{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Dét at fryse {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Er der andre end mig der oplever at fryse meget? Især hen på aftenen. Jeg ved godt, man fryser mere, når man er træt, men jeg synes alligevel, det er ret voldsomt. Ofte har jeg helt kolde hænder imens, men som er klistede af sved, samt er min næsetip ofte helt kold.

Jeg er absolut ikke for tynd - faktisk er jeg ret overvægtig. Måske har dette også noget at sige, men jeg synes alligevel, det er for nemt at give overvægt skylden for alle problemer helbredsmæssige problematikker.

Derudover oplever jeg, at det er rigtig svært for mig at finde en passende kropstemperatur. Det er som om, at jeg oftest bare enten fryser eller sveder, og der er yderst sjældent en middelvej, hvor jeg bare har det tilpas.

Det er også ofte at jeg fryser, når andre har det helt vildt varmt - og også omvendt nogle gange.

Er der andre der kender disse problematikker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dét at fryse
  • #1   1. jun 2017 Har du fået tjekket dit stofskifte?

• #2   1. jun 2017 Jeg har det nøjagtig som dig..jeg fryser rigtig meget, ellers så sveder jeg.. Jo jeg kan have det okay, men så er jeg varm og sveder måske lidt..Men heller for varmt end at fryse..
    Jeg er normal vægtig og har problemer med for lavt blodtryk..

Mvh TT

• #3   2. jun 2017 Det er nok ikke helt forkert at give overvægten skylden.. Overvægt er skyld i rigtig mange ting som man måske ikke ligger så meget mærke til i hverdagen før man taber sig og opdager dem smiley

Det lyder til dit kredsløb ikke er særlig godt.. Det hænger jo nok sammen med at du er overvægtig og din kondition ikke er særlig god. Din forbrænding er nok også rigtig lav, og din kro har svært ved at håndtere de fødevarer du putter i den.

Sååå giv du bare overvægten skylden og prøv om du ikke kan leve lidt sundere og få rørt dig lidt mere smiley

• #4   2. jun 2017 Prinsessen - hvad så med mig??

Mvh TT

• #5   2. jun 2017 nogle fryser lettere end andre er min erfaring.. jeg sveder altid alt over 20grader er for varmt vejr til mig.. får i kjole bare tæer og sandaler hel året, er bare et "varmt" menneske. min mand fryser også tit han elsker det varme vejr og tåler det bedre end mig..
    tror ikke det har noget at gøre med din vægt (nu ved jeg heller ikke hvor mange kilo vi snakker om)
    tror når man har været ude hele dagen og kogt igennem så bliver aftenen da kold.. min mand har jakke på morgen og aften... og ligesom hvis du har dyrket motion og svedt så bliver man bare hurtigere kold,

• #6   2. jun 2017 Du bør fortælle det til din læge og få ham til at tjekke din blodprocent, dit blodtryk samt stofskiftet, som de andre også siger. Der kan godt være en årsag til det.
    Som barn og ung frøs jeg konstant og fik tit kramper i fødder og ben. Jeg havde blodmangel og måtte konstant have tilskud af jern osv. for at hæve min blodprocent.
    Så du bør kontakte din læge og få lavet et tjek. Held og lykke med det smiley

• #7   2. jun 2017 Vil ikke sige, at det hænger sammen med overvægt, men det hænger tit sammen med forkert kost, som ødelægger tarmfloraen, og kan være skyld i et væld af symptomer! Det er bare forskelligt fra person til person, hvilke symptomer det giver smiley

• #8   2. jun 2017 Tænker også at hvis det bliver ved, så prøv at gå til lægen. Og som det allerede er nævn, kan det sagtens være stofskiftet smiley

• #9   2. jun 2017 Hvad så når man har en normal sund kost og ingen mave/tarm problemer? smiley

Mvh TT

• #10   2. jun 2017 Man behøver ikke have mave/tarm problemer for at have dårlig tarmflora. Dårlig tarmflora kan også komme ved brug af pencillin (og andet medicin), og mange andre ting. Og det kan som sagt give alverdens symptomer ! smiley
    En nem ting man kan afprøve, er at tage tilskud af mælkesyrebakterier, fx vita biosa, (man kan også købe kapsler med det i, hvis det er), og se om det kan afhjælpe det lidt.

• #11   2. jun 2017 Prinsessen:
    Jeg er helt, helt med på, at overvægt er medskyldig i et hav af helbredsproblemer. Og det er jo ikke fordi, jeg er en af dem, der siger "jeg er i hvert fald ikke tyk!", for jo, det er jeg, og det har selvfølgelig indflydelse på helbredet.
    MEN! - Jeg bliver stødt over, at fordi der er overvægt på spil så:
    - Er konditionen ringe.
    - Spises og leves der generelt usundt.
    - Dyrkes der ikke motion.
    Hvordan kan disse ting bare være en selvfølge, fordi vi taler overvægt? - Ja, overvægten er selvfølgelig kommet af én eller flere af ovenstående, men det er da ikke ens betydende med, at det fortsætter.

• #12   2. jun 2017 Jeg har fået taget nogle blodprøver og blodtryk i forbindelse med opstart af medicin (antidep.), så alt dette skulle være i orden...

• #13   2. jun 2017 TT: Der er jo ikke noget facit.. Bare fordi man fryser så fejler man det og det.
    Men når TS er overvægtig er det jo nærtliggende at det har en stor del af skylden.

• #14   2. jun 2017 Laura.. Som du selv siger så er vægten jo kommet på af en grund. Og jo mere ekstra fedt man har på kroppen jo mere belastet er den, og det er både kredsløb, knogler og indre organer. Det kommer man jo ikke udenom..

• #15   2. jun 2017 Prinsessen: Absolut ikke! Kroppen er konstant på overarbejde, det ved jeg. Men når det så er sagt, så synes jeg, det er forkert at gå ud fra, at en overvægtig person lever usundt. Det har vedkommende med stor sandsynlighed gjort (deraf overvægten), men jeg tror faktisk, mange overvægtige lever sundere end mange slanke personer - fordi mange jo prøver at komme overvægten til livs ved at lægge stilen om.
    - Men det er vist en helt anden debat.

• #16   6. jun 2017 LauraKK, jeg forstår det sådan, at du tager antidepressiv medicin. Er det korrekt? For så vil jeg lige nævne, at nogle af disse midler gør, at man tager meget på i vægt (min søster tog 3 størrelser på). Så hvis du har forsøgt at tabe dig, og det ikke rigtig lykkes, så kan din medicin måske være medårsag til det. Du kan snakke med din læge, om der evt. er et andet mærke, som ikke giver vægtudsving, som kunne være interessant for dig at bruge i stedet for smiley

• #17   6. jun 2017 Jeg fryser også, er slank, veltrænet, har lavt blodtryk, sin jeg hæver med saltlakrids, når jeg er svimmel. I de perioder jeg var noget rundere og knab så veltrænet, det frøs jeg også.

Men om natten -stor sveder jeg. Jo mere jeg har trænet i løbet af dagen, jo mere drivvåd er jeg om morgen. Træner jeg ikke, så sveder jeg ikke om natten.

Og fryser om dagen, temperaturen skal over 28 grader, hvis jeg skal have bare tær

• #18   6. jun 2017 Dorthe - det er lige præcis som jeg har det smiley min mand siger jeg er brændende varm om natten.. Vildt at "møde" andre som mig smiley

Mvh TT

• #19   7. jun 2017 He he TT. Min mand kraver også under min dyne om vinteren, med ordene, du er så varm, når han fryser.

• #20   7. jun 2017 Min kan ikke holde ud at ligge for længe sammen med mig smiley

Mvh TT

• #22   7. jun 2017 TT. øv osse, min mand elsker at putte ved sin "private varmedunk/pude" som han indimellem kalder mig

Lisette: Jeg har højt stofskifte, og jeg fryser. - kan vist bare konstatere at vi mennesker er forskelligt bygget.

Kommentér på:
Dét at fryse

Annonce