{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Valg.. Er du klar?
  • #1   16. nov 2017 Jeg må ærlig indrømme at jeg også måtte tage en kandidattest for at regne ud hvad jeg sådan ca. skal stemme smiley

  • #2   16. nov 2017 Hængemulen - hvilken kommune? smiley

    Mvh TT


  • #3   16. nov 2017 I Odense smiley
    Jeg har dog besluttet mig for ikke at stemme på en eneste af dem der hænger på de plakater jeg ser på vej på arbejde ??


  • #4   16. nov 2017 Ok smiley Hvordan kan det være? Ikke engang hvis det er den der passer bedst med dine idéer? smiley

    Mvh TT


  • #5   16. nov 2017 Nope.
    Stemte blankt.

    Jeg synes, at det er svært. Også i år.
    Især fordi megen af den mere seriøse (ikke mudderkastning) valgdebat er "vi vil have mere af" - men hvordan kan jeg vurdere om det skal bevilliges flere penge, når jeg ikke kan finde info om hvordan pengene fordeles nu? Og hvad hvis jeg har en smule insider viden, nok til at se at det ikke nødvendigvis er pengemangel men ledelsesmangel eller uddannelse / viden der mangler??
    Næ, det er sgu svært, når alt reduceres til om man vil bevillige mere/mindre men ikke se på hvordan man ser på at tingene er...
    Så I år kapitulerede jeg


  • #6   16. nov 2017 Dr Who - det er trist.. smiley så må du ej heller brokke dig smiley

    Mvh TT


  • #7   16. nov 2017 Fordi over halvdelen af dem er lige glade med trafiksikkerhed og deres plakater spærre for udsyn når man kommer på cykel. Og så syntes jeg det er så åndssvagt man hænger 10 plakater samme sted.
    Så det er egentlig bare blevet en principsag smiley


  • #8   16. nov 2017 Jeg stemmer slet ikke og jeg har enhver ret til stadig at brokke mig (ikke at jeg gider) men jeg synes det er noget pjat at fordi man ikke mener at den ene kan gøre en forskel frem for den anden, så har man mistet rettigheden til at mene noget.

    Det er sådan set værre at stemme hovedløst bare for at stemme, og for mig er det at stemme blankt det samme som ikke at stemme.

    Jeg synes ikke længere de forskellige partier repræsenterer noget forskelligt, eller det prøver de at sige det gør, men det ender i nogenlunde det samme hver gang alligevel smiley


  • #9   16. nov 2017 Det giver jeg dig ret i smiley hængemulen smiley

    Mvh TT


  • #10   16. nov 2017 Jeg havnet i en branche hvor jeg skal brevstemme hvis jeg vil stemme. I år har jeg så mulighed for rent faktisk at stemme på dagen - med det resultat at jeg slet ikke har fået forberedt mig i god tid....
    Så lige nu er jeg ret blank. Jeg bor i Århus kommune, flyttet dertil efter sidste kommunalvalg, og umiddelbart har jeg ikke været imponeret af politikerne de sidste 3 år. Det virker som om at alle er involveret i en eller anden tåbelig historie (Århushistorie...) eller støtter den. Hvis de ikke gør, så har de en mærkesag som er endnu værre. Så min plan var egentlig at opstøve nogle af de mere ukendte, som jeg, forhåbentlig, synes mere om. Jeg har bare ikke lige nået det, fordi jeg er lidt begravet i en film lige for tiden.

    Sidste kommunalvalg havde jeg sat mig ind i, fordi jeg var en del af det lokale ungeråd. Der stemte jeg personligt på en, hvis partis holdninger jeg også kunne arbejde med.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   16. nov 2017 Jeg stemmer ikke.

    Den dag jeg stemmer, bliver når en valgkamp handler om at promovere sig selv og sit parti - og ikke at nedgøre, og gøre alt for at smadre modstanderen ved ligegyldige person angreb..


  • #12   16. nov 2017 Jeg er ikke typen, der gider brokke mig over politik.
    Hvis man er utilfreds med hvad man ser, må man vælge imellem at leve med det, eller gå ind i politik!!


  • #13   16. nov 2017 Jeg er ikke klar, men det er mest fordi jeg ikke kender Hillerød kommune. Vi har boet her i knap 1,5 år men jeg aner ikke hvad der er foregået politisk. I Viborg havde jeg en bedre idé om hvad jeg skulle stemme. Jeg synes endda det er svært at tage kandidattesten i Hillerød fordi jeg ikke kender kommunen, det gjorde jeg i Viborg. smiley

    Jeg er uenig i at det er det samme at stemme blank som ikke at stemme. Ved at stemme blank fortæller man at man ikke synes nogle af mulighederne er gode nok til ens stemme, ved ikke at stemme fortæller man slet ingen ting.


  • #14   16. nov 2017 #13.

    Jeg har det lidt på samme måde


  • #15   16. nov 2017 Ja at stemme blankt giver et godt signal smiley jeg ved hvem i kommunen jeg skal stemme på (Faaborg-Midtfyn) men regionen er sværere da jeg synes de virker mere "jeg lover det hele" agtigt. Så der har jeg ikke bestemt mig til trods for at jeg også har taget testen og læst om flere af kandidaterne der er i nærheden af mine valg. smiley

    Mvh TT


  • #16   16. nov 2017 overvejer ikke at stemme.
    der er mange politikere der har nogenlunde de samme holdninger og fremtidsplaner for kommunen og regionen som jeg selv. Men ingen siger hvor pengene skal komme fra og hvor der skal spares, samt hvor meget det drejer sig om.
    og ingen af politikerne har endnu ment/ sagt offentligt at fratrædelsesgodtgørelse og dobbeltlønninger skal stærkt nedsættes eller afskaffes i kommunen/regionen.
    den dag det kommer som en mærkesag til et valg, har det parti min stemme. (bor i slagelse kommune hvor der er blevet brugt 18.2 mio på fratrædelsesgodtgørelse og dobbeltlønninger inden for det sidste år. de penge kunne være brugt meget mere'fornuftigt!!!)

    jeg kan desuden ikke følge med i alt, da jeg ikke har tv og ikke alle artikler/nyheder ender på nettet. derfor mener jeg ikke jeg er rustet nok til at stemme fornuftigt i år.


  • #17   16. nov 2017 Zette - så stem blankt!
    Jo flere der stemmer blankt, jo større og stærkere signal sender det om at det/de ikke er godt nok/gode nok.
    Men man skal jo også huske at det ikke er op til den enkelte politikker at lægge budgettet op, det er regeringens arbejde, hvor de burde give besked på at feks Slagelse kommune har feks. 30 00000kr i år. Og så skulle hver enkelte kandidat sætte et grovt budget op således at vi kunne se hvor de ville lægge pengene.. Men ak ja.. Det var en drømme ønskning smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   16. nov 2017 en blank stemme siger da intet om hvor vidt noget ikke er godt nok.. det kan lige så vel være fordi at man er ligeglad, ikke kan bestemme sig mm.

  • #19   16. nov 2017 Jeg er hel klar..

    Har stemt hver gang siden jeg fik stemmeret.. 10 år nu..

    Jeg stemmer samme parti, men anden kandidat denne gang..

    Jeg bor i Viborg Kommune, i udkanten i en lille by.. Derfor har det været vigtigt for mig, at det var en der ikke prioterede udviklingen af midtbyen i Viborg by, men også ville gøre noget for lokalsamfundene.
    Og en der ville udlicitere til private i stedet for alt skal være offentlig.

    Og ikke mindst, kortere skoledage i folkeskolen og mere fokus på ældrepleje..

    Alt dette, hvor der samtidig var givet et realistisk bud på, hvor pengene skulle findes..


  • #20   16. nov 2017 det er rigtigt.
    der har også været rigtig meget mudderkastning i slagelse blandt politikerne! 5 tidligere borgmestre har skrevet en artikel i avisen, hvor de angriber den nuværende borgmester i slagelse kommune. det er simpelthen for meget og ufatteligt at man kan synke så langt!

    ja lige præcis. hvilke intentioner har de for budgettet og hvad kan man ca. forvente skal spares og hvor. det kommer nok aldrig til at ske....


  • #21   16. nov 2017 Jeg stemmer også hellere blankt end ikke at stemme.

    Hvis man stemmer blankt har man trods alt lettet røven og stemt, og vist at min gerne vil(!), men af en eller anden grund ikke synes om mulighederne.


  • #22   16. nov 2017 AMT - Hvis man er ligeglad eller uinteresseret så gider man da overhovedet ikke at gå ned og stemme! smiley så derfor sender jo en blank seddel et signal om at tingene ikke er godt nok smiley man har jo netop her vist engagement på trods..

    Mvh TT


  • #23   16. nov 2017 Hønen - Lige præcis smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   16. nov 2017 team tindur: jeg har, de gange jeg har skulle stemme, været nede og lægge en seddel med kryds ved blankt - fordi at jeg faktisk er ligeglad.

    men man "skal" jo ned og stemme, ellers er man det ene og det andet (indsæt selv diverse gloser).

    men så længe at en valgkamp kører på den måde som den gør pt. så vil jeg heller være en døve kartoffel og blive hjemme, og bruge min tid på at sove, passe baby, spise mad eller hvad der nu er bedre smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   16. nov 2017 ej, vil så sige, at hvis der virkelig kom et parti, hvor deres fokus områder virkelig ramte plet på mine holdninger, og som kunne garantere at de ville kunne overholde deres mærkesager og få dem gennemført - så ville jeg gå ned og stemme på dem.

    Men det sker aldrig tror jeg smiley


  • #26   16. nov 2017 Ingen anelse overhoved. Stemmer nok blankt.

  • #27   16. nov 2017 Vel i min verden SKAL jeg intet medmindre jeg selv vælger det smiley Jeg lader mig ikke presse af andre sine meninger og sociale holdninger. smiley og jeg stemte kun en gang i Norge da jeg før var ligeglad smiley

    Mvh TT


  • #28   16. nov 2017 Naturligvis skal jeg stemme - jer der ikke stemmer, I skulle skamme jer!
    Vi er så heldige at bo i et demokratisk land, og det er ikke blevet sådan af sig selv, ligesom det dsværre nok heller ikke forbliver sådan af sig selv.

    Se efter at få lettet dn forkælede r•v og gør jeres demokratiske pligt! Hvis I virkelig ikke magter at sætte jer ind I tingene, så bør I stemme blankt.

    Og ja, jeg er helt klar på, hvem der får min stemme ved kommunalvalget. Det er ikke et parti, jeg normalt stemmer på - men det er en person, som gør et rigtig godt stykke arbejde. Kommunalpolitik er ikke nødvendigvis lig med partipolitiki min verden smiley
    Regionsvalget er sværere, men derfor stemmer jeg naturligvis alligevel, ku’ aldrig drømme om at lade være.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   16. nov 2017 mimre: der er ingen pligt til at stemme smiley det står en frit for om man vil eller ej smiley

  • #30   16. nov 2017 Hej Mimre.
    Bare rolig.
    Jeg skammer mig.
    Eller, er resigneret over at jeg oplever, at der meldes så fint ud af, hvad politikere gerne vil gøre mere af.
    Der meldes en smule ud om, hvordan de vil skære igennem overfor uønskede ting.
    Men der meldes meget lidt ud om, hvad de hver især mener at man skal nøjes med. Hvornår er det fx godt nok for rengøring hyppighed i hjemmeplejen? Inklusion i folkeskolen?

    Jeg havde skrevet ind i min kalender, at det var 19/11 der var valg.
    My loss.
    Men jeg når ikke at læse seriøst på hvad der er gjort i min kommune eller region, og hvem der står for hvilke del af det.

    Hvis det er respektløs ikke at stemme, er det da mere respekt løst at stemme uden at have overblik?
    Vi får de politikere vi vil have, hvis vi stemmer populistisk efter overfladisk research eller læsevenlige mærkesager.
    Og ja, hvis jeg virkelig bliver utilfreds går jeg bare ind i politik...


  • #31   17. nov 2017 Jeg stemmer og stemmer parti, det samme som til folketingsvalg.
    Der er iøvrigt også regionsrådsvalg sammedag og der stemmer jeg samme parti.

    Kender ikke kommunen jeg bor i nok til at stemme kandidat, da jeg ikke som sådan er berørt af nogle af de ting, der er oppe.


  • #32   17. nov 2017 Jeg stemmer på en kandidat fra venstre som jeg deler mange af de samme holdninger med. Jeg vægter mijøet og klimaet meget højt, at de tilgodeser det. Dertil også ældreplejen, at der kommer kvalitet der. Så er der også flygtninge som jeg synes vi skal hjælpe, men dog ikke ændre hele vores kultur pga dem. Jeg går også lidt op i at folkeskolerne får kortere dage igen, da jeg synes det fungerede godt da jeg gik i skole. Alt dette er der en fra venstre der mere eller mindre mener det samme smiley


    Aalborg kommune


  • #33   17. nov 2017 Jeg stemmer enten enhedslisten eller alternativet, da det er de partier jeg er mest enige med smiley

    personligt synes jeg at det er dybt godnat ikke at udnytte at man har muligheden for at stemme og kan absolut ikke sætte mig ind i, ikke at gide det.


  • #34   17. nov 2017 Jeg mangler kun at finde ud af, hvad jeg stemmer til regionsvalget.

    Til kommunalvalget har jeg bestemt mig, og jeg har egentlig ikke rigtig været i tvivl. Jeg stemmer på vores siddende borgmester, for jeg synes at han har gjort, og fortsat gør det godt. Jeg synes desuden at det er vildt fedt at have en så folkenær borgmester, det giver mig det indtryk, at han selv er ude og mærke hvordan det står til.
    Jeg har ikke tænkt i partier, jeg har tænkt enkeltperson smiley
    Jeg bor i Aalborg


  • #36   17. nov 2017 Hvor er det trist at nogen bare smider ansvaret fra sig og mener de bare kan overlade til andre at skulle bestemme i vores land.
    Jeg vil godt give ret i at der er alt for mange utroværdige kandidater, og jeg mener helt klart at det burde være forbudt at stille op til folkevalg før man har været ude og samle en god erfaring i det danske erhvervsliv. Så man får en ide om hvordan det virkelige liv hænger sammen. Det ville eliminere vores "børneministre" som fratræder inden de er 30 og høster millioner i pension resten af deres arbejdsliv. Det ville give en god basisviden og modenhed til dem som skal regere vores land, region og kommune, så man kunne formode at de har valgt et sikkert ståsted inden de stiller op.
    Og ikke mindst ville det eliminere alle teoretikerne som ikke aner hvordan vores samfund hænger sammen.
    Så mindstealderen for byråd og region burde være 40 år og minister burde være 50 år. Så kan de måske få en mindre udvalgspost fra de er 30...
    Til sidst kan jeg fortælle, til dem som ikke ved det, at der er 330.000 udenlandske statsborgere som har stemmeret til vores valg denne gang. Og en god portion kandidater som har alt andet end danske værdier på dagsordenen som de kan stemme på. Og de er mere end ivrige efter at komme til magten, så jeg tror man skal kigge langt efter blanke stemmer blandt dem!
    Så ærlig talt; hvis I stemmer blankt, eller helt lader være, er I med til at støtte denne udvikling. Er det det I ønsker???!


  • #37   17. nov 2017 Gitte - Hørt! Så vigtigt at de der bestemmer har haft et ordentlig arbejdsliv på gulvet så de ved hvad de har med at gøre! Jeg er en af de 330.000 Og jeg skal stemme for jeg ønsker et bedre Danmark for Børn og unge, miljøet og de ældre smiley

    Mvh TT


  • #39   17. nov 2017 Jeg prøvede at tage testen hvor jeg svarede "ved ikke" til alle spørgsmålene og fik en kandidat jeg matchede 75% med! smiley

    Nu lever jeg godt nok i USA, men har stadig fulgt en del med, også i den kommune jeg kommer fra, og synes det er svært at vælge. Tror nok jeg havde stemt efter parti. Sikkert Venstre.


  • #40   17. nov 2017 Hørt Gitte B - hørt! Hvis vi ønsker at bibeholde vores likke “smørhul-“land, så er vi nødt til at vågne op, før det er for sent.

    I øvrigt et ganske glimrende forslag omkring alder og erhvervserfaring - tommelop!


  • #41   17. nov 2017 På kommunalplan er jeg absolut ikke enig i krav om alder og erhvervserfaring. Det er først for nylig, at mange kommuner har fået et ungeråd - og endnu nyere historie at de så også lytter til deres ungeråd. Mange kommuner har haft ældreråd og handicapråd i mange år hvor de bliver hørt, men ikke de unge. Og hvad man gør af politik for ungdommen har vanvittig stor betydning for om unge vil bo i kommunen (eller flytter tilbage til den efter de har studeret). Det er de unge der sidst kan huske hvordan det var at gå i folkeskole (de er dem der sidst har været der) og de lidt ældre unge har børn i folkeskolen. Det er de unge der har været ramt af den kollektive trafik, som også til en vis grad er styret af kommunen. Det er typisk også de unge som er i idrætsforeninger.

    Jeg er ikke for karrierepolitikere, som lever af at være i politik. Men jeg er for at vi har en stor bredde af mennesker, især på kommunalt plan, som repræsenterer befolkningen.


  • #42   17. nov 2017 Jeg stemmer blankt.
    Det eneste der bliver sagt er valgflæsk.. Intet holdbart som man kan regne med. De siger hvad de tror folk vil høre for at få stemmer til sig selv. Og når de så er valgt så kan de gøre hvad der passer dem.

    Jeg syntes dansk politik er SÅ lidt pålideligt så jeg nægter at stemme. Men jeg stemmer blankt for at vise at jeg går ind for vores demokrati jeg er bare ikke tilfreds med måden det forgår på lige nu smiley


  • #43   17. nov 2017 Jeg vil desuden gøre opmærksomt på at det at stemme blankt og ikke at stemme et to VIDT forskellige ting.

    Når man ikke stemmer vælger man vores demokrati fra. Når man stemmer blankt signalere man at noget er galt.

    Netop pga. Den øgede mængde blanke stemmer der er hver gang, så er der lavet en spørgeundersøgelse for at undersøge hvad problemet er. Hvor mange har svaret at politikerne er upålidelige. Hvis vi fortsat stemmer blankt kan det være de en dag gør noget ved det.
    Hvis vi stemmer fordi vi tror vi har noget at skulle have sagt, så ændre det ikke på at vores politikere kan skulle afsted med at love guld og grønne skove uden overhovedet at overveje om de km gennemføre det.

    Så kun ved at stemme blank kan vi ændre på vores demokrati smiley


  • #44   18. nov 2017 Hønen:
    Ungeråd skal da være så velkommen og dem skal der da også lyttes til. Det er ikke det samme som at være en beslutningstagende politiker, men et godt sted at samle erfaring i sin fritid mens man samler erhvervserfaring og inden man selv er klar til at gå ind i politik. Men i den sidste ende bør det være mere erfarne kræfter som tager den endelige beslutning om bevillinger og love, efter at have rådført sig med dem som er tættest berørt af beslutningerne.

    Bettemus:
    Ja, vælgflæsk er der masser af. Desværre. Men hvis du vil ændre noget, må du selv gå ind i politik, i stedet for at stemme blankt. Hvorfor ikke finde den mest pålidelige politiker som har bevist at ville kæmpe for sine løfter, og så stemme på den? Det giver da mere mening end at stemme blankt.
    Der er andre som lukrerer på danskernes "lille oprør" ved blanke stemmer, for de skal nok tromme deres vælgere sammen så alle stemmer selvom de måske ikke engang forstår hvad det hele går ud på.

    Men vi mangler da en klovn som Jacob Haugaard til at sluge de blanke stemmer, så de ikke går tabt og dermed ikke kan tynge vægtskåle i den rigtige retning smiley Det var der faktisk meget mere mening i, for han snuppede da en taburet foran næsen på nogle andre og beviste at der er noget helt galt i DK.

    Så kæmp for jeres land og jeres mening, og sæt jeres kryds et godt sted!


  • #45   18. nov 2017 Gitte:
    Jeg har før stemt på en jeg virkelig troede på og blev i den grad taget ved næsen. Om det så er fordi jeg ikke sætter mig nok ind i det skal jeg ikke kunne svare på.
    Jeg kæmper for et ægte demokratisk land og ikke et der bare syner sådan.

    Hvad andre stemmer det er deres valg smiley


  • #46   18. nov 2017 Jeg er blevet forvirret efter at have taget kandidat testen, for umiddelbart skal jeg ud fra den stemme på en person, der godt nok deler mange af mine holdninger, men som er i et parti hvor den overordnet politik, absolut ikke er noget jeg går ind for. Desværre gælder det både kommune og regions valg.
    jeg må erkende at jeg slet ikke har haft overskud nok til at sætte mig ind i en helt masse af de forskelliges løfte, så jeg stemmer til venstre for midten som jeg plejer.
    jeg skal stemme i Rebild kommune og region nordjylland


  • #47   18. nov 2017 Valgflæsk er valgflæsk, og det kommer vi aldrig til livs. Det er her, politikerne lufter alle deres gode intentioner - og det er naivt at tro, at de kommer igennem med mere end en brøkdel af det.
    Vi har jo nemlig stadig et demokrati efter valget, og alle skal være mere eller mindre enige om (og i hvert fald kunne stemme for) de forandringer, der skal ske. Derfor kan man ikke regne med at alting kan lykkes, det afhænger helt af, hvem man kommer til at dele magten med.

    Og jo, der ER pamperi, studehandler og aftalt spil - vi er jo mennesker, og vi kan slet ikke lade være smiley
    Men heldigvis er vore politikere ikke totalt korrumperede, som man ser det sydpå. Det kan til tider være svært at få øje på, fordi det føles som om, de allesammen har travlt med at rage til sig - men de sidder der trods alt for at forsøge at holde vores land på ret kurs...


  • #48   18. nov 2017 Mimre - Jo det er rigtig, men der er jo altså lokalpolitikere der faktisk går ind med ærlighed og gør så godt de kan. smiley Jeg har (ikke som jeg har opdaget) ikke set en valgplakat fra hende jeg skal stemme på. Jeg opdagede hende pga kandidat testen, her lover hun ikke guld og grønne skove, men har nogle mærkesager der passer med mine.
    Da jeg tog region testen var der flere der lovede guld og grønne skove, så de kan jeg overhovedet ikke bruge til noget da det bare er valgflæsk.. Så der er jeg faktisk lidt på bar bund.. smiley

    Mvh TT



  • #49   18. nov 2017 Mimre:
    En ting er at de ikke kan få deres ting igennem, men når de stemmer for noget som er 100 procent det modsatte af hvad de lovede til valget, så er det jeg står af. Og gør jeg ikke stoler en disse på vores politikere.
    Desuden syntes jeg ikke nogen af dem forsøger at holde vores land på ret køl. Nu har vi både haft blå og rød regering og alle føre de samme politik som går stik i mod alle mine værdier. Så for mig er der bare ikke noget parti jeg stoler på.
    Den eneste politiker jeg faktisk har syntes var fornuftig at høre på var Johanne Smith, jeg var ikke helt enig men hun var virkelig et sympatisk menneske at høre på det virkede til at ville sine medmennesker og ikke bare have stemmer så hun kunne komme ind og få en fed løn. Desværre er hun fratrådt som formand desuden er det jo ikke i det kommunale.

    Jeg har undersøgt lidt i forholds til valget denne gang. Da jeg jo ikke stemmer blankt for at være på tværs men fordi jeg føler at det er det eneste der får min stemme til at sende et signal om hvad jeg ønsker for vores land. Præcis ligesom alle jer andres stemmer.
    Men det eneste jeg har hørt i forholds til mit fokusområde er valgflæsk.
    Stort set alle partier lover et minimum på personale i de danske børnehaver så vi ikke skal have flere nedskæringer (hvilket man ikke kan give, fordi børnene så vil være alene hjemme) men alle de partier som lover bedre nomeringer hos vores pædagoger, der har deres partifæller på christiansborg sagt de er lodret uenige.
    Altså kan man regne ud at de aldrig kommer igennem med det. Men alligevel lover de det.
    Så nej. Blank stemme fra mig smiley


  • #50   18. nov 2017 Jeg er klar. Jeg har endda brevstemt.
    Jeg har ikke mulighed for at stemme på andre måder, da jeg er blev opereret torsdag morgen, så jeg stemte onsdag. Jeg er ny i kommunen, men jeg deltog i et par vælgermøder - og så må jeg indrømme, at jeg ikke var i tvivl.

    1 bestemt politiker gjort et helt sublimt indtryk. Det var egentligt ikke det parti, som jeg ville vælge naturligt, men dem som jeg naturligt ville vælge brændte slet ikke igennem.
    Regionsrådsvalget var sværere end kommunalvalget, men til sidstnævnte blev den samme kandidat ved med at dukke op i hovedet på mig igen og igen. Så der stemte jeg så.


  • #51   18. nov 2017 Varde kommune smiley
    Trækker sofa kortet og passer mit kaffe og mine smøger og slf de 4 benede og min kæreste som har fødselsdag den dag smiley


  • #53   26. nov 2017 Nu er jeg ikke gammel nok til at stemme, men hvis jeg kunne ville jeg have stemt SF. Jeg er også medlem af SFs ungdomsparti.
    Jeg fandt ud af hvem jeg var mest enig med gennem lang tids politisk nørderi, og jeg blev helt sikker da jeg var til ungdommens folkemøde.


Kommentér på:
Valg.. Er du klar?

Annonce