{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.993 visninger | Oprettet:

børn-huller i ørerne.??? i andre forældre. {{forumTopicSubject}}

Hej hg mødre/fædre..

jeg har lige et spørgsmål, jeg har jo en pige der bliver 4 her i marts. og nu har hun i 2 mdr snakket om hul i ørerne, har prøvet a fortælle hende det gør ondt (nivet lidt på øret) men uden resultat, hun sys intet gør ond og vil ha hul i ørerne.. FORDI.... et søskende par i bh har det der er lige så gamle som freja, tror måske den ene er lidt yngre..

men synes det er lidt tidligt.. men ved ikk om det bare er mig, og tænker, jeg kan huske det gjorde ondt a få hul i ørerne (intet i forhold til navlen og tungen) men husker bare den der forskrækkelse man fik og ville jo frygte hun ikk ville ha 2. hul...

jeg vil høre hvornår fik jeres piger hul i ørerne ? sys 4 er tidligt men ved sku ikk... flere børn i BH'en har det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børn-huller i ørerne.??? i andre forældre.
  • #2   18. dec 2012 Jeg fik da jeg var 5, og jeg syntes ikke det gør noget at man får huller i ørerne så tidligt. Man skal som forældre selvfølgelig bare huske at rense dem smiley

• #3   18. dec 2012 Nu er jeg godt nok ikk forældre, men jeg fik lavet mine da jeg var 4 :).
    Og der havde jeg plaget om dem i nogle måneder ^^

• #4   18. dec 2012 Jeg har også en datter på 4. Hun får ikke lov endnu. Synes 6 år tidligst. Hun plager ikke selv endnu. Hun har heldigvis nok i de der clips smiley Men hun er også lidt af en kylling smiley hehe.

Tror også når det kommer til stykket at de om bestemmer sig når den første er skudt i. Det sviger alligevel en del...

• #5   18. dec 2012 Jeg måtte først få EFTER min konfirmation.. smiley

• #6   18. dec 2012 jeg fik først mine da jeg var 13-14 år og nu er jeg 19 og har 8 i hver øre smiley

• #7   18. dec 2012 Jeg var selv 2-3 år. Men jeg kan ikke huske at jeg fik dem lavet. Men min søster var 6 og hun syntes slet ikke at det gjorde ondt, og hun vil ikke engang have børstet sit hår (fordi hun syntes det gør ondt)

• #8   18. dec 2012 mine havde også en periode i børnehaven hvor de gerne ville have huller i ørerne...det fik de dog ikke...jeg synes det er for tidligt...de skal kunne holde fingrene fra det for ellers kommer der betændelse i...og egentlig synes jeg ikke der er nogen grund til at de skal have det så tidligt....kan ikke se begrundelsen men det er jo smag og behag ;O)
    Jeg spurgte min datter kort før hendes nu 10 års fødselsdag om hun ønskede sig huller i ørene...."nej, hvorfor i alverden skulle jeg ønske mig det mor", "hvis jeg vil have pynt i ørene kan jeg jo bare bruge øreclips" ...så ønsket går altså som regel over igen...og du kan lige så godt starte dit princip nu....for det kommer rigtig mange "livsnødvendige" ønsker hen af vejen som de simpelthen er nød til at have for det har josephine, jonas eller Amalie også henne i børnehaven ;O)

• #9   18. dec 2012 Jeg var 5 da jeg fik lavet mine smiley

• #11   18. dec 2012 Jeg var 4-5 år da jeg fik smiley og syntes slet ikke det gør ondt smiley og nu har jeg 2 huller i det ene og 1 i det andet men vil gerne have et til smiley

• #12   18. dec 2012 Jeg synes også det er tidlidt.
    Min datter måtte vente til hun var 8. Da hun fik huller i ørerne var der 2 personaler der "skød" ørestikkerne i samtidig, men de fleste steder skal børnene have en vis alder før guldsmeden vil gøre.

• #13   18. dec 2012 personligt synes jeg det er for tidligt og fruygter jo hun ikk vil få lavet i begge når det er igang (chokket over 1.) og at man skal tvinge det andet da det jo slet ikk er min mening... tænkte også et sted hun vil selv og jeg tror jeg var 7 da jeg fik i mit ører men kan slet ikk huske det..

• #14   18. dec 2012 Nu har jeg ikke selv barn - endnu, men jeg synes at fire er lige tidligt nok. Jeg har lidt et skrækcenarie, om øreringe som bliver revet ud i en hurtigt bevægelse, i leg eller andet.. Meeeen, gør hvad du synes er rigtig for prinsessen :-)) Det kan jo være at det bare er mig som er lidt pylret smiley

• #15   18. dec 2012 Jeg var 4 år, og var så heldig at de første 2 jeg fik lavet, groede selvføgelig sammen, kort tid efter, så måtte jeg da lige afsted igen ! smiley Men er lidt lige glad med dem nu, da jeg ikke bruger dem, (: Men det er smag og beha, (:

• #16   18. dec 2012 hehe jja mette. det kan jeg forstille mig hehe..
    men er sku i tvivl hvis i bare ser nu på jeres svar hehe.. hendes far synes det er fint, meeeenn er nu mig der bestemmer det, og ang betændelse så kan vi vel hurtig blive enige om at vi som forældre skal passe det uanset om de er 2 -12 da det med betændelse er noget farligt noget hvis det sætter sig..

• #17   18. dec 2012 Jeg synes børnene som det mindste skal kunne passe deres øre selv. Det kan min yngste søster selfølgelig uden problemer, og så synes jeg det er okay at hun har dem. smiley

• #18   18. dec 2012 jeg ville også havde dem da jeg var 4. min mor blev ved at sige nej.
    Da hun forstod at jeg mente det sagde hun:
    Du må få dem når du skal starte i skole.
    Så jeg fik huller i ørene i sommerfreien inden jeg startede i børnehaveklasse.
    det sys jeg er en okay alder.. men jeg sys også at 4 er for tidligt. jeg ved ikke hvad børn skal med dem i den alder. og jeg er sikker på at min mor gjorde mig en tjeneste ved at sige nej.

• #19   18. dec 2012 uanset hva ville jeg ALDRIG overlade det til hendes selv, da deres far fik blodforgiftning pga betændelse og 1 dag mere han havde ventet med læge havde det været slut da han røde steg var 2cm fra armhulen og han måtte indlægges akut så betændelse får de ikk lov til a styre selv, før jeg ved de har styr på det 110%

• #20   18. dec 2012 Wedes jo selvfølgelig er det forældrenes ansvar at rense men du kan jo ikke holde hende fra at pille i det...eller få sand i det fra sandkassen i børnehaven...eller at der komme colibakterier eller andet "godt" i oppe fra børnehaven...børn i den alder er jo ikke renlige overhovedet med fingrene og alle børnene skal jo pille og røre ved sådan nogle nye nogle ;O)
    De fleste guldsmede vil slet ikke gøre det i den alder netop fordi deres erfaring er at det går betændelse i og det volder mange problemer og smerter ;O)

• #21   18. dec 2012 når hun er 6 år ville jeg synes det er oka smiley

• #22   18. dec 2012 Jeg er 18 nu og har ikke huller i ørene - bliver skræmt ved tanken smiley og at fin fatter vil have det nu, uha det synes jeg ikke lyder som en god ide. Vent til hun er ældre og selv kan styre det med at rense det

• #23   18. dec 2012 Jeg ville helt klart vente, det er jo ikke bare det at få lavet hullerne, de skal også renses hver dag for at undgå betændelse. Jeg synes de skal være så store at de forstår konsekvensen, hvis ikke hullerne renses. Det lærte min datter på den hårde måde, der gik nemlig betændelse i det ene hul, fordi hun ikke ville have det renset pga det gjorde ondt. Det endte med at jeg tog øreringen ud, og så groede det sammen. så gik hun et år med en ørering. Da hun fyldte 9 fik hun lavet et nyt hul, og det fik jeg lov at rense, og der har ikke været problemer denne gang... Hun skulle nok endda først have haft huller som 9-årig..

Prøv evt at snakke med guldsmeden om hvornår de vil lave hullerne.

• #24   18. dec 2012 Jeg måtte først få det da jeg blev 12. Det synes jeg egentlig er meget rimeligt. I den alder kan man selv betale med sine lommepenge og så kan man selv finde ud af at rense det hvis det går betændelse i.
    Kan heller ikke se hvad huller i ørene skal gøre godt for i den alder. Det er alt for tidligt at gå så meget op i sit udseende, og for mig at se er det nogle dårlige forældre hendes klassekamerater har hvis de har fået lov til det.

• #25   18. dec 2012 Mette. var nu ikk at jeg ville gøre det nu denne besked under det til dig var til team nullerdut.

jeg er enige a 4 er for tidlig dog mener hendes far anderledes derfor jeg spørg her smiley

• #26   18. dec 2012 Jeg har hørt at mange vil først gøre det når de er 7 år. men hos smykkeriet i Vejle, har de den politik at børnene skal have en forælder med og være iforstået med at det gør ondt smiley Min søster på 7 fik den lavet på hendes 7 års fødselsdag, og hun kan selv skifte dem og det hele nu, her 3 måneder senere smiley

Ved smykkeriet fortalte hun også, at nogle børn går simpelthen derfra med kun én ørering, fordi de ikke tør få lavet den anden smiley

• #27   18. dec 2012 btw. jeg fik de første huller da jeg var 6 år, havde også sankket om det siden jeg var 4år. Nu har jeg 7 huller i hvert ører.... det har taget lidt overhånd, men jeg har så også selv betalt dem og de 12 andre (end de almindelige) har jeg fået lavet indenfor de sidste 2 år smiley

• #28   18. dec 2012 Jeg tror jeg fik mine første da jeg var 6. Jeg synes det gjorde utrolig ondt. For et par år siden fik jeg lavet mine nummer 5 og 6, og skal jeg være ærlig, så vil jeg hellere have piercet tungen eller læben igen xD
    Neeej jeg synes det er vildt ubehageligt at få huller i ørene. Synes ikke det gør nær så ondt at få piercet hverken tungen eller læben.

• #30   18. dec 2012 Åh jeg tror jeg har været 4-5 år, ikke ældre ihvertfald.
    jeg havde også plaget længe og fik dem så lavet med min mormor og jeg pev ikke :o)

• #31   18. dec 2012 jeg fik mine første huller i ørene da jeg var 6! smiley

• #32   18. dec 2012 Synes du skal forklare manden at han står for at få dem lavet og for rensningen fremover også når der er betændelse og pigen græder hjerteskærende fordi det gør ondt at få et betændt sår renset....det skal nok få ham på andre tanker ;O)

• #33   18. dec 2012 tro mig mette den diskution er taget, han siger bare, at det skal han selvf nok, men nu bor hun jo hos mig så.... er lidt upraktisk smiley

• katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
    #34   18. dec 2012 Jeg plagede også om jeg måtte få nogle da jeg var lille, fordi mange andre piger i klassen havde det, og jeg var anderledes nok i forvejen. Fik mine på min 11 eller 12 års fødselsdag smiley

• #35   18. dec 2012 Min ældste fik med 4 år og min yngste med 6 1/2.
    Det var der de VIRKELIG ønskede det og begge gange forløb det uden problemer. smiley

• #36   18. dec 2012 Jeg var 6.
    Min kusine var 3 eller 4. - synes du skal fortælle hende, at hun må når hun bliver det antal år du vil have, eller at hvis hun får i det ene, SKAL hun også have i det andet uanset hvor ondt det gør smiley

• #37   18. dec 2012 ku i sagtens holde det?? det jeg frygter lidt er hun tror hun er en " barbie" smiley hehe hun er meget hys ren, leger ikk med mudder og kan ikk lide at blive beskidt hehe og vil ha hår elastik i HVER dag...

heh men hun er i en skovbørnehave.. så hun vil ikk ku undgå at blive beskidt...

ticktack, hvordan vidste du med den ældste at det virkelig var der?? tænker nu er det en periode på 2 mdr... og ja det holder vel op, men så får en mer i børnehaven en ...

• #38   18. dec 2012 ha ha så bliver han hurtigt træt af transporten frem og tilbage 3 gange om dagen for at rense hullerne ;O)
    Men mon ikke du så får en lille stolt pige hjem med nye huller i ørene på et tidspunkt når hun har været hjemme hos farmand ;O) og så er farmand bare den bedste i verden for en tid ;O)

• #39   18. dec 2012 jeg var 5 da jeg fik i det ene øre....ggg jeg blev simpelthen så forskrækket og syntes det gjorde så ondt jeg ikke ville have nr 2.. mine forældre gik en tur og vendte tilbage med mig men jeg nægtede stadig.. så den røg ud igen..

da jeg var 8 fik en veninde huller i ørene også ville jeg gerne så vi fik begge 2 huller og denne gang fik jeg begge skudt i smiley

samme da min søster fik første gang blev det kun til et hul .. år senere fik, hun i begge smiley
    det sjove er hvorfor hulen gjorde dte så ondt som barn.. har senere fået lavet flere huller i begge øre og mindes skisme ikke det gjorde ondt

• #40   18. dec 2012 picanda, sagde til hende forleden at hvis det var så gjorde det rigtig rigtig ond og vi nev med neglen i øret for at vis hvor ondt det ku gørre, og ja hun kiggede bare på mig og sagde det ikk gjorde ondt...

(problemet er hendes lillebror har en meget høj smertetærskel.han har haft hofte problemer som lille og der skal meget smerte til før han reagere, dette er medisinsk bevist gennem fys og sygehus og ved hendes ikk er lige så høj men måske tæt på... og ja så vil det MÅSKE ikk gøre ond, men chokket kommer jo stadig)

• #41   18. dec 2012 Syntes omkring 8 år. Fik mine da jeg var 9.

• #42   18. dec 2012 mette lige præcis min frygt.... :o)

jeg tror ikk det er smerten det er chokket....der gør det...

• #43   18. dec 2012 Min søster var 4, da hun fik huller i ørerne.
    Jeg var 7, fordi jeg ikke turde, da jeg var 6, lol.

Hun har nu en del huller i ørerne, men jeg har stadig kun 2. ^^

Nu er jeg ikke forældre, men ville mene, at det er op til barnet. Hvis de ikke tør, så tør de ikke, men hvis de selv gerne vil, på trods af, at du har fortalt dem, det gør ondt, så har jeg ikke noget imod det. Men 4-5 år er allerlaveste, jeg ville gå med til.
    Men der er jeg nok også lidt påvirket af, at min søster fik det så tidligt ^^

• #45   18. dec 2012 Når hun er i en skovbørnehave skal hun jo også kunne forstå at hun f.eks. kan hænge fast i en gren og få revet øret op.. Risikoen er måske ikke så stor med ørestikker, men det næste bliver hun vil have øreringe der hænger...
    Hvis din datter bor hos dig, mener det er dig der har det sidste ord og det må farmand altså bare rette sig efter, det er jo dig der står med alt bøvlet hvis hun ikke vil have dem renset...
    Jeg ville stadig stå fast og sige sådan bliver det og det kan ikke diskuteres..

• #46   18. dec 2012 ja... men ku nogle jer der har fået hul som 4 års spørge jeres forældre hva der gjorde de mente i ku...

tina, jeh ku jo lade vær a købe hænge da jeg ikk selv går med der hehe men jeg er jo staid imod...

• #47   18. dec 2012 ja men nu er en pige på 4 jo ikke en man skal indgå aftaler med da de jo skifter meninger som vinden blæser og jo ikk kan tage konsekvensen selv... så hvis jeg laver en sådan aftale og hun så ikk vil da hun måske bliver forskrækket ja hva så?

• #48   18. dec 2012 Wedes.. præcis derfor mener jeg du skal vente nogle år med at give hende lov, til DU føler hun er stor og moden nok til at forstå hvad det egentlig er hun går ind til..
    Din usikkerhed kan også smitte af på din datter.

Den dag du så er helt sikker på hun er mere klar, så prøv at snakke med guldsmeden om at de er 2 personaler, der skyder i samtidig, så er det overstået på en gang..

• #49   18. dec 2012 Jeg var 5 år. De blev skudt i samtidig, og det synes jeg ikke, var slemt. Hvis de ikke var blevet det, havde jeg sikkert fortrudt og haft tid til at overveje "smerten".
    Men vil så sige, at da min kusine var 5 år og ville have øreringe, synes jeg, det var alt for tidligt. Så det er lidt svært.

• #50   18. dec 2012 Jeg var vel 5-6 år da jeg fik lavet mine og jeg opdagede ikke engang at de blev skudt i. Fik nemlig afvide at det gik ligeså hurtigt som det gjorde at knipse med fingerne, også bad guldsmeden mig ellers om at prøve at knipse med fingerne. Så det gjorde jeg mens de skød øreringene i.
    Det er jo ikke smerten børnene bliver bange for, det er oftest lyden men vis barnet er distraheret med noget andet så ligger de slet ikke mærke til det bliver lavet.

Med hensyn til alderen syntes jeg du skal vente til hun er 5 også sige at selvom det skulle gøre ondt, så skal hun være en stor pige og få begge lavet.

• #51   18. dec 2012 Jeg kunne bare mærke på hende at hun VIRKELIG vil det. Snakkede med hende om, at hun jo kunne blive forskrækket ved det første hul og så ikke vil have nr 2...så skulle hun løbe rundt med 1 hul. Men intet kunne skræmme hende, for de huller vil hun SÅ gerne have. Skal siges hun ikke var fyldt 4 år endnu...der manglede lige 2 md. Derfor sagde jeg, at hvis hun stadig gerne vil have dem når hun fylder 4 år, så fik hun dem i fødselsdagsgave.
    Og sådan blev det så. smiley

Min yngste datter var overhovedet ikke interesseret i at få huller inden hun blev 6 år...hun er mere kylling. smiley
    Men hold op hun tog det i stiv arm da hun så gerne vil have dem.
    Det gjorde de nu begge. Ingen af dem græd eller blev skræmt. Det var nok mere mig som var nervøs. >.<

• #52   18. dec 2012 jamen min bliver også først 4 her til marts meenn ja det er nok mere lyden og chokket og ikk smerten... men ved altså ikk hun er som din ikk bange eller til a fra tale det...

• #53   18. dec 2012 min datter fik her for 2 år siden, og har siden gået med EN siden fordi hun blev forskrækket over lyden og hun var endda 10 år gammel. hun vil ikke have en mere.

Jeg synes også at de mindst skal være 8 i min verden, synes det er meget tidligt som 4 årig. men det er jo igen en smags sag, og helt op til en selv

• #54   18. dec 2012 Syntes du skal sige at i kam vente til hendes fødselsdag og vis hun stadig godt vil have dem lavet der så får hun dem i gave.
    Dengang jeg fik dem lavet tog mine forældre mig ned i guldsmeden også kunne jeg se pistolsen og høre den blive skudt af, derefter gik vi en tur og vendte så tilbage igen hvor de så spurgte om jeg ville have dem. Og det ville jeg jo så gerne.
    Og da de blev lavet var jeg jo som sagt fuldstændig fokuseret på at knipse med fingerne som guldsmeden bad mig om smiley

• #55   18. dec 2012 Hvis du absolut vil strække tiden så sig hun kan få dem til hendes fødselsdag. smiley

Men ellers gør de par mdr til eller fra jo ikke den stor forskel. Jeg gjorde de bare for at sikre hun virkelig vil dem. smiley
    Vores piger er mere seje end vi tror...det er os mødre som kan være lidt pylret...eller jeg kan ihvertfald. smiley

• #56   18. dec 2012 Måske det ikke lige er den rette årstid nu? Tænker hun får hue og trøjer, af og på, mange gange dagligt og det kan irritere de nylavede huller...
    Jeg var 5, da jeg fik mine lavet og det var kun et held, at jeg kom derfra med 2 huller, for syntes det gjore så nuller naller at jeg ikke ville have lavet nr. 2 smiley

Kommentér på:
børn-huller i ørerne.??? i andre forældre.

Annonce