{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Den der med at stille uret.. :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja jeg har gået og ordnet stald og fold og gjort rent før jeg skal i bad og af sted. Og så går jeg jo som sedvanlig og tænker på en masse mærkelige ting smiley
Det er jo den der med at stille uret en time frem/tilbage... Jeg kan ikke huske om det er sidste gang vi skal stille det, eller om det ikke skal gøres mere. Men lige meget..
Jeg synes jo det er fantastisk (og så utrolig idiotisk) at en gruppe mennesker kan sidde og bestemme over tiden smiley også tager fanden ved mig, også tænker jeg, jamen så kan da jeg også bare bestemme en egen tid for mig og min familie smiley Jeg elsker jo at sove længst muligt og være oppe sent, og elsker lange lyse aftener smiley så kan da jeg bare stille mit eget ur, således at solen først går ned kl 24. På årets længste dag. smiley også må jeg jo (pga samfundet) have et ur der viser "normal tid" smiley
Hvordan ville I have det hvis I selv skulle bestemme tiden?

Og bare praktisk.. Skal vi stille uret frem her sidst i Marts? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den der med at stille uret.. :-)
  • #1   27. feb 2019 Sommertid er at stille tiden 1 time frem. Sommertid følger havemøblerne smiley frem til sommer og tilbage til vinter.

Jeg er af den mening, at det er fuldstændig tåbeligt at stille frem og tilbage.
    En gammel indianer skal ha udtalt: Det er kun en hvid mand, der kan klippe 30 cm af et tæppe, sy det fast i den anden ende og samtidig påstå, at det er blevet 30 cm længere.
    Jeg er helt enig. Hvis det bliver lyst 1 time før om morgenen, ja så bliver det altså mørkt en time tidligere om aftenen. Hvad er der så opnået???
    Lad os dog blive ved den realtid der nu engang er.

• #2   27. feb 2019 Det er sjovt, som tid er relativt, og noget vi forholder os til, på vores helt egen måde smiley

Hvis jeg kunne bestemme over 'tiden', så skulle der være nogle flere timer i døgnet.

Jeg er glad for vi ikke længere skal flytte tiden hver halve år mellem sommer- og vintertid. Det har aldrig givet mening for mig.

• #3   27. feb 2019 Ja jeg ved uret skal frem, hvis altså det skal stilles? det har jeg også skrevet i indlægget. smiley og ja helt enig med indianerne smiley Men skal det stilles?

Mvh TT

• #4   27. feb 2019 Ann - Ja det er lidt mærkeligt.. Men det må jo være der.. For tænke sig hvis man sagde: I morgen mødes vi når solen skinner på den østlige side af det store egetræ smiley det er lidt for diffust ikke smiley især hvis man ikke kender området smiley smiley

Mvh TT

• #5   27. feb 2019 nyheder.tv2.dk/udland/2018-09-14-eu-vil-afskaffe-skift-mellem-sommer-og-normaltid-men-danmark-kan-ende-med

Som jeg læser fra linket, er det endnu ikke vedtaget hvordan DK forholder sig til spørgsmålet. Men det er jo også nogle mrd gammelt.

• #6   27. feb 2019 TT
    Ja, virkelig diffust. Og middag er når solen står højest på himlen, men hvordan ved man så det? Det er når man kigger op, og hatten falder af smiley

• #7   27. feb 2019 smiley

Mvh TT

• #8   27. feb 2019 Ja men vi burde da få noget at vide.. Det er lige om lidt.. smiley

Mvh TT

• #9   27. feb 2019 Og i antager at solen altid skinner?? smiley smiley

Jeg synes at vi permanent skulle sætte tiden en time frem, så er det lidt lysere om aftenen, hele året.

• #10   27. feb 2019 For min skyld kan vi sagtens beholde en tid året rundt - men så skal det være sommertid. Elsker de lyse aftener og vil virkelig mangle dem, hvis vi skulle køre permanent vintertid. Argumentet med lysere morgener giver jeg ikke meget for, for i virkeligheden giver det ikke ret meget lys og de fleste skal alligevel bare op og på arbejde/i skole. Det er da meget federe at have lyset, når man kommer hjem og har fri.

Indtil videre skal vi dog stadig stille urene, indtil de kloge beslutter sig for hvad der skal ske.

• #11   27. feb 2019 Så lad os da stille urene 2 timer frem smiley Det ville være bedre smiley
    Jamen så kan vi jo bare vente til månen bliver en ost.. For de kloge..??!! smiley Det er jo dem der klipper et stykke af tæppet og sur det på i den anden ende smiley smiley

Mvh TT

• #12   27. feb 2019 I Brasilien, Argentina og Chile har samme tidszone, så når solen står op på østsiden, så er der stadig to-tre timer til den står op på vestsiden, selvom tidspunktet er det samme smiley

profilbillede
  • #13   27. feb 2019 Hvad vil det så sige helt lavpraktisk? smiley hvornår står den op og går ned på de to steder? smiley

Mvh TT

• #14   27. feb 2019 TT: idag stod solen op i Brasilien (østsiden) omkring kl 5.30 og i Chile omkring kl 7.30 lokal tid.

• #15   27. feb 2019 Uanset hvad skal uret stilles frem - for det er "sommertiden" de vil gøre permanent smiley

• #16   27. feb 2019 Så er det Chile jeg skal til smiley Kepasa Chika? smiley

Cecilie - så kan vi ligeså godt stille den to timer frem smiley

Mvh TT

• #17   27. feb 2019 I starten og i en meningsmåling var det faktisk vintertid (normaltid) man ville beholde. Det vil jeg simpelthen ikke kunne holde ud og har så svært ved at forstå, hvorfor folk ville foretrække det.

• #18   27. feb 2019 Tid - jeg ønsker ingen tid - når det er lyst er vi oppe og når det er nat sover vi.

At nogen skal bestemme hvad tiden er osv er totalt latterligt - vi er jo snart de eneste der stiller tiden frem og tilbage - om det er afskaffet nu her efter næste tidsstilling - pas det ved jeg ikke

• #19   27. feb 2019 Jeg holder med LittleJohn! Når der er mørkt sover vi, når der er lyst er vi vågne! Med andre ord, jeg får ind for vinterhi ligesom bjørnene smiley

Anyway så håber jeg at de bliver enige om at vi dropper at stille tiden, det er møg forvirrende og det påvirker jo både dyr og børn i mega høj grad, de forstår jo ikke hvad der sker, jeg ser det tydeligt på min hund, som altså godt ved hvornår kl. er 18 = aftensmad, så er det jo mega synd at hun skal vente til kl. "19" bare fordi vi har stilt på uret!
    Jeg stemmer for at vi holder os til én tid!

• #20   27. feb 2019 Så beslutter vi at årets længste dag, der går solen først ned kl 23.30.! smiley også stiller vi IKKE klokken mere! smiley

Mvh TT der ønsker VETO på dette smiley

• #21   28. feb 2019 Hvis jeg selv kunne vælge ville jeg havde de lange lyse aftner. smiley
    Elsker at kunne hygge med familien om aftenen imens der er lyst udenfor.

Jeg hader de lange mørke aftner så den del skal skrottes efter min mening, man bliver trist til mode af alt den mørke. smiley

Kommentér på:
Den der med at stille uret.. :-)

Annonce