11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Kræsne mennesker.. {{forumTopicSubject}}
Hvordan har du det med dem? Er du selv kræsen? Hvordan 'behandler' du en kræsen person, der kommer for at spise?
Kom til at spekulere på det efter en snak med min kæreste og hans mor.
Jeg spiser det jeg kan li' når jeg er ovre ved dem, i starten bad jeg ikke om noget andet men nu hvor jeg har lært dem bedre og kende får jeg afvide at jeg bare kan tage noget rugbrød hvis det er og de spørger tit min kæreste om jeg kan li de de planlægger at skal ha når jeg kommer så der bare er noget jeg kan lide.
Men når jeg er ude, fx. var jeg til en julefrokost ved noget af min kærestes familie ( første gang jeg mødte dem ) - tog det jeg kunne lide og bad ikke om noget andet.
Det er mit problem at jeg er kræsen, derfor kræver jeg heller ikke noget mad eller special behandling. Mine forældre ved hvad jeg ikke kan lide og jeg får derfor 'special' mad eller laver det selv.
Jeg er meget kræsen, virkelig meget, kan nævne noget af det jeg ikke kan lide:
Kartofler ( dog godt pomfritter men ikke hvis der er for meget kartoffel i )
Kogte grøntsager
Tomat på pizza og generalt tomat i anden form end rå ( fx. ketchup )
Løg i hvilken som helst form ( rå og i frikadeller )
Lassange
Alt sovs dog undtagen Bearneise ( staves? )
Kødsovs
Og jeg kunne blive ved...
Hvad med jer?
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 922
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
champignon og rejer ;b
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
men det væreste er altså når folk beskylder min mor for dårlig opdragelse, for det er det bestemt ikk.
er så kræsen at det tit er letter at sige hvad jeg kan lide end hvad jeg ikk kan lide.
men følger mig virkelig flov over min kræsenhed og ville ønske jeg kunne ændre den. men har prøvet at tvinge mig selv til at smage på ting jeg ikk kunne lide, har prøvet hypnose, og prøvet at forstille mig det er noget andet. men INTET hjælper
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Dog mener jeg ,der er forskel på, om man kan spise tingene eller virkelig ikke kan lide dem.
Når jeg selv er i byen, spiser jeg, hvad man sætter foran mig, alt inkl.. Men jeg er seriøst ikke vild med dild og bladselleri
aug 2009
men det er alligevel flovt
aug 2006
Følger: 63 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 148 Svar: 573
jeg spiser ikke grøntsager, frugt, fisk og æg..... men beklager mig aldrig over andres mad, men alligevel følte min hjemkundsskabslærer at hun burde købe mindre ind fordi der var intet jeg kunne li' (vi var en klasse på 21) og her den anden dag da vi havde tysk, begyndte vi på et nyt emne om sund mad, men tysklærer sagde så at det var ikke hentydning til at vi spiste usundt klassen, dog lige bortset fra Maja (mig) Synes det var krænkende og forkert sagt af en lærer.
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Som mindre 1-13 året har jeg ikke kunne lide :
Ketchup
Lasagne
Pizza
Kødssovs
burger
Mac D mad
jensens bøf hus mad
kylling
lam
hest
kalv
kanin
vildt
kalkun
Så ja.. jeg har været det mest kræsne barn lige meget hvor jeg harværet =)! og derfor utrolig nemt ved at undvære mad... Jeg er nu også Vegetar =)!
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Kan bla. ikke lide:
- Tomater (dog godt beauvais ketchup og puré på pizza)
- Kartofler (Undtagen pommes frites)
- Champignon & alle andre svampe
- Fisk (undtagen makrel i tomat og tun på dåse)
- Figner & svesker
- Squash
- Avokado
- Mango
- Peberfrugter
- Selleri
- Lam & rådyr (ligeså meget af princip)
- Fede sovse
- Kød med fedtrand
- Flæskesteg
- And
- Risengrød
- Risalamande
- Drømmekage
- Kokos
- Ost (undtagen en smule på pizza)
Og meget mere
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Suppe
OSV x'D
Vi minder lidt om hiannden x'D Får også lavet speical mad til mig x)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
sofie B - super for dine veninder.
* Wicki Hansen! Min hest er min læremester * - Spiser aldrig noget for at gøre andre glade, det er min mund og smagsløg ikke deres (;
BOSS . - Undskylder aldrig, folk får det som det er
trine og figaro (: . - Det kan jeg så godt lide, dog kun rå chanpinong
Pernille B S - Kender det godt
Jeg ved hvad jeg kan lide, så nej jeg smager ved gud ikke på det igen for at gøre folk glade. Også selvom jeg sidst smagte det for 5år siden, så spiser jeg det ikke - lugten alene kan fortælle mig om jeg kan lide det.
Marie & Timon - Er nok kun kræsen ang. mad (;
MiTho´s heste . - Mine forældre opgav at tvinge det i mig, da jeg hellere gik sulten i seng end smage og hvis jeg endelig smagte det var det en meget lille bid skyllet ned med 10 tons cola ellers så lignede jeg en der spiste en citron i ansigtet, det kunne også ende i store skænderier.
LH: 2 ÅR!!!!!<3 ELSKER DITTESTÆRKJUST! :D<3 - Jeg kan godt li fisk, dog skal det bare kun steges der skal ikke diverse ting på (:
aug 2009
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Kunne aldrig finde på at lave noget specielt fordi der kom en kræsen person, og kunne heller aldrig finde på at tilbyde dem andet end det alle andre fik serveret
Min kæreste er lidt kræsen, men det har jeg ikke noget til overs for. Laver det jeg selv kan lide og hvis han ikke kan lide det, må han bare lade være at spise det. Han hader blandt andet ost... men hvis jeg vil have feta i min salat, so kommer den i og så må han tage det fra hvis han ikke kan kapere det
sep 2007
Har svært ved at smage på ting, da jeg virkelig får det dårligt af det og syntes det smager så ulækkert. De enkle gange jeg har forsøgt at smage noget har jeg spyttet det ud igen.
Men får virkelig fnidder af at få afvide at " du skal smage " og " du er ikke opdraget ordentligt " åh jo, men jeg spiser ikke noget jeg ikke kan lide, svære er det ikke.
At jeg så har en hang til søde sager og kan lide meget af det ( eller, nej der er ting jeg ikke kan lide også ) har intet med kræsenheden af gøre.
sep 2007
Pasta/nudler og kylling m monzerella ost ( dog helst med lav fedt procent ) kunne jeg næsten leve af. Kan lave det på 117 forskellige måder :o).
Men det folk syntes er det største chok er at jeg ikke kan lide tomat på pizza.. " Det må da være tørt? " Neeeeej, ikke hvis pizzaen er ordentligt, den min mor laver til mig er aldrig tør.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 71 Svar: 321
men altser jeg er vegetar (ikke på grund af smagen)
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 590
champinong/svampe
peberfrugt
advokado
sejt kød
fedt kanter
appelsin
mandarin
løg rå
alt slags ost
næsten alt slags pålæg
sød mælk
brune kartofler
sild
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
Dog kan jeg ikke døje mælkeprodukter og champignon. Men er meget sart med min mad til gengæld, det skal se pænt ud, være af meget høj kvalitet, ellers får jeg simpelthen madlede.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 545 Svar: 2.622
Men, jeg har ikke noget i mod kræsne mennesker, medmindre det er i en slem grad.
Min lillebror er slem, han vil hverken smage noget nyt, eller holde sin kæft. Han vil altid have et eller andet specielt. Også når vi er ude eller på restaurant. - Det pisser mig af, i høj grad.
Men min kusine foreksempel, hun er også vildt kræsen, men smager alligevel nogle ting, og gør sig ikke til besvær.
Det er først når kræsne folk gør sig til besvær jeg synes det er træls.
Men jeg sørger som regl for at lave noget folk kan lide. :o)
aug 2009
kartofeller(undtaget promfritter, og nogle bestemte min mor laver i ovnen)
pasta
pølser
kylling
rugbrød og groft brød
grønsager(på nær gulerødder)
frugter
kylling
kanin
vildt
pålæg
næsten alt svin, og kalv
og en masse andet
aug 2009
svampe
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 563
Kan dog også godt spise svine- og oksekød og fisk men det er ikk meget af det jeg spiser.
Kartofler spiser jeg helst ikke, men da vi nærmest lever af det herhjemme, spiser jeg da også en enkelt eller to når vi skal spise.
Mine forældre laver nogen gange noget andet til mig, men nogen gange glemmer de det, også må jeg jo spise rugbrød.
Har dog ikke altid været så kræsen, men da jeg begyndte på efterskole i 9kl for nogle år siden, blev jeg virkelig kræsen og det kan mine forældre ikke forstå, men helt seriøst de kunne bar ikk lave mad og de sku nærmest ødelægge alt..
Jeg spørger heller ik om jeg må få noget andet når jeg er et sted hvor jeg ikk kender folk men blot spiser det jeg kan lide, og hvis der ingen ting er jeg kan lide så spiser jeg slet ikke..
Men jeg elsker til gengæld at prøve noget nyt og der er også mange ting der smager fantastisk
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
Det eneste jeg ik kan lide er lever og gedeost.
Kender ikke rigtig nogen der er meget kræsne, men kan man ik lide det man får at spise ved os, kan man bare få noget brød eller noget, ingen skal da gå sulten i seng
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.324
ganske få ting jeg ikke spiser
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 293
nogle ting jeg ik kan li:
- rå tomat
- Bearneise sovs, persillesovs, vildt sovs osv.
- honning
- champinong (staves?)
- sennep, remolade, magnese
- annanas
- røde apelsiner
- ost, oste kage og alt med ost! (undtaget pizza)
- dressing (undtaget karrydressing)
- tun, laks, tosk, sild og nogle andre fisk.
- kaffe
- farsbrød
- syltede ting
- æblekage
- rødkål, rødbeder
- Figner & svesker
- brune kartofler
- skineæg
- lever
- svensk pølse ret
-rå torskerogn
- multi juice
- te
- avokado (kan heller ik tåle..)
- rejer
- rødvin
- tærte med bær/frugt
- kirsbærsovs
- skummemælk (engang intet mælk- men kan jeg godt lidt nu)
- nogen slags pålæg
- lagkage med syltetøj
- syltetøj (undtaget jordbær)
- melon
O.S.V....
plejer heller ik at få folk til at lave specielt mad, spiser det jeg kan li. kun hvis de spørge om der er noget jeg gerne vil ha eller ik kan li.. var til en fødselsdag, hvor jeg fik tateletter og alle andre fik tunmuse..
Kræsne mennesker..