{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Er vi nogle gimper? {{forumTopicSubject}}

Nu er Jeg begyndt at bruge gnavergalleri lidt, da jeg har fået marsvine unger.

Men må da helt ærligt indrømme, at de nogle småhidsige damer derinde.

Tør da næsten ikke skrive et emne, af frygt for at der springer små arrige spyd ud af computer skærmen.

Der er ikke det, som ikke er forkert. Med alt og alle og alle andres marsvin....
Blandt andet er det dybt forkert, at vi herhjemme har avlet på marsvin uden stamtavle. (?)
Igår tjekkede jeg så, hvad der skal til for at vores unger kan få den skide stamtavle.
Ikke andet en, at vi udfylder en formular, hvor vi skal skrive far's og mor's navn, samt vedlægge et billede og overfører 45 kr. Så har hele kuldet stamtavle.
For forældrene er det den samme formular, der koster det bare 30 eller 40 kr. pr. dyr.
Så nu er vores marsvin ved at få stamtavle... -.-
Pga. den lille ting har jeg nu solgt alle 3 unger til en avler for en rimelig sum penge.

Nu sidder Jeg så her og tænker lidt over tingene.
Jeg er godt nok lidt befippet over, hvor nemt det var, når nu hele verden blev sat på den anden ende, over at jeg havde avlet på dyr uden stamtavle.

Og er vi ligeså slemme herinde? Får hvis vi er, så er jeg faktisk en smule flov over os.

Skal der ikke være plads til alle? Vi elsker alle vores dyr, ellers havde vi nok ikke brugt så mange timer og oceaner af penge på dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er vi nogle gimper?
  • #2   9. okt 2012 HAhahahahaah hvor humor altså..

• #3   9. okt 2012 Camilla: Oh Yes!
    Griner lidt over, at de er helt oppe og kører over den manglende stamtavle. Og så er det SÅ nemt. Fuldstændigt til grin.

Men nu har Jeg solgt marsvin til 200 kr. stykket i stedet for en 50'er.

Så Jeg tror, det næste kuld og får "stamtavle".

• #4   9. okt 2012 Ja, heste mennesker er ligeså slemme. smiley

Ved da ikke, om det er mig, der har været ekstremt uheldig, men førhen var det galt, at min hest gik uden sko (havde ikke brug for det), uden dækken - af samme grund. Ingen gamasher, da det ikke er bevist, de hjælper, men derimod let kan skade, og koger senerne op. Og desuden kunne jeg ikke finde ud af at muge ud - er SÅ perfektionistisk med det. smiley

Så var det galt, min fik 1/4 dl olie. Og ja, stamtavle..! Min er oldenborger, købt af en oldenborger avler, har fuld fødselsdato, men ingen papirer..

Og så er det jo ikke en oldenborger!! Skrev med en oldenborger avler, som sagde, at det var helt normalt før i tiden, at folk ikke gad bruge penge på papir.

Og hun har fået ros af dem, der har forstand på oldenborgere. smiley

• #5   9. okt 2012 Hahaha Jah vildt og gå sådan amok nå det bare er og gøre sådan og altså og ikk betale noget for det rigtig..

Haha men jah god forretning lige og kunne sige til 4 dobbelt..

Kan godt forstå du vælger med "tavle" næste gang..

Men hold da op det er fandme humor

• #6   9. okt 2012 Lone..

Lyder mærkeligt nogle er efter dig med det hehe mine går også uden sko og min 3 års uden dækken.. og få aldrig gemasher på,på fold.

• #7   9. okt 2012 Jeg er også derinde men jeg har dog ingen gnavere mere men jeg har da godt nok også fået lort i hovedet et par gange !
    smiley

• #8   9. okt 2012 Lone: Synes faktisk, en Oldenborger ret genkendelig. smiley

Vil gerne lige benytte lejligheden til, at sige Undskyld til dem, som har følt, Jeg har været en gimpe. For det er virkelig ikke min mening.

• #9   9. okt 2012 Det er da altid noget os mennesker endnu ikke skal stille med stamtavle for at få lov at være med xD

Jeg kender en der faktisk lige har droppet hg på grund af småligheden herinde, og jeg er faktisk ret enig med hende i, hvor irriterende det er, at der er så mange bedrevidende mennesker...

jeg vælger ofte tavlen fra, når jeg køber dyr. Det er brugsdyr, jeg æder mine høns og mine kaniner, det ville sgu´ nok smage sært at have papirene med i suppen !

Jeg skal hverken avle, andet end til eget forbrug, eller deltage på udstillinger med mine dyr, så for mig er det fuldstændigt ligemeget.

• #10   9. okt 2012 Ha, ha,ha,ha...det er simpelthen så underholdende, hvad folk kan hidse sig op over smiley

Nogle gange kan man bare undre sig over, at folk gider bruge tid på at skælde hinanden ud....man skulle tro, de havde andet at gå op i.
    Jeg har valgt at lade den slags gå ind af det ene øre og ud af det andet....eller også griner jeg lidt for mig selv over det - og kommer videre.
    Synes tit, at folk er slemme til at hakke på hinanden og være bedrevidende. Ikke mindst i staldmiljøet. Har en smed, der fornylig fortalte mig, at han næsten ikke magtede at komme i en bestemt stald, fordi der altid stod nogle hidsige damer og bagtalte samtlige andre i stalden, mens han hørte på det.
    Så måske er det godt, at vi lige hanker op i os selv og griner lidt af det i stedet for at gå helt i selvsving over banaliteter. Og en stamtavle til et marsvin....come on, venner. Det er da for grineren smiley

• #11   9. okt 2012 christina: Min kæreste er selv smed, han vælger bare at lade være med at lytte, når han er sådanne steder. smiley

At mine marsvin nu har stamtavle er så latterligt, at det faktisk er lidt halvpinligt. Tror de griner en del, når Jeg kommer på arbejde i morgen. Der er marsvin nemlig foderdyr. (zoo).
    Hmm. Må nok forberede mig på flere dages mobning. På trods af den store prisforskel. Som er ligeså åndssvag som stamtavlen. smiley

• #12   9. okt 2012 griner også over stamtavle til marsvin mor =pjuske, far =gnaske, mormor =gumle , morfar=guffe, så er det et fint ædelt dyr til 4 gange pengene hvad med bare at købe en der er sød og kælen... griner

• #13   9. okt 2012 Ja Danskerne er nogle iltre hystader, der hylder janteloven.
    <i>"Hvis du gør noget som jeg ikke gør, får du høvl - om jeg selv laver fejl, har så absolut intet med DENNE debat at gøre!"</i>
    ...Og det er ved selv de mindste ting.

Min hest får heller hverken dækken, gamacher, bandager eller div. andre dippedutter eller duppeditter på. Hvis hun er meget uheldig, får hun nissehue på til jul.

Og mine tamrotter har ikke tavle, og de bliver avlet som slangefoder.
    Ja, jeg er en slemmer slemmer en.
    Skide værre med, at de har masser plads, god udluftning, kvalitetsbundlag og foder, legetøj mm., samt bliver håndteret og snakket med og elsker menneskelig kontakt, så når de en dag skal herfra, er de hverken bange eller føler sig utrykke - De bliver nemlig aflivet inden de fodres med (koldt og kynisk).

Jamen ja...så hellere sulte slangen, for det er alligevel et ondt dyr.

Folk er sgu sjove. smiley

• #14   9. okt 2012 OMG!!!! avlede du på et marsvin UDEN stamtavle.?? du har hermed overtråt 15 paragraffer i marsvineloven. sindsyge kvindemenneske!!! smiley HAHAHAHAHAHAH omg! hvor det griner.. (bare rolig folkens,, det er for sjov, sider og har syg griner over det) men nej sys ikke HG er så slemme

• #16   9. okt 2012 Heidi: 15 paragraffer. Tror faktisk det er lidt mere. smiley

Lykke: på et tidspunkt er der en, som skrivr, at jeg jo ikke kan tage alverden for et dyr uden tavle, men jeg skulle jo heller ikke tage for lidt, for så endte den som foder.
    Hertil svarede jeg: Så længe den har det godt til det sidste, så er jeg ligeglad med hvad den bliver brugt til. Vi avler også mus til foder.

Her blev flere helt hysteriske, i en grad så Jeg forventede de der flyvende spyd ud igennem skærmen. Sikker morer sig gevaldigt....

• #17   9. okt 2012 de må også have et kaos i deres avlsindeks, de der gnaver navne er jo vildt opfindsomme....hørt på landscenter for registreret kaninavl ... øøh- og hvilken stampe var det lige du sagde faderen var?

- i øvrigt, så har jeg en hest med rødt pas, som muligvis bliver slagtet en af dagene, fordi der ikke er nogen købere til en ellers ok hest.... jeg ville ønske han havde grønt pas, for så var han nok solgt allerede... der står desværre dansk travsports centralforbund som udsteder.....så en stamtavle gør ikke livet lettere for min hest.

• #18   9. okt 2012 Lige lidt mere sjov: Så et marsvin, der stod til salg havde dette navn: Opdrætters navn efter fulgt af Why Do I Miss You?

Så vi skal ikke tro, at vores kære heste er lange kringlede navne...

• #19   9. okt 2012 Jeg tror jeg vil avle et marsvin og kalde den:

Fordi jeg ikke har brune pletter under maven
    - på kinesisk. Tihi!
    Og den skal have stamtavle hvor forældrene har så lange navne at de ikke kan stå der! smiley

• #20   9. okt 2012 Jah det er guds forbrydelse og avlepå ting som ikk har tavle (læs ironien) gælder alle dyre åbentbart..

Altså så længe dyret er tjekket for skavanker og andet og sådan kan jeg ikk se et problem med lidt pirat avl til dem som gerne vil det. =)

Jeg selv holder mig til mine papire men det også fordi ejg har hopper med papire og gerne vil showe og nu jeg har heste med papire ville det da være hul i hoved og avle uden papire.

• #21   9. okt 2012 ahaha, hvor plat! :D.. uha, kender godt det med sjove navne! Min søsters marsvin (basse på 2,2 kg, halvt spise marsvin), har også et eller andet fucked navn. hun har dog fået ham foræret, så hun har ikke selv døbt ham. han blir bare kaldt Mikkel :D. men jojo, han er skam også fin, han har stamtavle,hvilket han er såååå glad for..;)

• #22   9. okt 2012 Camilla L - du har så ret! synes også det er så synd for min hund, som er en "rundkørsel" (han er blandet af 3 forskellige racer) ... det da synd, at han ikke selv ved hvad han er, og ikke har det på et papir smiley

• #23   9. okt 2012 ja det er det samme vil jeg mene men vis man ligger debat op må man selvf. tage i mod de tæske el ros det giver .
    at nogle går op i om marsvin har stamtavle er det vel lige som at nogle går op i om hest har el hunde el andet dyr har stamtavle det er vel op til de folk der avler el barer har hygge marsvin , men vis man nu køber en paring af enande ka man jo ik vide om de er søskene . så tja ellers skulle de vel sterraliseres inden de kommer hjemme fra det er der jo feks. inde for nogle avls forbund især katte .
    så stamtavle el ik alt er realavant el hvordan det nu staves .

men til dit spøgsmål vil jeg sige ja .
    bare vis folk vil ha oprette hest , for lidt tekst dårlig billder . vis man ligger vidio ind for mange også tæsk dårlig ride stil man skal nærmes skrive en slag undskyldning for ens ridning SÅ JA.

• #24   9. okt 2012 Jeg havde faktisk næsten ingen henvendelser før, hvor de stod til salg for 50 kr, men nu hvor der står i teksten at stamtavlen er ved at blive lavet og prisen er sat lidt højere er der masser af henvendelser.

Jeg er egenligt også ligeglad med stamtavlen, det er ikke den man ser på, når man kigger på dyret, det er ikke den jeg har med ned foran fjernsynet og klør bag øret. Ligesom jeg heller ikke rider rundt på et stykke papir.

Men alligevel, vil jeg helst have en hest med tavle, da det er nogen flere penge, jeg ligger ien hest end et kæledyr. Jeg vil gerne vide, hvad der er af historie mht. brug og sygdom i familien.

• #26   9. okt 2012 Nu har jeg ikke været inde på gnavergalleri så....
    Men jeg synes bestemt at hestverdenen er grusom! Har været ude for noget der virkelig har ændret mit liv, og mit syn på hestemennesker! Og nogle er virkelig virkelig lede, og umenneskelige....
    Nå, men for en avler (nogle) er det da utrolig vigtigt at have stamtavler på sine heste. Hvor at mange folk bare er glade hvis deres hest er sund og rask smiley

Kommentér på:
Er vi nogle gimper?

Annonce