{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Hvilken hest ville passe ham? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg er på udkig efter en 'ny hest' måske. Og da min kæreste savner at ride (han red meget da han var barn). Skal det naturligvis være en hest kan også kan ride lidt på, lidt ture og sådan.
Sagen er bare at han er en høj gut på omkring 2 meter, han er ikke kraftig bygget eller noget, men vejer selvfølgelig lidt da han er høj.

Jeg tænker selv en højere hest der ikke er spinkel bygget.
Jeg er selv en mindre pige, men højden skræmmer mig ikke.

Det er 100% udelukket at han kommer til at få lov til at ride min pony, selvom hun er lidt robust.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hest ville passe ham?
  • #1   22. feb 2016 Det er vel bare at finde nogle på nettet som passer til din beskrivelse og tage ud og prøve, tænker ikke der er en race hvis det er det du tænker på? smiley

  • #3   22. feb 2016 Jeg tænker mere hvad i tænker i forhold til højde?
    Fordi jeg er lidt i tvivl om hvad der ville være harmonisk.


  • #4   22. feb 2016 Først skal i nok gøre op hvad den præcist skal bruges til? Altså er det skovtur her og der og hvor erfaren han er osv. smiley

  • #6   22. feb 2016 Der var et indlæg herinde som faktisk gav et fint overblik over rytteren og hestens højde, set når rytteren sad til hest.

    Jeg synes personligt at heste med en højde på lige 10 centimeter lavere end rytteren, eksempelvis en rytter på 170cm. til en hest på 160cm. i stang, passede SUPER harmonisk. Så er han to meter, tror jeg sagtens det ville fungere at finde en på de der nogle og 170cm. Måske omkring de 175cm, ville være noget at kigge efter. Men igen, hvis I finder nogen først på nettet kan man jo altid tage ud og kigge. Det falder jo meget forskelligt ud med harmonien mellem hest og rytter, alt efter om hesten er meget smal eller bred at sidde på smiley

    Held og lykke! fedt med en kæreste der også vil ride smiley


  • #7   22. feb 2016 Jeg er selv lidt all round rytter, på omkring LC niveau.
    Min kæreste vil bare ride med mig i skoven.


  • #8   22. feb 2016 Så ville jeg nok lede efter noget koldblodshest med et godt sind. smiley

  • #9   22. feb 2016 Nogle heste på 165cm kan godt se harmoniske ud med en lang rytter, og en hest på 170cm kan syne lille uden en lille rytter.

    Så I min verden er I nok nød til at prøve jer lidt frem.

    Men Oldenborgen er et godt bud, især hvis i kan finde en af den gamle type.


  • #10   22. feb 2016 Nyt hesteliv har vidst en høj, rolig og lidt kraftig turhest til billige penge. Det kunne jo måske være noget? smiley

  • #11   22. feb 2016 Jeg går udfra han ligger på omkring 90 kg +/- når du skriver han ikke er kraftigt bygget e.l.
    Og det ville jeg, uden at blinke, smide på en helt almindelig "gennesnits-DV" -altså ikke en ultraspinkel type, men det behøver heller ikke være et kæmpe lokum af en hest.
    Jeg har haft en kæreste på ca 90-95 kg, og han red af og til på Axel (Holstener af sådan en mellem-type bygningsmæssigt og ca 165 cm). Han var lige til den store side, men det var nu mest højden (han var osse tæt på de 2m). Axel var i god form og fint muskulløs og selvom min x ikke var en super habil rytter, så kunne han dog nok til ikke at bumpe hesten i ryggen eller slå den helt ud af balance.

    Overvej engang den gennemsnitlige mandlige toprytter -de vejer altså osse gerne deroppe omkring, og har ikke pr. definition store, tunge heste.
    De kan self osse sidde der uden at forstyrre balancen ret meget, men generelt mener jeg ikke at man nærmest skal have koldblodsheste blot fordi man er en voksen mand og dermed vejer lidt mere end 50 kg.
    Hvis en mand er normalvægtig er det normalt ikke et problem at få en sadel hvor måsen kan være i, og med bare rimelige ridefærdigheder (så de ikke bumper i ryggen osv.) kan en almindelig ridehest altså sagtens klare opgaven.

    Og nu om stunder ligger DV'er o.l. jo gerne omkring de 170 -det skulle være alt rigeligt til ham, hvis ikke man ligfrem står med en super ædel fuldblodstype.


  • #12   22. feb 2016 Oldenborgere og frederiksborgere er lidt kraftigere bygget end fx DV'er også kan de blive utrolig høje. Men hvis han hellere ville have en roligere og tungere type, er det nok tinkere og andre heste i den stil

  • #14   23. feb 2016 Arh Tinker skal det nu nok ikke være smiley De er sjældent meget højere end 155 cm smiley


Kommentér på:
Hvilken hest ville passe ham?

Annonce