{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Det sjoveste du bruger i stalden {{forumTopicSubject}}

Man kan jo faktisk bruge mange ting i stalden som måske ikke lige er lavet til at bruges der.
fx. vådservietter til støvlerne, stofbleer til pudsning af udstyr osv.
Ting som måske ikke er lavet til det formål men som er super praktisk.

Mit spørgsmål er hvad det mærkeligste du bruger i stalden?


Kommentarer på:  Det sjoveste du bruger i stalden
  • #1   23. sep 2020 Altså, hvis det kan bruges i stalden, så må det jo være det, at det er lavet til smiley smiley smiley

    Gaffatape - super til en hurtig rep af dækken, tape en støvle hvor lynlåsen er gået.


  • #2   23. sep 2020 Jeg bruger også mange ting i stalden som måske ikke lige var tiltænkt det brug, fx. vaskeklude og håndklæder, både til hesten, men også til bare lige at tørre bidet efter vask, opvaskesvampe til, ja alt muligt, gamle strømper til at pudse udstyr, bleer til at komme om hoven ved skade, tapet med gaffa.
    men jeg vil så sige at det også gælder omvendt, fx. bruger jeg en gammel hakke, hvor skaftet er knækket og så den der beholder "dims" man bruger når man fjerner klatter i hallen, det bruger jeg til at fjerne hunde l*rt i haven, super praktisk!


  • #3   23. sep 2020 En tennissok som "handske " til at ordne hestens "ædlere dele" ??

  • #4   23. sep 2020 Øjenbrynskniv til at tage flueæg/bremse æg smiley

    Blev også anbefalet en opvaskebørste af hestetandplejeren, til at tage diverse græs/foderester osv. fra min gamle hests mund, da han havde problemer med foderlommer osv.


  • #5   23. sep 2020 Jeg læste engang at glidecreme var godt til at hjælpe med at rengøre og løsne skidtet hos vallakker. Jeg synes dog ikke det havde den store effekt men jeg tænkte nogle sjove tanker da jeg gik igennem køen i bilka smiley smiley Derudover har jeg købt bleer til at pakke hove ind som skulle være tørre - når man så står der og overvejer hvor mange “år” hestens hov er for at få den korrekte størrelse smiley smiley

  • #6   23. sep 2020 Bruger et værkstedsbord til opbevaring af strigler, grimer, fluemaske og spray. Bruger en plastiktønde til opbevaring af hegnspæle, har en knagerække i teak, i øvrigt meget fin, til grimer:) og så har vi en Amager hylde hængende i løsdriften til opbevaring også! smiley

  • #7   23. sep 2020 en ble under forbindning til sår der skal forbindes(gammelt dyrlæge råd), så ja hesten gik rundt med en ble på benet.
    babyolie omkring mule og øjne, til at skinne inden kåring og stævner
    kendte engang en der brugte levertran på hovene
    jaa sikkert mange ting mere uden at tænke over det lige nu


  • #8   23. sep 2020 Kartoffelmel til at få snavs ud af halen.

    Når hunden er med, har hun et billigt refleksdækken på.
    Fordi hun elsker hestebokse uden hest men med masser af pærer i. Hun ruller sig!
    Har hun dækken på, som jeg tager af, kan vi køre hjem uden hun skal vaskes.


  • #9   24. sep 2020 piskeris til at opløse sæbe flager med

  • #10   24. sep 2020 Uh ja kartoffelmel er genialt til at få kridt hvide sokker og blis!

    Jeg bruger en alm. hårbørste til man og hale.

    slik- eller opbevaringsbøtter til forblandet foder, i nogle tilfælde fryseposer. Men kan bedre lide at bruge bøtter pga. genanvendeligheden.

    Grydeske til at blande roepiller og mash.

    Kraftige hårelastikker til at sætte i ringene til bagbensstropper, på dækkenet, så elastikken springer, frem for hesten bliver skadet, hvis den sidder fast.


  • #11   24. sep 2020 Jeg har 12 liters bøtter i så kraftig plastik, at mus ikke kan komme ind.
    Skal der pakkes foder, hælder jeg op i fryseposer og har det i en bøtte.
    De tømte poser kan puttes i en anden bøtte og genbruges mange gange. Men - det er ret vigtigt at putte brugte foderposer i en lukket pose, ellers vil mus gnave i dem, og så er det jo at plastikposer kun kan bruges 1-2 gange, i stedet for at man bruger en enkelt rulle poser på en hel vinter...


  • #12   24. sep 2020 Elisabeth Ardens Eight Hour - genial til de smårifter og sår på mulen, som en hest uværgerligt får når den altid skal have næsen længst fremme smiley

    Kan i øvrigt oplyse, at der p.t. er 50% rabat på den i Matas smiley


  • #13   24. sep 2020 Mimre : Historien om Elisabeth Ardens Eight Hour, er faktisk at det var en creme, som hun lavede til sine heste smiley


  • #14   24. sep 2020 Okay - det vidste jeg ikke. Sjovt nok, at den så fandt en plads på makeup hylderne smiley

  • #15   25. sep 2020 Bleer - vi havde en hovbyld i januar og anbefalingen var, at pakke hoven ind i ble, flexwrap og gaffa ??

  • #16   25. sep 2020 Bleer til indpakning af hove med GAFFA tape.

    Opvaskebalje til brug ved sæbevand til hovbylder - hestene vil meget hellere putte hoven i en balje end i en spand, og kan nemt “gå ud af” baljen uden at vælte den.

    Ikea poser til hø/wrap - damen ved kassen i ikea så lidt mærkelig ud da jeg købt 21 stk smiley

    Ikea plastbeholdere til foder.

    Plastikskraldespande med låg og hjul til opbevaring af fodersække - har overvejet en gammel fryser smiley

    Bordben sat op på væggen til sadelunderlag.

    Elektronisk køkkenvægt og litermål til foder ( najjjj jeg ved ikke hvor vægten/litermålet er....vi må hellere købe nogle nye....skattttt)

    Mvh Charlotte


  • #17   27. sep 2020 Hos mig er det vist omvendt. Kan det bruges til hestene, så kan jeg også bruge det, da jeg opdagede en Aloe Vera gel til færre penge i rideudstyrsbutikken, end jeg skulle gi for en mindre mængde i Matas. Så haps, hjem på badeværelses hylden med den smiley
    Jeg har det med, at få for meget sol på mine blege skuldre om sommeren ( tilhøre menneske racen bleg, blegere, blegest smiley ) Så der er go brug for Aloe Vera gel. smiley


  • #18   30. sep 2020 Gamle tandbørster til at fjerne skidt i rillerne på fx sadlen og støvlerne eller til at få skocremen helt ind i rillen ved sålen på støvlerne. De kan også bruges til forsigtigt at gøre bling pandebånd rene smiley

    Vinyl makeup til biler kan gøre underværker på fx skallen på gamacher.


  • #19   30. sep 2020 Sunshine, hvilken aloe Vera er det, for bruger det selv meget, men vil da gerne spare nogle penge hvis kvaliteten er den samme smiley

  • #20   30. sep 2020 Maria E
    Husker ikke navnet, men det var en tube i mørkeblå. Tror jeg gav 79 kr for den. I dag bruger jeg en økologisk fra BILKA til 30 kr for 15o ml smiley
    Tænker ikke der kan være så stor forskel.


Kommentér på:
Det sjoveste du bruger i stalden

Annonce