Opsparing til at flytte hjemmefra? {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude!
Det her emne er til dem der enten lige står overfor en flytning, er flytte hjemmefra, eller står i samme situation som mig, og er ved at spare op.
Hvor mange penge har i sparet op, til at flytte hjemmefra?
Jeg skal flytte hjemmefra næste år og er gået i gang med at spare op - hele min SU (på hele 934 kr, wow) bliver lagt ind på en opsparingskonto - de eneste penge der bliver taget, er penge til min studietur til Malaga i Marts, og min ferie i Rom i Juli.
Derudover arbejder jeg, hvilket selvfølgelig bliver lagt til side også.
Jeg skal have penge til indskud til lejlighed, opstaldning til heste (hvor der jo også skal et depositum til), møbler, og sådan lidt.
Heldigvis er jeg ikke ene om at spare op, min kusine skal bo med mig og er også selv igang med at spare op.
Men hvor mange penge satsede i på at have?
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.858
Min kæreste havde i forvejen købt en super sofa rigtig billigt.
Så var der 'kun' udgifter til skab/skabe, gardiner, en miniovn og småting (manglede selvfølgelig pynteting osv men de er bare kommet til hen ad vejen.)
Så vil gætte på det blev omkring 7000 for de ting..
Indskuddet var kun 11.000 (+ 1 måneds husleje), så det slap vi billigt. Ofte er indskuddet meget højt har jeg indtryk af - nogle steder op til 60.000..
Havde ellers sparet 70.000+ op på 2 sabbatår, men synes ikke der blev brugt meget på flytning
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.111
* Penge til indskud
* Penge til evt. renovering/forbedringer i hus/lejlighed
* Penge til evt. husleje
* Ekstra penge i tilfælde af uforusete udgifter både ved hest og regninger på el, vand og varme mm.
* Evt penge til indretning, møbler, køkkenting osv.
* En budget konto, hvor du indsætter det antal penge du cirka bruger om måneden, evt mere.
* Regne på, hvor meget du vil bruge på indbo forsikring og andre forsikringer.
* Regne på andre faste ydelser fx. bredbånd, tv-pakke, telefon abbonoment mm.
Det var sådan lidt de tanker jeg havde
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 260 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Lea; Jeg takker og bukker! Jeg kan altid bruge nye ideer!
Det med budgettet har jeg tænkt på, men det er en liiille smule svært når vi skal "være to" om det, så det er en lille smule svært at ligge det, bare sådan,.
Der er tænkt penge til dyrlæge osv. ind i budgettet, da det simpelthen er nødvendigt! xD
Mit problem ligger bare i det der med at skaffe pengene. Det er ikke ligefrem arbejde jeg har mest af xD
maj 2012
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 359
Når i nu skal være 2 til og dele, ville jeg helt klart få appen "weshare" som er lavet i samarbejde med mobilepay.
Når i så handler ind, kan i smide beløbet ind i appen, hvor den så splitter beløbet lige imellem jer. + i kan se hvad i har brugt indtil videre.
Mega smart app! man kan og smide et billed ind af kvitteringen så man ikke kan beskylde hinanden for snyd
Så kan man jo sætte en dato i hver måned, hvor den der skylder den anden penge, kan overføre dem via mobilepay.
Med hensyn til det andet:
Det samme som de andre siger. Det er dyrt og flytte hjemmefra, men budgetter gør det hele nemmere. og så skal i overvejer om der skal være TV og internet til deling eller hver for sig.
Jeg havde 40- 50.000, og det er en god start. Så omkring det vil jeg mene. og så søge arbejde så hurtigt som muligt! og det er med at tage "alt", og bagefter kan man jo så søge det arbejde man helst vil have
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
feb 2009
Jeg har skam arbejde, 2 forskellige faktisk. Det ligger dog ikke fast. Men problemet ligger i at jeg ikke liiige kan smutte ud og tage et job bag kassen, da jeg ikke kan overskue det. Så alle penge jeg får fat på, bliver smidt i opsparingen!
TT: Okay 30.000 var ikke så slemt. Det er ca. det jeg satser på at gå efter, også
mar 2010
Følger: 46 Følgere: 37 Heste: 5 Svar: 3
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
Jeg kan godt mærke, at jeg har mistet penge på det (jeg boede der kun i 3 måneder). Især fordi det var samtidig med studiestart. Men ikke voldsomt meget
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Jeg skal kun betale 5000kr. I depositum, da det er privat.
Jeg har sparet 40.000kr. Op, men regner ikke med at de alle skal bruges.
Der er efterhånden mange steder man skal lægge 6 mdr. Husleje ved indflytning, så omkring 30.000 er nok realistisk
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 257
jeg har hævet 20.000 af min opsparing, hvoraf 3000 skal gå til indskud, 3000 til husleje. har så været utrolig heldig med en 100 m2 lejlighed til 3000 inkl ALT.
men har så selv skulle male lejligheden osv. tror indtil videre har jeg brugt ca 3500 på klargørelse af lejlighed.
og så 10.000 +- på møbler og diverse. så er sluppet billigt
jan 2008
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 257
men der er en hage ved det. når der er tønder festival skal jeg have min familie sovende i 4 dage. men pyt. det har jeg sku intet imod
jan 2008
feb 2009
Jeg kan også se nu at den der rejse til Italien som jeg skal på til sommer ikke liiige passede ind i det budget - men den er betalt, og jeg har aldrig været ude og rejse selv før - så det skal prøves!
Jeg satser ihvertfald på at have små 30.000 sparet op, og så har jeg en børneopsparing og en barnebarns konto på en del penge på hver, så jeg overlever nok hvis det går helt i vasken
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
Opsparing til at flytte hjemmefra?