{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Nanna  J
Nanna J
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 2

må man ligge billeder op ad andres dyr? {{forumTopicSubject}}

hej. jeg er efter lang tid blevet i tvivl om det kan være staf bart at lægge billeder op ad andres hunde og andre dyr. på min insta ville jeg jo gerne ligge billeder op af alle de dyr jeg går og fotograferer. det foregår ved at jeg banker på og spørg om jeg må fotografere hunden eller hvad de nu har af dyr. men er det så i orden af mig bag efter at lægge billederne op på min insta? jeg kender jo ikke ejer og har ikke deres nummer.

mvh nanna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  må man ligge billeder op ad andres dyr?
  • #1   10. jul 2018 Jeg mener, sådan juridisk set, hæng mig ikke op på det, så må du gerne. Du har spurgt ejer om lov, hvor de har givet deres samtykke. Efter billedet er taget ejer du rettigheden til billedet, og må gøre med det hvad du vil. Etisk set, er det nok en anden snak. Der handler det nok mere om hvordan ejer har det med, at der bliver fremvist billeder af dyret af andre end en selv smiley

• #2   11. jul 2018 hvis man har fået tilladelse af personen. så jo det tror jeg er okay smiley

hvis ikke så nej.

• #3   11. jul 2018 Hvorfor ikke bare spørge om det er ok at du ligger dem op på nettet. Så er der jo ingen tvivl overhovedet.

• #5   11. jul 2018 Nej man må ikke tage billeder af private(herunder mennesker og dyr) på privat ejendom, uden at spørge om lov først.. Og ligeledes skal man spørge om lov til at offentliggøre disse smiley

Mvh TT

• #6   11. jul 2018 Jeg er ret sikker på, at stiller man sine ting et offentligt sted, er det underforstået at man er afklaret med at folk ser på dine ting. Og kan tage billeder. Det er "implicit samtykke".
    Hvis folk tager billeder af andet, og en person står i baggrunden, skal der ikke indhentes tilladelse til at offentliggøre dette billede. Man må gå ud fra, at man er afklaret med at mennesker kan tage billeder.
    Men hvis en person er tydeligt genkendelig eller direkte er motivet, så skal man have samtykke til at fotografere og også til at offentliggøre.
    - For juridiske formål, er dyr ikke en person, men en ting.
    - Hvis det ser lækkert ud at din hund sidder op ad en retro cykel på offentlig område, må der altså gerne fotograferes og lægge op.
    Hvis det ser lækkert ud, at et barn sidder op ad retro cykel, skal der indhentes samtykke!

Du må ikke færdes på privat grund, uden samtykke. Derfor må du heller ikke tage billeder, hvor du ikke må gå rundt. Og naturligvis slet ikke lægge billeder offentliget, som du ikke måtte tage, det hvor du ikke måtte snuse rundt.
    - Men har du samtykke, må du lige det du vil - hvis du har spurgt først.

Så, du må offentliggøre billeder, hvis folk har givet lov. Har du glemt at spørge, så gå hen til dem igen og spørg!

Knæk og bræk med fotografierne.

• #7   11. jul 2018 Det må du gerne. Tager du billeder til stævner/offentlige arrangementer, behøver du ingen tilladelse. Du skal bare tage dem ned hvis nogen beder dig om det, men det tænker jeg de fleste ville gøre alligevel.

• Nanna  J
    Nanna J Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 13 Emner: 2 Svar: 2
    #8   12. jul 2018 mange tak smiley

Kommentér på:
må man ligge billeder op ad andres dyr?

Annonce