{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise Sand out :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Jeg fik at vide af dyrlægen at hestene har lidt sand i tarmene. Så jeg har købt en kur med Sand out. Problemet er at de ikke vil spise det.. Jeg har nu skåret op gulerødder i små tern så jeg håber de så spiser sit foder, men hvis ikke, hvad kan jeg så gøre..? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise Sand out :-/
  • #1   18. maj 2018 Jeg ved ikke om det må udfodres vådt for i så fald ville jeg forsøge at gemme det i en gang mash.

    Ellers kan du prøve at hælde æblejuice over. Det får i hvert fald min til at spise ALT smiley


  • #2   18. maj 2018 Alternativt giver du noget andet - loppefrø, hørfrø e.l. Kan se Sand out er tilsat forskelligt der også giver smag, måske det er det der er problemet.
    Og så kan det være, du må give det i en noget mindre mængde som tilvænning før du giver "fuld dosis". Vore lignede nogen der i højeste grad sagde nej tak, da de først blev præsenteret for hørfrø, men nu glider det ned, hvis det serveres (dog ikke, hvis det er opblødt/kogt - DET er alligevel for meget klister siger de to af dem).¨
    Så ja, mindre mængde og/eller et andet produkt ville være mit bud.


  • #3   18. maj 2018 du kan give loppefrøskaller. det kan du både give som behandling og som forebyggelse.
    det kan man vidst også få med smag, eller som neutral.
    det er ikke så dyrt.


  • #4   18. maj 2018 jeg giver mine en kur af HUSK nogle gange om året. Og det glider ned uden problemer

  • #5   18. maj 2018 Loppefrø i pilleform kan anbefales! Ryger lige ned, for er det pulver kan de tit sortere det fra så det bare ender i bunden i krybben smiley

  • #6   18. maj 2018 Mine har fået sand out for nylig, og var heller ikke fan.
    Jeg løste ved at bløde nogle græspiller op med lidt mash og så røre sand out i lige inden udfordring.
    Den anden kunne jeg snyde ved at give lidt mash der ikke blev opblødt men bare fugtet med vand og æblecidereddike. Så klistrede pulveret til foderet så det røg ned uden at blive til gele før det nåede tarmen.


  • #7   19. maj 2018 Mette - så du tror det kan hjælpe hvis jeg tager gulerødder og gør de meget våde og blander i pulveret? Rocky spiste næsten hele sit da jeg lod de stå selv, men Tindur gjorde ikke.. smiley

    Mvh TT


  • #8   19. maj 2018 Loppefrøskaller virker her

  • #9   19. maj 2018 TT: det er jo ikke til at sige, men det virkede for mine to kræsne damer.

    Jeg ville i hvert fald give det et forsøg istedet for at gå ud og købe noget andet, som hestene måske heller ikke gide æde.

    Jeg har været igennem alle slags loppefrøskaller med smag og mange forskellige fabrikater, men ponyerne siger pænt nej tak.


Kommentér på:
Vil ikke spise Sand out :-/

Annonce