{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.385 visninger | Oprettet:

Hunde med kort pels. {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i andre der har hunde der har en meget kort tynd pels om vinteren.

Jeg har været ude og købe et hundedækken, men har altid været meget imod, det at give sin hund tøj på.

Jeg har affundet mig med at sådan er det nu en gang, når køteren jo fryser.

Men tænkte hertil aften på at jeg jo har en Dansk-Svensk gårdhund. De er jo fra Danmark og skulle jo derfor også kunne holde til det danske vejr. Er jeg bare for over pylret?

Hun ryster helt vildt når vi går tur. Det hjælper dog når hun har jakken på.
Nogle gange kan hun ikke gå på poterne, når folk har saltet. Min far siger at der hvor der er saltet bliver -20 C.

Men hvad gør i andre med de kort pelsede hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde med kort pels.
  • #1   4. jan 2010 har altid ladet mine hunde være kortpelsede.. havde en hund som tabte alt pelsen om vinteren, hun fik et dækken på, men ellers fik de lov at være hunde..
    Hvis man pakker hunden ind i hovede og røv, så er det jo også klart de aldrig får en ordentlig pels til at varme sig med..

• #2   4. jan 2010 Min hund har haft et dækken siden hun var hvalp, efter råd fra træner. der er ikke så meget andet for når det er så koldt (:

• #3   4. jan 2010 begge mine har.. eddi har fordi han har så kort pels at han er skaldet oå maven.. buffy amrikansk bulldog tjaa hun burde gtå uden hvis det stod til mig, men damen nægter at gå uden.. og det altså noget af en hund at slæbe efter sig. hehehe så ja de har begge to et.. men det er ganske alm regn dækken med en smule for i... ikk noget med trøjer og al muligt andet paris hilton haløjj

• #4   4. jan 2010 Selvfølgelig bruges dækkenet med måde.
    hende af min, får det af hvis hun er løs. men hun nægter simpelthen at gå ud hvis det er for koldt for hende.

• #5   4. jan 2010 og det ville hjælpe en del hvis du smøre pote voks på hendes poter.. det afviser det værste salt...

• #7   4. jan 2010 det er i øvrigt madamen der er på mit profil billede...

• #8   4. jan 2010 Det er ikke bare hende poter det hele hendes ben der stivner.
    Jeg vil ikke mene jeg pakker hende ind i vat. Hun har heller ikke haft dækken på altid først da tanken strejfede mig. Eller hun har altid haft sådan et regnslag. Hun nægter pure at træde udenfor døren når det regner. Bærer man hende ud og sætter på jorden og lukker døren så maser hun sig op af muren og rører sig ikke af flækken. Kan man stå på 2 eller 3 ben gør man også sagtens det. Alt for at undgå at blive våd.

• #9   4. jan 2010 De er fremavlet til at være rottehunde på vikingernes både. Derfor min undren. Er ret sikker på vikingerne var ligeglade med radiatorer.

• #10   4. jan 2010 * Den lykkelige hingsteejer *
    Haha! kender det alt for godt, hende af min fælder bare rigtig meget hele året rundt smiley

• #11   4. jan 2010 Alle mine 3 Grand danois går med dækner, hvis de skal være længre tid ude i kulden.

Jeg syntes ikke det er pylder, så længe man bruger det med fornuft og lader hunden være hund.

• #12   5. jan 2010 NU ER JEG UENIG MED ASSI IGEN (:

Jeg har en Coton De Tulear - En "allergi hund" som vi kan tåle, fordi han ikke har nogen underuld - DERFOR kan han heller ikke holde varmen (:

Det er ikke fordi mennesker har ændret racen osv - tvært imod! Fordi racen stammer nemlig fra madagaskar hvor der jo er riiimelig varmt (:

så det er altså ikke alle hunde der kan holde varmen (:

• #13   5. jan 2010 en Whippet skal jo have dækken på smiley der findes da ikke større frossenpinde end dem :o)

Men også et at mine store ønsker, at få sådan en engang :o)

• #14   5. jan 2010 Har to dansk svensk gårdhunde, og de går uden noget. Er nemlig ikke vild med og putte mine hunde i tøj. selv hvis jeg havde en lille bitte Chihuahua ville jeg ikke give den noget som helst på. som mange andre gør. smiley bare min mening. smiley

• #15   5. jan 2010 tja -min australian shepherd (som jo altså er langhåret) har osse dækken på år vi skal være længe ude. Hun har (modsat hvad der er gængs for racen), næsten ingen underuld, og det samme mener jeg gælder for DSG, og da det er underulden der beskytter mod kulden, ja så fryser hun altså når hun er ude i lang tid.

Du er osse fra DK -betyder det at du kan gå i T-shirt uden at fryse året rundt?

Husk på at de racer vi har i dag, for 99,9% vedkommende er skabt af mennesker, og derfor er der ikke altid taget højde for hvilket klima hundene skal bo i.

Det er da mere synd at lade staklen fryse, end det er at give den dækken på. Jeg er ikke fortaler for at udklæde hunde med strutskørt o.l. Men et dækken eller en trøje når det er koldt, er dælme da for hundens eget bedste

• #16   5. jan 2010 og at sammenligne med en labbe er uholdbart -en labbe har tyk underuld, da den jo er avlet til osse at gå i vand om vinteren. En DSG har ikke underuld. Det er to vidt forskellige pelstyper.

• #17   5. jan 2010 hov -lige en sidste kommentar hehe

at insistere på at hunden SKAL være uden tøj, når den fryser, synes jeg faktisk er synd. Hunderacer uden underuld, får ikke pludseligt underuld af at man lader dem gå uden dækken.
    Det er ikke som hesten der lægger vinterpels hvis den fryser.
    Racer med underuld, vil typisk få ekstra uld om vinteren. For racer uden, er det så bare sur r*v hvis de har en ejer der ikke vil smide dækken på når de fryser. For de bliver ikek bedre til at holde varmen af at man lader være

• #18   5. jan 2010 jeg har også overvejet meget at give min amstaff dækken på,han har meget kort pels,og ja ingen underuld,men da han ikke ser ud til at fryse,så er han sluppet for dækken indtil videre,men begynder han at fryse,så bliver der købt dækken til ham,min lille baby skulle jo nødigt fryse =)

• #19   5. jan 2010 Nu må man også huske på at hunden lever inde i en 20 - 25 g varm stue, og skal så lige pludselig luftet i -5 g...
    Hvadenten der ingen underuld har eller kun har lidt, så er det da et kulde chok.
    Min shæffer/ spids blanding, har massere af underuld, og han ligger faktisk aldrig hvor der er gulvtæpper, meget gerne på det kølige badeværelses gulv... selv om vinteren.
    Til gængæld har han det faktisk dårligt når det bliver hede bølge...
    Hvis hunden fryser når man gå så er det ok med dækken, men er det kun når den står stille så må man jo gå rask til. *S*

• #20   5. jan 2010 Hvis hunden fryser skal den da havde dækken på, det giver vi da også vores heste.

så pylrede el. ej de skal da ikke fryse

• #21   5. jan 2010 nu er vi så også på vej ind i en isvinter i år, så det er jo klart alle hunde ikke er klar til det.
    mht. poterne, saltet udtører poterne og så kan de sprække, dvs. når hunden så træder på salt igen, svier det i poterne... der er en løsning, vask poterne grundigt med lunken vand. tør dem godt og smør et godt lag potevoks på, de fåes i alle dyrehandler og specielforretninger... jeg står i Petworld, og potevoks er det vi sælger mest af i disse dage, (heldigt vi fik alt for meget hjem på lageret i sommers)

• #22   5. jan 2010 Min lille chihuahua har altid "tøj" på når hun er ude da hun er EKSTREM tyndpelset og det er dyrlægens ord.. Hun har desværre sygdommen med hårsækmider så hun har haft tabt næsten ALT pelsen og den nye derer vokset frem er ikke helt så "holdbar" da hun desværre stadig kan tabe pelsen hvis hun ikke er på medicin smiley
    Men det irriterer hende heldigvis ikke når hun er på medicin smiley

• #23   5. jan 2010 Min labrador har ikke dækken på, hun fryser heller ikke. Nu hvor der er sne styrter hun lige ud og ruller sig.

• #24   5. jan 2010 Mine mynder er ekstremt tyndpelsede. Den ene (azawakh, som kommer fra afrika) har virkelig kort hår.
    De har IKKE tøj på ude. Når de bare bliver lukket ud på vores mange hektar store grund, løber de sig til varmen. De fryser ikke.

Men skal jeg have dem med ud at gå hvor de har snor på og ikke har mulighed for at løbe vildt og hurtigt er jeg NØDT TIL at give dem dækken på. Ellers ville de helt sikkert dø af kulde...

• #26   5. jan 2010 Giv du bare et dækken på, hvis den fryser.. Hunde fryser også, især hvis de ikke har meget pels eller ekstra sul på kroppen..
    Poterne skal du huske at vaske godt efter en gå tur, så alt saltet kommer væk, og give potevoks..

Fandt lige et indslag fra tv2east, om hunde og sne/frost..
    http://www.tv2east.dk/artikler/hoejsaeson-pote-skader

Selv har vi en gammel halvfed lab, hun fryser ikke..

• #27   5. jan 2010 HUSK:
    saltet på vejene og stierne kan føre til ekstremt tørre poter. Smør dem altid i potevoks før du går, og vask poterne når du kommer hjem. Din hund kan gnave poten i stykker, da saltet irritere ret meget!

Og din hund skal have et dækken på.

• #28   5. jan 2010 Synes da bare du skal lade hende have dækken på, - ku forestille mig at deres pels osv er ændret meget siden vikingetiden ;o) - Til poterne så køb noget potevoks, - det laver en beskyttene hinde så hun ikke får så kolde poter ;o)

• #29   5. jan 2010
    TIL ALLE:
    Er der nogen steder på nettet hvor man kan købe det der potevoks?
    Og kan i anbefale noget godt?
    Fordi min hund knækker helt sammen og kan slet ikke gå, når der er saltet smiley Så vi må bære ham hjem -.- (Han vejer heldigvis kun lige knap 6 kg)

• #30   5. jan 2010 www.tholo.dk har rigtig god potevoks:-)

• #31   5. jan 2010 Potevoks - det er bare ntur på google. Men den som Lise henviser til er super..

• #32   5. jan 2010 Der er også www.pitstopforpets.dk

• #33   5. jan 2010 (link fjernet)

jeg hørte fra min hundetræner at beder man sin hund om at gå hvor der er saltet er det ligesom at bede dem om at gå på glasskår... smiley Men man kan ikke helt undgå det for de små dyr skal jo ud at tisse...
    Men det potevoks jeg har linket til virker... min halter ikke, hvor han får det på... og så er det billigt.. smiley

plus min hund har også dækken på hvis det er under -5 grader.. Han er en mops blanding, halvtynd også hader han kulden... Han vil ikke være ude hvis han ikke får det på... Men nu ligger han så også mest under dynen sammen med mig..

• #34   5. jan 2010 Det er meget forskelligt hvordan hunde tager salten. Min gamle tæve skulle skylles, have potevoks på osv, ellers kunne hun slet ikke gå.

De to jeg har nu, er på inge måde mærkede af salten, og poterne er osse fine (ikke udtørrede) selv her efter flere uger med sne og salt.

Kommentér på:
Hunde med kort pels.

Annonce