{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Udskiftning af samarbejdspartnere.. Almindelig? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja jeg vælger at bruge ordet samarbejdspartnere over en samlet betegnelse for de mennesker der sørger for mine hestes velbefindende såsom smed, behandler, dyrlæge og sadelmager, da vi jo samarbejder om mine hestes velbefindende. smiley
Jeg har dog opdaget at der er en del der ikke benytter sig af de samme samarbejdspartnere, men som bare tager "den der er tilgængelig".
Jeg personligt går meget op i at bruge de samme (når de rigtige er fundet, noget jeg brugte meget tid på at researche min frem til da jeg fik min første hest) således at vi er bedst muligt rustet da disse kender os og evt problemstillinger smiley
Hvordan gør I det?
Går I meget op i at bruge de samme, eller benytter I den der er "ind" i øjeblikket? smiley
Hvad er jeres syn på ovenstående? (oplever I det samme og hvad tænker I om det)

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af samarbejdspartnere.. Almindelig?
  • #2   1. dec 2018 Rosa - Præcis det samme som her hjemme smiley

    Mvh TT


  • #3   1. dec 2018 Når det kommer til håndværkere så er mit princip lidt "til døden os skiller - eller jeg finder en, der er bedre!"

    Jeg vil gerne bruge dem, som jeg finder, der kan deres kram.
    Medmindre jeg finder andre, der er bedre - eller væsentlig billigere til samme kvalitet.


  • #5   1. dec 2018 Jeg bruger samme smed. Dyrlæger har vi forskellige af - alt efter hvad problemstillingen er - simpelthen for at få den bedste til lige dét vi har brug for.

    Undervisere har jeg haft forskellige af - fordi denne skal matche både mig OG hesten.


  • #6   1. dec 2018 Jeg holder ret meget fast i de samme..
    Mine dyrlæger vil jeg altid holde fast i. Jeg har brugt samme klinik i de 14 år jeg har haft hest, og min far har brugt dem siden 60'erne, hvor de havde køer (hvis ikke før faktisk).
    Der har været et enkelt generationsskifte i min fars tid, og så er der ansat en ny dyrlæge jeg er meget glad for (ny, som i for 15 år siden eller noget.. :D)
    Smed har jeg brugt lidt forskellige, til jeg fandt en jeg var glad for, for 6 år siden. Ham bytter jeg ikke ud hvis jeg kan undgå det, selvom han er ret dyr. Jeg har ALDRIG problemer med halte heste eller tabte sko, så det vil jeg godt betale ekstra for.
    I forhold til behandlere og sadelmager er det ikke noget jeg bruger ret tit, så der vælger jeg lige dem der er "anbefalede lige for tiden". Bruger dog fast kiropraktor. smiley


  • #7   1. dec 2018 Dyrlægen jeg har, har vi brugt i alle mine leveår. Og længere. 22+. Og skifter aldrig. Smed har vi også aldrig brugt den samme. Det skifter heller ikke. Mht behandlinger har jeg den bedste Kranio Sakral Terapeut som har brugt min hest under sin uddannelse og min hest elsker hende. De er så gode sammen! Hun er også fast. Hun har passet mig i SFO da jeg var lille. Så hende har jeg også kendt altid nærmest og er 100% tryg ved. Det er tit terapi for os begge når hun er på besøg.

  • #8   1. dec 2018 Jeg bruger altid den samme smed. Jeg prøvede nogen forskellige, inden jeg fik min nuværende, og jeg og både jeg og hesten fik tilegnet os nogle dårlige erfaringer. Nu har vi en, som vi er glade for. Ved dyrlæge bruger jeg også den samme, men vi har heldigvis ikke haft så meget brug for ham. Bobby har til dags dato ikke haft brug for ham til andet end den årlige tandrasp og vaccine (7-9-13).

  • #9   1. dec 2018 Den dyrlægeklinik jeg bruger, har jeg brugt i mange år efterhånden og de bliver ikke skiftet ud. Den ene dyrlæge har været med på sidelinjen med Kato fra dag 1 af og hun kender ham så godt at hun omtaler ham som ' vores hest' ?? og uden hende havde han ikke været i live, så jeg skifter hende aldrig ud. Smed har jeg skiftet en del, men det fordi jeg har haft svært ved at finde en som Kato var tryg ved og som havde tålmodighed til at ville sko ham uden bedøvelse, men ham jeg bruger nu er perfekt og han bliver næppe skiftet ud. Nyt behandlere så har jeg en fast, som har behandlet Kato i nogle år.n

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   2. dec 2018 Jeg bruger mange forskellige dyrlæger.
    Jeg har/bruger en fast til vacciner mm. Men ellers så vælger jeg dyrlæge ud fra problemet/sygdommen.


  • #11   2. dec 2018 Jeg har endnu ikke fundet en fast dyrlæge, efter jeg flyttede landsdel. Jeg syntes det er svært at finde en jeg stoler lige så meget på som jeg gjorde ved den gamle. Smed er på plads, kiropraktor er den samme som jeg har brugt de sidste mange år.

  • #12   2. dec 2018 Rikke - Jeg bruger et Dyrehospital hvor jeg kender alle dyrlægerne og hvor de alle har sine specialer, dette gør at jeg bruger den der er bedst til sit kram til de forskellige opgaver. smiley måske det kunne være en løsning for dig, at finde et hospital og se om der er en speciel der du har det godt med? smiley

    Mvh TT


  • #13   2. dec 2018 TT ja det var da en ide

  • #14   2. dec 2018 Jeg har ikke oplevet nogen der skifter meget rundt - andet end hvis de er utilfredse eller foretrækker og bruge fx forskellige dyrlæger til forskellige problematikker.

    Så jeg kan ikke lige genkende at det har noget og gøre med og være " in " .

    Jeg har skiftet en del rundt i behandler for at afprøve hvad der fungerede. Har brugt den samme i et stykke tid nu, men kunne sagtens finde på at bruge en anden for at få nogle andre øjne på.

    Smed skiftede jeg også lidt rundt i på et tidspunkt fordi jeg var uheldig og utilfreds, nu har jeg skiftet fordi jeg har flyttet dyret og fundet en der er tættere på - men er jeg utilfreds, så skifter jeg.


  • #15   2. dec 2018 Jeg står for første gang selv med ansvaret for at finde dyrlæge og smed. Indtil videre bliver dyrlægen lidt tilfældigt valgt, fordi det bare er vacciner. Sidst tog jeg bare den der alligevel kom i stalden to dage efter jeg flyttede ind.
    Jeg kunne forestille mig at jeg kommer til at shoppe lidt i smed, selvom jeg gerne vil have en fast. Jeg vil have en der fortæller hvad han gør og kigger på fødderne og hesten. Sidst jeg havde smed var det som om hesten fik mere overrulning uden jeg syntes behovet var der.
    Og så skal det være en der gider små uerfaren krikker på 90 cm...


  • Dagmar R
    Dagmar R Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 46 Følgere: 2 Svar: 41
    #16   3. dec 2018 Hos mig bruger vi altid den samme smed til alle fire heste. Vi bruger dog to forskellige dyrlæger, da rideskolen har tilknyttet en dyrlæge. Vi har tre af hestene derhjemme.

  • #17   3. dec 2018 Jeg er nu ret stabil, min første smed brugte jeg indtil at han desværre gik bort, så fulgte jeg med over til han arvetager, så 2 smede på 35 år, det må siges at være stabilt. At jeg så nu har jeg skiftet over til en anden, er fordi at jeg har flyttet hesten.

    Af dyrlæger, bruger jeg lidt mere blandet, alt efter hvad problemstillingen er. Jeg bruger et hospital til de lidt mere komplicerede ting, hvorimod en lokal til de dagligdags ting, som vaccine, tandraspning og småskrammer.

    Det samme gælder også med trænere, der har dog været en lidt udskiftning, men af lidt forskellige årsager, en har jeg dog haft i over 10 år. Ham jeg benytter nu har jeg brugt i 1½år .

    Jeg synes at det fungerer bedst med en fast stab omkring min hest, fordi de kender både hesten og jeg.


  • #19   3. dec 2018 Det er endnu ikke lykkeds mig at finde en dyrlæge jeg er glad for - og som er mødestabil. Lige nu har jeg bare hægtet mig på KU, fordi jeg også læser til dyrlæge, og derfor tit kan få lov til at være lidt mere med.
    Før det brugte jeg en staldkammerat som fast dyrlæge, desværre kører hun ikke længere ud til hest.

    Smed bruger jeg den samme, underviser udskifter jeg alt efter behov og om jeg synes vi sidder fast.

    Behandler har jeg en kiropraktor jeg altid går til. Men det er godt nok lang tid siden jeg sidst har haft hende ude. Ellers bruger jeg næsten altid de samme. Nogen der kender hesten og dens historie.

    Sadelmager har jeg opgivet - kan bare ikke finde en jeg synes laver et godt stykke arbejde, og samtidig holder hvad de lover. Har også en obomløs sadel der i sin tid blev godkendt, og følger jævnligt op med massør mm. for at sikre at han ikke bliver trykket. hvis vi kommer ud i at skulle skifte/omstoppe, må jeg på jagt igen.


  • #20   3. dec 2018 Har brugt samme dyrelæge i 12 år. Men nu er jeg flyttet 3 timer fra ham, så må til at finde en ny. Lige ud over til vacciner, ormekurer og hostemedicin, det køber jeg stadig direkte fra ham og tager selv med.


    Smeden har jeg brugt i knap 7 år. Men også ham er jeg nødtil at skifte ud nu pga den flytning.


  • #21   4. dec 2018 Nu har jeg ikke selv hest - endnu! Det skifter forhåbentligt meget snart!

    Men med de år jeg har kommet i den stald jeg er i nu (og hvor min fremtidige hest skal stå), er jeg 100 på hvilken dyrlæge og smed jeg kommer til at bruge. Fordi de kan deres ting og er søde mennesker.

    Mht. underviser, så er jeg også der meget loyal. Hvis jeg er glad for en underviser, er jeg ikke typen der skifter. Og jeg er meget glad for min underviser igennem knap 3 år, så hende vil jeg gerne beholde smiley

    Har ikke erfaringer med folk der skifter alt efter hvem der er in.. Jeg kender kun folk der skifter fordi de har være utilfredse, eller er flyttet.


Kommentér på:
Udskiftning af samarbejdspartnere.. Almindelig?

Annonce