{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

afvist kort {{forumTopicSubject}}

hej HG smiley

jeg har lige været ude og handle. og det skal lige siges at denne måned har været dyr og derfor har jeg glemt at der kom nogle uforudsigelige regninger i denne måned ;( nå men jeg var nede og handle, og skulle handle en 9-10 genstande af diverse mad. da kassedamen kører mine varer i gennem pakker jeg imens (jeg skal nå en bus) og får 3 varer i min taske før jeg skal betale. kortet bliver afvist 3 gange og jeg var ellers sikker på at have pengene! det er så første gang jeg oplever ikke at have pengene.

nå men jeg pakker varene ud fra tasken igen og vidste faktisk ikke helt hvad jeg skulle gøre. så jeg valgte at gå (igen pga. jeg skal nå bussen)

det er så først nu, jeg sidder i bussen, at jeg kommer i tanke om om det var det rigtige at gøre? jeg tænker lidt at jeg kunne jo ikke have gjort noget anderledes - jeg afleverede jo varene og der er jo ikke sket andet end mit kort afviste. men skulle jeg være blevet der? skulle de have kigget i min taske for at være sikre på at jeg ikke tog noget (det kunne jeg ikke drømme om at gøre! og jeg er 115% sikker på at jeg tømte min taske og har tjekket det) ? skulle jeg havde sagt "jeg lægger lige varene op på båndet igen?" for jeg lagde dem jo bare uden at sige noget. jeg hørte heller ikke noget som jeg var på vej ud fra butikken i et stille og roligt tempo.

som i nok kan høre nej jeg har aldrig stået i situationen før nu, så derved ved jeg faktisk ikke hvad det rigtige var at gøre i den situation (jeg vil bare gerne vide det hvis jeg, 7-9-13, skulle stå der igen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afvist kort
  • #1   16. mar 2019 Nejda du har da ikke gjort noget forkert.. Man skal altså lade være med at gå og tro negativt om andre, og det troede de nok ikke heller for så havde de nok bedt om at få kigge smiley
    Og ikke tænk mere over det, det kan jo ske for alle.. Har også sket for mig, der var lønningsdag, og jeg skulle handle ind, så blev kortet afvist.. Der var sket noget i systemet der gjorde at vores løn blev forsinket et par dage..

    Mvh TT


  • #2   16. mar 2019 tak for hurtig svar TT smiley

    pyyh! så er jeg straks mere roligere men jeg kan stadig ikke lade være med at tænke om kassedamen ved en fejl kunne have stået en varer for meget ind eller lign. (ved godt at chancen er 0,01% - men jeg har oplevet det før på en bon) men på den anden side der er jo overvågning ved kasserne så de burde kunne se at jeg altså lagde alle de ting på båndet som jeg havde i tasken ik? og derved kan de se at jeg altså ikke har taget noget (:


  • #3   16. mar 2019 Du skal ikke sidde med unødig dårlig samvittighed over om de må mistænke, du har taget varer. Så havde de stoppet dig, hvis de mistænkte det ?

    Tror alle kan sætte sig ind i situationen. Jeg har oplevet at købe stort ind, for først ved betaling at opleve, jeg havde glemt pungen. Var virkelig også flov, da jeg gik.

    Har selv dankort, så har aldrig oplevet afvisning pga manglende penge. Men har arbejdet i butik og har aldrig tænkt noget om dem, der rødøret har måtte gå tomhændet fra butikken pga afviste kort. Der kan jo være millioner af grunde, der i øvrigt ikke vedrører mig. ?


  • #4   16. mar 2019 Jeg har oplevet at mit kort blev spæret, fordi det var udløbet. Dette var jeg ikke obs på, og da jeg ALTID har penge på kontoen, er utrolig økonomisk bevist, så det kom noget bag på mig at kortet blev afvist.

    Det var på en tankstation, så jeg kunne ikke aflevere varen (benzin) retur, så jeg fik en regning, også konfiskerede de mit dankort, og kiggede på mig som om jeg var kriminel. Og jeg fattede minus, jeg vidste jo jeg havde penge. Og havde ikke opdaget at kortet var udløbet.

    Banken tog sagen, og meddelte at tanken, at de ikke behøvede at konfiskere et udløbet kort, jeg fik hurtigt er nyt kort, og en undskyld af banken at de ikke havde sendt er ny i rette tid.

    Men i bund og grund en ret ubehagelig oplevelse, så jeg kan godt forstå du er mærket.


  • #5   16. mar 2019 Dorthe: der er så forfærdeligt at blive mistænkeliggjort.
    Men set i bakspejlet er det da en meget sjov historie, at de konfiskerede et ugyldigt kort


  • #6   16. mar 2019 derfor bruger jeg altid penge... hader at man ikke ved hvor meget der er på ens kort
    har nemlig prøvet det samme. heldigvis havde jeg "rigtig" penge i pungen
    så i dag bruger jeg stort set aldrig mit kort. hæver mine penge når pensionen går ind, og så ligger de og hygger sig i min pung

    det kan godt være at det lyder gammeldags, men jeg bryder mig ikke om at jeg ikke har overblik over hvor meget der står på kortet.


  • #7   16. mar 2019 Jeg har vidst kun prøvet at få kortet afvist en gang, sådan "for good", fordi jeg havde glemt min kode (hvordan man så ellers gør det). Men derfor har jeg altid kontanter på mig. Jeg kan godt lide at have dem, hvis uheldet skulle være ude smiley

  • #8   16. mar 2019 Rolig, rolig... Shit happens, det er ikke kun sket for dig. Der er ikke andet at gøre end at lægge varerne fra sig og gå i den situation.

    Jeg holder slavisk øje med min konto, men det er også sket for mig, da jeg var yngre og der havde jeg hverken styr på hvor meget der gik ind og ud af min konto, så det er sket mere end én gang.

    Der er alligevel et stykke fra at glemme sin kode eller at kontoen er tom, til at være mistænkt for butikstyveri, så tag du det bare roligt smiley


  • #9   16. mar 2019 Canna: det er bare hammer svært at lade være med at tænke "hvad nu hvis ....." men set i bakspejlet har du nok ret de ville nok have stoppet mig hvis de mistænkte det

  • #10   16. mar 2019 Jeg tror jeg hopper med på vognen om at bruge konstanter til at handle for - det lyder til at være meget lettere når man fysisk kan se hvad man har smiley

  • #11   16. mar 2019 Jaa, bestemt. Men det er også helt okay at blive ramt af den følelse, man er bare nødt til at lægge den fra sig igen. Ellers ender man jo med at blive ædt op indefra af alle de ting, man kunne have dårlig samvittighed over smiley

  • #12   17. mar 2019 Shit happens.
    Eksempel - min mand og jeg har hver sin konto, og så en til fælleskonto til husholdning og fælles udgifter, mv.
    Det kan ikke anbefales at være distrekt og bytte om på pinkoder.
    Det sker altså at der går kludder i betalingen.
    De har set det før..

    Hjemme hos os betales ALT med kort, på beløbet.
    Fordelen er, at man regelmæssig kan tage sit Excel ark og sætte de beløb man har brugt ind i Excel arket og regne efter, hvad pengene bruges til.
    Husholdning, mekaniker, social spas osv.

    Kontanter er umulige at spore..
    Dvs medmindre du med perfekt omhu gemmer alle kvitteringer, ved du ikke hvad du har brugt pengene på 3 uger senere.
    Er det café, shopping eller er maden blevet dyr?


  • #13   17. mar 2019 jeg har en konto men bruger to forskelle. det ene er til regninger og den anden til køb, det jeg altid gør for en sikkehedes skyld. det er at hæve dem jeg har sat over på den anden konto. så det er mulig for min bank hvis det kommer en regning som jeg ikke har set så ved jeg at jeg har pengene på mig . det er mere let. har os selv stået i det problem. hvor jeg måtte tag nogle varer fra (:

    Doktor. det er ikke helt korrekt jeg kan udmærke godt huske hvad jeg har købt indefor en mdr måske ikke alle som kan huske det men der er nogle som husker godt smiley


  • #14   17. mar 2019 Hvis du kan holde et regnskab ud fra hukommelsen alene, og få summen til at gå op, har du en bedre hukommelse end mig!

  • #15   17. mar 2019 Tro mig, som tidligere butiksmedarbejder havde nogen råbt efter dig hvis de var i tvivl. Når det ikke er flere varer kan vi se det på skærmen / holde styr på hvor mange der cirka var smiley

    Og ja, skulle der være tvivl tjekker man på overvågningen smiley


    Det med at handle med kontanter er super hvis man har et budget der skal overholdes. Du ender nok også, som jeg, med et glas fyldt med en masse mønter som man så ikk ved hvad man skal stille op med. Jeg anbefaler (igen som tidligere medarbejder i butik) at hvis du gerne vil bruge de her mønter på at købe ind, så vælg en butik med safepay hvor medarbejderen altså ikke skal tælle det hele (hvis det er muligt for dig) og kom på et ikke alt for travlt tidspunkt.

    Jeg har haft en del der kom med fryseposer med mønter og vendte bunden i vejret ned i safepay. Det kan maskinen ofte ikke følge med til, den skal gerne have dem lidt af gangen for ikke at crashe. Og så er det skide frustrerende at sidde og vente på at maskinen tæller mens køen vokser - derfor er de mindst travle tidspunkter bedst hvis du gerne vil vise hensyn til dine lokale butiksarbejdere smiley


  • #16   17. mar 2019 Jeg handler (så vidt muligt) 1 gang om ugen med madplan og tager kviterringen med hjem. En periode delte jeg alt ind på excel-ark og lavede diagrammer over hvor, vores penge hovedsageligt endte henne. F.eks. vil jeg hellere skære i mængden af kød i forhold til grønt / frugt eller helt droppe usundt hvis jeg kan se, at lidt for mange penge ender der smiley

  • #17   17. mar 2019 Da jeg var i Rema 1000 skete det hele tiden. Folk enten ikke har deres kort med eller har glemt det derhjemme. Jeg trykkede bare lyn-hurtig annuller køb, smede hurtigt varene ned i en vogn og putte dem på plads igen senere, så værre er det ikke og slet ikke noget du skal have dårlig samvittighed over smiley

Kommentér på:
afvist kort

Annonce