{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.296 visninger | Oprettet:

Sygeplejerske studerende + ferie??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle der læser sygeplejerske eller er uddannet!! Jeg skal starte til februar og jeg er også blevet inviteret på skiferie i uge 9, dvs en måned efter skolestart. Hvad siger i til at man tager fri en uge så kort tid efter studiestart? Jeg vil selvfølgelig have bøger med og læse alt hvad jeg kan!
Og hvordan fungerer det med fravær på uddannelsen? Er det samme princip som i gymnasiet?
Håber på gode svar for jeg er så meget i tvivl!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygeplejerske studerende + ferie???
  • #1   15. nov 2015 Har skolen ikke en vejleder du kan skrive til, de må kunne svare på det??

• #2   15. nov 2015 Der føres ikke fravær på en videregående uddannelse, som der gør i gymnasiet. Du har selv ansvar for egen læring. Så i princippet er der ikke noget, der holder dig tilbage, medmindre I har noget gruppearbejde eller eksamen i den uge - der er nok ikke eksamen, men der kunne sagtens tænkes at være noget arbejde i studiegrupper. Alt efter hvor du skal gå på skole og hvordan uddannelsen er sat sammen, kan der også være nogle obligatoriske lektioner, som man skal deltage i. Og i sådanne tilfælde er det smartest at møde op - ikke mindst, når man lige er startet.
    Min personlige mening er dog, at det er en smule useriøst at starte på en uddannelse for så at tage på en skiferie. Det kan være en rigtig sårbar periode, når man lige er startet og indtil klassen er "faldet til ro" og man har fundet "sin plads". Der er tit mange sociale arrangementer for nye studerende i den første tid og når du ikke engang er startet, ved du principielt ikke, hvad der lige sker de første uger. Hverken socialt eller skolemæssigt. Så jeg synes det ville være dumt. Man kan altid tage på en skiferie, men du har kun en chance for at få en god start på et nyt studie smiley

• #3   15. nov 2015 Ved ikke hvor du skal gå, men sygeplejerskeuddannelsen er jo en videregående uddannelse, hvilket betyder at undervisningen er et frivilligt tilbud. Der bliver ikke taget fravær, og bare du består dine eksamener, så behøver du slet ikke møde op til undervisning hvis du ikke vil. Er ret sikker på at det fungerer sådan på alle videregående uddannelser smiley

Det der med fri kort efter studiestart er muligt, specielt hvis du er god til at læse op selv smiley Dog vil jeg sige at jeg, som fysstuderende, var meget glad for modul 1, hvor der bliver introduceret vildt mange fagbegreber.

Håber mit svar kan bruges til noget.

• #4   15. nov 2015 Da jeg for en lille menneskeralder siden (blev færdig i 2007 smiley ), var der enkelte fag hvor der var mødepligt, mener det var fag som religion, filosofi osv. Havde man ikke 100% fremmøde i disse fag, skulle man afl en opgave for at bestå.

• #5   15. nov 2015 Lea... Selvfølgelig bliver der da ført fravær på en videregående uddannelse!
    Og faktisk ligger den tilladte fraværsprocent også meget lav...
    Ja man har ansvar for egen læring, men det er ikke ensbetydende med, at man bare kan komme og gå som det passer en smiley
    Jeg må fx ikke have mere end 5% fravær i et tilvalgsfag på sosu assistenten, så kan jeg ikke bestå faget...

Til TS. Kontakt dit uddannelsessted og snak med dem.
    Jeg ville ikke selv starte uddannelsen med en uges fravær, indenfor så kort tid smiley

• #6   15. nov 2015 Der bliver ikke først fravær på sygeplejerskeuddannelsen, i hvert fald ikke i Horsens. Der kan være nogle obligatoriske lektioner i starten, men kontakt studievejlederen, de er meget hjælpsomme smiley Men et godt råd til dig er, at du skal sørge for at få læst op på det anatomi du går glip af i den uge du er væk!! Det er et fag hvor man ikke vil bagud smiley
    Glæd dig, det er en god og spændende uddannelse! smiley

• #7   15. nov 2015 Maria P.: På fys, ergo, sygepleje, bioanalytiker, og ES på ViaUC og på uni i Århus bliver der ikke ført fravær smiley Så det er åbenbart lidt forskelligt fra sted til sted smiley

• #8   15. nov 2015 Ok smiley
    Vi bliver ført fravær på assistenten og der er de rimelig strenge med fraværet.

• #9   15. nov 2015 Maria P : Der er også en del forskel på din uddannelse og så en bachelor uddannelse. De kan ikke sammenlignes smiley

• #10   16. nov 2015 Måske Lotte, men begge er videregående uddannelser smiley

• #11   16. nov 2015 Marie P. Nej Social og sundhedsuddannelsen er en erhvervsuddannelse. smiley

• #12   16. nov 2015 Jeg går på sygeplejerskeuddannelsen i Hjørring, og vi har nogle lektioner vi skal komme til (D-lektioner). Vi må misse 3 tror jeg det er, også har man brugt et prøve forsøg (man har 3), medmindre man kommer med en lægeerklæring :-).

Dog! Synes jeg det er super ærgerligt at tage på ferie så tidligt i en ny uddannelse, det er jo der man lærer sine klassekammerater at kende og skaber et sammenhold!

Desuden, går vi til eksamener uden hjælpemidler - så jeg synes undervisningen er ret vigtig at være til, medmindre man slet ikke har mulighed for det smiley

• #13   16. nov 2015 Maria:
    Nu kan du heller ikke sammenligne sygeplejersken med sosu-uddannelsen, det er to forskellige ting smiley Og nej, der føres ikke fravær på videregående uddannelser, men nogle steder kan der forekomme lektioner med fremmødepligt, som man selvfølgelig skal deltage i. Ellers behøver man som sådan ikke møde op til undervisningen.

• #14   16. nov 2015 Jeg læser psykologi på KU, og vi FÅR altså FRAVÆR på vores øvelseshold. Det er KUN forlæsningerne der er frivillige!

Dog må vi have 25% fravær(hvilket svarer til ca. 3 gange per hold), så en enkelt uge på vinterferie burde være OK, Josefine smiley

• #15   17. nov 2015 Tak for alle svar! Jeg havde lige brug for at se på det fra en anden vinkel, da jeg kun kunne tænke på hvor fed en skiferie jeg ville få. Men jeg kan godt se at det selvfølgelig er rigtig vigtigt at være med i starten. Jeg ender nok med at takke nej til ferien smiley

Kommentér på:
Sygeplejerske studerende + ferie???

Annonce