{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Sælge eller andre råd? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. jeg står i den situation, at jeg har den mest fantastiske springhest man kunne ønske sig!

Jeg fik sidste år konstateret knoglekræft, og det resulterede i at jeg i slut november gennemgik en ret stor operation og fik næsten fjernet hele mit højre skulderblad.
Jeg er næsten lige blevet færdigbehandlet og er rask den dag idag.
Men operationen har jo så resulteret i jeg ikke længere har fuld styrke i højre arm, faktisk så lidt at jeg næsten ikke kan løfte min arm lodret op..

Men mit problem er, at min hest er jo springhest da jeg VAR springrytter, men jeg vidste det måske ikke ville fortsætte pga. operationen, men jeg har redet hygge-dressur på hende, dvs. skridt og meget lidt trav, under min behandling.
Men nu er vi jo begyndt og vil seriøst igang, men hun er en hest som rigtig gerne vil helt op med hovedet og diskutere, + hun er ret hård i munden når man skal have hende til at søge ned og så har hun fandes mange kræfter...

Så nærmest hver gang jeg har redet hende nu, står min mor med en grædende mig fordi jeg godt ved det her ikke kan fortsætte.. for når jeg rider, vil jeg gerne have en god tur, uden at være helt flad for energi fordi jeg har skulle kæmpe med min hest hele tiden vi har redet.. og vil også gerne have en god ridetur uden at skulle diskutere og bruge alle mine kræfter i min svage arm og ende med at have ondt efter hver ridetur...

Jeg føler ikke min hest får brugt alt det fantastiske potientiale hun har, når hun er hos mig.. jeg har godt nok en part til hende 3-4 gange om ugen.. men det nytter jo bare ikke rigtig noget for mig når jeg aldrig får en god ridetur mere..
Jeg er også så bange for at hvis jeg sælger hende at hun kommer ud til en som slet ikke behandler hende ordenligt..

Det er indda også udelukket at min hest bliver Hyggehest, grundet den mængde energi hun har men også hun er en super frisk hest som bare VIL fremad.. og igen er super stærk..

Jeg er så i tvivl om hvad jeg skal gøre.. for det sidste jeg vil, er at skulle sælge mit kæreste eje.. men kunne også bare rigtig godt tænke mig en hest der ikke trækker super meget og er stille og rolig.. men at have 2 heste er allerede udelukket grunden økonomi, men os min mor hjælper mig dagligt med det praktiske i stalden efter operationen..

Hvad skal jeg gøre?!? :((( er salg den eneste udvej for jeg kan få nogle gode ture igen..? Eller er der hjælpemidler der er værd at prøve..

Min egen plan er nu at jeg skal prøve at have noget undervisning af en som virkelig ved hvad personen laver..

Hilsen en meget forvirret pige..

Og TAK til dig for at tage dig tid til at læse og svare på dette smiley

OBS
Ønsker ingen dumme kommentarer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge eller andre råd?
  • #1   19. maj 2018 Hånden på hjertet - jeg havde solgt dyret.
    Hvis den er fornuftig i hovedet, har potentiale og er ridelig (om ikke andet så på springbanen, hvor den jo gør karriere), skal du nok finde en god ny ejer. Det er jo også okay at være kritisk med ny ejer, hvis du føler du har tid/overskud til det.

    Du får jo intet glæde af at ride de ture, og når du hver gang er grædende bagefter, så giver det vel lidt sig selv hvad du skal gøre, hvis du ønsker gode ture - undskyld hvis det lyder hårdt smiley


  • #2   19. maj 2018 Sandra, det lyder slet ikke hårdt. Jeg spørg her inde for at høre "sandheden" hvis du forstår hvad jeg mener, men også fordi jeg har tænkt så meget at jeg har gjordt mig selv meget forvirret.. men TAK! :))

  • #3   19. maj 2018 Sælg og køb en som ikke giver dig tåre i øjne. Kort og godt
    Fin de glæder du kan få lad alt det dumme ligge,,,
    VH Og med held her fra
    Annette


  • #4   19. maj 2018 jeg havde det på samme måde med min gamle hest, vi havde aldrig en god tur og jeg prøvede virkelig alt endte med at sælge hende og købe en anden og det har været det bedste valg!

  • #5   19. maj 2018 Jeg har selv været "tvunget" til at sælge mit kæreste eje, hun var min soulmate, og jeg kan stadig græde over hun ikke er min den dag i dag, og der er altså gået 2 år. men den dag i dag kan jeg se hvor glad hun er og hvor meget hun trives det nye sted, hvilket gør at jeg ikke fortryder mit valg.
    Hvis jeg var dig ville jeg sælge hende til et sted hvor du får lov til at følge hende og evt må komme forbi og sige hej til hende, og så købe en hest med roligt sind som du er 100% sikker på at du vil få en god tur på hver gang. Du skal nok finde en hest der rammer dit hjerte, ligeså meget som hende du har nu, hvis ikke mere.


  • #6   19. maj 2018 Åh, det er en svær situation .. smiley
    Selvom at det er hårdt, så ville jeg nok vælge at sælge hesten - og så finde en ny, som passer til dine behov. Det er jo en ærlig sag.
    Held og lykke.


  • #8   19. maj 2018 Du skal have en hest som gør dig glad, og som du kan ride på en god måde.

    Så min anbefaling er salg, jeg ved at det ikke er nogen nem beslutning, men der er mange god heste ejere derude.

    Du kan læse om min beslutning om et salg her
    https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1238894-saadan_kan_det_gaa___hesteskift


  • #9   19. maj 2018 Helt ærligt, så havde jeg også solgt. Det lyder som om du skal ud og have dig en hest der kan give nogle gode ture mens du for opbygget så meget muskelmasse og styrke som du kan og som kan give dig glæde næsten værd tur.

    Som staldejer sagde til mig: man dyrker skuda heller ikke springgymnastik med en brækket arm
    Eller i andre ord: Der er ikke nogen god grund til at betale en masse til noget, du ikke har glæde af.

    Man skal ikke gå grædende fra hesten værd gang. Hvis det er en fornuftig springhest skal den nok finde et dejligt hjem, og så kan du tilbyde et kærligt hjem til en hest, der er mere til dine behov.


  • #10   19. maj 2018 Da du købte hesten havde du behov for en springhest.

    Nu har du behov for en hest, der er så rolig/velopdragen at den kan håndteres med en arm.

    Som jeg forstår det, så er det hverken sjovt for dig eller hesten nu. Beskrivelsen af at I kæmper mod hinanden og du græder, gør at jeg tror at både du og hesten er frustrerende over hvordan det er nu.
    Hesten kan ikke ændre på, hvad den er avlet til.
    Du kan ikke ændre, at du har været igennem sygdom.
    - Jeg ville finde en ny ejer til hesten, hvor ejers behov og hestens behov er det samme.
    Og bagefter finde en ny hest, der kan rides med en hånd.

    Alt godt fremover.


  • #11   19. maj 2018 I forhold till hestens potentiale tænker jeg, at det er ret ligegyldigt. Heste har ikke ambitioner, det er menneskene der har det, så om så en potentiel verdensklasse springhest blot bruges til skovture, så er det altså ikke synd for hesten.

    MEN ridning skal jo helst være sjovt, det er jo derfor vi gør det. Så når nu din situation har ændret sig markant og ridningen derfor bringer mere frustration end glæde, så synes jeg da du skal prøve at finde et nyt hjem til hesten og så få fundet dig en god hest, som du kan magte med de begrænsninger du nu har, og som kan give dig glæde ved ridningen igen smiley




  • #12   19. maj 2018 Jeg ville nok først se om jeg kunne få noget god undervisning som gjorde at hesten arbejdet mere med en, kontra imod en, og hvis det ikke fungerede, så ville jeg kunne sælge med god samvittighed fordi jeg så havde prøvet alt.. Men igen, jeg kunne ikke have det godt med mig selv ellers. smiley så mit råd er, få noget undervisning fra nogle lidt mere alternative (BBH e.l.) og er og bliver din hest stadig væk for stærk for dig efter mere træning. Så sælg den smiley

    Mvh TT


  • #13   20. maj 2018 Kære dig, det er skønt at læse at du er rask. Den sygdom, og det sygdomsforløb du, og også dine pårørende har været igennem, kunne jeg forestille mig, sætter dybe spor.

    Jeg vil være hudløs ærlig.
    Jeg synes du skal tænke på dig selv, godt nok er du ikke længere ramt af sygdom, og skal selvfølgelig ikke at du resten af dit liv leve som om du stadigvæk er syg. Men pas stadig på dig selv, der er ingen grund til at skulle have smerter og ondt. I samme tid, tror jeg heller ikke at hesten trives, hun vil frem, og der skal ske noget. Det er hun avlet til, det er det hun ved og kender.
    At i har en kamp mod hinanden under næsten hver ridetur, er ikke rart, for hverken dig eller hesten.
    Jeg vil foreslå at du sælger, og får lavet en god kontrakt på salget, så du føler salget med ro i sindet.
    Det kunne også være, at der var en derude, der måske har en der passer dine behov bedre, men hvor ejer måske ønsker noget mere udfordrende. Du kan låne deres, og de kan låne din. smiley

    Men pøj pøj, med det hele.


  • #14   21. maj 2018 Syntes også det er vigtigt at påpege at den kan få det mindst lige så godt hos en ny ejer, som hos dig. Og hvis ikke bedre.

    Der findes ikke kun dårlige andre hesteejere. Selvom man altid vil mene man er en bedre ejer selv. smiley


  • #16   21. maj 2018 Britt - Det var da en fantastisk løsning smiley
    TS - Det synes jeg bestemt du skal gøre smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Sælge eller andre råd?

Annonce