401 visninger
|
Oprettet:
må man ligge billeder op ad andres dyr? {{forumTopicSubject}}
hej. jeg er efter lang tid blevet i tvivl om det kan være staf bart at lægge billeder op ad andres hunde og andre dyr. på min insta ville jeg jo gerne ligge billeder op af alle de dyr jeg går og fotograferer. det foregår ved at jeg banker på og spørg om jeg må fotografere hunden eller hvad de nu har af dyr. men er det så i orden af mig bag efter at lægge billederne op på min insta? jeg kender jo ikke ejer og har ikke deres nummer.
mvh nanna
okt 2013
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 14
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
hvis ikke så nej.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Hvis folk tager billeder af andet, og en person står i baggrunden, skal der ikke indhentes tilladelse til at offentliggøre dette billede. Man må gå ud fra, at man er afklaret med at mennesker kan tage billeder.
Men hvis en person er tydeligt genkendelig eller direkte er motivet, så skal man have samtykke til at fotografere og også til at offentliggøre.
- For juridiske formål, er dyr ikke en person, men en ting.
- Hvis det ser lækkert ud at din hund sidder op ad en retro cykel på offentlig område, må der altså gerne fotograferes og lægge op.
Hvis det ser lækkert ud, at et barn sidder op ad retro cykel, skal der indhentes samtykke!
Du må ikke færdes på privat grund, uden samtykke. Derfor må du heller ikke tage billeder, hvor du ikke må gå rundt. Og naturligvis slet ikke lægge billeder offentliget, som du ikke måtte tage, det hvor du ikke måtte snuse rundt.
- Men har du samtykke, må du lige det du vil - hvis du har spurgt først.
Så, du må offentliggøre billeder, hvis folk har givet lov. Har du glemt at spørge, så gå hen til dem igen og spørg!
Knæk og bræk med fotografierne.
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 565
jun 2018
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 2
må man ligge billeder op ad andres dyr?