{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Købt som beset - køber truer {{forumTopicSubject}}

Så siden at køber truer med at HG skal vide det, vil jeg derfor selv gøre det.
Jeg satte et par dejlige varme vinterridestøvler til salg til 250 kroner uden porto. Bliver kontaktet af køber, som gerne vil købe dem til 250 kroner med porto. Spørger om hun vil købe dem med porto til 275 kroner. Det indvilliger hun til. Sender pakken afsted efter pengene er modtaget.

Modtager så en besked om jeg ville sende de 25 kroner tilbage, da hun ikke kunne bruge støvlerne alligevel, da de ikke passede hende.
SKriver til hende fordi jeg ikke er moms registreret som fx. en butik gælder købe loven ikke! støvlerne er købt som beset. Og da købeloven ikke gælder kan hun derfor ikke kræve de 25 kroner tilbage, så jeg vælger ikke at gøre det. Så truer hun med at jeg har skrevet forkert på min annonce og jeg burde have sendt støvlerne tilbage. Støvlerne passede min fod og ben da jeg købte dem, men på grund af voldsom vægtforøgelse, kunne jeg desværre ikke passe dem nu!

jeg vil sige at støvlerne er købt som beset og derfor har jeg ikke mere at sige. VIlle bare lige sige det på forhånd.

ha' en god aften HG smiley


Kommentarer på:  Købt som beset - køber truer
  • #1   5. okt 2019 Hvis ikke man på forhånd har indgået en aftale om mulig returnering, så er det ikke muligt i private handler. Jeg lærte det på den hårde måde med en hest. Så hold på din ret.

    Noget andet var, hvis køber havde modtaget en støvle, der var i stykker, og I så kunne aftale et prisnedslag eller lignende..


  • #2   5. okt 2019 nu mener hun at jeg har stjålet hendes penge for uærlig handel, da jeg ikke har oplyst at de er "helt forkert produceret", selvom de passede mig da jeg købte dem, dog har jeg ikke oplyst at jeg ikke kunne passe dem, da de blev solgt, på grund af vægtforøgelse, som jeg ikke synes at man behøvede at vide, da det ikke rigtig er noget som alt og alle skal vide, føler jeg..

  • #3   5. okt 2019 støvlerne har været fuldstændig i orden da de blev sendt og havde ingen fejler, selvom køber fortæller at de er blevet "fejl produceret"..

  • #4   5. okt 2019 Hun har vel set billeder? Og spurgt efter relevante mål?

  • #5   5. okt 2019 hun har set billeder, men nej hun spurgte ikke efter relevante mål, men hvorfor jeg solgte dem og svarede ærlig at jeg ikke kunne passe dem, fordi jeg har for tykke ben.

  • #7   5. okt 2019 Der er altid 2 sider af en sag. Uanset hvem der fortæller sin side først.

  • #8   5. okt 2019 folk må købe nyt hvis de vil have rettigheder. eller se tingene irl

  • #9   5. okt 2019 CLAV: Og? Det kan godt være, at det ''bare'' er 25 kr - men det er princippet i det. Jeg havde ikke givet hende så meget som en KRONE tilbage! Hvorfor skal hun give hende penge når hun ikke har gjort noget forkert?

    At hun ikke kan bruge dem alligevel, er ikke dit problem. Du skylder hende intet og slet ikke når der ikke er aftalt mulig returnering smiley jeg kan heller ikke købe en trøje af en privat og så skrive, nå ups, den passer mig ikke, giv mig penge tilbage. Øh nej. Så må man købe i butik, hvis man vil have den rettighed.


  • #10   5. okt 2019 lad hende dog te sig
    alle ved s.. da at når man handler privat ja så risikere man at få noget som man endelig ikke kan bruge alligevel.
    det tror jeg da alle har prøvet
    og så sælger man da bare vareren videre.

    og hvor kommer de 25 kr fra???

    hun har sikkert bare fortrudt og vil bare have noget igen.

    jeg gør det personligt at jeg helst vil mødes med folk så jeg kan se varen rigtigt. så er det nemmere at sig pænt nej tak, end man skal hen og sætte det til salg igen


  • #11   5. okt 2019 Anja - tænker det passer med at det er portoen. Eller også passer det hende ikke at skulle betale porto og prøver at få det tilbage. Tænker hvis ikke hun kan passe dem, ville man så ikke gå efter hele beløbet og sende varen retur? 25 kr, virker meget underligt.

  • #12   5. okt 2019 ja det drejer sig om 25 kroner og ja det er princippet i det. Hun skulle have porto ved GLS - det blev så 80 kroner istedet for 50 kroner som var billigere, hos et andet fragtfirma (jeg mener det var bring). Personligt har jeg det sådan at når man har betalt for en vare hos en privat person er det bare ærligt sonny boy, hvis de ikke passer. jeg føler heller ikke at jeg har "stjålet" hendes penge,da hun selv har sagt ja til de 275 kroner samt overført dem til mig. At hun så vil have 25 kroner tilbage er så mærkeligt - eller er det bare mig! Hun truede med at fortælle det her på HG og dermed sikkert sige en masse grimme ting om mig og at jeg var dårlig sælger osv. Jeg har derfor selv valgt at fortælle det, da jeg gerne ville have at folk hørte det fra min mund først og (ifølge mig) den sande side

  • #13   6. okt 2019 Ska lige forstå det ret, køber har ikke spurgt til mål, men kendte godt fodstr?
    Og hvad er det der ikke passer hende?

    Jeg vil da sige, at man som køber har undersøgelsespligt.
    Og er man ikke en standard ligesom ens hest ikke er, så stiller man lige lidt flere spørgsmål, det må man gerne.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   6. okt 2019 Slet emnet og bloker, og ignorer hende..

    Det er spild af tid at koge så meget suppe på noget så dumt smiley


  • #16   6. okt 2019 Okay jeg troede det var 250 kr diskussionen gik på.

    25 kr. get over it.
    Det er jo værre end børnehaven det her..


  • #17   6. okt 2019 jeg har blokeret hende. hvilket vist nok også står længere oppe, Da det igen som i selv siger, bare er sølle 25 kroner det handler om.
    Ville bare gerne fortælle min side af historien, før en eller anden tilsmøler mit rygte på falsk baggrund.

    og køber vidste godt fodstørrelse men ikke hvor brede de kunne blive. (hvilket passede mine ben, selvom de var brede. tog jo så desværre på, så de blev endnu bredere, så jeg ikke kunne passe dem.) Havde hun aldrig spurgt om


  • #18   6. okt 2019 CLAV: Hold kæft hvor er du dog nedladende. Har du ikke andet at lave, end at være grov overfor andre mennesker?

  • #19   6. okt 2019 Altså som jeg har skrevet et par gange nu, så er jeg over det, hun er blokeret (det er jo bare sølle 25 kroner det handler om).
    Som jeg også har skrevet, så handler det mere om at jeg fortæller min side af sagen, da køber truede med "skal HG vide det" (hendes eksakte ord). Så jeg tænkte jeg fortæller det da bare selv! færdig slut prut, så der er ingen ko på isen, bare en sælger som forklarer at man ikke rigtig har gjort noget galt og derefter bliver svinet til af køber og som truer en


  • #22   6. okt 2019 Enig med CLAV.
    Tror også jeg bare havde smidt de 25 kr.
    Den tid du har brugt på sagen burde være mere værd end de 25 kr smiley


  • #23   6. okt 2019 jeg ville ikke sende de 25 kr

    som køber får man en pris og så må man vælge om man vil betale eller ej. længere er den s., ikke.

    man begynder ikke bagefter at forlange 25 kr fordi man nu ikke længere er enige med sælger om hvordan det skulle have været sendt. det gør man INDEN man overfører pengene!

    Så TS lad hende dog skriver noget herinde. Tænker ikke at hun vil få noget som helst ud af det - andet end folk ikke gider at handle med hende mere.


  • #24   7. okt 2019 Købt som beset i privat handel FINDES IKKE. Selv i private handler er der nu 2 års reklamationsret, i forhold til prisen på det solgte....

  • #25   7. okt 2019 ikke hvad jeg har kunne finde ud af, samt min mor

  • #26   7. okt 2019 DangerDane jo det gør det, i privat handel kan man aftale sig ud af reklamationsret, ligesom man kun har fortrydelsesret, hvis det aftales.

    Det skulle ikke være ændret siden august hvor forbrugerrådet sidst beskrev det i en artikel.

    Og uanset er det at de er en anden størrelse i benet end køber forventede, ikke noget en reklamationsret dækker uanset. Str er oplyst så der er ikke mangler ved varen.

    Om jeg gad bøvl, nope men jeg ville heller ikke betale de 25 kr fordi køber er sur! Hvorfor skulle man dog det? Som jeg forstår det, blev køber ikke bedt om at betale mere fordi fragten blev højere? Sagen er dog en anden hvis køber bad om fragt til xx kr og sælger så vælger en dyrere løsning og kræver ekstra.

    Idag er der utrolig mange “mig mig mig” mennesker, der mener de har ret til x og y, og bare fordi de råber højt, er det ofte folk giver efter, det nægter jeg at støtte smiley


  • #27   8. okt 2019 Karen H, som privat til privat HAR man reklamationsret. Men det bliver så problematisk at bevise at fejlen er kommet inden de 6 måneder er overstået eller at kræver sælger gør noget ved det medmindre man går i retten. Det ændrer dog ikke på at man stadig har reklamationsret, det er bare svært at få udført i praksis. Og synes bare jeg havde læst for nyligt at "købt som beset" ikke længere var gyldigt.

  • #28   8. okt 2019 Det er ikke det som jeg, min mor eller Karen H tror jeg, har læst på flere sider

  • #29   9. okt 2019 Danger Dane, ja det har du, med mindre du har aftalt man ikke har, som jeg skriver, og som jeg forstår der er aftalt (købt som beset) smiley

    Reklamationsret er i øvrigt ikke kun 6 mdr, det er bare her sælger skal bevise at fejlen ikke var til stede ved købet, de næste 18 mdr er det ansvar overgået til køber.

    Købt som beset er fint gældende til at aftale sig ud af reklamationsret ved privathandler som disse, med mindre en fejl er skjult bevidst, som en hesteejer der sælger et spathest og siger alt er ok. I b2c relationer gælder købt som beset ikke, i b2b kan den aftale fraviges også (så vidt jeg husker).

    Det ændrer dog ikke på at der i dette tilfælde ikke er tale om at benytte en reklamationsret, da der intet er galt med varen. En reklamationsret træder KUN i kraft hvis der er noget galt med varen, det er ikke tilfældet her og dermed gælder den alligevel ikke, som jeg også skrev.

    Fortrydelsesret har man kun hvis man aftaler man har, det har de ikke gjort og dermed er denne heller ikke gældende.


  • #30   9. okt 2019 Ps for lige at understrege så er reklamationsret at en fejl er tilstede ved købet og ikke indenfor en hvis periode. Altså på købstidspunktet skal varen være fejlbehæftet.

  • #31   9. okt 2019 Wow....

    Lad hende skabe sig og skid hul i bette 25kr.. Det er ikke dit problem at hun ikke kan passe støvlerne. Der burde hun selv have undersøgt mål osv. Det er tilladt at bruge hovedet og undersøge den vare man vil købe.

    Du har også muligheden for at give hende 25kr og så holder hun mund, hvis du ikke gider mere ballade derfra (Herregud, 25kr da). Jeg havde dog ikke gjort det.

    Alt dette er skrevet med den forventning om at den vare du har solgt hende ikke fejler noget. Hvis du har solgt en vare med fejl, er det en anden sag...

    Tænk at sætte så meget i bevægelse for 25kr.


  • #32   9. okt 2019 nu lyder det jo ikke til at være problemer med vareren - sådan som jeg læser det
    nej det er det beløb som er gået til fragten som er problemet. man ville haft fragten billigere - og kunne have fået det billigere et andet sted
    og som jeg siger så har hun jo godtaget beløbet i første omgang, ellers skulle hun jo have sagt pænt nej tak da hun fik oplyst prisen med fragt

    så beløbet drejer sig om 25 kr! hun ville jo ikke engang kunne få startet en sag for det beløb.....
    ikke en varer som er i stykker eller andet

    ærlig talt så er hun s.. godt nok til grin


Kommentér på:
Købt som beset - køber truer

Annonce