{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Bøger? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Det er ret meget off topic af heste osv. Men jeg har et spørgsmål for alle jer der læser bøger.
Læser i mest ebøger eller paperback bøger? Står lidt med et ben i hver lejer da jeg snart skal til at lave selvudgivelse ved jeg ikke om jeg skal sætte ind på at lave paperbacks eller holde mig til ebøger, der er self også alternativet af at lave begge dele, men hvis ingen stadig læser paperback, hvad er pointen så? smiley så læser i ebøger eller paperback, jeg er også lidt nysgerrig, hvilket sprog læser i på? Og hvilken genre?
Håber meget i vil hjælpe :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøger?
  • #1   25. mar 2016 Jeg læser aldrig ebøger. Elsker følelsen af en bog, synes noget af oplevelsen forsvinder, når jeg læser fra en skærm. Læser på engelsk og helst fantasy smiley

  • #2   25. mar 2016 I min verden er bøger lavet af papir... Så dør de heller ikke for strøm, hvilket jeg ser som en fordel.
    Jeg læser primært på dansk, men kunne godt finde på at læse på engelsk eller svensk.
    Held og lykke med udgivelsen smiley


  • #3   25. mar 2016 Jeg læser kun paperback .. Printer endda materiale vi får over nettet fra skolen ud smiley

    Men jeg læser både engelsk og dansk, bare bogen er spændende smiley


  • #4   25. mar 2016 Jeg læser udelukkende rigtige bøger og findes en bog, kun som Ebog, jamen så læser jeg den bare ikke smiley

    Jeg læser alt fra Ringenes Herre til Nelson Mandelas selvbiografi,- mest engelske og danske bøger, men har os læst tyske, svenske og norske bøger smiley


  • #5   25. mar 2016 Jeg læser desværre ikke så meget mere, men synes bedst om at have en rigtig bog i hånden.

    Jeg har E-reolen på min mobil, men jeg ville ikke betale for at læse en e-bog


  • #6   25. mar 2016 Jeg kan hører folk generelt helst vil læse i en rigtig bog, ville i også købe dem hvis det var over eks amazon frem for en ebog man får med det samme som oftes også er billiger? smiley

  • #7   25. mar 2016 Jeg læser for det meste kun bøger i fysisk form da mit hoved ikke kan koncentrere sig om en skærm så lang tid og jeg så går glip af meget og tit ikke får læst bogen færdigt.

    Læser mest dansk men har dog læst et par på engelsk


  • Anne D
    Anne D Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 32
    #8   25. mar 2016 Jeg istemmer mig de andre, som foretrækker en gammeldags papirbog - også selv om jeg evt skal vente på at få den leveret.

    Og med hensyn til sproget læser jeg helst på engelsk, hvis det er det der er originalsproget. Skal den oversættes fra noget jeg er mindre flydende i er det lidt hip som hap smiley


  • #9   25. mar 2016 Måske er der i virkeligheden flere der læser på engelsk end jeg havde troet, jeg skriver udelukkende engelsk så jeg troede faktisk jeg skulle droppe at sælge i dk fordi jeg ikke troede folk læste engelsk her smiley

  • #10   25. mar 2016 Jeg læser papirbøger på originalsproget smiley

  • #11   25. mar 2016 Jeg eeeeelsker bøger, og kan slet ikke overveje, at læse en e-bog. Jeg foretrækker at have bogen imellem hænderne når jeg læser. Om det så er paperback eller hardback gør ikke så meget.

    Arbejder selv på en hestebog. Men har endnu ikke taget stilling til udgivelse, selvom at det ville være en kæmpe drøm.


  • #13   25. mar 2016 Jeg læser også paperbackene og på både dansk og engelsk smiley Dog kun fagbøger.

  • #14   25. mar 2016 Jeg læser kun rigtige bøger - har en del ebøger, men er efterhånden kommet frem til, at jeg aldrig får dem læst. smiley læser primært på dansk, men har også læst lidt på engelsk.

  • #15   25. mar 2016 Og held og lykke med udgivelsen - det bliver da spændende! smiley

  • #16   25. mar 2016 Det er super fedt at hører fra jer, skal klart have nogle paperbacks på amazon også.
    Et nyt spørgsmål, hvad får jer til at købe en bog? :))

    Amf: jaaa jeg har afprøvet et par kapitler på nettet, og jeg har fået 56400 læsere på det, og ca 1400 stemmer så jeg regner med at kunne sælge et par kopier, men det er jo altid super spændene, det er bare fedt at hører hvad folk siger ang udgivelses format smiley


  • #17   25. mar 2016 Elsker følelsen af en bog i hånden. Læser jeg noget på nettet, så er det kun fanfiction.
    Det der får mig til at købe en bog er hvis forsiden ser indbydende ud og at man på det lille tekststykke bagpå bliver inviteret ind i "universet". Det skal fange mig :).


  • #18   25. mar 2016 At den har et resumé der fanger mig, samt en handling der er interessant..

    Dog læser jeg nærmest aldrig bøger skrevet af danskere, det gælder mest for krimier, fordi jeg ikke syntes de rigtig fanger mig. Her er det specielt resumet der ikke fænger.


  • #19   26. mar 2016 Kunne aldrig drømme om at købe en E-bog. Så kunne jeg lige så godt låne den på biblotektet.

    Jeg køber mine bøger i hardback eller paperback. Jeg skal have bogen i hænderne og bagefter skal den pryde mine vægge smiley

    Jeg læser altid dansk smiley
    Og læser mest fantasy smiley


  • #20   26. mar 2016 Hvad der får mig til at købe en bog er lidt forskelligt.
    Først og fremmest kigger jeg på bog hylden i bog og ide under den genre jeg godt kan lide og kigger efter en forside eller ryg der fanger mig. Når jeg ser noget der måske kunne se spændende ud. Evt. også en fængende titel. Så læser jeg bag på. Og det bliver så det afgørende. Hvis bogen lyder dårlig eller som nogle af de 100 andre bøger der findes om vampyrer så sætter jeg den pænt fra mig.
    Men er den anderledes og interassa t så køber jeg bog 1. Og når jeg så ved om den er noget så køber jeg måske næste bog.
    Og køber helst ikke bøger der ikke er en serie af da jeg ikke gider at blive smidt ud af et univers så hurtigt, Lige nu arbejder jeg mig igennem en 12 bog lang serie. Og elsker det smiley

    Og den sidste ting jeg også kigger på er prisen sammenlignet med antal sider. 200 kr. For 180 sider. Så sætter jeg ofte også gerne bogen fra mig.
    Men får jeg 500 sider for 200. Så interassere bogen mig også mere smiley


  • #21   26. mar 2016 Hængemulen: skriver ikke krimi, men romance/ psykologisk drama så resumeet giver næsten sig selv smiley hvad er indbydende ved en forside for dig?

    Sacha&Dullerne: hvad fænger dig ved en forside, er det farver eller? smiley

    Bettemus <3: tænker selv 100kr for en bog på 290 sider, og for ebogen ca 75kr, kender nemlig godt følelsen af at tage en bog op fra hylden og se en pris der nærmest giver hjerte stop smiley


  • #22   26. mar 2016 Det lyder billigt. Så er spørgsmålet bare om indholdet er de 100 kr. værd. For jeg vil hellere have 100 sider jeg sluger på en dag. End 400 man skal slæbe sig igennem smiley

  • #24   26. mar 2016 Valhall:
    Hvad er forskellen på paperback og hæftet? smiley

    Fandt nemlig ud af den anden dag da jeg bestilte nogle bøger at de var "hæftet" stod der. Hvor jeg gik og troede de var paperback. Jeg troede så det bare være 2 forskellige ord for samme slags bog.
    Men nu skriver du det som om de er forskellige. Så hvad er forskellen? smiley


  • #25   26. mar 2016 Jeg læser kun paperback, jeg får ondt i hovedet hvis jeg læser for længe på computeren. Og så er der altså bare et eller andet ved at sidde med en bog i hånden, det giver en form for ro der ikke kan fås på andre måder. Og så ELSKER jeg lugten af nye bøger smiley

    Jeg foretrækker at læse på det sprog bogen nu engang er skrevet på, så er den skrevet af en dansk forfatter læser jeg den på dansk, men er originalsproget engelsk, så læser jeg den på engelsk. Der går alt for meget tabt i oversættelserne, både i form af indhold og mening. smiley
    Jeg læser alt fra fantasy til young adult til krimi, såfremt det er velskrevet. smiley


  • #26   26. mar 2016 Lugten af nye bøger er det bedst!!

  • #28   28. mar 2016 Mange tak for svar. Så blev jeg da lige en del klogere smiley

Kommentér på:
Bøger?

Annonce