Er vi nogle gimper? {{forumTopicSubject}}
Nu er Jeg begyndt at bruge gnavergalleri lidt, da jeg har fået marsvine unger.
Men må da helt ærligt indrømme, at de nogle småhidsige damer derinde.
Tør da næsten ikke skrive et emne, af frygt for at der springer små arrige spyd ud af computer skærmen.
Der er ikke det, som ikke er forkert. Med alt og alle og alle andres marsvin....
Blandt andet er det dybt forkert, at vi herhjemme har avlet på marsvin uden stamtavle. (?)
Igår tjekkede jeg så, hvad der skal til for at vores unger kan få den skide stamtavle.
Ikke andet en, at vi udfylder en formular, hvor vi skal skrive far's og mor's navn, samt vedlægge et billede og overfører 45 kr. Så har hele kuldet stamtavle.
For forældrene er det den samme formular, der koster det bare 30 eller 40 kr. pr. dyr.
Så nu er vores marsvin ved at få stamtavle... -.-
Pga. den lille ting har jeg nu solgt alle 3 unger til en avler for en rimelig sum penge.
Nu sidder Jeg så her og tænker lidt over tingene.
Jeg er godt nok lidt befippet over, hvor nemt det var, når nu hele verden blev sat på den anden ende, over at jeg havde avlet på dyr uden stamtavle.
Og er vi ligeså slemme herinde? Får hvis vi er, så er jeg faktisk en smule flov over os.
Skal der ikke være plads til alle? Vi elsker alle vores dyr, ellers havde vi nok ikke brugt så mange timer og oceaner af penge på dem.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Griner lidt over, at de er helt oppe og kører over den manglende stamtavle. Og så er det SÅ nemt. Fuldstændigt til grin.
Men nu har Jeg solgt marsvin til 200 kr. stykket i stedet for en 50'er.
Så Jeg tror, det næste kuld og får "stamtavle".
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Ved da ikke, om det er mig, der har været ekstremt uheldig, men førhen var det galt, at min hest gik uden sko (havde ikke brug for det), uden dækken - af samme grund. Ingen gamasher, da det ikke er bevist, de hjælper, men derimod let kan skade, og koger senerne op. Og desuden kunne jeg ikke finde ud af at muge ud - er SÅ perfektionistisk med det.
Så var det galt, min fik 1/4 dl olie. Og ja, stamtavle..! Min er oldenborger, købt af en oldenborger avler, har fuld fødselsdato, men ingen papirer..
Og så er det jo ikke en oldenborger!! Skrev med en oldenborger avler, som sagde, at det var helt normalt før i tiden, at folk ikke gad bruge penge på papir.
Og hun har fået ros af dem, der har forstand på oldenborgere.
sep 2009
Haha men jah god forretning lige og kunne sige til 4 dobbelt..
Kan godt forstå du vælger med "tavle" næste gang..
Men hold da op det er fandme humor
sep 2009
Lyder mærkeligt nogle er efter dig med det hehe mine går også uden sko og min 3 års uden dækken.. og få aldrig gemasher på,på fold.
apr 2010
Følger: 368 Følgere: 274 Heste: 10 Emner: 139 Svar: 979
jul 2005
Vil gerne lige benytte lejligheden til, at sige Undskyld til dem, som har følt, Jeg har været en gimpe. For det er virkelig ikke min mening.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
Jeg kender en der faktisk lige har droppet hg på grund af småligheden herinde, og jeg er faktisk ret enig med hende i, hvor irriterende det er, at der er så mange bedrevidende mennesker...
jeg vælger ofte tavlen fra, når jeg køber dyr. Det er brugsdyr, jeg æder mine høns og mine kaniner, det ville sgu´ nok smage sært at have papirene med i suppen !
Jeg skal hverken avle, andet end til eget forbrug, eller deltage på udstillinger med mine dyr, så for mig er det fuldstændigt ligemeget.
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
Nogle gange kan man bare undre sig over, at folk gider bruge tid på at skælde hinanden ud....man skulle tro, de havde andet at gå op i.
Jeg har valgt at lade den slags gå ind af det ene øre og ud af det andet....eller også griner jeg lidt for mig selv over det - og kommer videre.
Synes tit, at folk er slemme til at hakke på hinanden og være bedrevidende. Ikke mindst i staldmiljøet. Har en smed, der fornylig fortalte mig, at han næsten ikke magtede at komme i en bestemt stald, fordi der altid stod nogle hidsige damer og bagtalte samtlige andre i stalden, mens han hørte på det.
Så måske er det godt, at vi lige hanker op i os selv og griner lidt af det i stedet for at gå helt i selvsving over banaliteter. Og en stamtavle til et marsvin....come on, venner. Det er da for grineren
jul 2005
At mine marsvin nu har stamtavle er så latterligt, at det faktisk er lidt halvpinligt. Tror de griner en del, når Jeg kommer på arbejde i morgen. Der er marsvin nemlig foderdyr. (zoo).
Hmm. Må nok forberede mig på flere dages mobning. På trods af den store prisforskel. Som er ligeså åndssvag som stamtavlen.
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 166
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
<i>"Hvis du gør noget som jeg ikke gør, får du høvl - om jeg selv laver fejl, har så absolut intet med DENNE debat at gøre!"</i>
...Og det er ved selv de mindste ting.
Min hest får heller hverken dækken, gamacher, bandager eller div. andre dippedutter eller duppeditter på. Hvis hun er meget uheldig, får hun nissehue på til jul.
Og mine tamrotter har ikke tavle, og de bliver avlet som slangefoder.
Ja, jeg er en slemmer slemmer en.
Skide værre med, at de har masser plads, god udluftning, kvalitetsbundlag og foder, legetøj mm., samt bliver håndteret og snakket med og elsker menneskelig kontakt, så når de en dag skal herfra, er de hverken bange eller føler sig utrykke - De bliver nemlig aflivet inden de fodres med (koldt og kynisk).
Jamen ja...så hellere sulte slangen, for det er alligevel et ondt dyr.
Folk er sgu sjove.
apr 2009
Følger: 126 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 91
jul 2005
Lykke: på et tidspunkt er der en, som skrivr, at jeg jo ikke kan tage alverden for et dyr uden tavle, men jeg skulle jo heller ikke tage for lidt, for så endte den som foder.
Hertil svarede jeg: Så længe den har det godt til det sidste, så er jeg ligeglad med hvad den bliver brugt til. Vi avler også mus til foder.
Her blev flere helt hysteriske, i en grad så Jeg forventede de der flyvende spyd ud igennem skærmen. Sikker morer sig gevaldigt....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
- i øvrigt, så har jeg en hest med rødt pas, som muligvis bliver slagtet en af dagene, fordi der ikke er nogen købere til en ellers ok hest.... jeg ville ønske han havde grønt pas, for så var han nok solgt allerede... der står desværre dansk travsports centralforbund som udsteder.....så en stamtavle gør ikke livet lettere for min hest.
jul 2005
Så vi skal ikke tro, at vores kære heste er lange kringlede navne...
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Fordi jeg ikke har brune pletter under maven
- på kinesisk. Tihi!
Og den skal have stamtavle hvor forældrene har så lange navne at de ikke kan stå der!
sep 2009
Altså så længe dyret er tjekket for skavanker og andet og sådan kan jeg ikk se et problem med lidt pirat avl til dem som gerne vil det. =)
Jeg selv holder mig til mine papire men det også fordi ejg har hopper med papire og gerne vil showe og nu jeg har heste med papire ville det da være hul i hoved og avle uden papire.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 91
at nogle går op i om marsvin har stamtavle er det vel lige som at nogle går op i om hest har el hunde el andet dyr har stamtavle det er vel op til de folk der avler el barer har hygge marsvin , men vis man nu køber en paring af enande ka man jo ik vide om de er søskene . så tja ellers skulle de vel sterraliseres inden de kommer hjemme fra det er der jo feks. inde for nogle avls forbund især katte .
så stamtavle el ik alt er realavant el hvordan det nu staves .
men til dit spøgsmål vil jeg sige ja .
bare vis folk vil ha oprette hest , for lidt tekst dårlig billder . vis man ligger vidio ind for mange også tæsk dårlig ride stil man skal nærmes skrive en slag undskyldning for ens ridning SÅ JA.
jul 2005
Jeg er egenligt også ligeglad med stamtavlen, det er ikke den man ser på, når man kigger på dyret, det er ikke den jeg har med ned foran fjernsynet og klør bag øret. Ligesom jeg heller ikke rider rundt på et stykke papir.
Men alligevel, vil jeg helst have en hest med tavle, da det er nogen flere penge, jeg ligger ien hest end et kæledyr. Jeg vil gerne vide, hvad der er af historie mht. brug og sygdom i familien.
jan 2009
Følger: 73 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.091
Men jeg synes bestemt at hestverdenen er grusom! Har været ude for noget der virkelig har ændret mit liv, og mit syn på hestemennesker! Og nogle er virkelig virkelig lede, og umenneskelige....
Nå, men for en avler (nogle) er det da utrolig vigtigt at have stamtavler på sine heste. Hvor at mange folk bare er glade hvis deres hest er sund og rask
Er vi nogle gimper?