{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

hjælp til budget... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg jo forhåbentlig snart hesteejer :o)
er i hvert fald blevet enig med min bankdame om at min bil opsparing ikke skal gå til bil men hest i stedet for....

Og for at vi kan løse det bedst muligt vil hun gerne have jeg lige lavet et budget for at se hvad jeg egentlig har af penge til mig selv når alle udgifter til hest er betalt. Problemet er bare lige at jeg ikke har lavet budget før, og jeg har aldrig haft mine egen hest, så er heller ikke 100% på at jeg kender alle udgifter. Så nu ville jeg bare lige høre hvad i betaler ud over;
opstaldning, smed, dyrlæge og forsikring (og evt hvad i giver for det forskellige)

af forsikring har jeg valgt at jeg vil have First Horse, men er lidt i tvivl om hvor meget jeg vil forsikre hesten for (hesten koster 35.000) og hvad jeg vil forsikre den mod.

Så vil jeg også gerne lige hvilket udstyr der er smart at købe med fra en start ;o) - lige udover sadel som følger med hesten. Både udstyr til hest og rytter.

Håber nogen kan hjælpe mig - og forstår hvad jeg mener med det her emne ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til budget...
  • #1   22. feb 2011 mit budget ser sådan ud:
    jeg har dog lejet en stald med 4 bokse, så mit ser lidt anderledes ud

    opstaldning: ca 500 pr hest
    halm/hamp: ca 500
    hø: 350
    foder: 200
    beskæring: 160 ca hvar 6 uge
    forsikring: 160 for den ene (føllet) og 300 for den anden.
    ind og udlukning: 160

    du kan jo også nogle steder a du kan få en fast pris et sted hvor du opstalder...


  • #2   22. feb 2011 jeg skal ikke betale opstaldning før til sommer, da jeg har fri boks lige for tiden, så den udgift har jeg ikke.
    men boksen er der både foder og hø, så den udgift er også væk....

    det mere bare udstyr, forsikring og dyrlæge jeg er nysgerrig efter at vide ;o)


  • #3   22. feb 2011 okay..

    jeg har hos dansk hesteforsikring, og dem synes jeg er billige og gode smiley udstyr kan jeg ikke udtale mig om, da jeg har miniature, så det er andre ting vi køber.. men altså jeg ville nok købe:

    sadel
    underlag (min 3)
    trense
    grimer
    trækketorv

    er hesten klippet? i så fald ville jeg også købe
    dækken min 3 stk

    dyrlæge er den årlige vacc på ca 450, og tandrasp til 500, og ellers sørge for a ligge lidt til side hvis du skulle være så uheldig a den skulle blive syg.


  • #4   22. feb 2011 udstyr kan du jo få i alle prisklasser og dyrlæge afhænger jo af hestens helbred..

  • #5   22. feb 2011 hesten er sund og rask, så det var mere bare de årlige udgifter for dyrlæge ;o)

  • #6   22. feb 2011 mit heste budget ser ud på følgende måde for min ene pony:

    opstaldning pr. måned 750kr.
    Foder pr. md i snit ca. 100kr.
    Smed hver 2 måned 300kr.
    1 årlig vaccination ca. 500kr.
    Dyrlæge (andet uventet) ca. 2000kr. om året måske lidt mere.

    Min pony er så ikke forsikret, da han er shetlænder og 21år.
    Ang. andre forsikringer kommer jo lidt an på hvad du vil bruge hesten til. Er det en kommende konkurrencehest du vil ride mange stævner på er en uanvendelighedsforsikring en god ide, og har evt. problemer med at kunne betale højere dyrlægeregninger, jamen så få en sygeforsikring. smiley

    En rigtig god ide er desuden at ligge min 500kr til side hver månede så man "spare op" til uventede dyrlæge regninger, hvis altså ikke man har en sygeforsikring smiley

    og ang. udstyr så er det mest basale vel:
    Dækkener (fleece, stalddækken, regndækken)
    Sadel
    Trense m. bid smiley
    Strigler
    Evt. gamacher
    Underlag, gjord, stigeremme, stigebøjler til sadlen.
    Grimer + trækketove (gerne flere da de nogengange nemt kan gå i stykker/ blive smidt ude på folden).
    Plejemidler i form af hovolie, læderpleje, sårpleje m.v.


  • #7   22. feb 2011 og man kan selvf. gøre det både biligere og dyrere smiley

Kommentér på:
hjælp til budget...

Annonce