{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Dilemma om sko {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for jeres holdning til hvad jeg kan tillade mig ift køb af et par sko.

Et par dage før jul var jeg i en butik og købe sko. Eller jeg bestilte et par, for hun havde dem ikke hjemme, men bestilte dem med det samme så jeg kunne få dem lige efter nytår (havde lukket mellem jul og nytår).

Har ventet hele denne uge på at de skulle komme, men ikke hørt noget. Skrev til hende igår og fik at vide at fabrikken også havde holdt lukket ml jul og nytår, så de var på vej, men ikke kommet endnu og jeg måtte have lidt tålmodighed.

I går fandt jeg så en netbutik som har dem i min størrelse til omgående levering. De har samtidig sat dem ned med 400 kr. Egentlig er jeg ikke tilhænger af at prøve i butikkerne og så gå hjem og bestille, men samtidig er jeg træt af at vente. Især når jeg kan få dem med det samme til en meget billigere pris.

Hvad ville I gøre i sådan en situation?



Kommentarer på:  Dilemma om sko
  • #1   6. jan 2018 Jeg ville købe dem på nettet. smiley

  • #2   6. jan 2018 Jeg ville købe dem på nettet. smiley Og returnere det par fra butikken smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   6. jan 2018 Det er ret svinsk at få butikken til at bestille er par hjem, for så at købe dem over nettet.

    Du har bestilt skoene, ergo må du også købe dem i butikken


  • #4   6. jan 2018 Men det er også dårlig stil af butikken at love hende dem til starten af det nye år, og hun så skal vente yderligere en uge.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   6. jan 2018 mette: vi er i starten af det nye år. Vi har kun d. 6...

  • #6   6. jan 2018 Men hvis hun skal vente en yderligere uge på at få skoene så har vi lige pludselig d. 13-15 Januar og dét er ikke i starten af det nye år.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   6. jan 2018 mette: det er dig der sidder og digter på at hun skal vente en uge.. skoene er på vej

  • #8   6. jan 2018 Men det tager ca en uge for sko at komme hjem til en butik, derfor jeg tager udgangspunkt i en uge.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   6. jan 2018 mette: det gør det ikke nej.

    uanset hvad, så er det virkelig dårlig stil ikke at købe dem nu hvor man har bestilt dem - noget andet var hvis der var gået 3 måneder, og et utal af henvendelser..


  • #10   6. jan 2018 Jeg har arbejdet i en skobutik og vi fik ordre på at fortælle kunderne at de skulle forvente 8-10 arbejdsdage, før skoene var hjemme. Somregel tog det dog kun 4-6 arbejdsdage, men så bliver kunden blot positivt overrasket.

  • #11   6. jan 2018 Bestille de over nettet! Butikkerne skal lære at holde det de lover, hvis ikke kommer der konsekvenser.. Ergo ikke solgt sko alligevel..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   6. jan 2018 Amen, seriøst.

    Hvad er det lige at butikken ikke overholder???


  • #13   6. jan 2018 Lige efter nytår er i min optik de par/tre første dage butikken har åbnet efter nytår. Så i min optik har de ikke holdt sin aftale smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   6. jan 2018 Team tindur: ja i DIN optik.

    Men nu er der gået 3 dage efter nytår, så mon ikke at de dukker op i starten af næste uge smiley de er jo lige som på vej.


  • #15   6. jan 2018 Vel det har gået 5 dage efter nytår.. Så da ser jeg ingen problemer i at TS vælger at købe de på nettet.
    TS ring evt ned til butikken på mandag middag og spørg om de er kommet. Er de ikke.. Så sig: Jamen så køber jeg de et andet sted.

    Mvh TT


  • #16   6. jan 2018 Jeg synes der er mere end bare lige i denne sag smiley

    Normalt ville jeg også sige at har man bestilt dem, og man af sælger har fået en forklaring på hvorfor de er forsinkede og ikke i den forbindelse har sagt “nej tak” så bør man lige kunne vente de par dage. Evt kontakte sælger og give besked om at såfremt de ikke kommer lige de første par dage i næste uge, så vil man finde dem et andet sted. Jeg ved godt at med mindre de er special-bestilt, så hænger man ikke på det, men sælgeren gør jo hvad hun kan og man får forklaringen på hvorfor de er forsinkede.

    En anden ting er at de på netbutikken er nedsat, her ville jeg faktisk nok være så “fræk” at kontakte sælger og sige at man har fundet skoene nedsat, om de kan matche prisen, ellers vælger du de andre. Det har enhver forretning forståelse for (eller bør have) og så er det jo butikkens valg om de vil prismatche eller ej (hvis det er nøjagtig samme vare altså, jeg har i min forretning oplevet en kunde, der følte sig snydt, fordi en anden butik havde en lignende vare. Den var dog ikke var den samme, da min vare er med patent og jeg er eneste forhandler i Dk og det ikke kan købes fra udlandet. Her kunne jeg selvfølgelig ikke prismatche, da det slet ikke var samme vare, trods ligheder).

    Jeg tænker det springende punkt er om man måske en anden gang vil have god service igen, for en butik der bestiller skoene hjem, det ER god service uanset forsinkelse smiley

    Er skoene så special-bestilt, altså noget de ikke normalt har i sortiment, så kunne man måske hænge på den rent juridisk, men det ser ikke lige sådan ud, ud fra det vi får fortalt.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg simpelthen være ærlig over for sælger, på den måde finder I måske en god løsning smiley og om ikke andet, så har du givet butikken en chance smiley


  • #17   6. jan 2018 Skoene er ikke special bestilt som sådan. Hun havde bare ikke flere i min størrelse, så skulle have fat i et par. Jeg har ikke betalt og aftalen var at jeg skulle komme ned og prøve dem når de kom, så jeg kunne se om de nu var lige så gode i sorte som de røde jeg prøvede.

    Jeg er vild med butikken og indehaveren fordi hun fører små størrelser og yder formidabel service. Men der er altså stor forskel på at give 1299 eller 770 kr. for et par sko. Og det er nøjagtig samme sko.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   6. jan 2018 Team Tindur: mandag har alle butikker lukket, ergo begynder folk først at arbejde tirsdag. og fragman har med sikkerhed ikke fragtet pakker mandag.

  • #19   6. jan 2018 Tjae.
    Hvis man har en aftale, så har man en aftale - som minimum indtil man laver en ny.

    Jeg havde talt med butikken.
    Er fabrikken nogle kødhoveder, og skoene ikke engang sendt afsted, kan bestillingen nok aflyses.
    Men hvis butikken har fået en vare hjem, så straffer du dem for at tredje part holdt juleferielukket.
    Du kan naturligvis prøve om de prismatcher - men du kunne også have taget din tlf op af lommen før du bestilte, hvis prisen er vigtigere end dit ord.

    Du har lavet en aftale ved at bede dem udføre en service.
    Du siger, at du ønsker at støtte butiksinventar.
    Den er da nem - put your money where your mouth is


  • #20   6. jan 2018 Køb dem over nettet! Det er der intet dårlig stil i, jeg er sikker på at selv butiksejeren vil kunne se din begrundelse, pga den store prisforskel. Plus at de skulle sikkert ha bestilt flere hjem uanset hvad.
    Det er ikke din opgave som kunde, at yde en service overfor en sælger. Det er sælgerens opgave at yde service overfor dig. Selvfølgelig skal du ikke vente længere tid og betale mange flere penge, bare fordi du vil være en sælger trofast.


  • #21   6. jan 2018 Det er måske ikke vores opgave at yde en service overfor sælgere, men ønsker vi at kunne gå ned i butikker og handle/prøve ting, ja så skal man lægge pengene der, hvor der ydes en service til dig. Ellers lukker alle de små butikker efterhånden.

    Men derfor er jeg stadig med på, at der ud over ventetid, er pris-spørgsmål, og jeg ville personligt vælge at kontakte sælger, og især når man ellers er glad for servicen og ønsker at handle der igen. Helt ærligt, så har jeg da kunder jeg yder ekstra personlig service overfor, fordi de behandler mig “ordentligt” andre kunder, der af en eller anden grund ikke gør det samme (som regel dårlige betalere) får “kun”den normale høflige service.

    Nu kan jeg så læse at der ikke rigtig er indgået aftale om andet end at hun ville få dem hjem og så skulle de prøves først. Det gør det hele lidt mere kompliceret i forhold til det rent moralske i at overholde aftaler (ligesom pris-problemet), men jeg holder stadig på at, er det et sted du er super glad for at komme og ønsker at handle der fremover, så kontakt sælger og fortæl problemstillingen smiley


  • #22   6. jan 2018 AMT - tirsdag, Onsdag, torsdag, fredag og lørdag smiley . . . . . . . . 1. . . . . 2. . . . . . . 3. . . . . . 4. . . . . . 5

    Mvh TT


  • #23   7. jan 2018 De skal nok få de sko solgt, og hvis ikke så er det jo ikke dit problem. Det kunne lige så vel være at de ikke passede eller du ikke kunne lide at gå i dem, og så ville de ende med dem alligevel. Det må de som butik være forberedt på, og det tænker jeg også de er.

    Ring og sig at du ikke vil have skoene alligevel og om du kan nå at afbestille. Det ville jeg gøre, eller spørg om de kan matche prisen hvis det er for sent for dem at afbestille - hvis ikke så er det da forståeligt at du vælger de andre smiley


  • #24   7. jan 2018 Nettet selvfølgelig

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   7. jan 2018 Team Tindur: fragtmænd kører ikke ud fra før tirsdag, ergo vil skoene ikke komme der. lørdag har de fri smiley

    dvs. skoene kunne komme onsdag, torsdag, fredag..

    det gør ikke noget at man som voksen husker på at det har været "helligdag", eller ihvertfald fridag, som sætter lidt kludder i beregningerne.


  • #26   7. jan 2018 Fragtmænd har ikke fri lørdag.. De arbejder hele ugen.. Da jeg arbejdede i tøjforretning havde vi en fast dag hvor der kom bestilte varer, også hvis der var en kunde der ønsket at bestille noget så kom der en pakke/vare med dette nogle dage efter, også om lørdagen. De skulle ikke vente til næste gang vi bestilte til forretningen.. Dette er dog mange år siden, men det fungerer på samme måde nu hos mine foder leverandører smiley
    Men vi må nok hellere blive enige om at være uenige i denne sag. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Dilemma om sko

Annonce