{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Kræsne mennesker.. {{forumTopicSubject}}

Hvordan har du det med dem? Er du selv kræsen? Hvordan 'behandler' du en kræsen person, der kommer for at spise?

Kom til at spekulere på det efter en snak med min kæreste og hans mor.
Jeg spiser det jeg kan li' når jeg er ovre ved dem, i starten bad jeg ikke om noget andet men nu hvor jeg har lært dem bedre og kende får jeg afvide at jeg bare kan tage noget rugbrød hvis det er og de spørger tit min kæreste om jeg kan li de de planlægger at skal ha når jeg kommer så der bare er noget jeg kan lide.

Men når jeg er ude, fx. var jeg til en julefrokost ved noget af min kærestes familie ( første gang jeg mødte dem ) - tog det jeg kunne lide og bad ikke om noget andet.

Det er mit problem at jeg er kræsen, derfor kræver jeg heller ikke noget mad eller special behandling. Mine forældre ved hvad jeg ikke kan lide og jeg får derfor 'special' mad eller laver det selv.

Jeg er meget kræsen, virkelig meget, kan nævne noget af det jeg ikke kan lide:
Kartofler ( dog godt pomfritter men ikke hvis der er for meget kartoffel i )
Kogte grøntsager
Tomat på pizza og generalt tomat i anden form end rå ( fx. ketchup )
Løg i hvilken som helst form ( rå og i frikadeller )
Lassange
Alt sovs dog undtagen Bearneise ( staves? )
Kødsovs

Og jeg kunne blive ved...

Hvad med jer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræsne mennesker..
  • #1   20. jan 2010 Altså jeg er kræsen som bare f*nden. Men da jeg arbejder på et plejehjem og hvor det hedder når beboerne spiser, så spiser personalet også og gerne det samme. Der er nogle gange hvor jeg gir mig og prøver for de ældres skyld og andre gange gir jeg mig ikke.

• #3   20. jan 2010 Jeg kan bare ikke lide;
    champignon og rejer ;b

• #4   20. jan 2010 jeg har været EKSTREMT kræsen hele mit liv, og mange folk ser ned på mig, og syntes virkelig selv det er flovt at være så kræsen, går meget sjældent ud og spiser så flov er jeg virkelig over det.
    men det væreste er altså når folk beskylder min mor for dårlig opdragelse, for det er det bestemt ikk.
    er så kræsen at det tit er letter at sige hvad jeg kan lide end hvad jeg ikk kan lide.
    men følger mig virkelig flov over min kræsenhed og ville ønske jeg kunne ændre den. men har prøvet at tvinge mig selv til at smage på ting jeg ikk kunne lide, har prøvet hypnose, og prøvet at forstille mig det er noget andet. men INTET hjælper

• #5   20. jan 2010 Jeg er så ikke kræsen, men vores ene søn er, og vi forlanger altid, at han skal smage på tingene, men han skal ikke tvinges til at spise mad, han virkelig ikke kan lide..
    Dog mener jeg ,der er forskel på, om man kan spise tingene eller virkelig ikke kan lide dem.

Når jeg selv er i byen, spiser jeg, hvad man sætter foran mig, alt inkl.. Men jeg er seriøst ikke vild med dild og bladselleri smiley

• #6   20. jan 2010 jeg ber heller ikk om særligt mad når jeg så enlig er ude og spise nogle steder, hvis jeg ikk kan lide det der er på bordet, siger jeg bare at jeg ikk er sulten... og så må jeg jo bare undvære...
    men det er alligevel flovt

• #7   20. jan 2010 Jeg bliver også ofte diskrimineret fordi jeg er kræsen og har trang til søde sager.
    jeg spiser ikke grøntsager, frugt, fisk og æg..... men beklager mig aldrig over andres mad, men alligevel følte min hjemkundsskabslærer at hun burde købe mindre ind fordi der var intet jeg kunne li' (vi var en klasse på 21) og her den anden dag da vi havde tysk, begyndte vi på et nyt emne om sund mad, men tysklærer sagde så at det var ikke hentydning til at vi spiste usundt klassen, dog lige bortset fra Maja (mig) Synes det var krænkende og forkert sagt af en lærer.

• #8   20. jan 2010 Jeg er vegetar x'D og hader grønsager ?!

Som mindre 1-13 året har jeg ikke kunne lide :
    Ketchup
    Lasagne
    Pizza
    Kødssovs
    burger
    Mac D mad
    jensens bøf hus mad
    kylling
    lam
    hest
    kalv
    kanin
    vildt
    kalkun

Så ja.. jeg har været det mest kræsne barn lige meget hvor jeg harværet =)! og derfor utrolig nemt ved at undvære mad... Jeg er nu også Vegetar =)!

• #9   20. jan 2010 Jeg er meget kræsen ..

Kan bla. ikke lide:
    - Tomater (dog godt beauvais ketchup og puré på pizza)
    - Kartofler (Undtagen pommes frites)
    - Champignon & alle andre svampe
    - Fisk (undtagen makrel i tomat og tun på dåse)
    - Figner & svesker
    - Squash
    - Avokado
    - Mango
    - Peberfrugter
    - Selleri
    - Lam & rådyr (ligeså meget af princip)
    - Fede sovse
    - Kød med fedtrand
    - Flæskesteg
    - And
    - Risengrød
    - Risalamande
    - Drømmekage
    - Kokos
    - Ost (undtagen en smule på pizza)

Og meget mere smiley

• #10   20. jan 2010 Sovs
    Suppe
    OSV x'D

Vi minder lidt om hiannden x'D Får også lavet speical mad til mig x)

• #11   20. jan 2010
    sofie B - super for dine veninder.

* Wicki Hansen! Min hest er min læremester * - Spiser aldrig noget for at gøre andre glade, det er min mund og smagsløg ikke deres (;

BOSS . - Undskylder aldrig, folk får det som det er smiley

trine og figaro (: . - Det kan jeg så godt lide, dog kun rå chanpinong

Pernille B S - Kender det godt smiley Folk siger også at " det er da bare din opdragelse, du skal smage på tingene og din mor har ikke opdraget dig ordentligt " JO, min mor har opdraget mig godt. Jeg har fået ALT at spise da jeg var mindre, spiste alt men da jeg var omkring 6år begyndte jeg at nægte at spise forskellige ting, helt af mig selv - fx kartofler spiste jeg en gang meget, nu kan jeg ikke fordrage dem.
    Jeg ved hvad jeg kan lide, så nej jeg smager ved gud ikke på det igen for at gøre folk glade. Også selvom jeg sidst smagte det for 5år siden, så spiser jeg det ikke - lugten alene kan fortælle mig om jeg kan lide det.

Marie & Timon - Er nok kun kræsen ang. mad (;

MiTho´s heste . - Mine forældre opgav at tvinge det i mig, da jeg hellere gik sulten i seng end smage og hvis jeg endelig smagte det var det en meget lille bid skyllet ned med 10 tons cola ellers så lignede jeg en der spiste en citron i ansigtet, det kunne også ende i store skænderier.

LH: 2 ÅR!!!!!<3 ELSKER DITTESTÆRKJUST! :D<3 - Jeg kan godt li fisk, dog skal det bare kun steges der skal ikke diverse ting på (:

• #12   20. jan 2010 rigtig dejligt at vide at jeg ikk er den eneste der har det så slemt

• #14   20. jan 2010 Jeg serverer hvad jeg har lyst til... hvis folk ikke kan lide det fordi de er kræsne er det deres problem.
    Kunne aldrig finde på at lave noget specielt fordi der kom en kræsen person, og kunne heller aldrig finde på at tilbyde dem andet end det alle andre fik serveret smiley

Min kæreste er lidt kræsen, men det har jeg ikke noget til overs for. Laver det jeg selv kan lide og hvis han ikke kan lide det, må han bare lade være at spise det. Han hader blandt andet ost... men hvis jeg vil have feta i min salat, so kommer den i og så må han tage det fra hvis han ikke kan kapere det smiley

• #15   20. jan 2010
    Har svært ved at smage på ting, da jeg virkelig får det dårligt af det og syntes det smager så ulækkert. De enkle gange jeg har forsøgt at smage noget har jeg spyttet det ud igen.

Men får virkelig fnidder af at få afvide at " du skal smage " og " du er ikke opdraget ordentligt " åh jo, men jeg spiser ikke noget jeg ikke kan lide, svære er det ikke.
    At jeg så har en hang til søde sager og kan lide meget af det ( eller, nej der er ting jeg ikke kan lide også ) har intet med kræsenheden af gøre.

• #18   20. jan 2010
    Pasta/nudler og kylling m monzerella ost ( dog helst med lav fedt procent ) kunne jeg næsten leve af. Kan lave det på 117 forskellige måder :o).

Men det folk syntes er det største chok er at jeg ikke kan lide tomat på pizza.. " Det må da være tørt? " Neeeeej, ikke hvis pizzaen er ordentligt, den min mor laver til mig er aldrig tør.

• #19   20. jan 2010 haa. jeg er alt andet end kræsen. nogen gange ville jeg ønske jeg var for jeg æder som en støvsuger, jeg elsker simpelthen mad XD ligesom min hest.

men altser jeg er vegetar (ikke på grund af smagen)

• #20   20. jan 2010 hader
    champinong/svampe
    peberfrugt
    advokado
    sejt kød
    fedt kanter
    appelsin
    mandarin
    løg rå
    alt slags ost
    næsten alt slags pålæg
    sød mælk
    brune kartofler
    sild

• #21   20. jan 2010 Jeg spiser også næsten alt, hvilket er et held, når jeg er på diæt.
    Dog kan jeg ikke døje mælkeprodukter og champignon. Men er meget sart med min mad til gengæld, det skal se pænt ud, være af meget høj kvalitet, ellers får jeg simpelthen madlede.

• #22   20. jan 2010 Jeg er ikke kræsen, men heller ikke altædende.

Men, jeg har ikke noget i mod kræsne mennesker, medmindre det er i en slem grad.
    Min lillebror er slem, han vil hverken smage noget nyt, eller holde sin kæft. Han vil altid have et eller andet specielt. Også når vi er ude eller på restaurant. - Det pisser mig af, i høj grad.
    Men min kusine foreksempel, hun er også vildt kræsen, men smager alligevel nogle ting, og gør sig ikke til besvær.
    Det er først når kræsne folk gør sig til besvær jeg synes det er træls.
    Men jeg sørger som regl for at lave noget folk kan lide. :o)

• #23   20. jan 2010 jeg kan ikk lide:
    kartofeller(undtaget promfritter, og nogle bestemte min mor laver i ovnen)
    pasta
    pølser
    kylling
    rugbrød og groft brød
    grønsager(på nær gulerødder)
    frugter
    kylling
    kanin
    vildt
    pålæg
    næsten alt svin, og kalv
    og en masse andet

• #24   20. jan 2010 og fisk
    svampe

• #25   20. jan 2010 Jeg er også ekstrem kræsen, hvis jeg kunne ville jeg egentlig bare leve af salat pasta ris og kylling..
    Kan dog også godt spise svine- og oksekød og fisk men det er ikk meget af det jeg spiser.
    Kartofler spiser jeg helst ikke, men da vi nærmest lever af det herhjemme, spiser jeg da også en enkelt eller to når vi skal spise.
    Mine forældre laver nogen gange noget andet til mig, men nogen gange glemmer de det, også må jeg jo spise rugbrød.
    Har dog ikke altid været så kræsen, men da jeg begyndte på efterskole i 9kl for nogle år siden, blev jeg virkelig kræsen og det kan mine forældre ikke forstå, men helt seriøst de kunne bar ikk lave mad og de sku nærmest ødelægge alt..
    Jeg spørger heller ik om jeg må få noget andet når jeg er et sted hvor jeg ikk kender folk men blot spiser det jeg kan lide, og hvis der ingen ting er jeg kan lide så spiser jeg slet ikke..
    Men jeg elsker til gengæld at prøve noget nyt og der er også mange ting der smager fantastisk smiley

• #26   21. jan 2010 jeg er ikke kræsen overhovedet, og har jeg ikke smagt det der kommer på bordet før, så smager jeg med glæde på det. Elsker at smage nyt mad smiley

Det eneste jeg ik kan lide er lever og gedeost.

Kender ikke rigtig nogen der er meget kræsne, men kan man ik lide det man får at spise ved os, kan man bare få noget brød eller noget, ingen skal da gå sulten i seng smiley

• #30   21. jan 2010 Jeg er altædende smiley

ganske få ting jeg ikke spiser smiley

• #31   24. sep 2011 jeg er lidt kræsen og for det tidt afvide.. det er dog blevet bedre, da jeg var lille var jeg MEGET kræsen. nu er jeg 20 nogen ting kan jeg li nu som jeg ikke kunne før.
    nogle ting jeg ik kan li:
    - rå tomat
    - Bearneise sovs, persillesovs, vildt sovs osv.
    - honning
    - champinong (staves?)
    - sennep, remolade, magnese
    - annanas
    - røde apelsiner
    - ost, oste kage og alt med ost! (undtaget pizza)
    - dressing (undtaget karrydressing)
    - tun, laks, tosk, sild og nogle andre fisk.
    - kaffe
    - farsbrød
    - syltede ting
    - æblekage
    - rødkål, rødbeder
    - Figner & svesker
    - brune kartofler
    - skineæg
    - lever
    - svensk pølse ret
    -rå torskerogn
    - multi juice
    - te
    - avokado (kan heller ik tåle..)
    - rejer
    - rødvin
    - tærte med bær/frugt
    - kirsbærsovs
    - skummemælk (engang intet mælk- men kan jeg godt lidt nu)
    - nogen slags pålæg
    - lagkage med syltetøj
    - syltetøj (undtaget jordbær)
    - melon
    O.S.V....

plejer heller ik at få folk til at lave specielt mad, spiser det jeg kan li. kun hvis de spørge om der er noget jeg gerne vil ha eller ik kan li.. var til en fødselsdag, hvor jeg fik tateletter og alle andre fik tunmuse..

Kommentér på:
Kræsne mennesker..

Annonce