{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Black Friday... Sikke noget fis.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja nu holder handelsstanden igen Black Friday og dumme mig tænkte: "jippi, så kan jeg jo gøre et kup ift en trense til Rocky"
Så kommer en Black Friday mail fra Tika (faktisk der hvor jeg har fundet trensen) og jeg bliver så glad indtil jeg ser at de har KUN SØLLE 20% smiley
Altså hvornår lærer de at hvis det ikke er min 50% så er det ikke på tilbud smiley
Ved I om nogle steder hvor de faktisk har ting på bud (altså min 50%)??

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Black Friday... Sikke noget fis..
  • #1   21. nov 2016 Det de samme rabatter som de plejer at køre med de fleste steder, nogle har lavet meget nedsatte priser på enkelt ting oftest mest i den fysiske butik for at rydde lidt op på lageret.

    Man kan ikke sammenligne Black Friday i DK med det i USA, det slet ikke de samme typer tilbud desværre.


  • #2   21. nov 2016 Synes også det er noget fis at man skal kopiere USA og bruge deres traditioner.. Men igen, handelsstanden tjener jo kassen på Halloween, Valentins day og nu også Black Friday... smiley Jeg støtter op omkring vores traditioner og styrer udenom det andet pjat.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   21. nov 2016 jeg forstår ikke helt..
    du er irriteret fordi at der "kun" er 20%, samtidig er du egentligt irriteret over at danmark har kopieret en tradition fra USA - selvom at denne tradition gør at vi en gang om året får smættet en masse lækre tilbud lige i hovedet alle steder, og i hele landet??


  • #4   21. nov 2016 på Black Friday, er det altid 20% rabat på udvalgte ting.
    ikke 50% som du ønsker.

    Du skal også huske på at det er ikke på alle produkter at butikkerne har store fortjenester på. Som regel jo dyre varen er, jo laver er fortjeneste er der på varen.
    feks. sko butikker har mere end 200% fortjeneste, kuglepinde er der ca 120% fortjeneste. men på Prada tasker er der 20% fortjeneste, og i den fortjeneste skal der betales løn, husleje, reklamer ec ec. så man kan altså ikke altid "forlange / forvente" at ting bare kan sættes 50% ned, fordi der står tilbud.
    Så længe varen pris sættes ned til en laver pris end den "normalt" står til.
    Så er det et tilbud ;o)


  • #5   21. nov 2016 Hvad med AB rideudstyr(; de har en masse tilbud(:

  • #6   21. nov 2016 AMT - du må da gerne vise mig alle de lækre tilbud smiley

    Men 20% så er det altså ikke på tilbud.. Så er det kun indkøbspris... Når man er ansat i en butik får man typisk 20% på hele butikken.. Så hvis det ikke er 50% off så er det ikke tilbud i min verden... Har arbejdet i butik så er ikke helt bag mål smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   21. nov 2016 team tindur: sådan kan du jo ikke sætte det op..

    du spare 20% i forhold til hvad du normalt skulle give..

    hvorfor ikke være tilfreds med at man ka spare nogle penge?

    nettet er fyldt med vare til 50-60-70%, og vk har også butikker her i byen med gode black friday tilbud.


  • #8   21. nov 2016 Det er Stadigvæk ikke tilbud i min verden smiley og så kan jeg så vente til der faktisk kommer tilbud smiley Det er jo bare et trick for at få folk til at bruge ekstra penge hvor de tror de har fået et godt tilbud smiley

    Men AB har nogle rigtig gode tilbud, smiley dog desværre ikke hvad jeg søgte smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   21. nov 2016 tram tindur: men nu arbejder du ikke i butik længere, eller ihvertfald ikke ved tika, og derfor er du ikke berettiget til at spare de 20% som da du arbejdede i butik..

    så om du vil det eller ej, så er der tilbud så længe man spare i forhold til normal pris.

    men hvis det irritere dig sådan, så vent dog med at køb, istedet for at irritere dig over det smiley


  • #10   21. nov 2016 Ja det gør jeg også. Men der er andre der måske ved om nogle steder hvor de faktisk har tilbud... Også synes jeg at andre også bør have muligheden for at lære, og tænke over om 20% nu også virkelig er et godt tilbud, eller om det måske kan svare sig at vente til de rigtige tilbud kommer smiley
    Hvis man ikke sætter fokus på ting er der meget man ikke lærer smiley

    Mvh TT


  • #11   21. nov 2016 Ang str på besparelsen på en tilbudsvare..

    Der må jeg desværre meddele dig at alle rabatter uanset str, er et tilbud, hvis varen har været til salg i mere end 6 uger til en højre pris.
    ( der en anden regel for sæson vare feks julepynt, på 1 og 4 uger )
    Der er ingen regler for nedre grænse for hvor lavt en procent må/skal være for at være et tilbud. Kun at det skal være billiger end hvad varen har stået til salg til i mere end 6 uger inden salget.
    Du kan finde alle oplysningerne på Forbrugerombudsmanden hjemmeside.

    Der er en tradition at når der er Black Friday, så er det 20% på udvalgte vare. hvis andre har en anden procentsats er det efter deres eger valg, for der er ingen udskrevet regel.

    Men at du syntes 20% ikke er et tilbud, er din vurdering. Men efter reglerne er 5% nu også et lovligt tilbud. og du vil ALDRIG få 50% få et Thermatex skridtdækken, da forhandleren kun har få procents fortjeneste selv på, varen, og de har da ikke råd til sætte noget på 50% tilbud, og sælge det billiger end de selv har indkøbe det til. vel.
    Nogle tilfælde kan man få et pænt rabat, hvis man køber flere ting på en gang, for så kan forhandleren fordele "den manglende" fortjeneste over flere vare.

    Men vil du ikke betale hvad varen koster, er det da dig frit for at lade vare blive hvor den er.

    jeg syntes da det er fint at jeg kan købe et par nye bukser der normalt koster 400.- og kun skal betale kr. 320.-


  • #12   21. nov 2016 TT: Nu skal butikkerne jo altså stadig tjene nogen penge, så det går ikke at forærer ting væk.
    På mit arbejde køre vi da også kun med minus 20% på sortimentet, og det er da stadig et tilbud smiley


  • #13   21. nov 2016 HN P - ja teknisk set... Men ja det er op til hver enkelt at vurdere hvad de synes er et tilbud smiley
    Grafik - ja selvfølgelig skal de det... Synes bare det er synd at mange går så vildt op i dagen for hvis de tænker efter er der jo ikke så godt et tilbud med kun 20%
    Men der er jo butikker der har gode tilbud så kan man jo gøre et godt køb alligevel smiley

    Mvh TT


  • #14   21. nov 2016 Jeg tror så faktisk ikke særlig mange danskere går vildt meget op i dagen og 20% er da stadig en okay besparelse smiley Jeg syntes så de fleste butikker køre med omkring 25-20% Black Friday, nogen køre så med noget mere men kun på udvalgte vare. Så syntes jeg da 20% på samtlige vare er et bedre tilbud smiley

  • #16   21. nov 2016 Jeg synes da 20 % er værd at tage med smiley Og så ligger det jo i en måned, hvor mange køber julegaver - og klarer man alle julegavekøb på fredag og får 20% på det hele, så er det vel ikke så ringe smiley

    Vil da hellere vende det til noget positivt og sige 'fedt, det tager vi med' i stedet for at brokke mig over at der ikke er nok rabatter. Der kommer jo også januarudsalg smiley


  • #17   21. nov 2016 Jeg synes faktisk 20% er rigtigt fint - hvis man står og mangler nogle bestemte ting - f.eks. som os der lige har købt en ny hest. Der er da aldrig nogen butikker der kører med 50% på ALT smiley medmindre de holder ophørssalg eller har tømt butikken for alt der ikke ønskes solgt billigt!
    Er selv selvstændig og har familie (mor og søster) der begge har forretning. Og 50% på alt kan man ikke leve af. 50% er typisk noget man giver på restvarer - eller varer der af en eller anden grund ikke kan sælges til normalpris. Eller varer der er indkøbt billigt på fabriksudsalg så man rent faktisk stadig kan tjene lidt på dem.

    mvh Ponymor


  • #18   21. nov 2016 OBS - véd så også at rigtigt mange detailbutikker har det svært - især med al den nethandel der foregår.

  • #19   21. nov 2016 Tika har da flere ting i deres outlet lige nu med omkring 50% på - også trenser smiley

  • #20   21. nov 2016 Hej TT.

    Du kan også være led som mig.
    Jeg køber ikke på udsalg, for jeg ender bare med at snuble over noget jeg også lige køber....

    I stedet prutter jeg om prisen på lige det jeg vil ha'...


  • #21   21. nov 2016 Bumle: Ja i deres outlet, det er netop udgået modeller som ender i deres outlet smiley Det giver rigtig god mening at sælge udgåede modeller billigt, da man så kommer af med dem og de ikke tager lagerplads smiley

  • #22   21. nov 2016 20% ER da et tilbud. Bare fordi man har arbejdet i butik, og derfor har kunnet få en rabat, betyder det da ikke, at det ikke er et godt tilbud for os andre. Vi arbejder jo ikke alle i butik, og kan derfor ikke alle få sådan en rabat til daglig. Det er vidst heller ikke standard, at man kan få varerne til 20%, når man arbejder i butik. Jeg kender ihvertfald flere, der ikke har sådan en ordning.

    Du kan da vel heller ikke forvente, at butikkerne skal sælge til under indkøbspris? Så kommer der ihvertfald ikke mange flere Black Friday-tilbud, eller tilbud i det hele taget, for det kan jo ikke løbe rundt for dem.


  • #23   21. nov 2016 CTS: Jo det er faktisk meget normalt at man får personalerabatter når man arbejder i en butik smiley Selv får jeg 25% i personalerabat, men tror at størrelsen på rabatten er meget svinge alt efter hvor man arbejder. I mindre butikker får man nok ikke så stor personalerabat, men det er normalt i større kæder at have en personalerabat på 20-25% på varens normalpris.

  • #24   21. nov 2016 Jeg ved godt det er normalt, men jeg ved også at det ikke er sådan alle steder. smiley

  • #25   21. nov 2016 TT har jeg forstået denne her sætning rigtigt "Men 20% så er det altså ikke på tilbud.. Så er det kun indkøbspris... Når man er ansat i en butik får man typisk 20% på hele butikken.. Så hvis det ikke er 50% off så er det ikke tilbud i min verden... Har arbejdet i butik så er ikke helt bag mål "

    At hvis de 20% svarer til butikkens indkøbspris, så vil du faktisk have at butikken skal sætte penge til ved at lave tilbud? Det giver da ikke særlig god mening for butikken, hvis den gerne vil overleve. o_O

    Min bedre halvdel arbejder i butik og nogle gange taber de faktisk penge på nogle tilbudsprodukter og kunderne vil stadig have prisen yderligere ned og nogle bliver pænt sure over at det ikke kan lade sig gøre - da butikken jo i forvejen sætter penge til...


  • #26   21. nov 2016 (PS - så kender jeg da faktisk en rideudstyrsbutik hvor det sker at der er 50% på alt i butikken - så de findes smiley )

  • #27   21. nov 2016 Jeg er sådan set ligeglad med om det er i outlet eller på udsalg smiley
    Så vil man gerne have en trense til en god pris, så er outlet en god måde at finde det på smiley


  • #28   21. nov 2016 Jeg forventer overhovedet ikke at butikker skal have 50% på alt!! Der har I fuldstændig misforstået! Men jeg foretrækker at de har 50% + på udvalgte produkter og andre ting til normalpris. I stedet for 20-30% på alt..for jeg behøver faktisk ikke alt smiley

    Mvh TT


  • #29   21. nov 2016 Du behøver ikke alt men er så slet ikke sikker på nogen rabat på netop den ting du skal have smiley

  • #30   21. nov 2016 Nope smiley men sådan er det jo..det jeg ønsker mig kommer på rabat før eller siden alligevel.. Og hvis ikke må jeg jo bare give full pris smiley sådan er det smiley

    Mvh TT


  • #31   21. nov 2016 Åh jeg har lidt en hæmsko med udtalelser som denne. Jeg sætter 20% hos mig, da jeg foretrækker også at betale min moms og min skat af salget - går jeg længere ned er det fordi jeg bare skal AF med tingene. Jeg har ikke lyst til at tabe penge på at sælge varer, som jeg kan sælge til normalpris ugen efter Black Friday smiley

  • #32   21. nov 2016 Jeg bliver mest skuffet, fordi jeg forventer mere af Black Friday, fordi jeg ved hvor stort det er i USA. Tror også det var Salling jeg så, primært havde 20% på forskellige afdelinger/ting. Det er også helt fint, hvis man står og mangler noget bestemt, så sparer man jo selvfølgelig nogle penge. Men de små procenter kan ikke få mig til at købe noget, som jeg ikke i forvejen havde planlagt, så det er mere i den forbindelse at jeg bliver skuffet.

    Jeg har det generelt sådan lidt, at hvis man sætter noget ned med en vis procent, så skal vi gerne op på 50%, før jeg får lyst til at købe det. Men generelt kan jeg egentlig bedre forholde mig til, at man sætter prisen ned til noget bestemt. Så enten skal det være halv pris, eller så skal prisen være sat ned med x antal kroner smiley

    Men nu er det jo egentlig kun mandag i dag, og nogle af butikkerne annoncerer først deres store tilbud på fredag, så måske det var en idé at vente smiley


  • #33   21. nov 2016 Nej men så har du sikkert været smart og har nogle enkelte varer du skal af med der er sat 50% eller mere ned? smiley

    Mvh TT


  • #34   21. nov 2016 Smut: Jeg syntes så slet ikke DK burde have Black Friday - vi behøver ikke samtlige amerikanske traditioner her i landet. Så at der er kæmpe besparelser i USA betyder ikke at vi i DK skal gøre det samme, bare min holdning smiley Derudover kan det jo være at man i USA har større fortjenestes procent. Her i landet er minus 30% på varen hvad der svare til butikkens indkøbspris, også skal løn jo også dækkes. Når når man sælger til minus 20% går butikkens fortjeneste væk.

    TT: Jeg syntes så minus 20% på alt er et bedre tilbud end 50% på bestemte vare, for hvis man ikke skal bruge en af de nedsatte vare - ja så spare man jo ikke noget. Hvor ved 20% på alt, så spare man penge uanset hvad man køber smiley
    Men jeg er da enig i at 50% er et federe tilbud end 20%, men 20% er stadig et tilbud smiley


  • #35   21. nov 2016
    Hvis man vælger og "adoptere" et koncept som Black Friday, så gå linjen ud eller lad være. Dvs. prop kæmpe besparelser på - eller lad være med at bruge konceptet eller kald det noget andet istedet.

    Jeg køber aldrig når der er 20% et sted - aldrig nærmest, venter på de steder der er mere tilbud som fint kan findes uden for Black Friday.


  • #36   21. nov 2016
    Hvis du var på facebook Tindur, ville du vide at Ryttershoppen har 50% på trenser ;o). Facebook er ikke bare hidsige trunter der mundhugges.


  • #37   21. nov 2016 20% er der jo med jævne mellemrum i mange butikker hele året rundt. Derfor er det kedeligt til Black friday når konceptet jo egentlig er, at tilbuddene skal være lidt vildere. Så må man lade være med at kalde det Black friday, og så holde sig til open by night o.lign.

  • #38   21. nov 2016 Nej, TT, det har jeg ikke - men jeg sørger også oftest for at bestille det hjem, jeg ved der bliver solgt. Pt har jeg 40% rabat på Couture Hippique stævnejakker, men det er også det vildeste tilbud jeg har. Jeg sælger ikke noget uden at få skat og moms + inkøbspris ind. Så vil jeg hellere afskrive produkterne.

  • #39   21. nov 2016 Smut: Jeg er ikke uenig - syntes slet ikke Black Friday burde være et dansk koncept smiley Som sagt, vi behøver ikke de amerikanske traditioner smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #40   21. nov 2016 TT så skulle du have været forbi Hooks i Herlev for 2 mdr. Siden der fik jeg et Bucas Smartex rain til 549 kr, det var nedsat til 1100 kr og så fik jeg 50% stod ikke og manglede men det måtte jeg simpelthen have og det var det eneste og så lige den str. Jeg bruger hvor heldig kan man være smiley

  • #41   21. nov 2016 JEG vil mene at det er tilbud bare der er 10% tilbud, man spare penge og så har du måske til nyt tøj til dig selv også? smiley

  • #42   21. nov 2016 Jeg syntes faktisk det er ok at spare 20-25 % på ting som jeg ønsker mig. Jeg venter i hvert fald gerne på black friday, hvis der er noget jeg mangler.

    Og jeg vil langt hellere have at der er x % rabat på hele sortimentet end udvalgte varer med mere rabat.





  • #43   21. nov 2016 Jeg arbejder i skobutik og gives der 20-25% i rabat, er vi altså slet ikke nede i indkøbspris. Jeg har lige købt et par sko til indkøbspris + moms, og jeg sparede 67%. Butikkerne har stadig en ganske fin fortjeneste ved at give 20% smiley

  • #44   21. nov 2016
    Som regel ganges der med 2-3 i detailbutikker ;o).
    Dvs. da jeg arbejde i blomsterforretning og vi havde en vare til 200 kr, var den indkøbt til 100 kr højest osv.


  • #46   23. nov 2016 I stedet for at brokke sig over, at 20% ikke er lige så meget at spare som i USA, og at det nærmest bare er butikkens indkøbspris - så vær da glad for, at du overhovedet som individ kan få lov at spare de 20%.

  • #48   23. nov 2016 Okay, jeg kan godt se at der er forskel på Danmark og USA ift. produktion. Men er alligevel lidt enig med Krikken - hvorfor tage Black Friday til sig og så køre de helt almindelige tilbudskampagner?
    Ikke fordi, at 20% ikke er et godt tilbud - og har da allerede købt for et par hundrede kroner pga. tilbuddene op til fredag... - men den eneste grund til at forretningerne har taget Black Friday til sig, er at det er helt hypet op og folk formodentlig køber mere udelukkende pga. idéen om Black Friday og hele mentaliteten omkring "årets chance".

    Jeg kan sagtens forstå, at en forretning ikke kan gå længere ned end at det rent faktisk også giver mening for dem. Men det adskiller sig jo ikke fra de almindelige tilbud, hvilket gør, at jeg synes det virker lidt lal når der bliver gjort SÅ MEGET ud af at reklamere for vilde Black Friday rabatter - men det er genialt, da.


  • #49   23. nov 2016
    Præcis Funke. Så lad være med og tage konceptet til sig, hvis man alligevel ikke benytter sig af det oprindelige koncept. Så kald det noget andet eller lad være.

    20% er helt fint - hvis det er fødselsdagstilbud, åbningstilbud og hvad pokker der ellers kan være hele året rundt. Men det er helt normalt tilbud for butikker. Ergo ikke Black Friday princip.



  • #50   23. nov 2016 Jeg synes også det er lidt åndsvagt... Jeg synes 20% er et super godt tilbud, men det er jo et meget normalt tilbud. Det er ikke Black Friday.

    Enten tager man traditionen til sig eller også gør man ikke. Ikke det der med kun at gøre det halvt smiley

    Men jeg gider alligevel ikke købe noget, så min mening er lidt overflødig smiley


  • #51   24. nov 2016 Jeg synes det er en glimrende ide, at alle butikkerne har 20-25 % samme dag, på alle vare. På den måde, kan jeg få næsten alle julegaverne købt, på EN gang. (hader at gå i butikker). I steder for på forskellige tidspunkter. også er jeg ret ligeglad med hvad dagen hedder, og om det er bedre eller værre i andre lande.

    Og når jeg bare planlægger det sådan, at jeg handler mellem 17-19, så er der ikke så mange mennesker (læs i Sæby). så går den nemt og flydende.

    Puls er Hjallerup Maskinforretning har Spangsberg Flødeboller til alle smiley :-) smiley Så den snupper jeg lige på vej hjem + de 3 julegaver jeg skal have der inde.

    alt i alt, får jeg mere ud af, at gælde mig over de procenter (og flødeboller) jeg får, i stedet for at være negativ over dem jeg ikke får.


  • #53   24. nov 2016 Jeg er begejstret!
    Det er ikke black friday endnu, men jeg har allerede bestilt hudplje med 33 % rabat, dækkener med 35% og et thermatex hundedækken med 20%. Igår købte min kæreste tøj og fik 25-50 %.

    Måske er det ikke det man forstår ved black friday for nogen, men jeg er da overlykkelig for alle de penge jeg har sparet.



  • #54   24. nov 2016 Har lige set det som du siger er et rigtigt tilbud smiley
    Minimum 50% på en masse ridebukser hos Nethesten


  • #55   24. nov 2016 Rytters Ridesport har også 50% og mere på nogle varer smiley

  • #56   25. nov 2016 Hold da op folks smiley
    Rytters ridesport har stævnejakke til 250kr der før kostede 900kr smiley
    Sikke et fantastisk tilbud. smiley

    Mvh TT


  • #57   25. nov 2016 Horze har tilbud helt op til 70% synes faktisk der er en del godt imellem..

  • #59   25. nov 2016 valhall
    ja de har faktisk ekstremt meget på tilbud, under den der hedder 30% er der hvad 20 sider eller sådan blev godt nok overrasket.. der er virkelig nogen penge at spare hos dem smiley


  • #61   25. nov 2016 Valhall - Det er Benny der siger "Skide godt!" smiley

Kommentér på:
Black Friday... Sikke noget fis..

Annonce