{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Adventsgaver.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
For første gang, havde jeg tænkt at give børnene adventsgaver. Vi har aldrig praktiseret denne skik før, men da jeg elsker at give gaver så tænkte jeg at jeg benytte denne lejlighed i at glæde dem lidt ekstra smiley
Problemet er bare, at mine børn ikke har ret mange billige ønsker..(og de har svært ved at finde noget til en 50kr som jeg bad de om.) Og jeg har ikke ret meget ekstra at gøre godt med.. De er teenagere så det er ikke bare sådan lige at finde det perfekte..
Har I nogle fantastiske ideer måske?
Jeg har jo fundet meget godt, men desværre til den dobbelte pris af hvad tanken var smiley

Mvh TT


Kommentarer på:  Adventsgaver..
  • #1   11. nov 2018 Uhh.. Det er også svært med små gaver - de skal være billige, men ikke så billige at det bare bliver "skrammel"...
    Jeg ved ikke om du har tænkt over det selv, men her i huset får vi en skrabekalender eller chokoladekalender den første søndag, det kan evt være en idé smiley

    Og til de andre gange kan man evt finde noget helt billigt (slik eller lign er ofte et hit) og så give en eller to større ting til de 80-100 kr. Så bliver det endelige beløb nogenlunde indenfor budget smiley


  • #2   11. nov 2018 De har fået sin adventskalender i dag smiley ellers var det en god idé smiley ja det med slik er jo en mulighed.. Men det er bare en MEGET kortvarig glæde.. smiley

    Mvh TT


  • #3   11. nov 2018 Jeg selv ville nok foretrække at få noget slik en af gangene og så noget jeg oprigtigt ønskede mig en anden frem for to ting der var "okay" eller måske ikke det helt rigtige - hvis det giver mening? xD

  • #4   11. nov 2018 Man kan finde mange både sjove og gode ting i Tiger til billige penge, eller Søstrene Grene smiley

  • #5   11. nov 2018 Stuart - Den er jeg med på smiley
    LM - Ja det var da en god idé smiley havde overhovedet ikke tænkt på Tigeren smiley mange tak smiley

    Mvh TT



  • #7   12. nov 2018 Et halstørklæde, bye, handsker, pleje produkter til hud og hår og lign. evt et stykke julepynt. Det plejede jeg at få. og så en Chokolade kalender eller skrabe kalender d. 1 advent.

  • #8   12. nov 2018 hue*

  • #9   12. nov 2018 Min mor overraskede mig altid med hvad jeg fik. Det var små søde ting eller slik smiley

  • #10   12. nov 2018 Altså gavekorts er altid lykken her. Selv en 50' er til h og m er stadig fantastisk fordi det er en 50'er sparret næste gang man skal ud og have tøj smiley

  • #11   12. nov 2018 Det kunne være nogle plejeprodukter, f.eks. creme til ansigtet, ansigtsrens (det er altså lækkert, når man er teenager!! :P), shampoo eller balsam måske? DVD'er/Blu Ray film, til Isabella kunne du også købe nogle hesteting - f.eks. tov, grime, egne strigler, en eller flere gode tegneblyanter (kan jo huske hun gerne ville tegne), farver, godt papir at tegne på, spændende bøger, hmmm....
    Drengegaver er jeg ikke så god til smiley


  • #12   12. nov 2018 Kan du så konsentrere dig om det du skal! smiley

    Knus smiley


  • #13   12. nov 2018 Jeg havde næsten pause, da jeg skrev smiley smiley smiley smiley

  • #14   12. nov 2018 Ja ja.. Godt med dig smiley smiley smiley smiley

  • #15   12. nov 2018 forslag:
    anders and blad
    slik
    sokker
    hue
    handsker
    deo
    dusch
    slik
    nisser
    en skrabekalender


    her i huset giver jeg mine forældre adventsgaver og så får jeg også af dem
    desuden giver mine forældre min lillebror og hans familie- så her i huset bliver der købt mange adventagsgaver (min lillebror har nemlig 4 drenge i alderen fra 1 til 12 år)


  • #16   12. nov 2018 TT, sæt dig i bilen og kør en tur til Tyskland.
    Hernede ved os, har vi en butik der hedder KI og TEDIK, de har alt(slik, husholdningsartikler, makeup, tøj, sko, legetøj, elektronik) til nærmest ingen penge.
    Jeg køber f.eks makeup i tedi, der giver jeg imellem 60 cent og 1 euro for en mascara. Har lige købt en hårtrimmer til herren i huset der har fire strørrelses dimser, saks, olie. Til 7 euro. Det er lige under 70 kr.
    Tøj både til børn og voksne, her kan jeg få et par bukser, en top og en trøje for ca 10 euro. Det er holdbart, pænt og god kvalitet.
    Og så er der jo alle de andre omkringliggende butikker som calle, fleggard, mv til juleslik mv smiley

    Kan sende dig et link til kik og tedi hvis du kunne overveje det smiley


  • #17   12. nov 2018 Det har jeg desværre ingen mulighed for pt. smiley men jeg håber jeg kan komme i tanke om det til næste år, for så kan jeg jo gøre det der smiley

    Mvh TT


  • #18   13. nov 2018 I år har jeg fået en stor adventgave, da min mor ikke er hjemme før D 24 smiley
    De andre år er jeg blevet overrasket med make up, små ting jeg har manglet.
    Og noget slik smiley


  • #19   13. nov 2018 Hestefrihed - Du er 21år, også får du stadig adventsgaver af din mor? smiley smiley jamen du er meget heldig, husk at sætte pris på det smiley

    Mvh TT


  • #20   13. nov 2018 Kaspers mor laver også stadig pakkekalender til både Kasper og jeg, og han blev 27 i går smiley

  • #21   13. nov 2018 Okay smiley jamen der kan man bare se smiley er Kasper enebarn? smiley og hvad med dine forældre, får I pakkekalender? smiley

    Mvh TT


  • #22   13. nov 2018 Nej, Kasper har en lillebror, som er et år ældre end mig. Han får også pakkekalender smiley Nej, vi får ikke af mine forældre, men de har heller aldrig gjort det på den måde. De bruger sådan en "tradition" vi har i Sønderjylland, hvor man stiller sin pus i vinduet, og så kommer Julemanden og lægger noget i pussen smiley Det gør vi stadig, når vi er hjemme (f.eks. i weekenderne i december), men ikke sådan decideret pakkekalender smiley

  • #23   13. nov 2018 Se det er en tradition jeg ikke har hørt om før.. smiley hvor sjovt smiley

    Mvh TT


  • #24   13. nov 2018 Ja, det er en lidt sjov tradition, som vi har haft, da jeg var barn smiley

  • #25   13. nov 2018 man bliver da aldrig for gammel til adventsgaver smiley

    er da selv tæt på 43 og får af mine forældre. giver så også dem og mor er 68 og far er 64


  • #26   15. nov 2018 Jeg er 31 og min kæreste er 36. Vi får begge adventspakker af min mor. Hun laver adventspakker til en del i familien. Vi, min kæreste og jeg, har også lavet en adventskalender til hende. Man bliver aldrig for gammel til den slags. smiley

    Mht dit oprindelige spørgsmål, så synes jeg personligt ikke, at adventspakker skal være noget man ønsker sig - altså - kommer med ønsker til.
    Jeg vil anbefale at kigge efter gode små pakker i løbet af året fremover. smiley


  • #27   15. nov 2018 Mette - Nu bliver jeg jo snart misundelig, og må skælde min mor ud smiley smiley smiley det har du ret i. Jeg burde være på forkant til næste år. smiley men jeg fik lige den idé her om dagen, også måtte jeg jo føre den ud i live smiley

    Mvh TT


  • #28   15. nov 2018 Jeps, bor også stadig hjemme smiley
    Og har ikke lige planer om at flytte hjemmefra smiley


  • #29   15. nov 2018 Haha, det er også hyggeligt.

    Du kunne jo starte med at "smide" adventsgaver din mors vej, så kan det være, at der kommer noget retur. Min mor giver også min mormor og hendes mand adventsgaver. En gang i mellem laver de noget til min mor, ind i mellem sammen med min moster.
    Men man skal selvfølgelig ikke gøre det, bare for at få noget retur. Man skal nok gøre det, fordi man synes, at det er hyggeligt og gerne vil glæde andre. smiley
    Hos os er det ikke store pakker, men det gør absolut intet. Min mor køber pakker ind til familien i løbet af året, når hun lige falder over noget. Hun hygger sig med det.
    Når min mor får adventsgaver enten fra mig, min moster eller min mormor, er det dog som regel lidt større gaver, netop fordi hun laver adventspakker hvert år til alle.

    Min mor holder hårdnakket på, at det er julemanden, der arrangerer adventspakker - på trods af, at stort set alle modtagere er voksne. Hun handler bare ind og leverer for julemanden, for han har for travlt. Vi får altid pakkerne i en kurv med en vogternisse ved. Vogteren (altså nissen) har fået til opgave fra både julemanden og min mor at holde øje med, at ingen åbner pakker før tid. Det har vi meget sjov ud af. Min mor har en vidunderlig fantasi og humor.

    Jeg elsker det! smiley
    Dette er kurven, som min kæreste og jeg har fået af "julemanden" i år:


    profilbillede
  • #30   15. nov 2018 smiley Nøj hvor dejligt smiley og hvor ser den vogter nisse skræmmende ud smiley smiley
    Min mor bor desværre for langt væk til at jeg bare lige kan komme med adventsgaver... Det var mere den, at det ikke er en tradition i Norge (der er der kun julekalender og juleaften) for at få adventsgaver, men det er da SÅ hyggeligt at give, så det burde der da komme smiley

    Mvh TT


  • #31   15. nov 2018 Ja, det er skide hyggeligt! Mon ikke, at det bliver en tradition i din familie, når nu du har startet den. smiley

Kommentér på:
Adventsgaver..

Annonce