{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Hvor nemt bliver du fanget i reklamer og udtalelser? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Måske lidt et mærkeligt emne, men jeg vil gerne høre hvordan I er ift reklamer og udtalelser omkring produkter der sælges.
Jeg kan overhovedet ikke fordrage når min foder forhandler siger når jeg spørger ind til om et produkt virker at "jamen den eller den bruger det og siger det virker godt"
Undskyld men jeg er da fløjtende ligeglad med hvem der bruger det! Kan du anbefale det eller ikke??!!! Man kan da nøjes med at sige at der er mange tilfredse kunder smiley
Ligesom jeg ej heller lader mig påvirke meget af reklamer. Jeg går ud fra mange tilfredse kunder, ikke hvem de er.
Hvordan har I det med ovenstående? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor nemt bliver du fanget i reklamer og udtalelser?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   6. nov 2017 Jeg syntes at det er relevant hvem der benytter et produkt. hvis en top rytter bruger et foder produkt til sin top hest, så er det et tegn på at foderet er godt. jeg er fløjtende ligeglad med almindelige ryttere, og om de bruger et produkt, for mig er det væsentligt om det benyttes til heste der yder 200%, og ikke kan 40%..

    jeg elsker at se og læse reklamer, men de fanger mig sjældent


  • #2   6. nov 2017 En reklame kan få mig til at undersøge et produkt, men jeg er meget god til selv at undersøge andres bedømmelser om tingene, se på hvad produktet er og kan, og så tager jeg selv stilling til om det er et produkt jeg ønsker at afprøve.

    f.eks så har jeg hørt meget godt om et bestemt fodermiddel. Jeg leder efter andres erfaringer med foderet og håber at finde noget om hvilke heste og hvilket aktivitetsniveau de bruger det til. Jeg kigger på selve produktet, både hvad det indeholder af korn, melasse, æbleknas, lucerne eller hvad det nu kan være, derefter kigger jeg på indhold af sukker, stivelse osv og så tager jeg stilling til om det er noget jeg kan bruge til shetterens der skal i udstillingsform, islænderen der muligvis har ems eller en af de andre.


  • #3   6. nov 2017 Hm.
    Jeg har en skummel mistanke om, at vi påvirkes mere af reklamer end vi lige er bevidste om - hvorfor ellers skulle firmaerne kaste så mange penge efter at lave reklamer, hvis de ikke har grund til at tro på at investeringen er det værd?

    Dumdidum...
    Så, jeg tør ikke sige, at jeg ikke påvirkes, derimod frygter jeg ar der aktiveres noget subtilt, som jeg knap er bevidst om - men jeg skal jo heller ikke være bevidst, jeg skal svinge dankortet...


  • #4   6. nov 2017 Jeg er egentlig ikke let at påvirke på den måde. Jo, det er klart at det siger lidt at top ryttere og mm bruger produkterne, men de kan vel betales for at komme med en god udtalelse smiley

    Mht foder, er det indholdsfortegnelse der sælger til mig. Det samme med tilskudsprodukter som f.eks biotin. Det der har det bedste indhold og dosering sælger til mig.
    Og så prisen. smiley


  • #5   6. nov 2017 Doktor Who: Enig. Det er naivt at tro at man ikke påvirkes af reklamer. Det er kun når vi tager aktiv stilling/tager os tid, at den kritiske sans træder til (Kahneman taler om System 1 og System 2, hvor det ene er vaner/rutiner, og det andet er aktiv stillingtagen/kritisk stillingstagen). Et simpelt eksempel er st kigge på sit badeværelse - er tandpastaen Zendium f.eks, parfumen et kendt mærke, shampooen et mærke der reklameres for.....langt de fleste kan sige ja til det, og det er fordi vi ubevidst præges. Jeg har områder hvor jeg helt klart bliver påvirket af reklamer, og områder hvor jeg bruger mere kritisk sans, men alligevel kan fejle. Eksempelvis; jeg vil købe en ny bil, jeg undersøger alt om mærker, driftssikkerhed, pris, kvalitet, reservedele og service, og vælger den bedste. Dagen før jeg køber den, fortæller en kollega at han har en magen til, og at den er i stykker hele tiden. Det burde ikke få mig til at ændre mening; statistikken har talt, og hans oplevelse er en statistisk anomali.....men vil jeg lade mig påvirke uforholdsmæssigt af hans oplevelse? Med stor sandsynlighed. Langt svar, men det korte er; der er forsket i dette, consumerism, og det er meget interessant smiley

  • #7   6. nov 2017 Men Hayley det er vel ikke en placebo effekt at der er 51% stivelse i det ene foder og 4,5% i det andet...

    Forresten, så har mine børn dukker og på trods af at jeg, da jeg var barn, at mine børn har set, og sidst men ikke mindst jeg som voksen har set 10.000vis af babyborn reklamer, så har der stadig aldrig været en i familien, det er ikke et bevidst fravalg, men fordi jeg blot valgte den på hylden, som jeg syntes så bedst ud i forhold til børnenes behov. Nogle dukker var dyre og kunne en masse, andre kunne ikke noget som helst, men det har ikke været kendte mærker der har været i reklamerne, så jeg tænker at det er forskelligt fra person til person, hvor meget man ubevidst indflydes af reklamer, i forhold til hvor meget stillingstagen man generelt gør sig når man handler.


  • #9   8. nov 2017 Haylay, meget ukorrekt at sige der næsten ingen forskel er.
    Det store problem er egentligt at hesteejere fodrer deres heste med øjnene. Og ikke med fornuften.

    Det kræver faktisk ikke ret meget, at sætte sig rigtigt ind i, hvordan du skal læse indholdsfortegnelsen på en fodersæk. Jeg går rigtig meget op i det. Og dumper enormt meget foder af den ene eller anden årsag.

    Müsli er fx. Ret usikkert at fodre med, i forhold til pillefoder. Da de tunge dele i en müsli altid vil falde til bunden.
    Dvs. Den ikke er vil være blandet ordenligt. Og man risikere at hesten faktisk ikke bliver dækket ind på vitaminer i halvdelen af sækken. smiley


Kommentér på:
Hvor nemt bliver du fanget i reklamer og udtalelser?

Annonce