{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
245 visninger | Oprettet:

Kræsenhed. {{forumTopicSubject}}

Nu så jeg lige det der, du er hvad du spiser.
Kom til at tænke på at jeg er utrolig kræsen - spiser mange ting, men spiser ikke så meget af det der er normalt for folk.

Fx. gedeost og hytteost spiser jeg - men ikke kartofler og lassange.

Folk siger så det er et spørgsmål om opdragelse, men har spurgt mine forældre om det.
Min mor siger hun aldrig har kunne få mig til at spise kartoffelmos - heller ikke da jeg var bette.
De har budt mig jeg ved ikke hvor meget mad, så det er ikke fordi jeg kun har fået en slags mad da vi spiser virkelig varieret her i familen.
Men jeg har bare ikke ville spise det.

Her når jeg er blevet ældre har jeg så smagt noget af det, som jeg så heller ikke 'rigtigt' har kunne lide.

Er der andre der er kræsene? Hvor meget?
Hvorfor mener i man er kræsen, hvordan bliver man det osv. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræsenhed.
  • #1   12. nov 2008 Jeg kan lave en megetmeget lang liste over hvad jeg ikke kan lide xD

• #3   12. nov 2008 Maria - Jeg bliver tvunget til at spise nogen ting, andre nægter jeg pure at smage på. Nogen ting finder jeg selv ud af at jeg kan lide.

Lotte - Fedt kan jeg heller ikke tage, kun på and - men sener det overlever jeg :b

• #4   12. nov 2008 Jeg spiser sgu alt - undtagen hestekød og gedeost:-) hehe.

• #6   12. nov 2008 Jeg er ik speciel kræsen ! (;

Men min hest er ENORMT kræsen, og ved den tror jeg det har noget at gøre med hvad den har været vant til.. For det går allerede meget bedre end da jeg fik hende, hvor hun ikke engang spiste gulerødder & æbler.

Undskyld sidesporet. ;D ^^

• #7   12. nov 2008 Det er småting jo xD

• #8   12. nov 2008 De børn, og andre mennesker, som er ekstremt kræsne kan ikke selv gøre for det, så tvivler da på kræsenhed har noget med opdragelse at gøre, så længe man smager på maden.
    Det er smagsløgene der bestemmer den slags smiley

Men jeg er kræsen smiley
    Heldigvis er det blevet mindre på det sidste.
    Men jeg kan simpelthen ikke døje den karakteristiske smag af hvidløg!! (ja..jeg kan smage med det samme et hvidløg har kigget på min mad), avocado, squash, feta, ost generelt, aubergine, pinjekerner, creme fraiche, flødeskum etc. :S

• #9   12. nov 2008 Thit - Jeg kan heller ikke klare hvidløg, ej heller lugten af det - når folk siger " du kan ikke smage hvidløgenene i frikadellerne " - Jo jeg kan. Heller ikke tomat på pizza. Det skal der IKKE på, hvis der skal på spiser jeg kun pizza slize fra et bestemt sted nede i byen andet nej..

• #10   12. nov 2008 Jeg er også helt vildt kræsen.
    Jeg spiser f.eks. aldrig chips, fisk og kogte grøntsager. Jeg hader det meste kage og wienerbrød og så kan jeg SLET ikke klare sovs xD

• #11   12. nov 2008 Jeg spiser ALT. Og jeg elsker alt mad. jeg elsker at lave mad, spise mad. Elsker mad.

Efter min mening er folk der kalder sig kræsne ikke kræsne, de er skabede. Jeg hader kræsne mennesker. De er ikke til at lave mad til.

Det er barnligt og uhøfligt at være kræsen.

• #12   12. nov 2008 Ann C .- Så er det godt du ikke er i familie med mig (;
    Min familie ved efterhånden hvad jeg kan li, og hvis jeg ikke kan li det der bliver serveret spiser jeg intet eller det af det jeg kan lide.

Og tro mig, jeg prøver at spise ting jeg ikke kan lide - men jeg kan ikke få det ned, overhovedet ikke.

Jeg elsker skam også mad, men bare ikke alt mad.

• #14   12. nov 2008 Ann C
    smiley barnligt at have ret fine smagsløg? Ja det har børn.. men skabet?????? man kan ikke gøre for det. Du æder da heller ikke forkuldet mad.

• #16   12. nov 2008 Jeg er også selv MEGA kræsen.. og også generelt bare sart angående mad. Og sådan er det bare .. og jeg kan simpelthen bare ikke få det mad ned jeg ikke kan lide .. sådan er det bare .
    Fx kan jeg ikke fordrage løg! Og en milliard andre ting..

• #17   12. nov 2008 Nallo:
    Elefantlort har intet med mad at gøre. Det er afføring. At nogle spiser det, det må de om.

Hvis du ikke kan definere hvad rigtig mad er, så har du et problem. Du praktiserer måske selv det du snakker om? I så fald ville det ikke undre mig.

Der er ingen grund til at tro man er fin på den, ved at påstå man er kræsen. Næh nej.

• #18   12. nov 2008 Ann C : Folk bestemmer ikke selv hvad de kan lide og ikke kan lide.
    Selvfølgelig har det noget med opdragelse at gøre. Hvis du kun udsættes for 2-3 retter mad i dit liv, og pludselig smager noget nyt, kan du nok ikke lide det, fordi det smager anderledes - og mennesker kan ikke lide nye anderledes ting.

Men så igen, jeg er opdraget med mad fra hele verden, og jeg er stadig kræsen. Jeg kan spise meget, men nogle retter kan jeg simpelthen ikke lide, og sådan er det. Det har intet med at være skabet at gøre, da jeg er opdraget til at smage på tingene, før man udtaler sig om det.

Kommentér på:
Kræsenhed.

Annonce