431 visninger
|
Oprettet:
Hvordan? - partannonce {{forumTopicSubject}}
Hvad er en god partsannonce for dig? Både, som rytter og hestejer. Hvad fanger dig og hvad skal der til, for at du blir interesseret.
Hvor meget tekst, synes du der skal være?
Hvilken slags billeder skal der være?
Hvad skal man kunne og måtte? Hvilke krav skal der være/ikke være feks.
Noget der er super vigtigt i en annonce?
Og - hvad synes du er useriøst og seriøst, både i en annonce, men også, som svar på en annonce.
Synes det kunne være interessant at se, hvad folk synes, fra begge vinkler.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
Jeg synes det der med alder'krav er liiidt latterligt. For selv om man er 13 kan man vel godt ride lige så godt som en på 43. Muskler, opbygger man jo på samme måde. Men, jeg har selv part, og jeg respekterer de regler der er, og det mener jeg at man bare skal gøre som en part :).
Det vigtigste for mig (den gang jeg søgte part) var det hvor høj hesten er, faciliteter, hvor henne i landet og hvad jeg kunne bruge hesten til.
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Alder kan jeg se en grund til i nogle tilfælde - feks med hensyn til ansvarsplacering, hvis der sker noget. Men ja, du har ret i at ridemæssigt er alder lidt lige meget =)
feb 2009
- Men super godt, at du kunne bruge det til noget ;).
Har set mange der har skrevet ''KUN 18 ÅR!'' og altså... Jeg er næsten lige fyldt 17, og tror ikke at jeg vil være 'bedre' når jeg bliver 18 (if you know what i mean ;))
apr 2011
feb 2009
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvis jeg søgte part på en hest:
Ikke vildt meget tekst, kun tekst om det vigtigste og lidt om hesten - altså ikke en roman om hvordan hesten er, den kan finde på det og det. Det kan man snakke om når man ser hesten.
Billederne er vigtige. Det sælger ikke noget til mig at man ser et billed der er grumset hvor hesten står på fold med dækken. Det duer ikke. Gode billeder der viser hesten og viser den i ridning.
For mig er det vigtig med offentligt transport inden for en ok gå afstand dvs. max 1 km og busser der går weekend og til sent om aftenen. Eller en hest jeg kan cykle til også i bæ vejr dvs. ca 5 km.
Også har man selvfølgelig forskellige krav til hesten, alt efter hvilken rytter man er.
Fx. ville jeg "kræve" at det der mindst en 1'er pony, der var mindst ridebane på stedet, det ikke kostede noget eller lidt, at jeg selv måtte vælge underviser, at jeg gerne måtte starte stævner og selvfølgelig meget gerne at ejer enten ikke rider dressur eller vi er ok. enige om ride måden.
Også er der super vigtigt med en ejer der vil lytte hvis jeg har noget og tilføje ang. hvordan hesten har det og hvad den har brug for. Men der er mange der ikke tænker nærmere over at hesten kunne have brug for kiopraktor, tandlæge o.l
En annnonce udstråler for mig ikke seriøsitet hvis det ikke er med store bogstaver, grammatik, gode billeder, god beskrivelse og sat pænt op. Så ligner det noget der bare lige er klasket sammen.
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 170
Og så må det gerne stå i en sammenhængende tekst, istedet for at det er blevet skrevet punkt for punkt. Det føler jeg, giver et bedre indblik i ejeren og hesten. Synes også man som hesteejer skal være minimal med kravene, da de ofte skræmmer interesserede væk.
apr 2011
Krikken - og der mindede du mig, så lige om offentlig transport (og jeg der selv er afhængig af det!) =)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
- faciliteter
- hvad kan hesten
Hvad forventer du af mig?
- hvad for en part ønsker du på hesten
- Er der alderskrav
- pris på parten
- staldvagter, regler, etc.
Og billeder, der fremviser hesten på bedste vis i forhold til den part man søger. Evt. også nogle af stalden den står i hvis der nu f.eks. er jordens lækreste ridehal.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Men for mig er det vigtigt at der er gode billeder af hesten, MEN de behøver ikke sælge hesten lige så meget som i en salgsannonce.
Der skal stå noget om faciliteter, og om der er mulighed for undervisning. Så er dette nemlig på plads.
Der skal i korte træk stå hvordan hesten er. Ingen roman om alle vaner, men sådan at jeg kan få en fornemmelse af om det er en hest for mig.
Der skal stå hvad jeg skal betale (hvis altså jeg skal betale noget). Og så skal der gerne stå noget om hvad ejer forventer af mig: Altså hvad jeg skal lave i stalden, en sætning om ridningen (er det kun tur, er det kun spring, eller må jeg det hele, eller...), er det faste eller fleksible dage.
Og hvor er det? Skriv endelig som minimum postnummer/by i annoncen. Står den på ridecenter, så skriv dens navn. Går der bus i nærheden, ville jeg også gerne vide det. Præcis adresse/stald forventer jeg at kunne få at vide ved henvendelse. Ja, by er et vidt begreb. Jeg mener altså den nærmeste by med byskilt. Jeg bor nemlig 0,5-0,7 km fra grænsen mellem to postnumre. Byerne der har lagt navn til, ligger rimelig langt fra hinanden.
Jeg ser som sagt meget sjældent annoncer fra mit område, og hesteudvalget begrænser mig i hvor kræsen jeg kan tillade mig at være. Min nuværende "part" er fundet gennem fælles bekendte. Og så skal jeg forhåbentlig snart ud at se på en evt. kommende part, som har henvendt sig via min søgeannonce på heste-nettet.
apr 2011
sep 2007
Og når jo.. Så vil jeg gerne have og gøre med hesten fra fold til fold når jeg prøver den for at se om der er ting jeg kan leve med eller ej. Det hjælper jo ikke at hesten er et ustyrligt kræ til og fra fold men fin under ridning hvis jeg ikke føler jeg er kompetent nok til at klare det.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Husk også at tjekke igennem for stavefejl og sådan noget. En annonce for alene overskriften er fuld af fejl får mig til at tænke "og hvorfor var det liiige at du ikke hilste på word først?"
apr 2011
Men det skal vel ikke stå i en annonce?
sep 2007
Nej, det var bare en tanke jeg fik ;o).
apr 2011
Hvordan? - partannonce