slemt for dem?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#48   10. nov 2015 gitte: det er et valg man tager når man tager opstaldere ind.

Hvis man ikke gider gøre det så må man jo finde på andre løsninger (betale sig fra det, lave regler, turnus ordninger, lade være med at have opstaldere, eller øge opstaldningspris).

jeg syntes det er en af de ting der hører med til at have en stald, og gider man ikke de ting, så skulle man måske tage til genovervejelse at lade være.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#49   10. nov 2015 gitte: der er forskel på at gøre noget gratis ved andre, også at gøre noget på ens eget sted.

velkommen til livet, hvis man vil noget må man selv yde..

• #50   10. nov 2015 AMT:
    Jeg tror bare du skal beholde din hest på andres steder altid. For du får dig en slem overraskelse hvis du nogensinde får den hjem og stå, for ikke at tale om at have andres heste på kost.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#51   10. nov 2015 gitte: nu ved jeg så godt hvad det indebærer at have stald, og at arbejde i stald, så nej jeg får ikke et chok.

det kaldes at være realistisk, at vide hvad man går ind til..

• #52   10. nov 2015 Hold da fest en diskussion det blev 0.o
    Til det vil jeg så sige at jeg har min egen 'drøm' om at have min hest stående hos mig selv og samtidig have mellem 10 og 15 andre opstaldet (afhængig af boks og folde). Jeg nyder at arbejde med hestene og havde slet ikke tænkt at skulle have løn for f.eks. udlukning/indlukning og fodring, da jeg synes det er super hyggeligt. Har selv passet to stalde før i tiden hvor der i den ene var 8 heste inkl min egen og i den anden 4-5 heste. Her stod jeg også for alt (og det var ikke engang hos mig så cyklede hver morgen og aften 2 km hver vej). Her heller ingen betaling da opstaldning kun betalte for lejen af stald og folde og jeg elskede det begge gange. Og nyder stadig når jeg en sjældent gang imellem (Ca. En eller to uger om året) får lov at passe stalden helt selv. Her får jeg så ugerne betalt i form af gratis opstaldning, selvom jeg har sagt det ikke er nødvendigt. Men det er simpelthen fordi jeg nyder det arbejde der ligger i at have større hestehold og glæder mig til at kunne være vært for alvor (om 5 til 10 år) smiley Og er sikker på jeg ikke er den eneste der er kuleskør og nyder stald arbejdet smiley

• #53   10. nov 2015 Og til TT så vil jeg afhængig af hvad det koster at ride i skoven give 600 for de to første og måske 800 for Nr. 3.
    Jeg giver 800 hvor jeg står og vi kan ride lige så tosset vi vil i skov/ på afmærkede marker, i mose og på pilgrimsstier smiley Om vinteren er det så 1100 med hø og wrap adlibitum hvilket de så ikke får om sommeren da alt græsset aldrig når at blive spist ned. smiley

• #54   10. nov 2015 Ja jeg sørger for næsten alt selv.. Det eneste stald ejere skal gøre er at hælde foder fra en spand i krybben om morgenen og lukke min hest ud og ind! Det er hvad de har af arbejde for mig... Når jeg skal hjælpe de har jeg mange heste at lukke ind, skal fodre og feje medmindre de er afsted i flere dage for så skal jeg også strø osv... smiley hvem siger at have opstaldere er hårdt??? smiley sku hårdere at være opstalder smiley

Mvh TT

• #55   10. nov 2015 Betaler 800 kr pr boks for halm, hø, udmugning, ud og indluk, græsridebane, 15 min til strand, 20 min til skov - det eneste man selv skal, det er at have foder med og passe sin hest smiley
    Det er på fyn
    Så jeg ville ikke betale over 900 kr for nogle af dem smiley

• #56   10. nov 2015 Jeg giver 2000 kr med ALT, fuldpas, foder, hø/wrap, halm, udmuning, ridebane, ridehal, spring gode turmuligheder og stedet ligger centralt med bus forbindelser

• #57   11. nov 2015
    Ja, for mange er det en udgift og have opstaldere. Det er en underskudsforretning.

Så ja, det ville være en del dyrere hvis man skal regne ud samt betale hvad det reelt ville koste og have opstaldere. Fakta er bare at mange tilbyder det billigere og derfor ønsker folk ikke og give mere.

Jeg står et sted med ridehus og ridebane, ind/udluk og fodring til 800 kr for en pony boks. Så betaler jeg selv strøelse og foder. Men tilkøber så wrap ad libitum på fold og i boks til 400 kr pr. måned.
    Så vil jeg ikke give samme penge eller mere, for noget uden faciliteter - selvom jeg godt ved, at det reelt set er dyrere at have opstaldere, end folk tilbyder.

Kommentér på:
Pris på opstaldning.

Annonce