{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

Træning (ikke heste) {{forumTopicSubject}}

Hej til jer alle. Håber i har det fedt indendøres i dette møgvejr smiley
kunne godt tænke mig at styrke og stramme min krop op. Særlig med fokus på at styrke min ryg da jeg er meget svajrygget, hurtigt bliver øm og får knuder. Skal ikke tabe mig.

Hvilke øvelser bruger i og kan anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning (ikke heste)
  • #1   21. sep 2018 Hvis du er svajrygget og får ondt i ryggen, så er det maven du skal træne. Både ved at styrketræne dine mavemuskler og forbrænde fedt på maven/fedt rundt om organerne (tyndfed) ved at konditionstræne. F.eks. løbe.

    Planken er virkelig god til mavetræning. Lav den evt. hver morgen og aften, bare så længe du kan holde ud.
    Og så løb for at forbrænde fedt. Det er ikke nødvendigvis noget som gør at du taber dig, hvis du sørger for at bygge muskler op samtidigt.



  • #2   21. sep 2018 Jeg bruger planken. Den strammer op og styrker hele din krop smiley

  • #3   21. sep 2018 Celina Tak! men fedt omkring organerne har jeg næsten ikke (body index måling?

  • #4   21. sep 2018 Jeg ville træne skulder, og mave.
    Find en af de der store motionselastikker, sæt foden på og tag fat med armen og stræk sidelæns over hovedet. Det træner de muskler ved maven, der sidder i siden. Lidt svært at forklare. Men dem glemmer man ofte.

    En anden øvelse er at du lægger dig ned på gulvet, med knæene op, så spænder du rygmuskulaturen, så du kan mærke din lænd mod gulvet.
    smiley


  • #5   21. sep 2018 Jeg går til bodycombat i fitness World, udover at det er hårdt så er det også mega sjovt samtidig.

    Det er en blanding af en masse boksning, muay thai, karate, cabarerra og en masse andet, det er mega fedt!

    Du kan jo evt tage ned i et fitness center og få lavet et træningsprogram eller hoppe på nogle hold smiley


  • #6   21. sep 2018 Du skal træne dine mavemuskler og posturale muskler i ryggen. Det vil muligvis også være en fordel at træne lumbopelvic kontrol/styrke.

    Planken er fin, men der er mange andre der er bedre. For det første er planken i sig selv en statisk øvelse og i langt størstedelen af dine daglige aktiviter bruger du musklerne dynamisk.

    Jeg ville kigge mere på anti-extension, anti-flexion, anti-lateral flexion og anti-rotation øvelser for core styrke. Nogle af dem targeter også rygmusklerne - en del af dem faktisk.


  • #8   21. sep 2018 Jeg har desværre ikke mulighed for at starte på hold til fitness. Tak for jeres forslag ? ridning er godt men kan desværre kun foregå når vejret tillader det.

  • #9   21. sep 2018 Yoga.
    Pilates.
    Svømning (skulder og "core" muskulatur.)

    Husk at kig til, om du er motiveret til at fortsætte.
    Det er ofte usjovt den første måned med en ny sport. Men vælg noget der passer til den person, du er, så du bliver ved... Det virker kun, når det bliver gjort.


  • #10   21. sep 2018 Jeg kan varmt anbefale yoga. Har lige som dig haft store problemer med svaj i ryggen + diverse andre problematikker. Har dyrket yoga stort set dagligt siden januar og har sjældent smerter mere, ligesom min holdning er blevet meget bedre.

    Jeg følger Yoga with adriene, som kan findes på YouTube ganske gratis og har et væld af videoer tilgængelige, ligesom hun har en månedlig kalender man kan følge:)


  • #11   21. sep 2018 Enig med Doktor Who. Vælg først og fremmest hvad du er motiveret til. Jeg burde f.eks. både styrketræne og konditionstræne, men det eneste jeg synes er sjovt er at løbe på løbebånd med musik i ørene. Så det gør jeg 3-5 gange om ugen i fitnesscenteret. Går ind, løber til jeg ikke kan/gider mere, og så går jeg igen. Styrketræning, nej tak! smiley

  • #12   21. sep 2018 Jeg bruger nogle videoer til træning af ryggen - de træner egentlig hele kroppen, men målet er muskelopbygning, udstrækning og smidiggørelse af ryggen. Det er igennem et website, der hedder Cyberobics, men jeg ved ikke, om det dur i DK? Jeg bor i Tyskland, men videoerne er på engelsk. De har masser af forskellige videoer til træning af alverdens ting, men jeg bruger mest Healthy Back og Strong Spine. Det eneste man skal bruge er en yogamåtte.

    Der findes sikkert mange andre på nettet, måske også gratis.

    Jeg synes, at det er nemmere at overtale mig selv til at få det gjort ordentligt, når nogen fortæller mig, hvad jeg skal gøre imens. Ellers ender jeg med at glemme, hvad det nu lige var, at jeg skulle eller kede mig.


Kommentér på:
Træning (ikke heste)

Annonce