{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Ikke en annonce! ! Men er der noget som burde være bedre uddybet? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Da jeg kommer til at ønske en part til sommeren (juni) så vil jeg rigtig gerne have jeres besyv med om dette er okay, eller om der mangler noget eller er noget i savner i den.

Vestergårds Rocky er meget flot skøn ny tilredet 4 års Frederiksborger vallak på 163stg, der ønsker en dygtig dressur part. Du skal ride minimum LA niveau, og have lyst til at udvikle dig videre. Du skal have styr på biomekanikken og indlæringen! Der er tale om en part der kan komme 3 x ugentlig og træne dressur, så du skal elske dette. Parten er gratis, men jeg forventer at du ordner stald og fold på dine dage. Hvis du ønsker at starte stævner på ham må du gerne dette, jeg vil gerne være chauffør og hjælpe til. Du skal dog selv betale dine starter. Ønsker du undervisning skal jeg godkende underviser og dette betales selv. Der er ridebane med lys 2 km her fra. Og man kan leje sig ind i ridehuset 3 km herfra om vinteren. Han har et meget godt sind og har oplevet en del i sit liv. Så han er en ret nervefast hest, dog stadig en baby. Du skal være til at stole på, og overholde aftaler og de få regler jeg har ifb med ham. Jeg forbeholder mig retten til at vælge imellem evt parter. Det er en fordel du har bil da det er 1,4 km til nærmeste bus.

Er dette okay? Eller mangler der noget? (foruden lokation) smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke en annonce! ! Men er der noget som burde være bedre uddybet?
  • #1   5. mar 2019 Jeg havde nok pointeret hvor hesten er uddannelsesmæssigt, hvad han kan og har prøvet- altså hvad man som rytter kan forvente af den hest man kommer ud til, samt nævnt hvordan han er redet og du ønkser det.

    " Du skal have styr på biomekanikken og indlæringen! "

    Det tænker jeg ikke du finder mange der siger de ikke har styr på, foreskellen er så bare om du er enig med dem. Så jeg tænker at skrive at han er redet alla BBH stil, skal forsætte med at have næsen foran lod og ikke tages i tøjlerne til at placere hovedet og du gerne vil forsætte med det ( eller hvad end dine tanker omkring ridning nu er ) - så det pensles lidt ud, så du ikke får nogen der skriver som er modsat dine forventninger og derfor spilder både deres og din tid.

    Også slet det her, det er dumt - også når man sælger hest.
    "Jeg forbeholder mig retten til at vælge imellem evt parter. "
    For det har man altid - det er logik, det er jo ens hest ;).

    Også opdel det i afsnit.


  • #2   5. mar 2019 Okay smiley mange tak.

    Mvh TT


  • #3   5. mar 2019 2 km til ridebane

    Og hvordan kommer man derhen?
    Køre trailer?
    Trække, med livet som indsats hvor lastbiler køre stærkt?
    Eller ride på hestevenlig ridesti?
    Og er han i så fald sikker nok til at man kan ride ham ud alene?? Altså, er han tryg ved at forlade flokken og vant til at blive redet rundt i landskabet uden ledsagelse??


  • #4   5. mar 2019 Ja det er han smiley og man skridter der over. Jeg tænker da også at dem der henvender sig, også sikkert gerne vil have nogle spørgsmål smiley men jeg tager det gerne med hvis du mener det er essentielt. Også troede jeg det med trafikken var lidt i den om at han har oplevet meget. Og er en psykisk stabil/nervefast hest, men stadig ung smiley

    Mvh TT


  • #5   5. mar 2019 Jeg tænker meget lavpraktisk - det tager lang tid at gå 3 km, hvis du skal trække en hest, der har ædt glovælling til morgenmad?

    Omvendt, det siger jo også noget om hesten, hvis hesten er vant til at ride ruten.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   5. mar 2019 jeg tænker at der er rigtigt meget spildtekst som bør fjernes, og erstattes med en mere dybdegående forklaring af hvilke kriterier du har til rytterens ridemetode.

    det er logisk at man skal nyde at ride dressur, når det er en dressurpart der er tale om. Og ligeledes skal du gøre op med dig selv, om hesten er nervefast eller ej. Enten er hesten nervefast, og ellers er den ikke - uanset alder.

    Teksten kunne uden problem kortes markant ned, og stadig indholde mere brugbar information.

    Også tænker jeg at du skal omformulere teksten. Lige nu der beder du om en part som smider en masse arbejde i din hest, samt laver staldarbejde - gratis.
    Ja, jeg ved godt at det er til evig diskussion om hvor vidt parter skal betale eller ej. Men formuleringen skal også laves så den ikke får en "negativ" klang - altså parten skal føle at denne også får noget foræret, lige som du gør. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   5. mar 2019 jo, også bliver du nødt til at uddybe hvad hesten kan, og hvor den er i sin uddannelse lige nu.

    Jeg tror mange vil hoppe fra, når de kontakter dig, og hører at hesten ikke har været redet længe. (især med tanke på at den er ny tilredet).


  • #8   5. mar 2019 Når jeg søger parten har den lige kommet hjem fra 2 måneders ridning. Hvor den er når den kommer hjem kan jeg ikke udtale mig om lige nu af naturlige årsager. Men det kommer jeg jo til at tilføje når jeg ved det. Så den har ikke stået stille smiley
    Men en mere positiv klang tager jeg til efterretning smiley

    Mvh TT


  • #9   6. mar 2019 TT: Jeg syntes helt klart du skal skrive at den har været stille igang over en længere periode og nu er i træning hos XX. På den måde signalerer du både hvor langt den er, og i hvilken retning den er redet. I hvert fald hvis folk gør sig den ulejlighed at undersøge lidt.

    Og så bør du skrive at han er vant til at blive redet til ridebane, hvis det er tilfældet.



  • #10   6. mar 2019 Jeg kan generelt godt lide din tekst, jeg får det små trækninger når jeg ser udråbstegn i en tekst - jeg føler ganske enkelt jeg får skæld ud, hvilket jo ikke er det du ønsker smiley

    Ville også, som Mette nævner, skrive at den er i ridning ved xxx og er hjemme igen den og den dato. Tænker ikke det skader at en evt. part allerede nu kunne have muligheden for at henvende sig og evt. komme med ud og se hvordan hesten bliver redet her og nu, der hvor den er i ridning smiley

    Også ville jeg nok også uddybe hvad det at passe stald og fold er, altså, hvor længe det ca. tager, der er alt andet lig forskel på 2 og 20 heste smiley


  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.865
    #11   6. mar 2019 Og - hvis du gerne vil have en voksen, ansvarlig og erfaren part, så drop at beskrive ham som en “baby”. Det er han ikke - han er en hest. Hvis du gerne vil henlede opmærksomheden på hans alder, så beskriv ham som det han er: en unghest.

  • #12   6. mar 2019 Vil I ikke skrive et forslag til mig ift hvordan I synes den burde se ud, også skriv bare et eller andet hvor jeg mangler at skrive noget? smiley så får jeg en lidt bedre ide til hvordan den tager sig bedst ud smiley

    Mvh TT


  • #13   6. mar 2019 Vestergårds Rocky er meget flot skøn ny tilredet 4 års Frederiksborger vallak på 163stg, der ønsker en dygtig dressur part. Du skal ride minimum LA niveau, og have lyst til at udvikle dig videre. Der er tale om en part der kan komme 3 x ugentlig og træne dressur. Parten er gratis, men jeg forventer at du ordner stald og fold på dine dage. (fjerne klatter efter 2 - 3 heste, ordne bund, feje og fylde vand og wrap i foder sæsonen) Hvis du ønsker at starte stævner på ham må du gerne dette, jeg vil gerne være chauffør og hjælpe til. Du skal dog selv betale dine starter. Ønsker du undervisning skal jeg godkende underviser og dette betales selv. Der er ridebane med lys 2 km her fra som man rider over til. Og man kan leje sig ind i ridehuset 3 km herfra om vinteren. Han har et meget godt sind og har oplevet en del i sit korte liv (dyrskuer og fhf weekender) Han skal kåres sidst på sommeren, og gå rideprøven. Du skal være til at stole på, og overholde aftaler og de få regler jeg har ifb med ham. Det er en fordel du har bil da det er 1,4 km til nærmeste bus. Jeg vil selv ride ham 2-3 gange om ugen på skovture og efterhånden springe på ham, også tager jeg ham med til dyrskue og fhf arrangementer. Du må gerne deltage i dette ved interesse smiley Han har blevet redet skånsomt og med pauser siden Juli 18. Og er i ridning oppe hos Camilla Stormont fra April - Juni. Han kommer hjem 1/6 og så er der dyrskue 13-16 juni. Så efter dyrskue tænker jeg at parten skal være fra smiley

    Er dette bedre? smiley

    Mvh TT


  • #14   6. mar 2019 Smid nogle punktummer og ny linie ind

  • #15   6. mar 2019 Vestergårds Rocky er meget flot skøn ny tilredet 4 års Frederiksborger vallak på 163stg, der ønsker en dygtig dressur part. Du skal ride minimum LA niveau, og have lyst til at udvikle dig videre. Der er tale om en part der kan komme 3 x ugentlig og træne dressur.

    Parten er gratis, men jeg forventer at du ordner stald og fold på dine dage. (fjerne klatter efter 2 - 3 heste, ordne bund, feje og fylde vand og wrap i foder sæsonen) Hvis du ønsker at starte stævner på ham må du gerne dette, jeg vil gerne være chauffør og hjælpe til. Du skal dog selv betale dine starter. Ønsker du undervisning skal jeg godkende underviser og dette betales selv. Der er ridebane med lys 2 km her fra som man rider over til. Og man kan leje sig ind i ridehuset 3 km herfra om vinteren.

    Han har et meget godt sind og har oplevet en del i sit korte liv (dyrskuer og fhf weekender) Han skal kåres sidst på sommeren, og gå rideprøven. Du skal være til at stole på, og overholde aftaler og de få regler jeg har ifb med ham. Det er en fordel du har bil da det er 1,4 km til nærmeste bus. Jeg vil selv ride ham 2-3 gange om ugen på skovture og efterhånden springe på ham, også tager jeg ham med til dyrskue og fhf arrangementer. Du må gerne deltage i dette ved interesse Han har blevet redet skånsomt og med pauser siden Juli 18. Og er i ridning oppe hos Camilla Stormont fra April - Juni. Han kommer hjem 1/6 og så er der dyrskue 13-16 juni. Så efter dyrskue tænker jeg at parten skal være fra

    Nu? smiley

    Mvh TT


  • #16   6. mar 2019 Det er en meget bedre tekst nu, især når du fik nogle linjeskift ind, det gør det hele meget mere letlæselig smiley

    Noget jeg dog er lidt i tvivl om er nødvendigt at have med er at man skal være til at stole på.. Er det ikke meget naturligt? Hvem søger en man ikke kan stole på? Og at man skal overholde dine regler, igen, det er vel også ganske naturligt?

    Jeg er også lidt både og angående om han er nytilredet eller ej. Jeg vil jo sige han blev tilredet sommeren 2018 og så har stået vinteren over og stille og roligt startet op igen. Men det er jo en smagssag mere end så meget andet. smiley


  • #17   6. mar 2019 Jamen jeg ved ikke om det er at tage for hårdt i, for jeg har kun galoperet på ham et par gange, dog skridtet og travet en hel del smiley ønsker jo ikke at gøre ham bedre end hvad han er jo smiley bedre den anden vej således at de bliver positivt overrasket smiley

    Mvh TT


  • #18   6. mar 2019 Så måske nævne lige præcis det? For der er jo også kæmpe forskel på hvad folk ser som ryttervant/tilredet osv. Så bare sige at han er styrbar og redet i skridt og trav, både på bane og tur, og så påbegyndt galoppen på bane?

    Så kan folk ikke selv forestille sig noget, fordi man ser på konceptet tilridning på hver sin måde smiley


  • #19   6. mar 2019 Ja men jeg forventer jo at han kan meget mere efter de to måneder i ridning jo, altså fra det tidspunkt jeg ønsker parten smiley

    Mvh TT


  • #20   6. mar 2019 Naturligvis smiley
    Men hvis du allerede nu smider annoncen op? Så kan du jo stille og roligt ændre i hvad han kan, eller bare skrive "Inden han kommer i ridning kan han xxx"


  • #21   6. mar 2019 Jeg synes det ser fint ud, dog ville jeg slette "rigtig flot og skøn" For selvfølgelig er han flot og skøn, det kan de jo se på billederne smiley

    Mht. at en nævner at du får en masse (rytter der kan hjælp med videre udvikling, staldhjælp mv.) Så er parten jo netop GRATIS! Ergo du får noget og part får en god hest at ride på og udvikle sig med, det er ikke kun sig der har glæde af denne aftale! Havde du til gengæld forlangt 500 kr. pr. måned så ville det ikke være fair.
    Hvilket mange gør, og jeg selv går uden om når man både skal passe hesten, ordne stald (måske også med ind/udluk) OG betale for det, her mener JEG at det er en hjælp til ejer, vi hjælper hinanden.
    Ejer hjælper part ved at tilbyde en hest at ride på uden at man selv har de trælse udgifter og beslutninger.

    Undskyld TT det var ikke det det skulle handle om, men det skulle altså lige ud smiley


  • #22   6. mar 2019 Maria - mange tak smiley Ja jeg mener selv det går begge veje, og jeg vil også rigtig gerne være med til at køre og hjælpe til med stævner osv. Så i mine øjne er det en drømme situation for en person der ikke lige har pengene til egen hest men elsker at starte stævner og udvikle sig. smiley

    Synes I bare jeg skal smide det op nu? smiley

    Mvh TT


  • #23   6. mar 2019 Lige præcis! Jeg giver ikke noget for min part, og har ikke en gang andet arbejde i det end at komme og ride, men ejer har ikke tid til sine 3 heste og derfor er det en hjælp til hende, at have part, hendes eneste krav er at jeg får undervisning, så det gør jeg i ny og næ, hvilket jo helt sikkert er i min interesse også smiley

    Når det først er midt i juni, så tror jeg at jeg ville vente lidt, jo det kan tage lang tid at finde den rigtige, men finder man den rigtige er det lidt træls at få det afbrudt af 2 måneders træning, eller at skulle vente 3 måneder før man kan komme i gang, alt dette set fra partens øjne smiley


  • #25   7. mar 2019 Jeg tænker din annonce er blevet rigtig fin. Der er mange gode inputs.
    Men hvis jeg skal komme med noget, som jeg ville skrive, hvis jeg var dig, så var det at fortælle om hans sensibilitet.
    At han er meget fysisk sensitiv - at der ikke skal så meget til for at få en reaktion. Eventuelt fortælle ærligt om episoden i ridehuset, hvor du blev smidt af flere gange og vi tog på skadestuen og fik påtvunget ridepause. Jeg tænker, at det var noget, jeg gerne ville vide, hvis det var mig. Også selvom han har været i træning, når parten skal starte. Det er relevant at få at høre, at han altså er voldsomt sensitiv og at man skal være lidt forsigtig, når man er omkring ham. Også fordi der måske kan være nogle, der kontakter dig og er meget interesserede, men som vil springe fra, når de finder ud af det, og det vil jo være spild af tid. smiley
    Jeg synes, du skal beskrive det kort, sådan lidt henslængt, så det ikke virker som om, at der kommer alt for meget fokus på det, men det er jo en stor del af ham alligevel, og selvom han har været i træning, så vil han nok stadig være sensitiv. smiley


  • #26   7. mar 2019 Der er kommet mange gode bud, men helt basalt synes jeg din annonce er alt for lang.
    Jeg ville skrive kort, at der er mulighed for stævner og undervisning med egen underviser, og ikke forklare alt muligt med, at du skal godkende underviser. For selvfølgelig skal du det. Husk man kun skal læse det absolut mest nødvendige, og så snakker man selvfølgelig sammen om detaljer.
    Jeg ville heller ikke nævne episoden som er skrevet ovenfor. Det er for mig irrelevant i annoncen, men selvfølgelig rart at vide hvis jeg ringer og snakker med dig.
    I forhold til staldarbejde havde jeg nok bare skrevet "parten er gratis, men jeg forventer du ordner stald de dage du har ham. Det tager ca. en halv time". Så kan man forholde sig til, at det nok ikke er så voldsomt, og så snakker man selvfølgelig sammen om de specifikke opgaver når man mødes smiley

    Men ja, lang historie kort, jeg synes der er for meget fyldtekst..


Kommentér på:
Ikke en annonce! ! Men er der noget som burde være bedre uddybet?

Annonce