{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Uheld i skolen Hjælp {{forumTopicSubject}}

Pu ha det bliver et langt indlæg men efter samtale med Tammies lære som jo stadigvæk ikke mener de skylder mig en undskyldning ved jeg sku ikk helt hvad jeg skal gøre.. Klage til kommunen?? Gå til den lokale avis??? Eller bare lade det være :o( Vælger at sætte en kopi af det skrevne først ml. mig og inspektøren (kvinde)
Zophie Heide Dafne Møller (Tammie 1B) skriver:
PU-HA hvor jeg koger og bobler inden i, over den hendelse med Tammie idag.
Min dag startede med, at jeg sendte min datter afsted... Ved middagstid, bliver jeg ringet op af Mette, som siger at de er ovre på kontoret og Tammie er dårlig, siger jeg er der om 5-7 min. og at jeg vil hente hende ved tandlægen... Får en hurtigt til at komme og se efter lillebror da han er syg med feber, kører så afsted.. Mette står med Tammie og venter.. Kan godt se hun ikke er okay..På vej hjem må jeg stoppe ind og Tammie brækker sig ud af bilen og klager meget over hovedpine og at hun er rigtig dårlig.. Da Tammie jo lige har ligget syg med mave tam tam tænker jeg ØV endnu engang den stakkel.. Da vi kommer hjem, sidder Tammie rimelig flad på sofaen, klager over lyden fra TV og tårene presser sig på, da hendes hoved gør så ondt.. Sætter mig over ml. mellem hende og Frederik, da de jo nu er to syge.. Sidder så der og tænker, det gik sku hurtigt, hun var frisk og glad i morges, og nu har hun det rigtig rigtig dårligt.. Derfor spørger jeg indtil, hvornår hun er blevet dårlig.. og hvor er jeg glad for det, for da siger hun at det var efter hun faldt over de træstubber, man kan gå på, da hun lige gik to skridt tilbage, kan ikke huske hvorfor, men dem falder hun baglæns over og får banket hoved ind i et legehus.. Hun fortæller at skolepatrulien trøstede hende og at lærene har gået og tjekket hendes hoved mange gange.. Det er jo så her jeg bliver pisse hamrende gal og hysterisk over, at jeg intet får afvide om den hendelse, da I alle er klar over hvad der er sket.... Hvad fanden er det for noget at sende mit barn hjem med hjernerøstelse uden at jeg bliver informeret ??????????? Dybt rystet !!!
Tammie kommer jo så ikke i skole resten af ugen, da hun er under opservation efter samtale med lægen.
/ Zophie Møller
Pia Traugott skriver:

Til Zophie

Det var en kedelig historie.
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, at du ikke har hørt om, at Tammie er faldet og har slået hovedet. Det kan der være mange årsager til.
Derfor vil jeg nu spørge lærerne, hvordan de har opfattet situationen.
Så skal jeg nok bede dem om at ringe dig op.
Som du forventer kommunikation fra lærerne - så havde jeg foretrukket at du havde ringet en af lærerne op og spurgt, om de vidste, hvad der var sket - inden du skriver pr. mail.
Måske er der en god forklaring. Vi plejer ikke at sende børn hjem uden at orientere forældrene om, hvad vi ved.
God bedring med Tammie.

Med venlig hilsen
Pia Traugott

Har ringet til mette uden held og snakket med med en fra kontoret.. Og grundet mail er fordi jeg ville have svinet dem til i tlf og ikke fået sagt halvdelen af det jeg skulle.. OG NEJ DER KAN IKKE VÆRE MANGE ÅRSAGER TIL AT JEG IKKE FÅR AFVIDE HVORFOR MIN DATTER SENDES HJEM MED HJERNERYSTELSE NÅR 3 FORSKELLIGE LÆRER GÅR OG TJEKKER HENDE!!!!!!!!!!! Så lad være med at skrive sådan for det gør mig pisse hamrende gal i hoved.. / Zophie

Til lærene skrev jeg det samme til start og har fået denne retur.
Hej Zophie
Vi har læst din mail ang. hændelsen med Tammie i onsdags. Vi kan ikke helt genkende det der står og vil derfor beskrive, hvad vi har oplevet.
Tammie har i det lille frikvarter leget og er faldet. Der er en gårdvagt henne ved hende og har tjekket hoved, øjne og pupiller, for at sikre sig at der ikke var sket noget alvorligt. Vurderingen var, at der ikke var sket noget alvorligt og hun bliver derfor sendt op i klassen.

I begyndelsen af timen er Tammie glad og har dansk-samtale med Ulla. Da vi en halv time senere skal til at læse, klager hun over hovedpine og får derfor lov til at sidde i klassen og slappe af.
I spisepausen ringer vi hende hjem og fortæller at hun har hovedpine og ondt i maven. Da vi på baggrund af ovenstående ikke har mistanke om hjernerystelse, bliver du derfor ikke informeret herom.

Hvis der en anden gang sker noget lignende, skal du ringe til os, efter endt arbejdstid. Så har vi en mulighed for at fortælle vores version af sagen, så du ikke bliver bekymret uden grund.

Med venlig hilsen
Ulla og Mette

Det er som om I overhoved ikke fatter hvad det er I har gjort... Som om I hentyder til at hun ikke har haft hjernerystelse, tammie fortæller selv hvordan hun da hun sad med ulla så sorte prikker ligesom når et fjernsyn går ud det er det hun fortæller mig og derfor sad hun og lavede fejl.. Og i det hun bliver dårlig når hun skal læse bekræftigere jo bare at der er noget galt.. Kan slet ikke forstå I ikke reagere der..... Det er langt fra ok det I har gjort.. Lægen er rystet over jeres reaktion og manglende oplysninger.. / Zophie
Derefter ringede læren og mener stadigvæk at de ikke har gjort noget forkert.. Sagde at jeg egentlig havde forventet en undskyldning men som hun sagde at de mener stadigvæk at den måde Tammie reagerede på i skolen gjorde at de ikke mente jeg behøvede det...

Hjælp mig har aldrig prøvet dette her før og er temmelig ked og rystet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld i skolen Hjælp
  • #1   11. mar 2011 Jeg tror en erklæring fra lægen og klage til første øverste hoved:Borgmesteren-derefter undervisnings ministeret.
    Du har prøvet skolen uden held-videre med det-de skal stå ret og få mindst en næse for det!
    Dybt uansvarligt.Hils ejeren af hjernerystelsen og sig: tegn på man har en hjerne :O)
    mvh merete


  • #2   11. mar 2011 Ej tak starter mandag morgen :o) Lægen er lukket :o(

  • #3   11. mar 2011 Uanset om hun var faldet eller ej er det sgu deres pligt at informere dig herom !! Hold kæft en gang møg !!

    Jeg tror desværre ikke der er en skid at gøre , lærer og lign. er på kommunens side - så henvendelse til kommenunen tror jeg IKKE vil hjælpe dig ..

    Well , pedægoer kan man så heller ikke stole på .. Hvem fanden skal man så efterlade sit barn til efterhånden .. Tror sgu mere på de der faderhus mennesker har fat i den lange ende .. Passe oplære sine egne børn !!


    Den lokale avis tror jeg heller ikke vil hjælpe , man skal passe på man ikke laver det til noget alt for stort og bliver 'hadet' af hele skole og lign.


    Men hvis jeg var dig vil jeg få en lægeudtalelse på det og så kontakte din sagsbehandler og se om det skal tages op ..



    Øv øv hvor har jeg ondt af dig og din lille pige , alt held og lykke herfra !!


  • #4   11. mar 2011 Kan godt forstå du er rystet. Tror desværre ikke du kan gøre så meget, da det er påstand mod påstand og de voksne lærer er jo nok dem er står stærkest, desværre.

    Men synes da godt du kan klage til kommunen, om de gør noget er jo ikke til at sige.

    Men beskriv hændelsen om at hun er faldet og hvordan, hvad der skete derefter med at de holdte øje med hende og derefter at du ikke fik nødvendige oplysninger om datterens dag i skolen og hvad diagnose der er stillet. Samt at datteren burde have været sendt på sygehuset efter sådanne hændelse og symptomer. At lærerne ikke reagerer, er jo tegn på manglende viden og derfor burde der være tilkaldt læge eller 112.
    Du kan så skrive, (hvis du ønsker), at lærer mv. på skolen burde have førstehjælpekursus og det vil du på det kraftigste opfordre til.



  • #5   11. mar 2011 "Der er en gårdvagt henne ved hende og har tjekket hoved, øjne og pupiller, for at sikre sig at der ikke var sket noget alvorligt."

    Undskyld mig, men hvornår har en skolelærers lægelige vurdering nogensinde haft noget at sige??? Det har sådan en da overhovedet intet belæg for at udtale sig om.
    Du skulle have været informeret, HELT KLART. Kan udmærket forstå din vrede. Desværre tror jeg heller ikke det har hjulpet din sag med den måde, du har formuleret dig på, men kan godt forstå du havde noget, der skulle ud.

    Jeg synes, du skal gå videre med det, og ikke bare "glemme" det er sket, selvom nogle herinde anbefaler det. Hvis alle vælger ikke at gøre noget - så bliver der aldrig gjort noget.

    For det absurde er jo at de ikke engang kan se det forkerte i, hvad de har gjort, men bare spiser dig af med at det er dig, der overdriver og undskyldninger som "der kan være så mange grunde", der bare ikke holder, når din datter kunne være kommet virkelig galt af sted.


  • #6   11. mar 2011 Det skal du seriøst ikke finde dig i ! Hold da op, jeg sidder bare selv og bliver fuldstændig hissig og rystet ! Jeg kan slet ikke forstå at de kan få sig selv til at svare dig, på den måde de gør ? Det er jo absurt, at de slet ikke kan se, at de har gjort noget forkert. Og din datter har da vist de mest tydelige tegn på hjernerystelse overhovedet. Man er sq da dum, hvis ikke man kan regne ud, at hun har hjernerystelse, hun viser jo tydeligt samtlige symptomer. Den skoleinspektør burde virkelig skamme sig, tænk at spidse dig af på den måde, med sådan nogle lamme svar !?? Jeg kan sq godt forstå at du er rystet og vred. Men da godt, at du har sagt fra overfor dem. At de så stadig ikke fatter at de har gjort noget forkert, er jo bare dybt chokerende. Hvis jeg havde børn, og det var min datter, så havde jeg fanme fundet en anden skole til hende. Den samling lorte lærere der tydeligvis er på den skole der, de er jo slet ikke til at stole på. Jeg ville være utryg ved at have mine børn i sådan en skole, der slet ikke hverken lytter til eleverne, til forældrene og som tydeligvis ikke besider nogen form for fornuft. OMG !! Det er så typisk det offentlige !!! lort, lort, lort, det er hvad man får derfra.. Sorry, det er min mening.
    Jeg syns det er synd for dig og din datter, og ønsker dig alt held og lykke med sagen fremover, og håber selvfølgelig at din datter kommer sig ovenpå denne hjernerystelse, god bedring til hende. Hjernerystelse er en alvorlig ting .. Åh jeg er helt rystet... Jeg syns det er godt, at du fortæller om hændelsen, det er godt både at du kan komme af med dine frustrationer, men også at du kan oplyse andre om hvad der er sket. De andre forældre med børn i den skole, har jo de samme lærere til deres børn, Jeg ville nødig have sådan nogle ubegavede lorte lærere til at passe på mit barn. Det værste er virkelig at slet ikke kan se, at de har gjort en fejl, det kan jeg godt nok ikke komme mig over


  • #7   11. mar 2011 Øv, sikke en træls oplevelse for dig og din datter. Håber hun er ok igen.

    Som forælder kan man af og til komme i tvivl om rigtigheden af beslutninger og afgørelser truffet af læreren, skolen eller skoleforvaltningen. I sådanne tilfælde er der mulighed for at klage. Klager kan rettes til skolelederen eller kommunen.

    Hvorvidt du bør gå videre med din klage, vil jeg ikke stille mig til dommer over, da jeg jo kun kender sagen set med dine øjne.



  • #8   11. mar 2011 Louise:

    Ja, det er et godt brev, men du burde nu lige sætte xxx ved navne så ikke du udhænger personer direkte.


Kommentér på:
Uheld i skolen Hjælp

Annonce