{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Hesteting man bare SKAL have {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Har i noget udstyr til hest og rytter som man bare SKAL have? Og hvorfor?
Nu hvor vi er i gang, er der så også ting man bare IKKE skal have?

Kom glad - det kan være vi kan få inspireret hinanden til evt. manglende julegaver. smiley

Jeg har bl.a. følgende som jeg er glad for:
- Veredus gamacher, fordi de har en meget "rummelig skal", og når man har en kæmpe hest... ja. smiley
- Lemieux underlag er jeg også ret vild med, selvom jeg ikke har nået at få brugt dem så meget endnu.
- Weatherbeeta dækkener, jeg kan godt lide at der er sat (...memory foam tror jeg det er) ind ved manken og frontlukningen er jeg også glad for, jeg synes ikke det glider ligeså meget tilbage som andre dækkener - men det er måske også bare fordi at det passer hesten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteting man bare SKAL have
  • #1   14. dec 2017 Jeg er meget glad for min Komperdell sikkerhedsvest i lvl 2. Jeg rider altid med den som minimum. Den er super lækker, når jeg ikke gider min ordentlige sikkerhedsvest, og så er den lille, let og fleksibel.

    Og så vil jeg altså slå et slag for en sadel der passer rytteren! Jeg har ikke egen hest og jeg har dermed ikke kontrol over sadlen. Jeg havner derfor også tit i noget der ikke passer til mig. Den skal ikke kun passe hesten perfekt. Sidder rytteren ikke godt, så kan man ikke indvirke korrekt. Jeg har også lige selv købt nye stigbøjler og remme for at rette lidt op på det smiley


  • #2   14. dec 2017 Altså jeg elsker mine bomløse og min ride-on-pad. Ride-on-pad er et totalt musthave smiley Mine BOT gamacher til Zache er også noget af mit absolutte yndlingsudstyr. Derudover så BOT hasebandager til begge bagben til begge ponyer. Jeg elsker Back on Track smiley Personligt udstyr som er lige som man vil have det og gerne med navn er også noget jeg er helt vild med! smiley Og så lige min hjemmelavede vinterpels-strigle! Åh den er guld smiley
    Generelt er der ikke meget jeg synes man SKAL have men der er enkelte ting som er mine absolutte favoritter, men generelt gider jeg ikke have mere end jeg bruger, og så vil jeg hellere have lidt jeg elsker end en masse forskelligt jeg bruger minimalt og ikke værdsætter smiley

    Noget jeg synes er absolut ubrugeligt er en elastikchambon. Ud over skulderen med den og se ikke tilbage smiley


  • #3   14. dec 2017 Vil for altid anbefale folk med dækkenheste at have mindst en rulle gaffatape liggende smiley
    Ellers syntes jeg et godt ulddækken har været guld værd.

    Personligt er jeg så også utrolig glad for BOT knæbandage. Er nødt til at have det på mere eller mindre hele tiden, men det gør, at jeg ikke har ondt i knæet smiley


  • #4   14. dec 2017 Jeg elsker mine HS Bow Balance og system 4 bøjler smiley og mine sadler.
    Det man skal smide over ryggen og aldrig kigge tilbage på er Pessoa, chambon og glidetøjler. smiley

    Mvh TT


  • #5   14. dec 2017 En let, holdbar cordeo samt en kørepisk til jordarbejde er et absolut musthave for mig, har brugt det på alle mine heste smiley
    Ellers er jeg især glad for magic brush og de der strigle/massagehandsker. Sidstnævnte er fantastisk til at strigle følsomme heste med! Min ene ville ikke børstes i hovedet og henover ryggen, men da jeg begyndte at bruge den var der ingen problemer smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   14. dec 2017 Et par ridebukser med læder fuldskind!!!
    - sådan nogen som blev lavet dengang ridebukser faktisk kunne holde til deres formål smiley
    OG ellers en Dressursadel med den rigtige mængde støtte, og tynde tøjler.

    Noget jeg anser for totalt ubrugeligt, er BOT - aldrig nogen sinde om jeg vil smide mine penge efter det smiley


  • #7   15. dec 2017 Ridehjelm...

    Som geriater arbejder jeg meget på ortopæfkirurgisk stuegang , pga gamle mennesker som falder jo er et geriatrisk spidskompetancr.
    Hvor ville det være bittert hvis jeg kom ind til dem, med en hjernerystelse, der kunne være undgået


  • #8   15. dec 2017 Dr. Who - Det er så en selvfølge i min optik! smiley så den tanke skænket jeg overhovedet ikke..

    Mvh TT


  • #9   15. dec 2017 Min Ehwar-sadel og min kapsun.

  • #10   15. dec 2017 TT
    Hæhæ.
    Men det er nok den første hesteting, man SKAL have...


  • #12   15. dec 2017 Mit læderbid. Jo mindre i fjæset på krikken jo bedre. Og det ser sejt ud smiley Det ligger dejlig roligt i munden og former sig efter munden. Både mig og krikkedyret er så glade for det.

  • #13   16. dec 2017 Jeg kan slet ikke undvære en rebgrime og en lang pegepind (pisk) smiley

  • #14   17. dec 2017 Mit thermatex lændedækken! Hver eneste krone værd! smiley Ligger perfekt uanset vind og vejr og holder hesten dejlig lun. Og mine HKM Belmond stald/ridestøvler! Perfekte til det kolde og våde vejr smiley

  • #15   18. dec 2017 Sadler o.l. er jo altid mega nødvendigt ift. de skal passe.

    Ellers vil jeg faktisk sige en god gjord! smiley Det er guld værd og stærkt undervurderet. Jeg har en Xpand, og den er fantastisk.


Kommentér på:
Hesteting man bare SKAL have

Annonce