{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Intershowhorse - kan i huske? {{forumTopicSubject}}

Kan i huske, for nogle år tilbage at der var intershowhorse.dk
Hvor man online kunne tilmelde sig konkurrencer med sine heste billeder, og vinde specielle rosetter og bånd?

De er startet op igen og hedder nu showyourmoments på Facebook

Har i deltaget i konkurrencer ved intershowhorse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intershowhorse - kan i huske?
  • #2   15. sep 2019 Jeg aner ikke hvad det er, så nej det har jeg ikke.

    ...Nu har jeg læst om det på deres side og gad vide om folk vitterligt smider penge for at vise deres billeder frem?? smiley
    Sådan en side vil jeg også lave så.... smiley smiley


  • #3   15. sep 2019 smiley jeg giver da ikke penge for at vise billeder af mine heste smiley altså så dum er jeg ikke.. Så den skal man længere ud på landet med smiley

    Mvh TT


  • #4   15. sep 2019 Jeg så det, men nåede aldrig at deltage før det lukkede D: Jeg ville gerne have deltaget!
    Der er en instagramside også, men jeg kan ikke huske hvad den hedder. Men jeg synes ikke helt det er det samme når det foregår manuelt.


  • #5   15. sep 2019 Intershowhorse tror jeg at jeg prøvede en enkelt gang, og der vandt jeg en placering i klassen - rosetten modtog jeg også.
    Horserate har jeg også brugt, og der har jeg vundet 2 placeringer :).


  • #6   15. sep 2019 Jeps - De starter op igen.
    Jeg sponsorere en klasse her i oktober hvor de starter op smiley
    Deres koncept skulle vidst være præmier til alle placerede smiley


  • #7   15. sep 2019 Jeg fungerede som dommer i lang tid. Inden da, deltog jeg også en del og har ret mange rosetter derfra. Det er dog ikke noget, jeg kunne finde på at deltage i igen smiley

  • #8   15. sep 2019 Der har efterhånden eksisteret en god portion af den slags sider, både instragramsider, facebooksider og hjemmesider. Det der virker til at være fælles er at folk kun vil deltage hvis det er billigt og at det så ikke løber rundt i længden. Ideen er hyggelig men man skal være klar til at hoppe fra skibet i tide smiley Jeg håber selvfølgelig at det går bedre for dem der stadig kører! smiley Men synes jeg har set et mønster.

  • #9   15. sep 2019 Mette - Det har du nok fuldstændig ret i smiley jeg selv er også lidt sådan gammeldags at jeg synes rosetter hører sig til på stævne, kåring og skuer. Og synes ikke rosetter skal vindes på andet vis end med "slid, sved og tårer" smiley så jeg selv ville overhovedet ikke ønske at vinde rosetter på den måde smiley måske hvis der var andre premier at vinde, at jeg så ville deltage.. Men igen.. Betale for at mit billede skal blive kigget på.. Ikke helt mig..
    Men jeg kan RIGTIG godt forstå dem der gør noget i at fotografere. Kender nogle stykker her inde der er nogle dygtige fotografer og som rigtig godt kan lide selve fotograferingen og nørder omkring det. Men der er jeg ikke, så disse konkurrencer overlader jeg til dem der har forstand på det smiley

    Mvh TT


  • #10   15. sep 2019 Det kommer meget an på hvem der har lavet konkurrencerne om billedkvalitet overhovedet har indflydelse. Det kan sagtens være bedste dressurøjeblik eller tricks man viser frem. Jeg har også set flere med sponsorgaver og har selv sponsoreret et par stykker. Det har jo de rammer og det format som man giver det (og som er efterspurgt) smiley

  • #11   15. sep 2019 Jeg har deltaget en del, men kommer nok ikke til, at gøre det igen.
    Vil tro mine billeder stadig har goe chancer, men det er ikke lige der jeg er mere.

    Og selv om det er startet forfra, er jeg ikke kommet mig over, hvordan de tidligere ejere stjal penge fra folk, kom med lorte-dårlige undskyldninger og bare snød folk, selv om de havde fint råd til, at have flere heste gående hjemme.


  • MJhestemassage
    MJhestemassage Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   15. sep 2019 Jeg sponsorere gavekort til hestemassage, til showyourmoments. Blev kontaktet af dem og har egentlig aldrig hørt om det, men synes at det lød interessant og at det skulle have en chance smiley

  • #13   16. sep 2019 Intershowhorse var fedt indtil de gamle ejere kørte det i sænk og begyndte, at stjæle folks penge! Er spændt på det nye. Konceptet er egentlig meget sjovt smiley Så længe man selvfølgelig får, hvad man betaler for smiley

  • #14   16. sep 2019 Synes det er vigtigt at pointere, at det er NYE ejere og ikke de gamle som snød folk. Jeg har deltaget et par gange og synes det er et fedt koncept - især til dem, som ikke kan starte stævner.

  • #15   16. sep 2019 Jeg har deltaget et par gange i intershowhorse. Det er en fin mulighed når man går meget op i at fotografere eller få taget billeder af sine heste, og ikke kan starte stævner med dem på anden måde.
    Det har skiftet ejer siden da, og de nye ejere har gjort hvad de kunne for at fremskaffe de mangelende rosetter og få dem sendt til de pågældende personer. Hvis i stadig mangler rosetter kan i prøve at kontakte dem og se om der kan gøres noget.


  • #16   16. sep 2019 Jamen forklar mig lige en ting.. Hvorfor skal man have rosetter når man ikke har deltaget med selve hesten til noget fysisk??
    Hvorfor ødelægge den tradition med rosetternes betydning..
    Helt fint man vinder ting! Det er bare dejligt. Men synes bestemt ikke rosetter hører hjemme andet end når hesten fysisk har været til en dommer bedømmelse.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   16. sep 2019 syntes det var et sjovt og fedt koncept. Har dog aldrig deltaget, da jeg aldrig fik taget mig sammen.

    Team Tindur: Nu er rosetter ikke kun til ridning, og har intet med tradition at gøre. Det er en "præmie" på lige fod med krans, pokal, medalje mm, så den er ikke udelukkende beregnet til ridning.


  • #18   16. sep 2019 Jeg ser også rosetter som rideverdenens svar på medaljer (selvom man jo også kan hente den slags længere oppe). Medaljer og rosetter kan også blive uddelt for bare at deltage. smiley
    Jeg ser intet gal i at bruge rosetter smiley


  • #19   16. sep 2019 Jeg deltog rigtig meget i ISH så var virkelig ked af at det lukkede!

    Så jeg glæder mig til det nye starter op - jeg er selv kommende dommer+sponsor ( og den der leverede logoet smiley ) og jeg glæder mig så meget til at det hele kommer på benene til oktober! smiley


  • #21   16. sep 2019 TT
    Hvordan tror du så man har lavet billederne, hvis hesten ikke sku ha deltaget fysisk der?
    Desuden er stævner ikke alt for nogen, hvorfor sku de så ikke ku få mulighed for rosetter, på en anden måde?
    Altså, der er andre måder, at f rosetter på, end ved at sidde på hesten.

    Jeg gav en til konfirmation sidste år, den fik pigen ene og alene fordi hun blev konfirmeret, ikke for at ha redet et eller andet på en hest.



  • #22   17. sep 2019 Sorte Slyngel - Der er sjovt nok dyrskuer og kåringer hvor hesten bliver bedømt smiley det er sådan jeg har fået de fleste af mine rosetter.. Jeg er ej heller den store stævne person og har startet mit første stævne (hvor jeg ikke bare var handler) her i september smiley
    Men det er min holdning, og I har jeres smiley

    Mvh TT


  • #24   17. sep 2019 TT - jeg kan ikke huske om du var aktiv på hg dengang? Men dengang var der rigtig (!) mange af brugerne, som gik op i fotografering, både for sjov og ganske seriøst. Ved ikke om den stadig eksisterer, men der var bla en virkelig stor fotogruppe her på hg dengang, og som jeg mindes det, var det faktisk en af de største grupper herinde smiley
    Det er jo ikke hesten (eller equipagen), der vinder rosetter i disse konkurrence. Det er selve billederne der bliver bedømt i de forskellige kategorier. Hesten er en vigtigt medspiller, ja, men det er altså ikke decideret den, der bedømmes, men mere selve fotografiet smiley


  • #25   17. sep 2019 Hønsemusen - Ja og det er fantastisk smiley synes bare man skal vinde premier og ikke rosetter. Men det er igen min holdning smiley og I har ret til jeres smiley

    Mvh TT


  • #26   17. sep 2019 Jeg blev aldrig hug på det, men det var nok også mest fordi det primært var de samme som vandt og nogen fik ret gode fotografer til at tage billederne. I mine øjne burde der også have været plads til dem som ikke havde adgang til et super kamera.

  • #27   17. sep 2019 Team Grafik: jeg mindes at der både var klasser hvor at det var helheden der talte og andre hvor selve billedet (også kvaliteten) var det der vægtede mest. Nu har jeg ikke læst klassebeskrivelserne igennem endnu men jeg tænker da at det måske også bliver sådan med de nye ejere - netop så folk uden 'privat fotograf' også har en mulighed for at vinde smiley

  • #28   17. sep 2019 Jeg har lige været et smut forbi klasserne og kan sige at der netop kommer klasser som jeg beskrev ovenover - altså hvor det ikke kommer an på kvaliteten men mere hvad der er på billedet smiley

  • #29   17. sep 2019 TT
    Jeg prøver at forklare dig, hvorfor nogen synes det er skægt.
    Og du skriver "Jamen forklar mig lige en ting.. Hvorfor skal man have rosetter når man ikke har deltaget med selve hesten til noget fysisk??"
    Det har jeg så forsøgt, det har jo ikke noget med meninger at gøre.
    Ingen siger, du ikke må ha dine meninger, men så ska du jo ikke spørger og derefter øffe over det, når du så får svar på spørgsmål.


  • #30   17. sep 2019 Jeg er fuldstændig med på hvorfor nogen synes det er skægt.. Og det er som sagt bare dejligt. Men hvorfor rosetter?? Man brokker sig over Rosette ryttere.. Men så kan man nu bare få en rosette ved at tage et godt billede.. Hvad er galt med fine premier? smiley

    Mvh TT


  • #31   17. sep 2019 Rosetterne er der nogen der har besluttet det sku være og de ka betales for "startpengene"
    Der er intet galt med premier, det har der jo sideløbende været, men det er jo svært at vide, om der var 10 eller 70 i klasserne.
    Så det har nok været svært, at købe noget, når man ikke ved om der er 100 kr pr placering, eller 300.
    Folk så jo rosetterne inden de tilmeldte + man vidst hvilke premier der var med.
    Men disse rosetter ville du aldrig ku vinde til stævne eller andet i den retning.
    Der ligner rosetterne jo hinanden utrolig meget.

    Jeg har vundet en del på ISH og jeg ville osse vælge klasse efter roset eller premier (Hvis det var det der var)
    Jeg kun potentielt ha vundet 10 longer fx. Eller 50 grimer, hvis jeg ikke havde vidst hvad det var.


  • #32   17. sep 2019 Jeg har deltaget et par gange, både som dommer og som deltager. Har en 4-5 rosetter derfra.
    Kunne godt lide konceptet, men det var altid de samme der lå i top tre, fordi der vidst ikke var begrænsning på at bruge samme billeder (så vidt jeg husker?)
    Og ja, så var det skod man skulle vente flere år på de sidste rosetter fordi de gamle ejere havde fucket up. Så tror jeg springer over og siger det var sjovt mens det varede smiley


  • #33   19. sep 2019 Laksen
    Man måtte ikke bruge samme billede flere gange, det blev der holdt øje med.
    Men tror dog der var 1 eller 2 klasser, hvor man gerne måtte.
    Alle mine brugte vinder billeder var i en mappe, og der er 2 x 2 ens billeder.
    Men man måtte godt bruge andre fra samme serie.

    Det er heller ikke nemt, at kæmpe mod nogen der går meget op i det og har udstyret.
    Men noget af det der blev sendt ind, var under middel af hvad man ville forvente til sån noget.



Kommentér på:
Intershowhorse - kan i huske?

Annonce