{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.417 visninger | Oprettet:

Opsparing til at flytte hjemmefra? {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude!

Det her emne er til dem der enten lige står overfor en flytning, er flytte hjemmefra, eller står i samme situation som mig, og er ved at spare op.

Hvor mange penge har i sparet op, til at flytte hjemmefra?
Jeg skal flytte hjemmefra næste år og er gået i gang med at spare op - hele min SU (på hele 934 kr, wow) bliver lagt ind på en opsparingskonto - de eneste penge der bliver taget, er penge til min studietur til Malaga i Marts, og min ferie i Rom i Juli.
Derudover arbejder jeg, hvilket selvfølgelig bliver lagt til side også.

Jeg skal have penge til indskud til lejlighed, opstaldning til heste (hvor der jo også skal et depositum til), møbler, og sådan lidt. smiley
Heldigvis er jeg ikke ene om at spare op, min kusine skal bo med mig og er også selv igang med at spare op. smiley

Men hvor mange penge satsede i på at have?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsparing til at flytte hjemmefra?
  • #1   28. feb 2017 Jeg ønskede mig alle de der køkkenting i gaver eller købte ting på loppemarkeder, så jeg havde rigtig meget i forvejen. Så var der ikke udgifter til det. smiley

Min kæreste havde i forvejen købt en super sofa rigtig billigt.

Så var der 'kun' udgifter til skab/skabe, gardiner, en miniovn og småting (manglede selvfølgelig pynteting osv men de er bare kommet til hen ad vejen.)
    Så vil gætte på det blev omkring 7000 for de ting..

Indskuddet var kun 11.000 (+ 1 måneds husleje), så det slap vi billigt. Ofte er indskuddet meget højt har jeg indtryk af - nogle steder op til 60.000..

Havde ellers sparet 70.000+ op på 2 sabbatår, men synes ikke der blev brugt meget på flytning smiley

• #2   28. feb 2017 Nu er jeg ikke selv flyttet hjemmefra endnu.. smiley Men hvis jeg skulle spare op ville jeg tænke på følgende ting:

* Penge til indskud
    * Penge til evt. renovering/forbedringer i hus/lejlighed
    * Penge til evt. husleje
    * Ekstra penge i tilfælde af uforusete udgifter både ved hest og regninger på el, vand og varme mm.
    * Evt penge til indretning, møbler, køkkenting osv.
    * En budget konto, hvor du indsætter det antal penge du cirka bruger om måneden, evt mere.
    * Regne på, hvor meget du vil bruge på indbo forsikring og andre forsikringer.
    * Regne på andre faste ydelser fx. bredbånd, tv-pakke, telefon abbonoment mm.

Det var sådan lidt de tanker jeg havde smiley

• #3   28. feb 2017 Anna; nøj, 70.000 er også rigtig mange penge! smiley Jeg har jo så kun ét år at spare op på, med 2 rejser indimellem (hvilket er ret så upraktisk, lalala). Planen er at jeg skal ønske mig en del af køkkentingene i fødselsdags og julegaver, sådan at de "værste" udgifter er ovre smiley

Lea; Jeg takker og bukker! Jeg kan altid bruge nye ideer!
    Det med budgettet har jeg tænkt på, men det er en liiille smule svært når vi skal "være to" om det, så det er en lille smule svært at ligge det, bare sådan,.
    Der er tænkt penge til dyrlæge osv. ind i budgettet, da det simpelthen er nødvendigt! xD

Mit problem ligger bare i det der med at skaffe pengene. Det er ikke ligefrem arbejde jeg har mest af xD

• #4   28. feb 2017 Lige et tip.
    Når i nu skal være 2 til og dele, ville jeg helt klart få appen "weshare" som er lavet i samarbejde med mobilepay.

Når i så handler ind, kan i smide beløbet ind i appen, hvor den så splitter beløbet lige imellem jer. + i kan se hvad i har brugt indtil videre.
    Mega smart app! man kan og smide et billed ind af kvitteringen så man ikke kan beskylde hinanden for snyd smiley
    Så kan man jo sætte en dato i hver måned, hvor den der skylder den anden penge, kan overføre dem via mobilepay.

Med hensyn til det andet:

Det samme som de andre siger. Det er dyrt og flytte hjemmefra, men budgetter gør det hele nemmere. og så skal i overvejer om der skal være TV og internet til deling eller hver for sig.

Jeg havde 40- 50.000, og det er en god start. Så omkring det vil jeg mene. og så søge arbejde så hurtigt som muligt! og det er med at tage "alt", og bagefter kan man jo så søge det arbejde man helst vil have smiley

• #5   28. feb 2017 Jeg flyttede til et nyt hus i sommers og vi brugte omkring 30.000.kr. Til sammen. Dette var dog for at få lavet nogle ting i stalden også. Så jeg tænker 30.000.kr er realistisk til indskud og diverse ting til lejligheden smiley Jeg skulle jo ikke handle en masse grej ind, men til gengæld skal du ikke have lavet lys og inventar osv. I en stald smiley

Mvh TT

• #6   28. feb 2017 Lene; Fantastisk idé med den app, den vil jeg hente med det samme så jeg ikke glemmer det! heldigvis så er vi rimeligt enige om alting, så derfor er det ikke noget problem.
    Jeg har skam arbejde, 2 forskellige faktisk. Det ligger dog ikke fast. Men problemet ligger i at jeg ikke liiige kan smutte ud og tage et job bag kassen, da jeg ikke kan overskue det. Så alle penge jeg får fat på, bliver smidt i opsparingen!

TT: Okay 30.000 var ikke så slemt. Det er ca. det jeg satser på at gå efter, også smiley

• #7   28. feb 2017 Jeg har lige nu omkring de 50.000kr sparet op. Nu står jeg godt nok ikke og skal flytte her og nu eller om et år, men jeg ønsker mig alligevel primært ting til når jeg en gang flytter.

• #8   28. feb 2017 På et sabbatår lavede jeg en opsparing på den gode side af 50.000. Så havde jeg en alm. børneopsparing ved siden af. Jeg flyttede i ungdomsbolig sidste år med et depositum på 7.000 kr, og fik så det hele tilbage igen da jeg flyttede ud.
    Jeg kan godt mærke, at jeg har mistet penge på det (jeg boede der kun i 3 måneder). Især fordi det var samtidig med studiestart. Men ikke voldsomt meget smiley Jeg tror så også jeg har været ret god til at spare op

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   28. feb 2017 alt efter indskud, så kommer man rigtig langt med 10.000 kr. til møbler mm. smiley med mindre at man vil have en sprit ny sofa til 30.000 og det dyreste af det dyreste interiør og tilbehør smiley

• #10   28. feb 2017 Jeg flytter på lørdag smiley

Jeg skal kun betale 5000kr. I depositum, da det er privat.
    Jeg har sparet 40.000kr. Op, men regner ikke med at de alle skal bruges.
    Der er efterhånden mange steder man skal lægge 6 mdr. Husleje ved indflytning, så omkring 30.000 er nok realistisk smiley

• #11   28. feb 2017 jeg flytter også på lørdag.
    jeg har hævet 20.000 af min opsparing, hvoraf 3000 skal gå til indskud, 3000 til husleje. har så været utrolig heldig med en 100 m2 lejlighed til 3000 inkl ALT.
    men har så selv skulle male lejligheden osv. tror indtil videre har jeg brugt ca 3500 på klargørelse af lejlighed.
    og så 10.000 +- på møbler og diverse. så er sluppet billigt smiley

• #12   28. feb 2017 Hold da helt op Julie, hvor henne har du været heldig at få fingrene i sådan noget? smiley smiley

• #13   1. mar 2017 jeg havde 50.000 da jeg flyttede hjemmefra smiley

• #14   1. mar 2017 Det er gennem min mors fætter. han ville ikke have den skulle stå tom.
    men der er en hage ved det. når der er tønder festival skal jeg have min familie sovende i 4 dage. men pyt. det har jeg sku intet imod smiley

• #15   1. mar 2017 Ahh hvor lækkert smiley

• #16   1. mar 2017 Jeg takker for alle de super svar, og jeg kan godt se at jeg skal smide alle de penge jeg får fingrene i, ind på opsparingen!
    Jeg kan også se nu at den der rejse til Italien som jeg skal på til sommer ikke liiige passede ind i det budget - men den er betalt, og jeg har aldrig været ude og rejse selv før - så det skal prøves!
    Jeg satser ihvertfald på at have små 30.000 sparet op, og så har jeg en børneopsparing og en barnebarns konto på en del penge på hver, så jeg overlever nok hvis det går helt i vasken smiley

• #17   1. mar 2017 Hele min daværende børneopsparing ca 25000 blev fyret af på at flytte i tidernes morgen.

Kommentér på:
Opsparing til at flytte hjemmefra?

Annonce