{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Hvor skal jeg søge? Bolig - opstaldning - job. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg leger med tanken om at fraflytte min bopæl på midtsjælland og flytte til Aalborg, men hvordan i alverden bærer man sig ad.

Jeg har to heste, som jeg skal have med mig.

Hvordan har i, som har flyttet fra den ene del af landet til den anden - båret jer ad?

Med både at finde arbejde, bolig og opstaldning til hestene?

Alle råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg søge? Bolig - opstaldning - job.
  • #1   19. jun 2020 Jeg har kigget mulighederne grundigt igennem i forhold til forventet indtjening, bopæl osv. Jeg har kun gjort det hvis jeg kunne sikre mig indtægten dækker mine udgifter. smiley

    Ift. job startede jeg med at søge et af de steder, hvor jeg ved at der er brug for medarbejdere, så jeg søgte ind på Aalborg Sygehus Syd som noget rengøring osv. Jeg arbejdede i hjemmeplejen inden jeg flyttede til Aalborg. Lønnen er god, og man kan godt være heldig at få en masse vagter. smiley

    Efter jeg havde regnet en gennemsnitlig månedsløn ud, kiggede jeg efter bolig og efter det, kiggede jeg efter opstaldning til hesten. Jeg havde ikke hest inden jeg flyttede til Aalborg, men har fået det efter. Men det er nok sådan jeg ville gøre det, for at sikre at alt hang sammen. smiley

    Hvis du har spørgsmål omkring Aalborg osv. så kan du altid skrive til mig, så skal jeg prøve at guide bedst muligt. smiley


  • #2   19. jun 2020 Jeg har ikke taget sådan et ryk (endnu). Men tanker om udlandet har været oppe at vende, og så fortsætter tankespinnet.
    Jeg ville starte med jobbet. Men for mig er det også en specifik branche og jobbet jeg vil flytte for. Ikke alt mulig andet.
    Derefter ville jeg afsøge området omkring: Hvor er det godt at bo i forhold til hvad jeg ønsker og hvor er det godt at holde hest (tur-område) - og hvad er priserne i området.
    Bolig kommer først, jeg er alligevel vigtigst, det er mig der skal arbejde der og har deadline - hesten dør ikke af at vente. Er det et sted hvor bolig er svært, så må jeg jo tage til takke med noget midlertidigt, men stadig med øje for hvor jeg helst vil bo.
    Derefter vil jeg tænke på at flytte hesten. Den kan passes af andre hvis der ikke er plads eller jeg ikke når at flytte den med. Om det så er en part, en ven eller at betale mig fra det.
    Dermed ikke sagt at bolig/hest kan rokeres lidt rundt. Jeg skal heller ikke afvise at jeg ville melde mig ind i en facebookgruppe for området og høre "hvor i byen/opland er der flest stalde der passer til mine ønsker?". Skulle det perfekte sted så vise sig, så er det da bare med at byde ind.

    Det er udelukkende mine tanker. Udlandet er lidt stort på det punkt og min hest kan sagtens tåle at stå stille. Alt efter hvordan sådan noget kunne ende, så er det heller ikke sikkert at hesten skal med. Mine ønskejobs er nemlig ofte i nærheden af større byer med dyr opstaldning og husleje.


  • #3   19. jun 2020 Jeg flyttede sammen med min kæreste for 2 år siden, så det med bolig var på plads. (Over 120 km fra min daværende bolig) Jeg skulle dog ha min fleksjob bevilling på plads før jeg kunne flytte. Det var ikke et problem med økonomien da jeg ikke skal bidrage med et særligt højt beløb til min kærestes bolig, men ellers ville det ha skullet være en billig bolig. Så det første jeg så efter var opstaldning til mine 2 heste. Løsdrift var et krav og jeg var heldig, at finde et dejligt sted 3,5 km fra hvor jeg skulle bo. Da jeg så var flyttet ind, skulle jeg ud og finde et fleksjob. Det var ikke let og der gik 5 mrd før jeg var heldig.
    Hvis jeg skulle flytte i dag, ville jeg lede efter et sted med plads til hestene, hvis det er muligt. Hus / lejlighed på landet er et must for mig. Men jeg ville nok lede efter noget i nærheden af jobbet. Kun i aller mest nødvendighed ville jeg flytte til anden del af landet. Jeg er nemlig super glad for mit job.
    I forhold til dig, så vil job nok komme først, dernæst kan du finde bolig. Måske dit nye arbejde kan bruges som netværk til boligsøgning? Evt midlertidig til det rette viser sig. Dernæst kommer hestene. Nogen gange er det lettere, at finde den rigtige opstaldning, når man kan køre ud og se stedet. Billeder er godt nok. Men stemningen kan man ikke altid fornemme over tlf, den skal opleves IRL.
    Men i disse Corona tider, kan det være svært med job, så med mindre du er eftertragtet arbejdskraft, ville jeg nok vente til der er mere ro på Coronaen.


  • #4   20. jun 2020 Jeg har flyttet fra Sjælland til Jylland og er nu hjemme igen.

    Men, min første tanke er - hvorfor vil du flytte?
    Så giver svaret på øvrige punkter måske sig selv.

    Jeg rykkede til Jylland pga det var nødvendigt ift job, 5 årig kontrakt.
    Så jobbet var der til mig, ikke min mand.
    Søgte lejeboliger. Hvis du ikke er sart, så er der almene boliger hvor de er på grænsen til getto boliger. Så de vil gerne have etniske danskere med ren straffeattest og job og uddannelse ind i deres boliger. Du kan jo flytte ind der - og evt senere flytte videre.
    Min mand gik i gang med at studere, senere vikariater.

    Opstaldning - tjae, brug dba.dk Facebook osv. Ud og besøg dem.

    Har du netværk, så spørg dem om de kender nogen der kender nogen der kender....
    Både ift bolig, job og opstaldning.

    ...
    Da vi var frie af min kontrakt rykkede vi tilbage.
    Jobbet kom til os begge.
    Bolig - vi har købt en slægtsejendom.
    Netværket er der allerede.

    ...
    Men, hvorfor vil du flytte?
    Fra dag et - vær opmærksom på at bygge et netværk og find nogle venner.
    Uden venner er det ikke sjovt at bo i en ny landsdel...


  • #5   20. jun 2020 Jeg flyttede herop pga studie. Jeg prioriterede i første omgang at bosætte mig tæt på skolen, billigt og med indkøbsmuligheder tæt på. Herefter undersøgte jeg muligheden for opstaldning, både faciliteter og pris samt afstand fra min bopæl. Der ligger mange fine private stalde herude, her tilbyder opstaldning til en fornuftig pris. jeg har været heldig at få en boks lige på den anden side af vejen, så jeg sparer både tid og penge på transport. I forhold til jobs ligger der mange dagligvarebutikker og plejehjem lige i nærheden, ellers går der busser ind til byen hvor der er er et hav af butikker og restauranter smiley

    Jeg har brugt både facebook og Hestegalleri, til at søge opstaldning, værelse og job smiley


  • #6   22. jun 2020 jeg har taget springet fra Vejen (v. kolding) og til Aalborg. Jeg havde ikke fast job, men vidste jeg kunne arbejde som freelancer og derved få dækket udgifter. Jeg fandt først lejlighed - simpelthen for at få en base. og senere fandt jeg ud af hvad jeg ville med hest osv. jeg har ikke egen hest nu, men fandt bare en part. jeg havde egentlig sagt at jeg ville have egen, men kan også godt lide at jeg ikke er forpligtet. Det kan jeg altid blive senere smiley
    Hvis jeg skulle gøre det samme nu, ville jeg dog først søge efter jobbet. Det er så vigtigt for mig at det er et rart sted at være, når det er så mange timer man er der. desuden skal der noget til for at dække en husleje, transport, hest osv.


  • #7   22. jun 2020 Hvis du søger tag over hovedet nu her, så har vi et ledigt værelse på 25 kvm. Der ligger en gård på samme vej, og der er også andre opstaldningsmuligheder lige i nærheden.
    Send en besked, hvis du vil høre mere om det smiley


  • john M
    john M Tilmeldt:
    apr 2021

    Svar: 2
    #8   21. apr 2021 Du kan altid søge efter en ny lejebolig på http://www.lokation.dk


Kommentér på:
Hvor skal jeg søge? Bolig - opstaldning - job.

Annonce