{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ca. Månedsløn for "beridere"?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   30. okt 2017 den kan lægge påalt fra et par 1000 kr. pr. hest til over 10000 pr hest

• #2   30. okt 2017 Det er jo meget forskelligt fra stald til stald. Nogle stald kan tilbyde urolig gode vilkår, mens det er knap så godt ved andre.
    Jeg ved ikke præcis hvad den er, men har da hørt om flere der måtte finde andre steder osv fordi der ikke var råd til at leve for.

Må jeg spørge hvad interessen skyldes? smiley

• #4   30. okt 2017 Vil også sige, som Rosa er lidt inde på, at det virker tit som en utaknemmelig løn for så hård og lang en uddannelse, og ofte rigtig hårdt arbejde bagefter også. Dermed giver det tit mere mening for mange at starte deres eget, da de så også har hestesalg osv, og mere har en forretning som de selv kan styre smiley

• #5   30. okt 2017 Der findes vist lige så mange svar som der findes beridere. smiley

• #6   30. okt 2017 Jeg tager 3500kr pr hest pr måned.
    Der kommer der opstaldning som koster omkring 2000 kr incl wrap.
    Wrap kan stige lidt nogen gange smiley

Foder, smed, dyrlæge og behandler står ejer for smiley

• #7   30. okt 2017 Da jeg arbejdede på rideskole fuldtid i Odense der fik min chef (uddannet berider) dengang 35000kr før skat. Hun havde så hendes 2 heste gratis opstaldet.

• #8   30. okt 2017 Og det skal lige siges at pengene de går alle sammen til min egen smiley

• #9   30. okt 2017 LM - for at vide Ca hvad man skal af med hvis man på et tidspunkt ønsker at ansætte en smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   31. okt 2017 vil du ansætte en berider?

• #11   31. okt 2017 AMT - Jeg er ude efter at finde ud af nogle udgifter. Hvis man har ca fire heste årligt der skal rides til og videreudannes og sælges så kan det jo ikke svare sig at sende de fire i ridning. Så er der jo bedre at ansætte en der træner disse fire heste 5 gange om ugen. Også kan vedkommende også få lov at undervise på stedet hvis denne ønsker dette. Jeg er ude efter at høre hvad det skulle koste pr. Måned.

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#12   31. okt 2017 jamen spørgsmålet er om det er en du vil ansætte på fuldtid, og betale fuld løn til, eller om det bare er en der skal komme og ride hestene, hvor man så betaler for enkelt ydelser.

• #13   31. okt 2017 Det tager jo tæt på fuld tid at sadle op/af og træne 4 heste dagligt. Også skulle personen en gang imellem starte stævner/deltage til kåringer og evt. materiale prøver. Så jeg ville mene at det ville ryge op til en fuldtids stilling når man lægger det sammen. smiley jeg tvivler på at det kan betale sig at sende de af sted eller tage times pris smiley det er simpelthen bare for at finde ud af hvad det skulle koste smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   31. okt 2017 økonomisk ville det blive en underskuds forretning, med mindre at vi taler heste til 100.000 kr +, eller en berider hvor kvaliteterne ikke er i top.

• #15   31. okt 2017 Det har du jo nok ret i.. smiley det giver meget mening det jeg ser rundt omkring og de tanker jeg nu sidder med smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#16   31. okt 2017 Nu er det bare hurtig regning.

du indkøber 4 heste, = 60.000 kr. samlet.

pr. år koster en fuldtidsansat 240.000 (20.000 pr. måned f. skat)
    opstaldning pr. år for 4 heste er 48.000 (1000 kr. pr. måned pr. hest)
    20.000 til diverse. (dyrlæge, smed, skuer, udstyr mm).
    = 308.000 kr. pr. år for 4 heste (368.000kr. Første år ved opstart og indkøb af hest)

hvis hestene så skal tilride, og videreuddanne til M, så er det ihvertfald 308.000 kr. x 3, måske endda 4 smiley

• #17   31. okt 2017 For 4 heste der kan det ikke svare sig, at have en fuldtidsansat berider - i såfald skal det være en aftale, hvor berideren så fx får rådighed over 6-8 bokse til sine egne/salgsheste/uddannelsesheste, samt evt plads til undervisning af kunder.
    Det vil sige, at du skal kunne stille fasiliteter til rådighed, som gør at berideren kan lave en fornuftig forretning.

Det kan 4 egne heste ikke “dække ind” økonomisk.

Skal du tjene penge på heste, så skal du balancerer mellem kvantitet og kvalitet - der skal spyttes en hel delungheste ud til 150.000 kr, for at kunne betale for at enkelte heste udvælges til fortsat uddannelse.
    Ud af de enkelte udvalgte heste skal du så regne med et vist “spild”, nogle viser sig at have svært ved at fx lærer at changerer, nogle kommer til skade på fold osv.

Desuden skal du have/få et navn kendt i branchen, så du kan få ekstra penge udaf “brandet”, og du skal helst have udenlandske kunder ind i biksen også.

Kan det lade sig gøre - ja da både i lille og stor skala.

Den store skala må vi jo sige at fx Helgstrand repræsenterer - han har fået en fantastisk virksomhed ud af det.
    I mindre skala kender jeg nogle helt alm ryttere, som ved siden af deres alm jobs har en udemærket salgsstald med heste i 50-100.000 kr klassen - dog primært heste i kommission, så de ikke sidder med risikoen for hverken skader, mangel på salg, returnering ect.

Så der er lidt forskellige muligheder for at etablere stalde.

Mvh Charlotte

• #18   31. okt 2017 Charlotte - tanken var at tjekke op omkring økonomisk for at avle og sælge både ind og udland. Ikke andet end at have 4 føl hopper. Også ville jeg have B&B med plads til heste der er på riderute Sydfyn. Mine to drenge ville være i lødriften om vinteren. Og da vil der være fire store bokse(fire er optaget af føl hopper) og 11 mindre. Dvs. At en evt berider kunne få til sig selv 3-4 bokse.
    Men det kan nok ikke gå rundt økonomisk smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   31. okt 2017 team tindur: bare det at avle et ordentligt føl - eller ihvertfald benytte en ordentligt hingst, er allerede lige på kanten til at være en underskuds forretning.

og har man ikke et navn, eller talent og en enorm viden, så kan man lige så godt droppe tanken med mindre at man acceptere et underskud på forhånd.

• #20   31. okt 2017 AMT - det kommer jo an på hvad man avler, og ja om man kan finde ud af det smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#21   31. okt 2017 Det er de færreste amatør avlere som tjener på et føl.

• #22   31. okt 2017 Jeg tror en B&B kunne være en udemærket ide i sommerhalvåret smiley

Avl er nok ikke der du skal forvente at tjene stort på - er du heldig giver det et lille overskud, uheldig bragende underskud.
    De fleste avlere jeg kender har fuldtidsjob ved siden af avlen.

Mvh Charlotte

• #23   31. okt 2017 For at nogen skulle ville ha en part i nogle bokse tænker jeg også der skulle være en ridebane og meget gerne et Ridehus.

• #24   31. okt 2017 Der er en ridebane.. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   31. okt 2017 Hvis man vil kører det som en forretning og have en ansat som skal have heste i ridning, så er ridehuset næsten alfa omega.

ellers vil der ikke være nogle heste i vintermånederne, da chancen for at hesten ikke kan blive trænet optimalt er enormt stor.

folk vil ikke betale for 3 måneders ridning, hvis man risikere at hesten kun kan blive redet to måneder pga. dårligt vejr.

man skal se det med lidt andre øjne hvis det skal blive seriøst, og holdbart, og alle forholds regler skal være taget, ellers forsvinder alle kunder meget hurtigt

• #26   31. okt 2017 AMT - det var jo overhovedet ikke med henblik på at tage heste ind i ridning, så ingen kunder for mit vedkommende andet end købere af mine heste. Også ift ridehus så må man køre de 2,5 kilometer der er til ridehuset smiley
    Det var overhovedet ikke noget der skulle være stort og fancy. Men lille med kvalitet og stil smiley

Mvh TT

• #27   31. okt 2017 Men at skulle have “bare” 4 heste kørt til ridehus hver dag i de værste vintermåneder, er altså også ret omfattende smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#28   31. okt 2017 jeg tvivler idt på om du overhovdet ved hvad der vile indebærer , og hvad der er realistisk.

det er jo ikke bare at avle en hest også tjene penge.

• #29   31. okt 2017 AMT - Nu har jeg jo holdt til på et stutteri i nogle år smiley så jeg er fuldstændig med på hvad der skal til. Men det er egentlig ikke noget vi behøver at diskutere, for det var ikke det emnet handlet om!

LM - ja du har ret, det er.. Men de har haft både stutteri og hingstestation på stedet.. Så mon ikke det vil gå på et vis..

Men igen.. Jeg var bare ude efter en måneds løn.. Utroligt at man ikke bare en gang imellem kan få svar på det man spørger om uden at skal blive konfronteret med det ene eller andet.. smiley

Mvh TT

• #30   31. okt 2017
    Debatter og snak ændre sig i retninger, det kan man ikke styre.
    Opretter man en tråd om et, kan den ende et andet sted. Jeg har haft oprettet emner på facebook som startede med en ting, men endte ud i en snak om noget andet - og fred være med det, sådan ville det også være hvis jeg stod og snakkede med folk i stalden.

• #31   1. nov 2017 Krikken - ja men i stalden/butikken etc. Kan man indvirke aktivt i samtalen og få den drejet eller vælge at afslutte samtalen hvis den tager et vendepunkt man ikke er interesseret i. Eneste måde at gøre det på nettet er ved at slette emnet, og så ville det blive lidt for meget. Forstår ikke hvorfor nogle har så svært ved at respektere et "stop". Hvad det skyldes kan man bare gætte sig til. Men det havde jo ikke fungeret i stalden/butikken e.l
    En ting er at debattere det emnet omhandler, men at dreje emnet og ikke respektere et stop er mangel på netskik og sociale kompetencer (på nettet)

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#32   1. nov 2017 mangel på sociale kompetencer???

Emnet har da ikke taget en uventet drejning, emnet er fulgt, og udviklet sig. sådan er det. Det ene tager det andet, også noget sker.

du kan jo bare hoppe ud af emnet, eller ignorere spørgsmålene istedet for at svare. smiley :-) smiley

• #33   1. nov 2017 Det er jo uhøflig smiley og jeg ved ikke om der har opstået et internet ord for brugen af sociale kompetencer andet end netskik smiley Jeg er jo ikke så "berejst" i de sociale foraer på nettet. smiley

Mvh TT

• #34   1. nov 2017 Jeg tror du er for følsom - måske fordi folk ikke er enige med dig, eller realisme ødelægger din drøm (og det kender jeg godt, det er altid hårdt).
    Hvis du læser det neutralt, så udvikler det sig som en normal samtale, der spørges om et, der svares, der spørges ind til hvorfor der spørges, der kommenteres på de nye oplysninger. Den samtale kunne sagtens foregå i de omgivelser jeg færdes i smiley
    Tror bestemt ikke at folk mener det uhøfligt, på nettet - og i virkeligheden - skal man nogle gange forholde sig til et udsagn med positive briller, fremfor at gå ud fra at folk ikke forstår een eller ikke vil hjælpe.
    Håber det giver mening smiley

• #35   1. nov 2017 Camilla - Hvis du ser tråden igennem har jeg et meget positivt og realistisk billede indtil #19 hvor jeg føler jeg bliver sat i en "du har da overhovedet ikke forstand på noget heste noget så glem det" agtigt. Og når jeg føler det bliver personligt så trækker jeg mig da jeg ikke gider sådan noget af mennesker der ikke har en viden om mit hesteliv.

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#36   1. nov 2017 Team Tindur: du er simpelthen for følsom til at færdes på internettet hvis du ser #19 som et personligt angreb!!

det er bare sandheden, intet med dig at gøre.. hvordan kan du overhovedet tolke det til at det er personligt mod dig?? :s

• #37   1. nov 2017 Måske det har noget at gøre med den historie afsender og modtager har her inde.. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#38   1. nov 2017 Du kan jo ikke antage, at fordi jeg på nogle tidspunkter syntes at du har nogle "hel hen i vejret" tilgange til heste, så bare kører personligt på dig, og at alt skal tages som værende et personligt angreb..

læs hvad der står, og hverken mere eller mindre :-)..
    du kan ikke bare tolke på tingene som det passer dig, fordi at vi har været på klingen af hinanden.

• #39   1. nov 2017 AMT - Hvis du læser højere oppe så var der intet problem i vores kommunikation, og det gik fint. Men dit svar/måden at skrive på, gjorde at jeg tog det negativt til mig. Og der bad jeg så om at vi holdt os til emnet da jeg ikke ønskede at tage den videre...

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#40   1. nov 2017 Team Tindur: ja 10 svar senere smiley
    men skidt. tag det personligt hvis du vil, det er helt og aldeles dit eget valg.
    Og slut her fra smiley

• #41   1. nov 2017 At en debat udvikler sig, ser jeg ingen problemer i, det gør det, ja det kan være træls som tråd starter, det har jeg også oplevet, men jeg har også oplevet mange gange, at sidesporet er betydelig mere informativt og lærerigt, end hovedtråden.

Og husk, at månedslønnen ikke er alle omkostninger for at have en ansat, der skal lægger ca 40-50 % oven i lønnen sociale ydelser som feriepenge, pension, sygefravær mv.

Og med hensyn til trådens emne, vil jeg tilslutte mig koret, glem det, det er ikke økonomisk rentabelt. I de professionelle stalde rider beriderne 10-14 heste om dagen, og du vil lave samme økonomi på 4 heste, den tvivler jeg på lykkes.

Har du plads til flere heste, så prøv med opstaldere, og få en lille ekstra indtægt ad den vej i stedet for. Der kan du tilbyde fuld pas, mod en rimelig betaling.

• #42   1. nov 2017 Spændende med B&B og riderutesydfyn smiley
    Jeg ved ikke en disse om hverken alv, beridere eller beværtning. Så kan ikke komme med noget fornuftigt til det. Men vil rigtig gerne høre mere om tankerne til B&B.
    Hvor bor du i forhold til rideruten? Er det lige ud til eller skal man på vej osv inden man kan komme på ruten?
    Hvor mange værelser tænker du? Og hvad kan man tage for en overnatning med hest osv?

• #43   1. nov 2017 har du tænkt på hvor meget plads det kræver at avle på 4 hopper og beholde afkommet og uddanne dem? Hvis du år 0 (feks næste år) køber 4 hopper og ifoler dem hvert år (og der ingen afkom sælges eller dør) så vil du år 5 - hvor afkom er 4 år - have 24 heste! Skal de så uddannes til M (hvilket ca. /tidligst vil sige være 6 år) er du ved år 7 og have 32 heste og halvdelen af dem er under uddannelse = så er det ikke nok med 1 ansat mere

Bor selv nabo til større stutteri/hingstestation/uddannelsessted og det med at skulle køre til ridehal er uholdbart og meget tidskrævende - også selvom det kun er 2,5 km

Sorry - hvis du opfatter det her som negativt - vil egentlig bare være realistisk

mvh Ponymor

• #44   1. nov 2017 Malenetilde - det er ikke kigget på ift værelser endnu da der er 2 værelser mere end hvad vi behøver samt 150 kvm der ikke er istandsat. Man skal ride lidt på vej for at komme til ruten. Også er der på ruten 3 andre B&B. så prisen skal afspejle sig dette. Dog er jeg næsten 100 på at ingen af de andre kan tilbyde den luksus der er "hos os" så det kunne man jo forsøge at sælge sig på. smiley

Mvh TT

• #45   1. nov 2017 Distriktsmester - det er ikke alle der ville egne sig at putte penge i(altså tilride, videreuddanne) det er kun de bedste der skulle videreuddannes, og næste bedste tilrides. De vi ikke har troen på eller får et godt bud på ville sælges som føl/plage. Ud af 10 heste vil der hvis man har gjort sit forarbejde og har fået de rigtige gener mixet, være i gennemsnit 3-4 rigtig gode heste. Det skal jo mere til end at kun vælge den rigtige hingst til hoppen. Begge sine styrker skulle også gerne præge føllet. Nogle gange får man desværre begge forældre sine svagheder.. Derfor er det ikke altid rentable at beholde og uddanne disse.. Der er på stedet plads til 6-8 heste i løsdrift, der er 8 store folebokse og 11 mindre bokse.. Så ca 24 heste er der plads til smiley

Mvh TT

• #46   1. nov 2017 Okay, det lyder som et spændende projekt. Jeg bor selv på rideruten og har selv tænkt på om jeg skulle tilbyde fold og shelter til de ridende på fleredagstur smiley

• #47   1. nov 2017 Det afhænger af om han/hun er ansat under overenskomst igennem en klub. eller vedkommende ønsker at arbejde selvstændigt eller privat.

• #48   1. nov 2017 overenskomsten for en Berider er 27.800 ca pr måned brutto

• #49   1. nov 2017 Okay men stadig også en ordentlig sjat penge der skal lægges/investeres før der måske kommer noget ind.
    Kender personligt ingen “småavlerer” der laver penge på deres hesteavl. De har alle fuldtidsarbejde og hestene er hobby= hobby koster penge

Kommentér på:
Ca. Månedsløn for "beridere"?

Annonce