{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Vægttab shetlænder - hvordan gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Sagen er den at min shetlænder er lige lidt for overvægtig. Jeg ønsker derfor for hendes eget bedste at hun kommer ned i vægt.

Lige for tiden bliver hun trænet nogen få gange om måneden af nogle søde små piger og deres mor som tager hende med på nogle rideture.

Af foder får hun om vinteren vitaminer, 1 håndfuld foder en gang om dagen. På folden får hun hø og det græs som nu er der(meget kort)
Om sommeren er det kun græs og vitaminer de får.

Jeg er lige for tiden meget presset med skole, er dog færdig i næste måned. og desværre står hun en times kørsel fra mig men min far er der hver dag da hans står samme sted.

Så mit spørgsmål er- hvad skal jeg gøre for at få hende ned i vægt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab shetlænder - hvordan gør jeg?
  • #1   11. dec 2017 Af græsset, og på sand/jordfold med passende mængder wrap/hø i slowfeeder net. Og så skal hun motioneres. Om du vil tilkøre hende, eller løbe med hende er hips som haps, men hun skal ihvertfald ud og løbe.
    Shetlændere er næsten umulige at holde slanke hvis de går på græs.

Tror desuden ikke der er nogen grund til at give hende foder om vinteren, hun er vidst i rigeligt godt stand smiley

• #2   11. dec 2017 Må gøre mig enig med Maria Tears. Min gamle hoppe var også lidt tyk, hvor hun begyndte at se ganske fin ud igen, da vi tog krybbefoderet fra hende og kun gav hø og vitaminer, samt motionerede hende mere/bedre smiley

• #3   11. dec 2017 Maria Tears

Hun får kun det foder her om vinteren da hun simpelthen ellers ikke vil spise sin vitamin pille. Desværre er det ikke muligt med sand/jordfold der hvor vi står opstaldet, men heldigvis er der næsten ingen græs på deres fold.

Hun skal tilkøres næste år, det er ihvertfald min plan.

• #4   11. dec 2017 Med hensyn til at fodre vitaminer løst, min pony var også ekstremt kræsen men Eggersmann har lavet "bolsjer" ligesom så mange andre mærker med vitaminer og dem ville han spise smiley

• #5   11. dec 2017 eggermans er super gode. jeg køber mine hos zooplus.de

• #6   11. dec 2017 Vores får dem fra Equsana. Og det fungere faktisk fint og hun spiser den også gerne men ind imellem ligger den som det eneste tilbage i kryppen.

• #7   11. dec 2017 Få hende på en jord eller sandfold, hvis ikke du kan få hende motioneret mere end det hun bliver nu.
    Hvilket foder får hun?
    Selvom at hun kun får lidt, indeholder det jo stadig noget. Du kan få eggersmann revital cubes i Tyskland, jeg gav 160 kr, for 25 kg.
    Der er højt indhold af vitaminer, mineraler, og alt det de skal bruge, men er et foder der er fremstillet til heste med sukkersyge, heste der har eller er forfangne. Og så både dufter og smsger det godt, og er desuden helt kornfrit.
    De har det i land og fritid i suderlugum. smiley

• #8   11. dec 2017 Igen så er det ikke muligt med jord eller sandfold der hvor vi står opstaldet.

Hun får Natures Best fra PAVO.

• #9   11. dec 2017 Giv kun vit/min. Feks Horselux Multivit. Og giv Ca 2,5 kg hø i døgnet i småmasket hønet. Giv feks 0,25 kg kl 07, 0,25kg kl 11. 0.25kg kl 15. 0,25 kg kl 19 og så sidste måltid på 1,5kg kl 22-23. Det er besværligt, men hvis man vil undgå at mavesyre ætser på mavesækken så skal der ikke gå mere end Max 4 timer mellem tildeling af hø.

Mvh TT

• #10   12. dec 2017 syntes ikke du behøver at tage hende af græs, da der altså ikke er noget specielt nering i det. hold dig til hø og vitaminer - altså ingen fodder, og så longer hende så tit som du kan.

• #11   12. dec 2017 Hun bliver longeret eller gået ture med når jeg er der, og ellers er der to piger og deres mor som tager hende ud på ridetur smiley

Kommentér på:
Vægttab shetlænder - hvordan gør jeg?

Annonce